Jump to content


Primarna kompresija


25 replies to this topic

#21 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 March 2015 - 11:42

Tomos APN6 racing , što Yoco_mci tunira

View Postyoco_mci, on 15 January 2015 - 22:12, said:

Bez zapunjavanja bloka izgleda ovako Posted Image a zapunjeno bude ovako Posted Image luft oko radilice sa svih strana nosi 0,3 mm


Sent from my iPhone using Tapatalk


#22 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 March 2015 - 11:43

View Postyoco_mci, on 16 January 2015 - 16:08, said:

A nakon cijelog prijepodneva dolazim na svoje Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image



#23 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 April 2015 - 21:22

Mario , spakovao si radilicu , svaka cast! To samo pokazuje koliko su mali zazori sa HPC i plus teflonski umetci , koliko to smanjuje zapreminu kartera ...dakle, ista kolicina smese sabijena u manjem prostoru pod vecim pritiskom kroz prelive ulazi u cilindar ...ali , sve mora biti uskladjeno kao sto teorija kaze ...

#24 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 April 2015 - 21:48

Postavio sam ove slike kako bi imali sve na jednom mestu. Razlike su ocigledne pa u narednim poslovima i kalkulacijama moze da se uporedi...

#25 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 01 August 2017 - 09:54

Ne otvara mi slike , ne znam zasto ...nema veze znam o cemu se radi ...ova tema je dobra, objedinjuje nekoliko stvari i na njih daje odgovor , bravo Mario ...

Radi se o zapremini bloka , kako on utice na rad dvotaktnog motora ...manja karterska zapremina utice na brzinu transfera , a na nju mozemo da uticemo i samom radilicom , odnosno njenom zapreminom ...ona sa punim polutkama ima vecu zapreminu , smanjuje volumen smese i povecava brzinu transfera ...u principu , serijska radillica zadovoljava do nekih desetak hiljada RPM i desetak HP , a vec preko toga bi trebalo nesto bolje ...npr . kod mene na ovom Airsalu mogla je i da ostane serijska , a to je negde vec oko 10.5- 11 HP...ipak, ne bi se igrao sa time to je od serijskih 3 HP do skoro 11 ...razlika je skoro cetiri puta ...toliko bi serijska radilica trpela vece udare ...dakle , jaca , bolja , skuplja ...resenje , investicija u bolju radilicu ...resenje : HPC ...sve prednosti su na njenoj strani , pune polutke , radjena od boljih materijala , sigurna i pouzdana za taj set - up... u svom nazivu govori sta je to HPC - high primary compression , da svojom zapreminom obezbedjuje vecu primarnu kompresiju , takozvani prekompresijski odnos ...ima svoju svrhu u motorima koji se vrte preko desetak hiljada RPM , izdrzava i po 15 K i vise radjena od najboljih materijala ima je u dve varijante , ona sa teflonskim umecima i ona koja je livena sa punim polutkama , ona prva je verovatno neznatno laksa , ali nismo sigurni da li je to serijska sa umecima , dok je ona livena sasvim sigurno radjena za tu namenu , od najboljih materijala ...

Hpc radilica nam daje odgovor i na jos jedno pitanje o kome smo svojevremeno raspravljali - ona ima fabricki poliranu klipnjacu ...zasto ? Da se smanje otpori prolasku smese kroz motor to je ujedno odgovor na pitanje polirati , ili ne ...Ja i dalje mislim da je u unutrasnjosti masine potrebno ukloniti sve ono sto nepovoljno utice na transfer smese , ostre ivice zbog nepovoljnih turbulencija i da sve treba da bude glatko , ali ne ne i polirano ...kako ko hoce ...

#26 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 August 2017 - 20:22

Kako sam ja prosao za radilicu ...

Prvo sam morao da se `obrazujem` ...da znam sta hocu ...posecujuci razne sajtove , morao sam prvo da vidim sta ima i na cemu cu ostati ...HPC radilica svakako , samo koja i kakva ...postoje dve vrste koje bi meni odgovarale , Minarelli i Kinarelli ...Ova prva je nesto jeftinija i lakse se nadje , dok je ova druga malo teza za naci , ali moze se ...razlike : Kinezi su neke stvari na svojim radilicama neznatno promenili , iako je osnova Minareli ...Cak su to uradili i bolje od originalnog Minarelija ...Rukavac radilice Minareli 13 mm, rukavac Kinarelli 16 mm...logika stvari kaze da je bolja deblja osovina od tanje , a i ostaju mi varijatori za 16 mm...sa druge strane dosed magneta nije isti za Minareli i Kinareli , morao bi da menjam i magnet ...treca bolja stvar kod Kinarelija je bolcna za iglicasti - 12 umesto 10 mm ...

Takva radilica tesko moze da se nadje ispod stotinak i vise evra i to ona sa teflonskim umecima ...iskrsla je prilika , Bojan je menjao svoj set-up i radilica je bila na prodaju i to ona prava , livena , bez umetaka...s tim sto je Bojan priznao da mu je pravila probleme , imala je sa jedne strane osteceno kliziste semeringa , kad ga je nestrucno skidao, pa ga ostetio i tu mu je stalno slinavilo ...pa , nista Bojane , ajde salji , uvek ima nacina , ja cu se snaci ...dogovorili se , Bojan poslao, na njoj nabijeni lkvalitetni lezajevi u poliamidu u C-4 toleranciji , gore PROX, radilica kao nova ...jeste osteceno kliziste semeringa , vidi se ...ne moze tako da ostane, slinavice ,,, Stanko , sta da radimo , sta je najbolje ? Daj ovamo , sad cemo da je sredimo ...Kliziste je skinuto za 1-2 desete na strugu i to je sve ,,, jel` ima potrebe da skratim i dotegnem oprugu na semeringu ? Ma , jok ...samo montiraj tako i bice sve Ok....

Tako je i bilo , tako sam i montirao , kliziste je sanirano i ne cepa semering , samo jedna , do dve desete skinuto ...to je sve ...od kako je montirana sa radilicom nikakvih problema , sve je u najboljem mogucem kvalitetu , u trecinu cene od nove , Hvala Bojanu ...





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users