Jump to content


Peugeot JetForce TSDI 50 -> C-tech 50


54 replies to this topic

#1 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 April 2015 - 01:31

Dok je motor bio kod Pekise svi problemi su evidentirani na ovoj temi http://forum.pyrothe...1725#entry81725

Kako su motori razmenili vlasnike, Doom-ova Aprilia SR 50 R iz ove teme http://forum.pyrothe...r/page__st__860 je otisla kod Pekise a njegov JetForce kod Doom-a tj kod mene jer sam ja glavni izvodjac radova tj ovi mopedi, pa ni moj, ne bi imali dusu da ja ne gubim vreme sredjujuci ih... :D Pedja je zamenio radilicu i posle jednog ne uspesnog sklapanja blokova usledila je druga i sad motor koliko se meni cini radi kao puckica.

Bokin(Doom-ov) JetForce je nastavio tamo gde je stao kod Pedje. Glavni problem je bio i ostao to pucanje iz auspuha tj Motor radi lepo dok je hladan a kad se ugreje krene da ispusta zvuke za koje se smatra da je to naglo ispustanje kompresije kroz auspuh (Pssssssst......Ppppppppppst...) Neobjasnjivo ali uhvaticu taj trenutak nadam se na snimku pa ce biti razumljivije. Taj fenomen se javlja samo na punom gasu.

Do sad smo uradili neke provere i dosli do sledeceg. Motor je vukao fals na prirubnici tj nije dihtovala lepo za usisni ventil takozvanu piramidu. Razlog je taj sto je povrsina prirubnice koja nailazi na usis bila zakrivljena(konkavna) pa nikakva diht masa to nije mogla da resi. Poravnao sam to i zadihtovao nazad, treba da usledi provera mada cvrsto verujem da je problem resen. Semeringe je Pedja promenio i uradio dobar posao, na njima ne vuce fals. Prskao sam i spojeve blokova i mesto gde nailazi kompresor ili sta vec i tu ne pusta, cilindar, glava itd. Dalje je proveren karb dellorto PHBN i tu je sve na mestu, manuelni sauh radi, probao sam i moj mikuni sa Eagle-a. Podesavanje karburatora tek treba da padne mada je bilo i toga ali bez uspeha.

Paljenje... Ehhhh! Sunce ti poljubim. Namotaji i pickup, magnet su sa SF3. CDI je DC valjda isto sa SF3 nemam pojma, varnicu baca pri nailasku triggera na pickup. Stoboskopom na brzinu provereno i dodjeno do zakljucka da baca varnicu na oko 37* pre GMT sto mi i dodje logicno obzirom da tesko pali sa njim. Privezivao sam AC CDI sa minarellia i onda je varnica na kraju triggera. Racunam da je izbocina na magnetu (trigger-okidac) sirok nekih 20* sto mu dodje paljenje na 17* pre GMT. Motor sa AC CDI-om pali na prvu i mirnije radi na leru, ali problem ostaje isti sa tim da se nenormalno vise greje(rukom mereno na osecaj). To vece grejanje pri paljenju na 17* mi dodje ne logicno ako uzmem u obzir da mu treba manje goriva. Jbg, instalacije je tesko protumaciti, termometar, km sat i obrtomer tek treba resiti. Instrument tabla je standard od TSDI-a pa je pitanje kako radi i da li moze da se poveze na ovu instalaciju.

Moje licno misljenje je da, ili zeza auspuh sto je slabije verovatnoce ili nesto sa kompresijom opasno nije u redu. Problem moze da bude i pomeraj pickup-a u odnosu na namotaje, Mario je vec pisao o tome kad se kondenzator u CDI-u ne napuni koliko treba pa je slabija varnica...

Trenutno nemam slika skutera jer je trenutno oguljen do "koske" ali nije ni bitno, slikacu u toku radova, Ili ce Boka okaciti sta ima...

Resicu ovu misteriju pa makar mi to bilo poslednje... :P Bitno da Eagle radi kao sat.

#2 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 09 April 2015 - 13:37

Možete ostaviti komplet instalaciju, ECU, namotaje i magnet od TSDI mašine, samo se skine TPS i leptir gasa namesti na maksimum, pri tom mora ostati spojen na instalaciju, samo se fizički skine sa usisa i stavi karb. Umesto dizni se priključe otpornici identičnog otpora kao dizne. U toj varijanti sve radi kao da je TSDI a ustvari radi karb. Znači ostaje i tabla, a paljenje kod TSDI je inače varijabilno pa nema potrebe mudrovati oko toga, bitno je samo da je sve ispravno. Šteker koji je išao na AC punpu se spaja na el. sauh.
Ovo pišem iz sopstvenog iskustva, ako je tako sve besprekorno radilo na mojoj SRki, radiće i na Pežou jer je sistem ubrizgavanja identičan.
Ako bude još nekih nedoumica pitajte slobodno, sve se da rešiti lako. Nema potrebe menjati namotaje i ostalo kad sistem već radi to sve, sasvim korektno.

#3 Doom^

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 368 posts
  • VozimAprilia SR 50 R

Posted 09 April 2015 - 21:20

Ajde i ja da napisem koju rec. Kada sam uzeo motor od Pedje, on je radio, ajde da kazem delimicno normalno uz povremeno ispustanje tih cudnih zvukova iz auspuha. Neki dan krenuo sam sa njim na put od oko 15 km-a u jednom pravcu. Ceo put sam ga vozio pun gas i pri povratku u blizini kuce motor je poceo da zeza. Motor je od jednom izgubio snagu. Jedva sam se dovuko do kuce. Znaci sednem na motor, dam pun gas on stoji u mesto i ispusta te zvukove iz auspuha tkzv. pucanje. Stavim ruku na cilindar, nije vruc, mogu da je drzim ceo dan. Posle 5 min upalim motor ponovo, i on krene da ide normalno prvih 200m i opet izgubi svu snagu i krene da puzi po putu i da ispusta zvukove na auspuhu. I od tad svaki put kad upalim motor on krene da ide prvih 200m i izgubi snagu. Marko i ja smo krenuli da trazimo sta je problem. Promenio sam svecice, bobinu, razna experimentisanja oko paljenja sa raznim cdi-jevima, stelovao karb, pa probao sa drugim karbom, proverio pumpu za gorivo, ni ja se vise ne secam sta sve nismo probali, ali i dalje ne radi. Ovaj fals vazduh sto je vuko na prirubnici me brine. Jeste da je to sredjeno, ali mozda je ostavio neke posledice na cilindar ili lezajeve??? Sutra mi preostaje skidanje cilindra.Evo nekih slika motora:
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#4 Doom^

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 368 posts
  • VozimAprilia SR 50 R

Posted 09 April 2015 - 21:23

View Postgoggyso, on 09 April 2015 - 13:37, said:

Možete ostaviti komplet instalaciju, ECU, namotaje i magnet od TSDI mašine, samo se skine TPS i leptir gasa namesti na maksimum, pri tom mora ostati spojen na instalaciju, samo se fizički skine sa usisa i stavi karb. Umesto dizni se priključe otpornici identičnog otpora kao dizne. U toj varijanti sve radi kao da je TSDI a ustvari radi karb. Znači ostaje i tabla, a paljenje kod TSDI je inače varijabilno pa nema potrebe mudrovati oko toga, bitno je samo da je sve ispravno. Šteker koji je išao na AC punpu se spaja na el. sauh.
Ovo pišem iz sopstvenog iskustva, ako je tako sve besprekorno radilo na mojoj SRki, radiće i na Pežou jer je sistem ubrizgavanja identičan.
Ako bude još nekih nedoumica pitajte slobodno, sve se da rešiti lako. Nema potrebe menjati namotaje i ostalo kad sistem već radi to sve, sasvim korektno.
Gogi nemam ja taj ECU i ostalo. Meni je na motoru sve od c-tech verzije. Znaci komplet cilindar, komplet paljenje, komplet usis, auspuh i td.

#5 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 09 April 2015 - 22:28

Ako je bio TSDI gde su te komponente, jel neko pre skinuo ili..? Steta ako toga nema, mogli ste jednostavno da ga prebacite na karb, a mogao je i ostati TSDI, pa uz moju pomoc nabrijete stotku uz smesnu potrosnju, al sta je tu je.

#6 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 April 2015 - 23:01

Nema tih komponenti... Jbg, ne razumem ljude kako tako lako dizu ruke od ubrizgavanja. Meni bi bas bilo zanimljivo da se igram sa tim. Sutra otvaramo cilindar da vidimo u kakvom je stanju. Ne znam ni koji squish treba da bude ovde, ni da li ispod cilindra treba da ide koji metalni dihtung. Trenutno nema ni jednog koliko sam uspeo da vidim. Moze li to i u kojoj meri da poremeti kompresiju tj ako je squish manji?

#7 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 09 April 2015 - 23:02

Ja se ponadao TSDI, a ono fergazer :)

#8 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 April 2015 - 23:26

nije ovo TSDI ljudi, čist c-tech karburator verzija! i bolje što nije injection :) (nemoj me napadati Goggy nemam ja ništa lično protiv injectiona)

Morate pogledati u kakvom je stanju cilindar....Možete i samo glavu skinuti bez skidanja celog bloka pa da zavirite unutra...
smrdi mi da bi nešto oko cilindra moglo biti oštećeno...ako ste sigurni da ne vuče negde falš?!

#9 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 April 2015 - 23:56

Videcemo... Gledao sam kroz izduv i klip i karika na toj strani mi deluju netaknuto. Cak se na klipu jos vide ona sitna rebarca tj nov je, jos uvek nije izlizan. Nego ovde sad imam 17* predpaljenje. Koliko je na fabrickom c-techu 12*? Sto se falsa tice sve je ok osim ako je opet popustio na prirubnici...

http://forum.pyrothe...dpost__p__81717

I masu sam proverio dobra je... :D

#10 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 10 April 2015 - 00:26

View PostMaRk0, on 09 April 2015 - 23:56, said:

Videcemo... Gledao sam kroz izduv i klip i karika na toj strani mi deluju netaknuto. Cak se na klipu jos vide ona sitna rebarca tj nov je, jos uvek nije izlizan. Nego ovde sad imam 17* predpaljenje. Koliko je na fabrickom c-techu 12*? Sto se falsa tice sve je ok osim ako je opet popustio na prirubnici...

http://forum.pyrothe...dpost__p__81717

I masu sam proverio dobra je... :D

koliko se ja sećam fabričko predpaljenje je bilo oko 12-13 stepeni...Ja sam ga za 10.500rpm gađao i našao najbolje na oko 18 stepeni...Zašto ste ga podesili na 17 stepeni?

#11 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 April 2015 - 00:32

Ma Pita necu ja nikog napadati, taman posla. Mislio sam da, ako ima te delove sistema TSDI da mogu da pomognem da iskoristi deo tog sistema a da ipak bude karb. Steta je odbaciti ECU koji ima varijabilno DC paljenje, precizno programirano u mapi. U toj varijanti bi ostao jak generator koji napaja ceo skuter, ostaje i tabla koja je inace lepa i moderna, a ipak je sa karbom pa su mogucnosti sirom otvorene. Ovako ce muku muciti dok sve ne dovedu u red.
Pokusavam da objasnim da ukoliko neko pozeli da izbaci ubrizgavanje i stavi karb, ne mora da menja pola skutera, konverzija je vrlo jednostavna i delotvorna.

#12 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 10 April 2015 - 00:43

Nismo mi podesavali paljenje. Tako je bilo. Tj bilo je na 37* sa DC CDI-em jer on okida na pocetku pruge na magnetu, pa sam ja ubacio AC CDI i sad je paljenje na 17*. Pickup na TSDI-u i na C-tech-u su na razlicitim pozicijama i drugaciji su pa je tu nesto budzeno kad je prepravljano na karb. Imam neke slike pa cu okaciti...

#13 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 April 2015 - 00:51

Pa i logicno je, jer ECU ocita momenat tj impuls sa pikapa pa ga preracunava u odnosu na obrtaje i onda tek okida bobinu, a da bi stigao da to sracuna, pikap je postavljen da ranije daje impulse. Zato je toliko stepeni, naravno da ne valja u varijanti CDI.

#14 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 10 April 2015 - 01:03

Da ali pri tome je pickup sa SF3 koji je inace kraci od originalnog sa TSDI-a i pomeren je vise na desno... Ma ne vredi ovako moram slikati.

#15 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 11 April 2015 - 02:33

Nastavili smo danas. Skidali cilindar i nista. Sve je kao novo. Karike, klip sve... Ponovo sam premerio paljenje i pogresio sam pri prvom merenju. Priznajem, nisam mogao lepo da odmerim od srafova sa gumicama za vodenu pumpu. Paljenje je na oko 12* ako je sa AC CDI-em. Pruga na magnetu je duzine 22* i sa DC CDI-em pali na pocetku pruge tj na 34* pre GMT.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Ovaj boost ili kako se vec zove je toliko dobro obradjen da mi se momentalno pri...

Posted Image

Vracamo sve nazad kako je i bilo. Sledeci test je drugi auspuh jer stvarno ne znam sta moze da bude problem... Cista serijala a opet zeza. Na kraju cu da strpam nekako serijsko paljenje od kineza cisto da probam. 'bem ti francuza i ko ga izmisli... :D

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 11 April 2015 - 11:05

vidi sa 34 stepena puca jer je pick-up pre okinuo nego što je kondenzator potpuno napunjen.. taj simptom se javlja samo na višljim obrtajima..

sad ako je AC cdi onda to može biti problem... svakako ne bi trebalo da imaš tako veliki ugao... vidi sa stroboskopom gde si.. trebalo bi da radiš sa uglovima 12-20 stepeni

#17 Doom^

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 368 posts
  • VozimAprilia SR 50 R

Posted 12 April 2015 - 12:29

View PostMario, on 11 April 2015 - 11:05, said:

vidi sa 34 stepena puca jer je pick-up pre okinuo nego što je kondenzator potpuno napunjen.. taj simptom se javlja samo na višljim obrtajima..

sad ako je AC cdi onda to može biti problem... svakako ne bi trebalo da imaš tako veliki ugao... vidi sa stroboskopom gde si.. trebalo bi da radiš sa uglovima 12-20 stepeni
Mario sa AC cdijem, koji je marko pravio, paljenje je na 12*, a sa DC cdijem koji sam dobio uz motor(ko zna od cega je taj cdi) paljenje je na 34*
Sklopljena je masina, vracena nazad na ram. Motor upalio, ali opet nece da ide. Snimio sam klip da vidite to prekidanje i cvrcanje iz auspuha. Ovo na klipu je bio pod punim gasom.

Nzm sto mi se zvuk pobutao kad sam uploadovao, na telefonu mi se drugacije cuje. Od 0:50 pocinje jasno da se cuje i tu se cuje kako cvili auspuh

Edited by Doom^, 12 April 2015 - 12:33.


#18 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 April 2015 - 00:04

Ovo zvuci kao kasno paljenje

#19 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 14 April 2015 - 00:47

Jeste stavljali nove dihtunge ili ste vratili ove stare, uključujući i dihtung glave?
Kolko vidim limeni je, njega treba svaki put mjenjat pri skidanju glave.

#20 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 April 2015 - 11:04

Kakav je dotok benzina, da nema neko usko crevo?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users