da se nadovežem, ovi koji nisu pobrusili deklu, nemaju izlaznost, jer se remen guli o gornju ivicu, ali ok ako je to situacija sa svim 96+ variomatima onda nema razlike...
nastavljam dalje, priznajem nikad teže rolnice u životu nisam kupovao....
za prvu zgodu dobre su i RMS 9 - 9,5 -10 g
koje su se tako dobro odlile u "italijanskoj fabrici", da nekima mesing sa jedne strane malo štrči, i tako žulja o kanale u variomatu
kako god sa zelenom TP centralnom koja je nešto tvrđa i 9g imam slab kraj, Danika je izvukao 92,6 GPS-a kako i na snimku kaže, kada je cager između U i E na natpisu PEUGEOT u dnu...
Ja nisam naravno zadovoljan, vrtim 82 diznu i spuštenu iglu, i fali mi snage u mašini, igla je reklo bi se idealno nadozirana, fali nešto malo na pilotki, ali fali i snage u punom gasu,.. Sa mojom težinom bude to još slabije... Da ne govorim da mi ovaj remen uđe u poslednjem stepenu prenosa toliko u zadnje remenice i toliko izađe na kraju na multivaru da mi sa odgovarajućom kombinacijom rolnica jednostavno ubije obrtaje preko 90 i mašina ispadne iz powerbanda... to je već ispod 8200
Rešio sam da opet vratim 83,5 diznu i dobio ono klasično zvonjenje na punom gasu, mašina puca od snage, i pošto mi je zelena oscilovala u punom gasu, jednostavno sam rešio da vratim Malossi belu i odradim jedan graničnik u kraju gde ću samo pustiti mašinu da u poslednjem stepenu prenosa prema mojoj težini povuče još koliko ima u powerband snazi..
Sad taj potez sam probao i sa platnom između variomata iu ventivara debljine 1,5mm klasično kao blokadu međutim ispostavilo se da oštećuje malo remen sa unutrašnje strane, te sam rešio da to odradim kod opruge na zadnjoj remenici..
Dakle opet Malossi bela, koja je fi50 ali Pia tip sa malo više zavoja, i sa gornje strane ubacio Malossi torsion control plastični prsten, ali to nije bilo dovoljno.. Nakon toga je usledio metalni umetak sa donje strane koji je seo u dosed opruge perfektno i plastični prsten
Na žalost to mi je bilo malo previše, suviše rano se prenos završio i preko 90 GPS-a sam već bio u obrtajima 9000 gde mi snaga polako nestaje... Kompromis koji sam dobio je kada sa taj prsten spakovao sa gornje strane ispod Malossi TC-a i dobio nešto kasniju blokadu
i dobro je .. imam sa svojom težinom oko 92-93 GPS-a i to na 8700, dakle dobio sam kraj prenosa na oko 90, međuubrzanje mogu da držim i na 8400-8500 što je nekako mekše za srednji otklon i neke umerene brzine... Uradio sam ove tri grbave rolnice RMS sa 9 na 8,72g, pa sam kombinovao 3x8,5 i 3x8,72
međutim nije dobro, nproveravam uvek koliko naleže 3G kvačilo i postepeno doterujem sa brusnim papirom kako bi što pre leglo većom površinom ali konstantno zatičem zamašćeno zvono...
izlaznost na variomatu je ok, onaj tamniji deo je gde je jači pritisak remena, ali marker obriše skroz dakle i gornjim krajem dolazi do ivice...
ovako stoji remen u početku i u zadnjim remenicama, sada je na širini 17,1mm ovo je običan dayco koji sam imao i ranije, kevlar sam morao da izbacim iz upotrebe zbog stalnog kidanja konaca sa ivice...
i nikako mi se ne sviđa što mi remen nije dobro ukočen u prvoj brzini, radim sa 0,47mm šajbicom (to će biti 0,5 ali čitam to što mi šubler meri), a 0,37 mi je sledeća manja mera, to mi se čini već premalo...
uspeo sam da je pošmirglam do 0,45mm ali ne valja... na ventivaru se vidi da i startu remen proklizava
ništa ovo ne valja, imam osećaj da mi uvek nešto klizi, i odakle ova mast i po kvačilu i po remenu...
kupio sam nove remenove, ovog puta Athenu Platinum koja se deklariše kao 17,5mm i Bando originalni koji se deklariše kao 18 širine...
što naravno nije tačno, već je baš obrnuto, sve jedno imam dva Bando remena različite širine pa mogu da variram, ne odgovara mi da toliko upadne u zadnje remenice, a onda i ne moram da kočim sa centralnom oprugom otvaranje torque-a
evo kako je stajao dayco utrošen na 17,1
a evo kako stoje ovi novi Bando remenovi
uhhh, ovo baš obećava, trebaće malo više šajbica za start, ali ne smeta,... konačno sam i spi**o ovo ispupčenje na bloku, mada sam već proveravao ranije i ne dodiruje se remen, ali opet to mi tu smrdi
i zagledah se u blok, sad je bila prilika da isperem te opiljke od brušenja, pa ne pušta mi ni semering na radilici, a ni zaptivač na deklici prenosa... i evo dežurni krivac
izbacio mi je svu grafitnu mast iz kanala ispod šolje opruge koja naravno sa tom jednom gumicom ne zaptiva idealno jer je motoforce torque malo drugačiji u dosedu... znači dobro sam podmazao sve sa grafitnom masti
blok sam dobro oprao i naredni dan krenuo u filozofiju... imam ovaj Naraku dosed opruge za kuglice što mi je Gogi poslao, on deluje tesniji u dnu, ubacio sam dve gumice, jednu iznad i jednu ispod kanala pa ide testiranje
u naraku kuglični je ušlo 41 kom kuglica prečnika 4mm i na njih jednostavno širi umetak opruge, idemo ponovo sa zelenom TP, jer sada više nema mesta ni za koju drugu oprugu kao ni za Malossi TC gore
nastavljam sa Bando remenom i 1mm šajbicom, kao i težinom rolnica od 8,86g to je kombinacija 3x 8,72 grbave u 3x9g RMS ispravne
imao sam i jak vetar, što mi odgovara jer mogu da simuliram lakšeg vozača, recimo da bi niz vetar bilo kao da ga vozi neko sa 70kg a ne sa 125kg, dok je uz vetar baš katastrofa...
niz vetar sam imao ovo
to je po GPS-u oko 96-97, oseti se da je otvaranje torque-a baš preciznije zbog kuglica, ubrzanje ravnomernije, kao i da mi remen ne ulazi toliko duboko u remenice i da na kraju imam samo produženje prenosa koje donese variomat ali ne i propadanje u remenice...
ovde je GPS prijavio interferenciju, vidi se u kraju grba, dosta je oblačno i bilo tako da merenje nije tačno, kao i da sumnjam u max speed 99,9 koji je zabeležen, ali eto jedino ovu informaciju imam pa je postujem iz log razloga, vidi se sa grafikona i slipa mnogo toga...
čekam malo bolje vreme i nastavljam, u načelu moj neki cilj je tih 95 GPS-a, sasvim je jasno da motor više nema snage, i ako mi bude raspoloživ do 85 valjano ovo sve preko je premija... centralna zelena opet osciluje, ona je za đubre, doćiće neka nova na njeno mesto.. itd..
Rade kuglice posao, eto i kod tebe... jedino me zabrinjava što sa gornje strane u nosaču centralne nema tog ležišta - kanala u kom se oslanjaju kuglice, pa postoji opasnost da počnu da izleću jedna po jedna, kao što se meni dogodilo, pa sam bio prinuđen na obrnuto rešenje, dole original nosač centralne, veće kuglice i preko njih onaj prsten oslonac centralne sa kanalom za kuglice, tako su kuglice upale dovoljno duboko da ne mogu izleteti. Kad bi ti mogao na strugu urezati taj kanal to bi bilo rešenje.
Uf stela prijenosa, koliko samo ima kombinacija? Stavis recimo samo drugi remen odmah sve drugacije...Pa kad ustelas, i dodju vrucine, ili ako se mnogo vozis bez pauze pa fali jos malo da se ubode vrh snage, vrh je varijabilan, podlozan promjenama, opruge, remena, vanjskih uvjeta... Misljenja sam da je nemoguce duze vrijeme voziti skuter, a da je prijenos vrh, jednostavno nije moguce.
Uglavnom mnogo kompleksan i ponekad mucan posao, ali i interesantan sa mnogo proba, kao sto se vidi iz prilizenog.
Nadovezao bi se za oscilacije, prvi susret sam imao sa malossi ljubicastom, bilo je sve super, otisao u brdo 10km neprekidne uzbrdice, a prijenos kao da nije izasao iz maksimuma,dakle ne ide. Spustio se na ravno, sve valja.
Onda sam uzeo malossi zelenu, kako koristim malo duze pravce, popusti redovito za 400rpm nakon nekih par km punog gasa. Malo me je to nerviralo jer ispadnu iz powerbanda blizu maksimale pa su okretaji u bunaru.
I bas sam neki dan stavio polinijevu oprugu, za sada ima pad okretaja za 200rpm, ali nisam imao prilike da to posteno provozam pa da vidim situaciju.
Samo rolice RMS... vole cuda raditi, zaglaviti, usporavati..
da jasno je, centralne opruge su u zavisnosti od kvaliteta čelika i opšte hlađenja prenosa varijabilne na temperaturnim promenama, kada je manje onda je super i može se računati na preciznija podešavanja, kada je više onda treba biti baš promoćuran i predočiti situaciju.... zbog toga sam bušio deklu i doveo vazduha za hlađenje više...
što se rolnica tiče one su mi za probu, RMS naravno ne mislim voziti, a jeftine su mi i kada ih kupujem, smatram da su mi one samo testne... po zvaršetku naravno pakujem neki jači brand...
Kupio sam blokator variomata, ovakve stvari nikad namerno jer umem da napravim, a i ne koristim ali eto...
Istpostavilo se da je danas bio upotrebi, ali mi nije zevnuo semering na toj strani, najverovatnije na strani magneta i mojoj vožnji je došao kraj ....
Od setovanja sam se završio sa A-07 iglom za dell-a na sredini i zelenom centralnom bez kugličnog doseda, koja u kraju ume malo da zaosciluje, kao i 8,5g rolnicama, odnosno 83,5 diznom... Izmenjao sam i zadnji amort koji je ispustio ulje i počeo da simulira kengura, na isti Forsa novi, vožnja danas 150km je bila udobna.... vrhunska ...
heh, probudio sam se u Pon ujutro i tada je i mozak obnovljen, klasika, radi na ler-u kao sat, kako dodaš gas počne da se guši.... imao sam već slučaj da je seger otpao sa igle i ona jednostavno ostala uronjena, na nekim servisima skutera ranije...
tačno je jasno da ako pali na ler-u bez problema, nema šanse da ima falš vaduha kao i da nema šanse da su lamelice puknute... falš vazduh je konačnog otvora u sprezi sa obrtajima odnosno vakumom.,, na malom gasu će ga biti mnogo a na velikom malo...
međutim mašina pali kao mina na leru... uvek...
.... ne vredi toliko sam se iznervirao tog dana da sam taj detalj za iglu zaboravio da pregledam... inače isto se dešava i kada je voda u lončetu karburatora...
Pita će dopisati već, sinoć je uradio servis... eto šta je kolega... nema čekanja,, pa šaljem saobraćajnu brzom poštom da se vozi makar nedelju dana...
Uf dobro je, ovo je znak da ce potrajati.
A je li seger bio klimav bar malo na igli?
Ja sam imao obrnut slucaj, poklopac od igle je bio greskom postavljen prije igle, i sta je se desavalo? Start je uvijek bio sa bogatim troksanjem, i kad se vozis na manjim otklonima gasa u trenutku kada naletis na rupu on zatroksa. Igla skace prema gore.