1
Minarelli variator vs Malossi Multivar
Started by VlatX, May 05 2015 01:47 AM
8 replies to this topic
#1
Posted 05 May 2015 - 01:47
Setup skutera:
Marka-Yamaha Aerox 2008
Тermogrupa - Stage 6 Sport Pro 70cc Kit
Karburator -stock
Dizna -82
Filter-Polini performance gljiva
Variator-stock
Rolnice- 4gr
Primar-Malossi 13/44
Evo dyno merenje od gorenavedeni setup
Od graf mozemo da vidimo da motor isporucuje skoro 10ks na zadnji tocak ali ta snaga nije konstantna nego samo od 28 kmh do 40 kmh,na 48 kmh imamo 5 ks pa snaga narasne na 8 ks izmedzu 62kmh i 68kmh,dakle imamo vrlo neiskoristenu snagu termogrupe.
U sledeci dyno grafik promene u setup su sledece:
-Glavna dizna 96
-Malossi multivar
Ovde vidimo da skoro u svi rezima motor isporucuje od 9 ks do 10 ks na brzinama veci od 30kmh.
#2
Posted 05 May 2015 - 02:51
Koji je auspuh u pitanju?
I nekako mi nije jasno a ni logicno... Jedina promjena je Multivar, a glavna dizna otisla gore 14 brojeva...
I nekako mi nije jasno a ni logicno... Jedina promjena je Multivar, a glavna dizna otisla gore 14 brojeva...
#3
Posted 05 May 2015 - 03:07
U ovim proracunima veeeliku ulogu sigurno igra auspuh i sama postavka prenosa. Jesi preuzimao ove testove sa nekog sajta ili?
Nije ni meni jasna promjena dizne kao sto Sinisa rece.
Jasno je da multivar igra veliku ulogu u prenosu u odnosu na serijski variomat ali za precizne testove treba poznavati sve do detalja. Sta znaci stock karburator? Da li je to dell, mikuni, gurtner...koji precnik i ostala postavka?
Na grafiku se moze vidjeti i pad obrtaja koje prouzrokuje (pretpostavljam) neliearni torq, samo sto to multivar pegla bolje.
Cak se vidi i bogata smjesa A/F dijela drugog grafika, pretpostavljam zbog 14 brojeva vece dizne.
Edit: Jos jedna stvar mi nije jasna, sa standardnim variom je nalovio 45mph (72km/h) i tu stao. Na drugom grafikonu sa multivarom je nalovio impresivnih 65 mph (104 km/h). Meni tu nesto ne stima...citao sam sve i svasta ali do sada nisam vidio da multivar moze dati preko 30 km/h na krajnjoj osim na oglasima za prodaju (ne racunam ostala podesavanja prenosa i karba nego samo multivar).
I ako pratim grafikone, barem kako sam ja zakljucio, tu kvacilo hvata na blizu 10000 obrtaja??
Nije ni meni jasna promjena dizne kao sto Sinisa rece.
Jasno je da multivar igra veliku ulogu u prenosu u odnosu na serijski variomat ali za precizne testove treba poznavati sve do detalja. Sta znaci stock karburator? Da li je to dell, mikuni, gurtner...koji precnik i ostala postavka?
Na grafiku se moze vidjeti i pad obrtaja koje prouzrokuje (pretpostavljam) neliearni torq, samo sto to multivar pegla bolje.
Cak se vidi i bogata smjesa A/F dijela drugog grafika, pretpostavljam zbog 14 brojeva vece dizne.
Edit: Jos jedna stvar mi nije jasna, sa standardnim variom je nalovio 45mph (72km/h) i tu stao. Na drugom grafikonu sa multivarom je nalovio impresivnih 65 mph (104 km/h). Meni tu nesto ne stima...citao sam sve i svasta ali do sada nisam vidio da multivar moze dati preko 30 km/h na krajnjoj osim na oglasima za prodaju (ne racunam ostala podesavanja prenosa i karba nego samo multivar).
I ako pratim grafikone, barem kako sam ja zakljucio, tu kvacilo hvata na blizu 10000 obrtaja??
Edited by Lauda, 05 May 2015 - 03:12.
#4
Posted 05 May 2015 - 15:08
DIzna u prvi setup je stavjena iz oka,na drugi duno run ima i malossi primar zato je i krajna veca.auspuh je leovince zx,slike iz duno preuze iz pedparts .
#5
Posted 05 May 2015 - 15:12
Opet ne kontam vezu izmedju povecanja dizne za 14 brojeva, stavljanja multivara i primara...ludi englezi.
Ali to u sustini i jeste problem kod ovakvih testova, ne smije nista biti "na oko"...Sama promjena primara u prenosa mijenja kompletno citavu postavku prenosa i onda se sve mora nanovo stelovati da bi se uskladio opet isti prenosni odnos kao i prije.
Po meni, sa tih grafikona se jedino grubo moze zakljuciti kako multivar pegla rupe u ubrzanju bolje nego serijski.
Ali to u sustini i jeste problem kod ovakvih testova, ne smije nista biti "na oko"...Sama promjena primara u prenosa mijenja kompletno citavu postavku prenosa i onda se sve mora nanovo stelovati da bi se uskladio opet isti prenosni odnos kao i prije.
Po meni, sa tih grafikona se jedino grubo moze zakljuciti kako multivar pegla rupe u ubrzanju bolje nego serijski.
#6
Posted 05 May 2015 - 15:31
Ne svatam i ja te engleze bogami,to sam i hteo da prikazem,kako multivar pegla oscilacije u prenosu kod ocajnog minarellija.multivar u kombinaciju sa neka linearna polutka i to je najdobro ulozen novac kod sktuera.
#7
Posted 05 May 2015 - 17:19
VlatX, on 05 May 2015 - 15:31, said:
Ne svatam i ja te engleze bogami,to sam i hteo da prikazem,kako multivar pegla oscilacije u prenosu kod ocajnog minarellija.multivar u kombinaciju sa neka linearna polutka i to je najdobro ulozen novac kod sktuera.
#8
Posted 05 May 2015 - 17:23
Ma piaggio je bog i batina nasprem minarelli stock prenos,eto kod spenser-ovoj apriliji pegla za sve pare.
#9
Posted 05 May 2015 - 17:49
Ja sam nesto gledao multivar za mina-kina (16x13) i rekao bi da su iskopirali piaggio stari tip.
Mhr prenos za minareli je u stvari piaggiova zadnja remenica 128mm..
Realno za 300-500 eur moze da se kupi dobar pia koji ima linernu 134, dobar vario 19x15, obrtomer, finu potrosnju i da lepo ide. I za malo para ode u jaki base, pa cak i midrace
Mhr prenos za minareli je u stvari piaggiova zadnja remenica 128mm..
Realno za 300-500 eur moze da se kupi dobar pia koji ima linernu 134, dobar vario 19x15, obrtomer, finu potrosnju i da lepo ide. I za malo para ode u jaki base, pa cak i midrace
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users