←  Mopedi Tomos

svet-skutera

»

Potraga za par km/h vise - Automatik

Locked

asanin's Photo asanin 21 Mar 2016

Provericu, nisam razmisljao u tom pravcu...
A neka preporuka sto se tice usisa? Gde naci najpovoljnije kvalitetniji materijal za lamelice i koje su cene?
Quote

Pita's Photo Pita 21 Mar 2016

View Postasanin, on 21 March 2016 - 21:49, said:

Provericu, nisam razmisljao u tom pravcu...
A neka preporuka sto se tice usisa? Gde naci najpovoljnije kvalitetniji materijal za lamelice i koje su cene?

mislim da su ti ove ploče najpovoljnije

http://www.racing-pl...p-294238-1.html
Quote

Nesa BG's Photo Nesa BG 22 Mar 2016

To oscilovanje je najverovatnije problem lancanika. To je stara boljka automatika. Probaj da ga nacentriras pre stezanja. Probaj da ga okrenes i da pomeris za rupu na srafovima.
Quote

Razredni's Photo Razredni 22 Mar 2016

Svaka cast. Izgleda pedantno, prava mala zolja!

Zaista lepo ide, medjutim, procitao sam temu od pocetka i uvideo da nigde nisi pisao po kojim kriterijumima je radjen cilindar... nalovio sam da si obradom cilindra dobio visinu za 3,5mm a sa cela je postrugan 2,5. Znaci da ti je gmt sada nize za 1mm! Ne znam da li si pravio kalkulacije oko stepena kompresije (nisi pisao o tome) ali na precniku 38mm, 1mm visine je zapremina 1,1kubika, sto ce u matematickoj formuli u konacnici znaciti da si smanjio stepen kompresije sa naprimer serijskih 8:1 na oko 7:1..
To je osnova problema kojoj se treba posvetiti da bi agregat dobio snagu koju si planirao prilikom prerade cilindra.
Ne znam kakav je i koji je taj novi cilindar 38mm, ali svakako moze da ozdrzi stepen kompresije koji je fabrika planirala, naravno, u tuningu idemo i na visi stepen, pa tako moze preracunati i nafilovati jos malo preko fabrickog. Bilo bi idealno da za koliko je podignut odozdo, za toliko da se skrati i odozgo, a ti sada mozes recimo izbaciti taj dihtung od 1mm iznad cilindra i uvideti koliko se snage dobija. Naravno, veci stepen kompresije zahteva vise goriva u smesi!
Quote

asanin's Photo asanin 22 Mar 2016

Hvala. Ne secam se da li sam napisao da je glava prilicno spustena i obradjena na strugu. Stepen kompresije je veci od fabrickog, nisam merio tacno koliko. Cilindar je bez dihtunga glave ako se dobro secam...
Quote

asanin's Photo asanin 23 Mar 2016

Cudi me da nema karbon listica kod nas da se kupe, evo Hrvati kazu da je kod njih 15e ploca...
Quote

asanin's Photo asanin 02 Apr 2016

Proslog i ovog vikenda se bavim izradom novog auspuha, cilj mi je da izvucem vise obrtaja. Vodio sam se merama auspuha koji mi se bas dobro pokazao na t15 cilindru koji je u fabrickoj postavci kanala radio do 11500 obrtaja u voznji.
Ovaj novi ce imati za nijansu duzi zadnji konus, duzu i tanju izduvnu granu i tanju izlaznu cevcicu.

Posted Image
Quote

Mario's Photo Mario 02 Apr 2016

neka kalkulacija ili plan ?
Quote

asanin's Photo asanin 03 Apr 2016

Dobio sam jedan trkacki auspuh za bt cilindar da prekopiram mere. Napravio sam isti i na mom fabrickom t15sl cilindru je super radio. Sad radim to isto sa malim izmenama da bi ga koristio na automatiku, ako se dobro pokaze, podelicu mere.
Quote

Mario's Photo Mario 03 Apr 2016

jer si ti stvarno u ubedjenju da jedan auspuh moze da radi na bilo kom cilindru ili setup-u ?
Quote

asanin's Photo asanin 03 Apr 2016

Ne. Zato i menjam mere auspuha.
Quote

Mario's Photo Mario 03 Apr 2016

pa daj uradi neku kalkulaciju prema svojim potrebama, imas uglove kanala, mozes izracunati duzinu za ciljane obrtaje koji ce ti na tom prenosu biti potrebni
Quote

asanin's Photo asanin 03 Apr 2016

Radicemo kalkulacije za sledeci auspuh ako se ovaj ne pokaze kao odgovarajuci. Treba mi vise auspuha, nije problem da se napravi jos jedan, ne kostaju me nista osim vremena.
Quote

Mario's Photo Mario 03 Apr 2016

što se mene tiče, takmičarski auspuh ili neće raditi ni na t15 cilindru a kamoli automatiku ili nije takmičarski....
Quote

asanin's Photo asanin 04 Apr 2016

Taj nije bas takmicarski, pravljen je za junior mere kanala. Na t15 je rezonanca prilicno kasno, ali je bas jaka. Motor ubrzava i vec kad krene da gubi dah fabricki cilindar, udari rezonanca, kao turbo i vuce do 11500 obrtaja.
To se valjda vidi na snimku kad sam probao obrtomer (nemam vise snimaka iz tog perioda):


Evo tog istog auspuha na junioru:
Quote

Mario's Photo Mario 04 Apr 2016

problem je dosta kompleksan,...

prvo i osnovno je , bilo kakav cilindar da imaš postavljen, proračun prenosnog odnosa prema ciljanim obrtajima... ti sad imaš te dve brzine i neka dva lančanika koji ti definišu na koliko će rpm-a ići motor koliko kmh... ali to neće biti najverovatnije merodavno jer ti nemaš sad duplo više KS-a iz mašine pa da ti na 11500 umesto na 8000 motor ide 100 umesto 60... pišem o ciframa samo informativno bez kalkulacija... , tako da to prosto podizanje rezonance na neku tu visinu pada u vodu, takoreći neće je ni biti, ili ćeš morati ozbiljno da se pozabaviš sa prenosom, ukoliko imaš mogučnosti, da bi ti motor na ovim obrtajima možda razvio 10-15% veću snagu i išao 5-10kmh brže...

dalje što se tiče termogrupe, dugo si na našem forumu, a još duže na tomos forumima, pa cenim da već znaš da nije dovojno "nakopati" kanale na 21mm i to će biti sad super, ili one priče idi 1mm u stranu i 2 mm gore i podloži.... mislim te metode štapom i kanapom su za balavce koji bi eto da tuninguju, i šteta je uništiti jedan cilindar na taj način... sve figurira, površine-uglovi-pritisci, sprega transfera sa izduvom, pritisak iz kartera, difuzor usisa i stepen kompresije, ugao paljenja.... baš sve je u sprezi, i za dobru mašinu ima dosta da se radi...

ajd predpostavićemo da ti je to sve ok.. .i da ti je mašina u top formi... fokusirajmo se samo na auspuh...

za tvoje potrebe, jer nemaš kvačilo, i samo dve brzine, i fiksan prenos, najbolje će raditi auspusi sa širokim powerbandom i dugom ali i nešto slabijom rezonancom.. jasno ti je da ne može i jare i pare.. pa onda pošto imaš automatika, trebalo bi ovim putem razmišljati... za dobru snagu pre početka rezonance zaduženi su mali uglovi difuzora, ili više difuzora malih uglova, a pošto je to u domaćoj radinosti teže izvesti onda treba ići na dužu lulu, i mali ugao difuzora.. i pravilan dupli ugao protivkonusa... sad što se tiče stinger-a, za slabije cilindre slobodno možeš ići i na 50% prečnika grane, ali si u principu do 65% bezbedan... , polovina će ti doneti nešto više podptiska i bolju snagu do same rezonance...

stavi sve na papir, nemoj da se upucavaš bezveze sa poslom koji će ti doneti samo još jedno razočarenje u ceo tuning..
Quote

asanin's Photo asanin 04 Apr 2016

Razocarenje nikako, dugo se igram ovim i do sad bi 100x batalio sve to da sam odustajao kad imam lose rezultate.
Racunao sam prelivne u odnosu na izduv(blowdown), jos ranije kad sam menjao kanale, sad ne mogu da se setim detalja, bilo je prosle godine.
Moracu da odvojim malo vise vremena za proracune. Skidanje cilindra mi ne gine jer izgleda da nisam zapisao mere.
Vodio sam se ovim tekstom i ostalim stvarima koje sam pokupio u karijeri... http://www.mopedarmy...culating_timing
Quote

asanin's Photo asanin 04 Apr 2016

Izlazna cev je 14mm - unutrasnji precnik.


Posted Image Posted Image
Edited by asanin, 04 April 2016 - 21:38.
Quote

Mario's Photo Mario 04 Apr 2016

na prvu loptu deluje dosta dugačak
Quote

asanin's Photo asanin 05 Apr 2016

Jeste dugacak, izduvna grana je duza nego sto bi trebalo. Sutra posle posla bi trebalo da skinem cilindar, uzecu sve mere posto sam ih ocigledno zaboravio... ali znam da sam bio prilicno uzdrzan, hteo sam da povecavam postepeno.
Danas sam stavio vecu ler diznu, 50, sad se bolje ponasa u voznji i na leru. Evo jos par slika:

Posted Image Posted Image
Quote
Locked