Jump to content


Stavljanje druge glave cilindra


5 replies to this topic

#1 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 September 2015 - 22:53

Malossi sport
DR evo
Polini sport
TOP trophy
Stage6 Streetrace

Uzmimo te sport cilindre, primjer za piaggio/ minarelli vodeno.

Mogu li se kombinirati glave cilindara medjusobno, i koliko je to pametno s obzirom na zakrivljenja cela klipa, zapremninu glave i u konacnici sam kompresioni odnos?

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 September 2015 - 23:17

Heh, to je pitanje koje muci vecinu tunera. Ako uzmemo u obzir da su glave fizicki slicne (nemaju upuste ili stepenike) vec ravnu nalegajucu povrsinu kombinacije su moguce. Treba obratiti paznju na zakrivljenje cela klipa, ali vremenom smo uvideli da razni proizvodjaci prave mala odstupanja za odredjeni precnik cilindra.
Svaki proizvodjac pravi skvis bend glave prema zakrivljenju klipa pa je potrebno debelo prepacunati sta se sa cime dobija. Nije toliko strasno i ako je skvis mali ili veliki koliko se mora obratiti paznja na stepen kompresije.

Ja sam na stage6 sport pro ac cilindru spakovao athenin klip sa ravnim celom i nadomestio stepen kompresije sa glavom od motoforcea od 50ccm. Nije davalo neke spektakularne rezultate u odnosu na klasicnu postavku s6 sport pro, ali u nedostatku potrebnih delova uspeo sam da osppsobim cilidar da se preveze 140km na trku i nazad i da se posteno zavrti i do 10500 obrtaja..

Sa druge strane, svoj airsal sport ac kit vozim sa serijskom piaggio glavom (bila prevelika kompresija pa sam je spustio sa std glavom koja ima vecu zapreminu) a serijski piaggio 50ac sa glavom od airsala (podigao stepen kompresije jer sam bas toliko izgubio podmetanjem debelog dihtunga ispod cilindra da bi dobio da se vrti u visljim obrtajima). Mora se dobro izracunati stepen kompresije i nadomestiti britvama gde treba..

#3 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 September 2015 - 23:20

I da, kod lc je u startu malo drugacija situacija po pitanju cilindara i glava jer, na primer piaggio ima petuogaonu glavu a neki aftermarket su cetvorougaoni ili setougaoni pa i nije moguce fizicki kombinovati..

#4 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 September 2015 - 23:48

Malo me zakopkalo posto sam naso novu nikad upotrebljenu malossi glavu za purejeta 70, a cilindar bi onda vrv bio dr evo, ako ne i neki jaci. Na srecu kompatibilni su po 4 ugla na glavi, ostalo je neprovjereno, a trebalo bi pasati.

Uzet cu samo primjer nekih nelogicnosti, recimo malossi i polini sport 70 za piaggio i purejet. Razlika je samo u glavama, sve ostalo je isto u karb/PJ varijanti. Cudi me da nisu optimizirali cilindar onda, jer su geometrije glava drugacije. Ista stvar i na 50ccm.

#5 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 15 March 2018 - 18:06

Ajde ovde cu , a ako treba neka admini i modovi premeste ...

Pre neki dan pronadjem onaj papir koji je stigao uz Airsala , prilozeno montazno uputstvo , bilo mi zanimljivo za `obnoviti gradivo ` , jedna od stavki je bila : da se prilikom montaze preporucuje glava koja dolazi sa njim , a moze i originalna glava ...

Uz korisnicko uputstvo koje sam dobio uz Aliena pisalo je sve , osim jednog najvaznijeg podatka , bar onoga koji je nama kao tunerima vazan - nema podatka o kompresionom odnosu , sve ostalo ima , ali to nema ...tek pre neku godinu , sasvim slucajno sam na nekom sajtu slucajno naisao na to ...fabricka kompresija na mom agregatu je 1 : 14.4 ...nisam mogao da verujem da je tolika ...rukovodio sam se time sto sam na nekim Sprintovima koji isto imaju Chinarelli agregat kompresioni odnos ( koji su napisali ) bio svega 1 : 6.5 ....Pa , cak i Automatic onaj sa malim cilindrom ima 1 : 8 ...

Ali , sam pogled na originalnu glavu u serijali pokazuje ...
Posted Image

Kompresioni prostor je zaista mali , prema tome zaista ne lazu ! Priznacemo da je to zaista brutalna kompresija za jednog Kineza u serijskoj varijanti !Ne znam kako njihovi marerijali , prvenstveno klip , to izdrze ...i kako ne dolazi do detonacije ?

Dugo sam smatrao da ovi kompleti koje kupujemo ne premasuju 1 : 12 , da je i to cak mnogo ...

A, Airsal je napisao da je najbolje koristiti glavu koja je dosla sa cilindrom , a moze i originalna glava ...e, sad ...50 kubika zguras u onu malenu glavu , kompresioni odnos 1: 14.4 , stavis cilindar od 70 ccm i njegovu zapreminu zguras u istu tu glavu ...pa , koliki je onda kompresioni odnos ??? To je kao kod dizela , ne znam kako bi to moglo da radi , a da pri tako visokoj kompresiji ne dodje do detonacije ...ja sam svojevremeno ovu originalnu glavu od serijale dao da se na strugu prosiri na dijametar 47 za 0.5 mm , ali se nikad nisam usudio da to probam...smatram da je to previse , tako se moze pokvariti motor , znamo posledice detonacije i pregrevanja motora ...

Sta mislite o ovome ?

#6 boriss1972

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 346 posts
  • Mestosarajevo
  • Vozimsprint phantom 2t

Posted 17 October 2018 - 22:55

Alien je u pravu.Stavio sam glavu airsal sporta 70 ac(minarelli) koja ima istu zapreminu kao i za piaggio-airsal sport 70 na stock cilindar 50 ccm china sa malim obradama izduvnog kanala.
Poredjenjem nisam mogao slutiti da je ova kombinacija dobitna iako sam mislio kontra,da ce kompresija pasti i masinu oslabiti.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users