Jump to content


Qingqi 50cc 2T (lanac u prenosu)



122 replies to this topic

#101 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 11 December 2015 - 01:19

Mislio sam samo da ga napakujem skarabudzim i to je to... hahahha...

Prostudirao sam dobro teme

http://forum.pyrothe...kticno-merenje/

http://forum.pyrothe...kompresije-v20/

Vidim o cemu se radi, kompresioni odnos ce se malo promeniti jer vracam staru glavu na malo veci promer klipa... videcemo za koliko i da li moze da se kompenzuje malo debljim dihtungom.

Evo novih mera:

- precnik klipa (gore pri vrhu) = 41,3mm
- hod klipa = 38,3mm
- visina cela (d) = 3mm
- merena zapremina glave (metodom poklopca za disk :)) = 6cl
- C parametar meren sa dihtungom cilindra 0,5mm iznosi 0,9mm
- rastojanje u glavi od ivice do K prostora = 1mm
- bakarni dihtung koj sam kupio za glavu debljine 0,3mm

Attached File  zapremina glave.jpg   36.24K   32 downloads

Za klasicne skutere 49ccm kompresioni odnos se krece oko 7:1. E sad, ovaj je malo vise od 49ccm s klipom 41,5 reklo bi se oko 52-53ccm. Koliki bi tu trebao biti kompresioni odnos?
Ako treba jos neka mera tu sam :)

Cilindar su dobro ishonovali, bio sam prisutan i bio malo vise dosadan...

Sto se tice svecice, mislim da mu je fabricka bila neka kineska pa sam ja stavio NGK BP7HS. Nazalost nema svrhe da je slikam jer sam je WD-om ocistio... jbg. Boja mi je delovala ok, onako braonkasta vise vukla na rdju. Mada koliko sam procitao ovde na forumu tu je mogla da ide i BP8HS po toplotnoj vrednosti...

#102 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 December 2015 - 07:46

Metodom "poklopca za disk" svaka ti čast, nemoj neko da se posle ovoga vadi da nema pleksi i da je problem izraditi ga...

#103 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 December 2015 - 08:52

Svaka cast.

Najvise nas je interesovala razlika u visini originalnog i novog cilindra, tako najlakse utvrdis kvalitet kupljenog. Proizvodjaci znaju da je materijal slabiji pa odlivak cilindra bude visi kako bi smaljili stepen kompresije. Tome ide i u prilog visina C=0.9mm... kompresioni stepen 7:1 je bas malo. Kvalitetni koncepti idu oko 11 - 12:1. Recimo da je neki optimum oko 9 ili 10:1 ali se mora biti pazljiv u razradi. Sa druge strane, ako sam dobro razumeo, tolerancija u visini cela klipa je 2 desete, sto je bas labavo, ne bi trebalo da imas nikakvih problema u toku razrade. Obicno tolerancija bude 6 stotih u suknjicama do 1 desete u celu u odnosu na cilindar.

Izracinaj jos jednom, ali bez ditunga pod cilindrom, ja bih ga tako spakovao, samo sa diht masom izmedju bloka i cilindra. Dobices na obrtnom momentu (sto je tebi najbitnije zbog sistema prenosnika), povecaces stepen kompresije i dobices na snazi.

Sto se tice svecice, verovarto je bila torch 107, ja nisam pronasao na internetu koja je fabricka. Ta torch je kao ngk 7 i mozes koristiti tu toplotnu vrednost, odnosno staviti ekvivalent, recimo bosnu f75. Nema potrebe ici na hladniju svecicu sa nizim stepenom kompresije. Minareli vazdusne masine nose 8hs a K stepen je fabricki preko 12:1..


Edit: procitao sam jos jednom tvoj prethodni post. Jesi li ti preracunao stepen ili si ovo 7:1 samo usvojio iz neke procitane teme?

#104 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 December 2015 - 12:33

Attached File  new-1.jpg   527.81K   26 downloads

#105 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 11 December 2015 - 12:55

Jbt koja ideja... a ja razbijao glavu zbog tog plexija. Znam na koga si mislio Mario. :rolleyes:
A tih kutija od CDa bar imam tone, c c c jbo tunera i audiofila. Svaka čast za domišljatost, sad svako ima jednostavan način da premeri zapreminu glave.

#106 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 11 December 2015 - 14:06

Hvala, imao sam pleksi ali mi ovako delovalo lakse. Samo se treba voditi racuna prilikom busenja, jedan sam vec prelupao... burgijica 1,5 pa 3 pa 7.

Mario me preduhitrio sa slikom, to isto sam i ja dobio. Jel to dobar odnos? Ostaje mi eventualno da izmerim squish pa da vidim koji dihtung da stavim.
7:1 sam procitao iz Mariovog posta, nisam merio. Da je to neki optimum za 49ccm 2t motor za klasican klip sa dve karike, pa je odatle doslo do zabune.

Sad da se vratim na merenje
tolerancija u visini cela klipa je 2 desete ali je zato merena u dnu klipa 6 stotih, sto bi trebalo da je ok.

Oba cilindra sam premerio, evo mera na slici - u zagradi su mere starog cilindra.

Attached File  cilindar11.jpg   72.43K   19 downloads

Sta kazu brojke? Stari jeste malo duzi ali ja zato odlivak na novom duzi za skoro milimetar ipo.

#107 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 December 2015 - 14:31

Odlicno Profo, interesovalo nas je razlika od doseda do vrha cilindra (51mm). Primetices u Mariovoj racunici da nema dihtunga pod cilindrom i da je dihtung izmedju cioindra i glave 0,5 teorijski. Znaci da bi bilo dobro da podmetnes 0,6 pod glavu i samo tanko diht masu pod cilindar sto ce dati 10:1, sto bi bilo idealno..
Po sklapanju, premeris tinol zicom skvis, da bi uporedio sa merama koje imas (dubina glave 1, C=0,4 , dihtung 0,6) treba da bude skvis 2mm, i onda si siguran sta si napravio. Problem je diht masa koju ne znamo koliko donosi dok ne premeris skvis kada sklopis, pa je moguce da ce ti odgovarati dihtung glave od 0,4-0,5mm

Klip je bas cudan, al dobro, bolje i takva tolerancija nego da zalepi odmah.

Tih dihtunga glave raznih debljine imas na KP, recimo za piaggio (raspon rupa susednih brezona 48mm i centralna rupa 40mm ili 47mm) Mislim da ce ti odgovarati ili ces vrlo lako prepraviti..

Sad vec lici na ozbiljan posao :)

#108 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 11 December 2015 - 19:27

Hahaha sad ima smisla, skarabudzio bi ga onako pa bi posle nekog vremena ponovo drvlje i kamenje na kineze :)

Ok, sve je jasno ko dan. Pod cilindar diht masa... da premerim squish, i da ukalkulisem neki dihtung glave... da se drzim kompresionog odnosa 10:1.

Hvala na edukaciji, ziveli!

#109 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 29 December 2015 - 01:19

Prvo, Srecni praznici!

Taman sam sklopio termogrupu i potpuno neplanirano kupim jos jedan komplet cilindar i klip.. po drugarskoj ceni.
Jos pre mesec dana sam se obratio jednom prijatelju da mi pomogne oko nabavke klipa. Zove me on juce i kaze, imam kit na 59cc bas za tvoj skuter spada u red kvalitetnijih... dolazi.

Sada da malo prodiskutujemo o kvalitetu. Masinski gledano cilindar odlicno odradjen, ono sto sam prvo primetio je da se prelivni kanali razlikuju u odnosu na stari, dosta su bolje i preciznije odradjeni, umesto jedan veliki prelivni kanal ovaj cilindar ima dva manja (kao na vecini 2t skutera). Drugo, ivice svih kanala su obradjene za par stotih da se ne bi ostetile karike, dok su na onom drugom cilindru bile ostre pa sam ja malo turpijicom to doterao. Rastojanje svih kanala od ruba cilindra je isto kao i na starom. Rastojanje od doseda do vrha cilindra je 50,7mm.
Prilicno dobro ishonovan. E sad, nisam kompetentan da govorim o kvalitetu materijala. Evo i slike...

Attached File  Cilindri.jpg   53.98K   18 downloads

I klipovi se razlikuju, ovaj deluje kvalitetnije od onog tajvanca. Onaj ispoliran i sija dok je ovaj mat ali je i prilicno tezi. Ali ni to ne smem da tvrdim... Evo slike

Attached File  Klipovi.jpg   187.38K   22 downloads

Sada malo merenja... Postavio sam cilindar bez dihtunga i C parametar iznosi 0,3mm.

Attached File  C parametar.jpg   138.82K   16 downloads

Visina cela klipa (d) je 3,5mm.

Attached File  d.jpg   52.99K   15 downloads

Sve to ubaceno u Mariov kalkulator i dobijam da je kompresioni odnos 11,2:1 sa dihtungom glave 1mm.

Attached File  kompresioni odnos.jpg   334.33K   13 downloads

Zanima me koliki treba da bude kompresioni odnos za agregat od 59cc odnosno 55cc?
Na clindru pise da je kit 59cc ali je po mojoj racunici ipak 55cc.

(43/2)na2 x 3,1415 x 38 = 55182 znaci oko 55cc

#110 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 29 December 2015 - 01:38

Meni deluje mnogo bolje i ja bih, zarad sigurnosti i duhovecnosti postavio ovaj novi kit.
Pregledao sam merenje, racunicu i kalkulator, prilikom merenja nisi koristio zaptivac ispod cilindra i utvrdio si da je C= 0,3mm a u kalkulatoru si uvrstio da imas zaptivac ispod cilindra 0,4mm sa istim C parametrom, sto zapravo nije moguce, vec ce C u tom slucaju biti 0,7mm pa samim tim i stepen kompresije nesto nizi.

Posto ne znamo koji je kvalitet proizvoda, neka gornja granica stepena kmpresije bi bila oko 10:1 jer i vremnom cadz popuni zapreminu glave i natalozi se na celu klipa i ume da malo podigne stepen kompresije..

Vidi ponovo sta se dobija sa izmenjenim C parametrom i recimo sa dihtungom glave od 1,2 ili 1,5mm..

#111 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 29 December 2015 - 13:03

Moja greska... te dole kolone u kalkulatoru nisam popunio vec su vrednosti ostale verovatno iz prethodnog proracuna...

Attached File  mm kalkulator.jpg   231.64K   15 downloads

Sa dihtungom glave od 1,5mm dobijam kompresioni odnos 10:1.
Ima li da se kupi takav dihtung ili cu morati da ga pravim?

Edited by profa78, 29 December 2015 - 13:08.


#112 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 29 December 2015 - 16:42

Gotovo sam siguran da nema, ali mislim da nece ni trebati toliko, nisi me skroz razumeo :)

Moras da postavis nesto izmedju cilindra i bloka, recimo diht masu, koja ce odneti sigurno 0,2 - 0,3mm (treba premeriti) pa ce onda i C biti 0.3+ debljina diht mase. Sa takvim parametrima, mislim da ce ti trebati oko 1,2mm izmedju cilindra i glave, treba premeriti.

#113 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 29 December 2015 - 17:27

Da, ranije sam stavljao onaj crveni silikon HI-Temp. Ali cini mi se da je za svega 0,1mm povecao C parametar. Probacu pa cu premeriti.

Ima li da se kupi dihtung 1.2mm, rastojanje izmedju susednih rupa je 46mm? Ili cu moratu da ga napravim od bakrnog lima...

#114 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 29 December 2015 - 17:56

Gotovo sam siguran da nema te debljine. Fabricki uglavnom budu od 0,4 do 0,6mm alu zaptivaci..

#115 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 29 December 2015 - 18:12

Napravicu. Sad sam proverio u radionici, imam alu lim parce bas 1,2mm cini mi se od neke grejalice.

Sklepacu ga sutra ako nadjem vremena. Hvala Aca.

#116 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 29 December 2015 - 18:22

Ma nista, nema potrebe da se zahvaljujes, dovoljno je samo da slikas sve sto radis i lepo prikazes u temi sve, da bude projekat za primer :)

#117 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 29 December 2015 - 20:02

Slike idu obavezno. Sklapanje agregata a moze i ova izrada dihtunga, ko zna mozda nekom i to zatreba.
Farbanje cu morati malo da odlozim dok ne resim grejanje u radionici... ili docekam neko lepse vreme :)

#118 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 18 March 2016 - 00:46

Pozdrav nakon zimskog sna...
Danas lepo vreme i da polako sklapam moje kinesce :)

Masinu sam sklopio pre mesec dva dana i stajala tako u radionici. Danas sam je izneo na svetlost dana i napasovao za 15 minuta.

Attached File  Masina1.jpg   233.8K   24 downloads

Attached File  Masina2.jpg   373.97K   24 downloads

Pre par nedelja uspeo sam da uhvatim ono lepo vreme i da ofarbam felne. Odlucio sam se za belu boju usput se malo igrao i crnom i krajnji rezultat mi se dopao pa sam ih ostavio tako.

Attached File  Tocak.jpg   209.88K   22 downloads

Gume sam takodje zamenio, bile neke kineske manje 3.00 - 10 stavio sam malo vece 100/90-10 Dunlop. Sire su, motor ce biti stabilniji a i lepse izgleda.

Poskidao sam danas plastika, jednu treba na par mesta zavarim ili zalepim a ostale su dobre... pa idu na farbanje ako vreme dozvoli... crna mat. Bice slika za par dana...

#119 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 04 April 2016 - 23:10

Skuter sredjen jos da razradim termo grupu pa da postavim rezonantni auspuh koji sam izradio, ima tu jos par sitnica... Pa ga prepustam zeni a ja cu da se castim nekom malo ozbiljnijom masinom :)

Evo i par slika...

Attached File  11.jpg   161.34K   18 downloads

Attached File  12.jpg   145.01K   21 downloads

Preso sam 30ak kilometara u razradi, motor lepo ide... namestio sam malo bogatiju smesu. Ulje koristim Motul Scooter Expert - polusintetiku, mesam ga na 5%.
Jedina zamerka je sto kada pustim gas motor naglo smanji brzinu. Isto se ponasa i na nizbrdici, pustim gas motor prilicno uspori. Znam da karb. nije idealno podesen, naso sam mu najveci broj obrtaja pa sam zavrnuo sraf za 1/2 kruga da dobijem malo bogatiju smesu zbog razrade.
Moze li to da me zeza?

#120 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 April 2016 - 06:51

koči motorom, tako je to kod ovih sa lancem jer kvačilo dosta nisko hvata a onda i kasnije pušta, a variomat nema... mislim da je to normalno, sad ako očekuješ da to se motor vrti i posle puštanja gasa onda ima falš vazduha...

tako da će ovako biti ok... ja se ne bih zamajavao sa rezonantnim.auspuhom ovde, tim pre što će ga supruga voziti, a njima je to samo komplikacija plus..





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users