Jump to content


Sachs 503


76 replies to this topic

#1 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 15 November 2015 - 09:19

Pozdrav svima. Planiram u toku zime da sredim moped koji vozim vec par godina, dobio ga kao poklon iz Ch, radi se o motoru slicnom Puhu, marke Sachs model 503 AB/CH. Prosle godine sam otvarao motor i planirao da zamenim klipnjacu, klip i lezajeve radilice medjutim posto kod nas nisam mogao da nadjem ni lezajeve ( BO15 dimenziije 40x15x10) a kamoli klip i klipnjacu, sklopio sve nazad sa majstorom, jedino mi majstor centrirao radilicu ali sumnjam u kvalitet toga...Elem, dosao trenutak kada masina ne moze vise da trpi moj nemar jer su lezajevi radilice poceli strasno da melju i moram ili da ga sredim ili da ga bacim...Citah ovih dana temu Goxija iz N.S o sredjivanju puha pa resih da ipak nekako probam da produzim zivot ovom mom. Lezajeve sam nasao , cena 1600d komad, Klip i klipnjacu sam nasao u Svajcarskoj na vise njihovih sajtova i cene su oko 50eura klip i isto toliko klipnjaca. Ono sto mene interesuje je sledece:
1: Klipnjaca je ista kao ova u motobike za puha http://www.motobikes...2-ckr_1928.aspx, samo sto je kod moje rastojanje od rupe do rupe 85mm, dakle Puhova je duza za 5mm. Da li bi to moglo da se odradi u smislu da se stavlji deblji dihtung ili napravi mozda neka podloska od 5mm da bi se to uklopilo?Da napomenem da je moj cilindar od aluminijuma sa nikasilom...
2: Klip je sledeci, nasao ga na sajtu Meteor-a http://www.meteorpis...2E0000000000000, evo i kako izgleda https://www.mofakult...503-ab-ac-typ-c.Ima li neka masina koja ima ovakav klip mozda?

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 November 2015 - 10:28

Zašto menjaš klipnjaču ? Postoji li neko konkretno oštećenje na njoj, na ležaju donje ili gornje pesnice ? Ima li slobodnog hoda ?

Edit: da ne zaboravim u temu je obavezna slika motora ili agregata

#3 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 15 November 2015 - 14:25

Pa nema ostecenja na klipnjaci, a ima slobodnog hoda u donjoj pesnici kada se povuce gore dole oseca se malo lufta iako sam prosle godine kada sam prvi put rasturao motor menjao iglicaste lezajeve, pretpostavljam da je v.pesnica rasljokana...Kacim slike popodne, sad idem na neku veridbu.... :)

#4 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 15 November 2015 - 20:05

Evo par slicica, sada slikah, malo je mracno u garazi..Attached File  IMG_20151115_174738.jpg   26.61K   21 downloadsAttached File  IMG_20151115_174802.jpg   62.6K   22 downloadsAttached File  IMG_20151115_175015.jpg   40.2K   22 downloadsAttached File  IMG_20151115_174544.jpg   47.66K   23 downloads
Klipnjacu i radilicu sam slikao prosle godine kada je rasturano...Attached File  radilica.jpg   132.71K   23 downloadsAttached File  klipnjaca.jpg   96.97K   21 downloads

#5 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 22 November 2015 - 21:28

Gledam nesto po netu pa naletim na ovaj klip http://www.motomax.r...p?productID=516, dimenzije su iste kao i na mom samo je razlika sto ovaj ima dve karike a moj jednu...Teoretski, moze li se on ugraditi u moj motor sa nikasil cilindrom?

#6 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 10 March 2016 - 18:39

I dalje aktuelna potraga prvenstveno za klipnjacom, nasao sam na KP coveka koji ima nesto od Sachs motora, cekam da otvori jedan pa da mi kaze u kakvom je stanju klipnjaca i da li je ista kao moja...U medjuvremenu pored kompletnog farbanja motora ,obidjoh net uzduz i popreko trazeci kataloge raznih proizvodjaca, prvenstveno Jasil Top racing ne bih li nasao klipnjacu koja meni treba pa da onda probam po kat. broju da porucim u Moto bike ili slicno, to je ova klipnjaca ali nema nigde kat.broja Jasil http://www.scootertu...fen::17230.html, mada je na ovoj greska u opisu da je bolcni 2x14mm, vidi se po lezajevima da je bolcni radilice 14 a klipa 12mm...Ako neko ima ili zna gde se moze pronaci Top racing katalog molim za pomoc...Jos jedna stvar, nadjoh na nekom nemackom sajtu klipnjacu za Vespu ciao, razlika je u debljini gde je ona 9,8mm a moja 10mm sto je nebitno, ali bolcni radilice je 16mm. Moze li se, teorijiski, razbusiti radilica(polutke) sa 14 na 16mm da bi se eventualno napakovala klipnjaca?

#7 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 10 March 2016 - 20:50

Daj neki kontakt od tog coveka koji ima delove ja sam sad u potrazi za nekim delovima za 505.

#8 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 11 March 2016 - 15:21

Neso imas pp

#9 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 16 March 2016 - 20:00

Evo konacno pomaka sa mrtve tacke oko motora...Proslog vikenda skoknuo do Kragujevca i kupio ceo agregat Sachs 503 od jednog cice koji kupuje te i slicne i preprodaje u delove, malo drugaciji model od mog ali radilica i klipnjaca iste kao na mom. Prica sa cicom je bila kao pregovori sa EU, masirao sam ga dve-tri nedelje oko modela, broja motora i raznih drugih specificnosti da bih utvrdio da li taj motor ima istu radilicu kao moj, i prelomim i odem pa sta bude...hehe deda rekao preko telefona dace za 25eura, i klip od drugog za 800dinara, tamo ispade 30evrica i 1000dinara, nema veze...Odnesem kod majstora u ponedeljak, on ga otvori i srecom ista radilica i to dobra, cak olaksana verzija sa rupom na tegu, klip nije kao nov ali je ipak dosta bolji nego moj...E onda nastaje igranka oko lezaja Bo15 za radilicu, novi 1700din. komad, bas mnogo, a majstor mi rekao jos zimus samo ti nadji radilicu i klip ja cu da ti resim lezajeve...I resio je, kaze idi kupi ovakve :)...Trazio danima od svih proizvodjaca Ina, Fag, Fkl, Koyo, Nsk...nista, samo Nsk pravi ove originalne trodelne kao L17 za tomosa samo su moji 15x40x10...Legnem sinoc u krevet i razmisljam, mozda bi mogao 6202, on je 15x35x11, dakle unutrasnji je isti, debljina 1 mmviska a spoljni da napravim kod metalostrugara cauru 35mm unutrax40spolja i da na taj nacin smanjim otvor na dekliju...I tako i bi, majstor kaze moze, odem kod metalostrugara on kaze moze, trazi 300 dinara za dve caure, smesna suma...Jedino me malo brine ovaj milimetar viska, majstor mi rece da ce ili da brusi sto mu se ne svidja ili da stavi deblji dihtung, tako da videcemo sutra kada mu odnesem caure...Kupih danas novu sajlu gasa i imam dva problema sa njom: Prvo kraca je nego moja originalna (mislim na oblogu sajle), mislio sam da pazljivo isecem oblogu sajle da bi sajla imala vise da seta? _Drugi problem je kako pravilno ubaciti ono burence u rucicu gasa, ako ga stavim uspravno sajla ne moze da se podvuce pod onaj mali zubic jer je na sredini burenceta, a da bih burence ubacio kontra(lezeci) morao bih da prosirim rupu...Rucica mi je isto od tomosa, ali sam ja ranije budzio nesto sa nekim srafcetom nije sajla imala burence...

#10 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 16 March 2016 - 20:03

Vidim da sam pogresio u pisanju, nova sajla je slicne duzine ali obloga je dosta duza i sama sajla ispada kratka...

#11 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 March 2016 - 20:16

Zanimljiva resenja, ponekad najprostija mogu biti i najbolja resenja. Jel ima nekih fotografija tih prerada?

#12 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 16 March 2016 - 21:21

Ja bi nekako pokusao da izbjegnem to brusenje lezajeva, pogotovo na radilici. Ne zvuci mi kao neko sigurno rjesenje...

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 16 March 2016 - 21:53

bužir sajle načneš, uhvatiš u mengele razvučeš kleštima odviješ kroz zavoje u skratiš sa sekačem...

brušenje ležajeva se radi ali na magnetnoj brusilici, nije baš tako jednostavno, ovo sa ručnom brusilicom bude uglavnom nejednako, ali mora svakako posle bar tri puta dobro da se ispere, i ne sme da se izduvava kompresorom...

ako može da se završi sa debljim zaprivačem odlično, samo da ti osovine koje će biti nešto kraće ne prave dodatne probleme...

#14 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 17 March 2016 - 07:01

]Slikacu caure posle kada ih uzmem i dekli gde ttreba da sednu pa cu okaciti, sto se tice brusenja ni majstor nije za to kaze da se lezajevi u principu ne bruse, videcemo, problem je sto covek ne moze glavu da digne od posla jer radi i motore i kosacice, freze, testere sve zivo , bas ima puno posla tako da mu ja dodjem kao neki zaludnicar koji ga zamajava, sam sebi licim kada udjem kod njega u radnju na onog iz Majstorske radionice sto oseca neku paljevinu i ceka da mu se majstor posveti... :)
@Mario mislis da se leyajevi otvore i isperu ? Hm kada kazes osovine mislis na osovine radilice predpostavljam, da ima logike nije mi to palo na pamet...videcemo sta ce biti, ja mu kupih juce lezajeve fagove 6202ZZC3 i to mu je, druge ne kupujem pa kako bude...
Evo slika kraja sajle koji ide u rucicu gasa i same rucice
Attached File  IMG_20160316_204718.jpg   488K   10 downloads
Attached File  IMG_20160316_204737.jpg   518.39K   10 downloads

#15 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 17 March 2016 - 07:04

Ne vidim opciju za editing posta, pa moram ponovo napisati, dakle da li pravilno ovo burence ide ovako kako stoji na slici (uspravno) ili polozeno da po sirini upada u rupu?

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 March 2016 - 07:05

to burecne možeš da napraviš od šrafa M6, kirnerišeš po sredini i probušiš sa 1,5mm burgijom, sajlu prvo pripremiš lemilicom kraj i pastom, i provučeš ulemiš i rastučeš kraj koji si pustio da malo prođe

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 March 2016 - 07:06

View PostRile, on 17 March 2016 - 07:04, said:

Ne vidim opciju za editing posta, pa moram ponovo napisati, dakle da li pravilno ovo burence ide ovako kako stoji na slici (uspravno) ili polozeno da po sirini upada u rupu?
položeno, upada u ručicu horizontalno

#18 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 17 March 2016 - 07:22

View PostMario, on 17 March 2016 - 07:05, said:

to burecne možeš da napraviš od šrafa M6, kirnerišeš po sredini i probušiš sa 1,5mm burgijom, sajlu prvo pripremiš lemilicom kraj i pastom, i provučeš ulemiš i rastučeš kraj koji si pustio da malo prođe
Fora je sto sam juce kupio tu novu sajlu ali ona polozeno ne moze da upadne bez sirenja rupe na rucici gasa, izgleda da sam kupio pogresnu sajlu...Hvala Mario

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 March 2016 - 07:34

prosiri u rucici ako ti duzina sajle odgovara, plastika je to, lako ide

#20 Rile

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • MestoKrusevac

Posted 17 March 2016 - 17:36

Sajla gasa resena, ipak sam morao da odsecem kraj koji ide u karb pa da izvucem lepo sajlu i odsecem buzir, i onda pop nitnom napravim ponovo ....Uzeo danas caure i odneo majstoru, rekao da nece da brusi lezajeve vec samo da greje i hladi, evo par slika mada nisu neke jer sve na brzinu :)
lezajevi sa caurama Attached File  IMG_20160317_101046.jpg   752.34K   14 downloads
cilindar i klip ispolirani Attached File  IMG_20160317_101118.jpg   857.96K   15 downloads
Attached File  IMG_20160317_101132.jpg   658.4K   14 downloads





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users