Jump to content


XENON na 50ccm BY DAJTEH


23 replies to this topic

#1 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 November 2015 - 02:24

Da ne ispadne sad kako nista ne zelim podijeliti, i da sam sebican, odlucio sam barem nesto od svojih vlastitih radova podijeliti s drugima.

Kazu da xenon na 50ccm ne moze jer ce biti problema. Dajteh ce kasnije reci da moze bez problema.

2 su najveca problema oko ugradnje xenona, dakle 35w xenona koji sadrzi balast (visokonaponsku jedinicu, i hid zarulju).

- Prvi problem je da treba povuci novu instalaciju direktno sa akumulatora. Ajd, to i nije neki problem, 2 zice vece od 1 kvadrata, plus, minus, osigurac, i prekidac.

- Drugi problem koji nastaje ako se rijesi prvi je brzo praznjenje akumulatora, sto dovodi do njegovog unistavanja, odnosno trajnog smanjivanja kapaciteta (dok je nov moze da anlasuje 2min recimo, a kako slabi kapacitet, to vrijeme se priblizava prema nuli, to je ono kad je bas mrtav). Dakle dani su mu odbrojani, a ovako se samo ubrzavaju.
Ima onih koji su snalazljivi, pa kazu sebi "ja cu to samo po mraku koristiti, ionako se mnogo ne vozam". Ni to nije konacno rijesenje.


Zato sam osmislio i odradio, u konacnici i sebi slozio vec vise od godine dana, jedan dodatak koji se prakticki samo doda/nadogradi na postojecu instalaciju i ostvaruju se uvjeti za rad xenona, odnosno punjenje akumulatora sa vecom strujom.


O cemu se tu zapravo radi?

Posto 50ccm 2T skuteri imaju 2 odvojena kruga, DC za punjenje akumulatora i AC za svjetla (prednja, prednje pozicije, zadnja pozicijska, i osvjetljavanje table), dodavanjem ovog sklopa na postojecu instalaciju, AC krug se ispravlja u DC i salje direktno kao dodatno pojacanje postojecem na akumulator. Tako da sva struja iz generatora je ispravljena na DC i ide direktno na plus akumulatora.

A to se dobiva uz pomoc jos jednog reglera. Moze se uzeti sa bilo kojeg skutera 2T 50, a meni su najdrazi sa minarelli skutera jer su kvalitetni za razliku od kineza koji vole da propuste i onda sve sijalice poizgaraju.

Ono sta je potrebno za pravljenje "dodatka" je sljedece:

- regler (recimo od yamahe aerox 50 ili neos, nebitno godiste)
- obican relej od auta, skutera, 12V i barem 20A
- kuciste osiguraca i osigurac 15A


Dodao bih da, od 50ccm skutera sa karbom, najjace paljenje imaju yamahe od 2003 godine, na njima xenon radi bez prepravki. Medjutim to paljenje nema klasicni cdi, nego tci...


Na slici se vidi kako to izgleda, a u nastavku cu opisati gdje se sta spaja...
Evo brzinska fotka

Edited by dajteh, 23 November 2015 - 02:37.


#2 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 November 2015 - 02:43

Naravno, potrebno je i nekoliko metara licnaste zice od 1.25 kvadrata, i svega par stopica, uglavnom se radi o zenskim faston, i U ili O za +- akumulatora.

#3 GeletaLucas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 291 posts

Posted 23 November 2015 - 11:28

Reci mi jel mos nacrtat shemu spajanja i to regler imam releh ce se nac i jos otic kupit stopice i to haha

#4 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 November 2015 - 19:47

Dakle za pocetak je potreban regler sa 50ccm, ovdje sam koristio od malagutija, koji je isti po rasporedu zica onom Ducatijevom na yamahi, a i izgledom je slican.

Prvo je potrebno razumjeti cemu sluzi koja nogica na regleru, ima ih 4.

[attachment=6121:regler_pinout6.png]

Broj 1 je ulaz i izlaz AC stabilizirane struje i ta zica napaja prednja svjetla, prednja pozicijska, osvjetljenje instrument table, i zadnje pozicijsko svjetlo, elektronski cok. U ovom slucaju nam je nepotrebno jer zelimo imati samo DC krug struje na skuteru. Stoga tu zicu treba odspojiti sa orginalne instalacije i ubosti je u ulaz broj 3 na novom regleru.

Broj 2 je je masa reglera, moze se spojiti na sasiju, a najpametnije direktno na minus pol od akumulatora.

Broj 3 je ulaz AC struje direktno iz namotaja i sluzi za punjenje akumulatora.

Broj 4 je izlaz DC struje prema akumulatoru.


Na relej se moze spojiti sa stopicama, ili zalemiti kontakte i poslje ih treba dobro izolirati ili zaliti.


Nacrtati cu i shemu, sad sam u guzvi, pokvario mi se auto pa kad vec radim moram da odradim i ono sta mi slijedi...

Edited by dajteh, 23 November 2015 - 19:50.


#5 GeletaLucas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 291 posts

Posted 24 November 2015 - 02:46

A koja je svrha releja ovoga h svemu tome?

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 November 2015 - 09:20

@Lucas piše ti gore -drugi problem, pa pročitaj... Kod malih skutera nije dovoljno punjenje kada se balasti aktiviraju, rešenje je dalje sve ostalo u temi

#7 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 24 November 2015 - 10:49

Ovim modom dobivas da ti se svjetla pale kada upalis kontakt. Kao u 125ccm i vecih skutera.

Zato sluzi relej, i ona zica koju treba dovesti na + kontakt brave, jer relej prespoji plus zicu od svjetala 2zute direktno na plus akumulatora. I zica mase omogucuje da relej radi.

Umjesto releja se moze ugraditi i jaci prekidac cime se sve pojednostavljuje posto 2 zice otpadaju u tom slucaju. Na prekidac se spoje samo 2 zute zice.

Edited by dajteh, 24 November 2015 - 10:52.


#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 November 2015 - 11:29

Dajteh , svak ti čast na ovoj ideji, trebalo je setiti se da je ustvati generator na skuterima dovoljno jak, ali da proizvođač u regleru nije planirao dovoljno punjenja, i najjednostavniji način je spakovati još jedan regler na AC izvor, jer su u principu namotaji dupirani i neće se desiti nikakva havarija povodom preopterećenja...

ovo otvara nove puteve, ne samo po pitanju Xenon-a, već i po pitanju nas koji vozimo na akumulator pumpu, a recimo namotaji za svetla nam ne trebaju... (MVT ili klasično paljenje)

#9 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 November 2015 - 12:27

Ako se sećate, ja sam to pojasnio još pre godinu dana kad je bila rasprava oko xenona, ali očigledno se niko nije zainteresovao pa je ostalo u zapećku. Spominjao sam trofazni regler kao što je kod mene na PJ pa se oba izvora iz generatora dovedu na taj jedan regler a suma ispravljenog napona 12V DC ide direktno na aku. Posle sa aku na potrošače po volji...

#10 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 November 2015 - 21:01

Bas si me zainteresovao sa ovim rjesenjem. Kada bi se jos iskoristio i fabricki prekidac za duga i kratka svjetla to bi upotpunilo stvar. Moram naci semu instalacije za Focusa...mada sad sam vec poceo i razmisljati o ugradnji, tj. testiranju xenona kod sebe ako ovo vec radi u praksi.
Imas li neki video xenona da pogledamo kako radi? Jel kod tebe xenon na jednom faru ili na dva?

#11 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 November 2015 - 22:17

Lauda, pronađeš dovodnu žicu koja vodi od reglera do prekidača za svetla, cvikneš je i spojiš preko kontakt bravice na + ali treba obratiti pažnju dali je bravica dovoljno jaka da njeni kontakti trpe struju koju vuku sijalice. No zbog sigurnosti se uvek može dodati rele. Tako ti ostatak instalacije, pa i prekidač kratko-dugo ostaje u funkciji. E sad, opet zavisi kako je rešeno kratko i dugo svetlo, Dali su dve H4 ili sija pojedinačno po jedno svetlo. Ako je pojedinačno, onda xenon ide na kratko a na dugom obično ostane sijalica. Tada će prilikom prebacivanja sa dugog na kratko xenon ponovo startovati sa malim intenzitetom svetla. Ja bih u toj kombinaciji stavio LED na dugo a da se kratko ne gasi.

#12 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 November 2015 - 00:18

Ideja je bilo mnogo, medjutim niko nista nije konkretno odradio, ali i dalje je bila uvazena zabluda, da ne moze, tek kad sam ja ovo slozio, smijao sam se dobrih godinu dana posto nisam nikome nista govorio, a drugi su me proglasavali budalom kad bih rekao da moze :D

Ali dobro, napravio sam ja dosta toga, pa se bojim da me ne strpaju u ludnicu...

Kad spajas ovo na skuter, recimo piaggio, to izgleda ovako.

1. Zicu spojis direktno na + akumulatora
2. Zicu spojis direktno na - akumulatora
3. Zicu spojis na zicu koja daje +12V kad se upali kontakt (na bravi, senzoru ulja, piaggio regleri sa 8 zica pin 5)
4. Zicu samo ustekas sa zenskom faston stopicom U zicu sa 2 pina koja ulazi u regler, prethodno se iscupa na nacin da se nista ne pokvari
5. Zicu isto ko i prethodnu, samo sa pinom 1 se direktno usteka.

Za ostale skutere je samo broj 4 i 5 na drugom mjestu, odnosno tu moze biti varijacija oko spajanja.
Sve se nalazi na zadnjem kraju skutera, gilera runner sp 2007 karb. Akumulator, ispod njega je regler i gotova prica u 10 minuta.

Sve radi normalno preko prekidaca, nista ne fali, sve normalno bez sjecenja, i lako se vrati na staro. A moze se ugraditi i relej da prebacuje ovako ili onako ako treba :D

Jedan momak je bacio pare neki dan na led H8, uglavio je u runnera, u jednoj H8 jedno 2 milijuna ledovki, medjutim kaze da je to nula, vidi 3m ispred sebe. Tako da je ipak ostao na onima koje je imao.


Samo, nesto sam uvidio, nemam vremena izbunariti namotaje, mislim da bi se moglo jos malo izvuci naspram ove verzije.


Negdje sam kacio snimke, a najvise me odusevljava novi model runnera i derbi gp1. Oni bas omogucavaju da se vozis brze nego po danu.

Edited by dajteh, 26 November 2015 - 00:27.


#13 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 November 2015 - 00:38

Evo radova.

Koristim samo 4300k, jer sve vise je preplavo i losije.
Probao sam i 3000k, 2800k, ali to nema veze s vezom, neke zelene boje. A ciljao sam cisto bijelu.

Edited by dajteh, 26 November 2015 - 00:42.


#14 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 01 December 2015 - 14:18

Postoji samo jedan problem, a to je da namotaji koji idu na regler daju min npr 15v pa kad se ga gas ide do 20-30v dok namotaji za svetla na full gasu idu do oko 16v dok su na leru na oko 10v.

Tako da ako motor predugo stoji na leru moze se vrlo lako isprazniti akumulator jer tek kad se doda gas napon skoci na 16v ili kolko vec i onda je to dovoljno za punjenje akumulatora.

Pj namotaji su drugacije odradjeni posto su predvidjeni za trofazni regler tako da oba ac napona imaju min npr 15v na leru i vec onda pune akumulator.

Postoji jos jedan problem a to je kada su svi potrosaci pogaseni sa 2 reglera jer se moze prepuniti akumulator. U tu svrhu je fabrika ubacila otpornik koji vuce oko 1A kad je pozicija na rucici prekidaca tako da je sve pogaseno. Ako bi se dodao jos jedan regler morao bi jos jedan otpornik paralelno starom da se veze da se ne prepuni akumulator ili smisliti neko drugo resenje..

#15 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 01 December 2015 - 18:48

Bojane, definiras probleme, a nisi upoznat u potpunosti sa materijom.

- Napon iz namotaja ide do 30ak volti iz oba AC izlaza.

- Purejet ovdje nije bitan, ali kad si vec spomenuo moram da te ispravim, on ima 3 AC ulazne zice u regler, i samo jednu izlaznu direktno na akumulator.

- Zasto bi se gasila svjetla, cilj je da stalno rade, da dobro vidis, i da te drugi dobro vide. Pa da ti kasnije u bolnici kada pitas sta je bilo, ne kazu "nije te vidio".
Trebalo bi da bude kod svih skutera od 2003 godine 50ccm, da svjetla budu stalno upaljena. Dakle da ne postoji prekidac za gasenje u potpunosti svjetala. Ako nema prekidaca, nema ni otpornika. Otpornik se ugradjivao samo u modele koji su imali paljenje/gasenje svjetala jer se struja iz namotaja mora preusmjeriti na njega ako nema potrosaca.


Nista od ovog sto si naveo nije tocno, pa evo da te ispravim.

I ponavljm jos jednom, otkako imam dobra svjetla, ne mogu da se sjetim situacije da me netko nije vidio. A da sam imao fenjer naoduzimali bi mi se prednosti ko u prici.
Jednom mi je covjek rekao da me nije vidio kad sam se vracao iz bolnice, od tada vise ne planiram da mi to itko kaze.


Uostalom, sve ove slike koje sam okacio su moji radovi i skuteri, a xenon vozim na 50ccm jos od 2008 godine.

Edited by dajteh, 01 December 2015 - 18:55.


#16 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 10 November 2016 - 19:13

Ako sam razumeo pricu i slike,mislim da ne mora 4 pin da ide ka aku,ako se puni preko fabrickog reglera???I jos znaci,sa namotaja koje napajaju svetla izvesti paralelnu zicu za drugi regler,ili sa napajanja za aku.


Ovo da registrujes kao patent I da uzimas pare.izvinjavam se na off-u
P.S Vidim da je post iz 2015.e

Edited by vlayco85, 10 November 2016 - 19:15.


#17 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 10 November 2016 - 23:35

Eto slobodno si uzmi za patent ako hoces, imas moje dopustenje :D Mnogo ih imam, a nesto cu i da podijelim.


A sad sto se tice ovoga, znaci pin 4 sa minarelli reglera mora ici na +pol od akumulatora ili na neku deblju zicu od stalnog plusa, jer tu ulazi sva struja iz namotaja za svjetla koji su preusmjereni da dodatno pune aku.

Zica koja napaja svjetla se preusmjerava direktno na ulaz minarelli reglera, a to znaci da se kaci direktno na broj 3 na slici. Znaci na 3 ulazi sa namotaja za svjetla kao izmjenicna, a na broj 4 izlazi istosmjerna fino ispeglana na 14V i puni aku. I preostaje broj 2 to je masa, znaci direktno se povuce sa tog pina na masu.

#18 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 10 November 2016 - 23:39

Ok,sad jos da prekopam semu pia regler,moj je sa 5 pinova.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#19 Dokic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 119 posts
  • MestoDonji Milanovac
  • VozimHuatian

Posted 04 February 2017 - 08:39

Pročitao sam temu i ,,naoštrio se" da ovo uradim kod sebe na skuteru. Imao sam bi led na njemu kratko vreme,svetlelo je kako treba,samo je brzo izgoreo regler,kao i onaj otpornik na ramu,koji višak energije pretvara u toplotu,pa se preko rama hladi. Jednostavno je eksplodirao balast od ledovke i nisam imao prvo samo dugo,a ubrzo zatim i kratko svetlo. E sad,ako se ugradi moto xenon,po šemi koju je dajteh opisao u svom postu,interesuje me,hoće li u leru treperiti xenon? Ili se to rešava ovom prepravkom instalacije?Led mi je treperio,uvek je tražio mslo jači gas da je stabilno.

Послато са SM-N910H уз помоћ Тапатока



#20 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 04 February 2017 - 11:13

Ako ti je treperio LED ranije znači da si spajao na naizmeničnu struju. Ovde ti treba istosmerna (DC).

Sent from my Nexus 5X







2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users