Dr Pulley rolnice i njihov učinak
#1
Posted 25 November 2015 - 17:13
Našao sam neke zanimljive fotke vezano za Dr. Pulley nosate rolnice gde se malo bolje vidi na koji način funkcionišu.
U početnom položaju otvaraju varijator tako da je malo veće rastojanje između tela varijatora i ventivara.
a u krajnjem položaju rolnica pri max. isteranom prenosu, nosate donose još malo zatvoreniji varijator i remen u višljem položaju.
https://www.google.r...7tXbVfWrmnhM%3A
To je ono o čemu sam pričao iz svog iskustva, da sam dobio bolji start a i nešto veću krajnju (106kmh po satu = 102 po GPSu) u odnosu na klasične rolnice gde sa istom postavkom ostalih komponenti prenosa nisam mogao više od 103kmh po satu.
Sad mi je Miša dao odličnu ideju. Odem kod strugara da mi napravi plastične rolnice-ispune za ove moje nosate, izbušim ih koliko je moguće, ubacim u nosate na knap pa imam mogućnost da štelujem težinu kao pavese.
#2
Posted 25 November 2015 - 19:24
A ovo za krajnju nema govora, jer obicne izbace do kraja variomat koji dodirne ventilvar.
I ono sta bi se sigurno desilo da izbacuje, iako je nemoguce u praksi, remen bi ti strugao od bendix. Posto meni struze Special na PJ agregatu. Sa obicnim rolicama.
#3
Posted 25 November 2015 - 19:58
#4
Posted 25 November 2015 - 21:14
#5
Posted 25 November 2015 - 23:22
Ako je veca od one koju sam ja postigao sa normalnim rolicama onda cu ih uzeti i ja.
Ako je to 103kmh po satu srke onda prica pada u vodu, jer sam ja nagurao 105 sa obicnim i to po gpsu. Tako da mi nije uopce interesantno posto nitko nije zabiljezio bolji rezultat od obicnih
Edited by dajteh, 25 November 2015 - 23:23.
#6
Posted 25 November 2015 - 23:37
#7
Posted 26 November 2015 - 00:06
Mene zanima samo jedna stvar, koliko je to brze sa nosatim?
Da bi bilo interesantno mora biti barem 5kmh.
Recimo multivar koji ima 1.5mm veci fi povecava brzinu, onda nov remen dok ima 18.5mm i to su recimo stvari na kojima svi primjete razliku. To mi je poznato. A ovo su izmislili prodavaci magle
Edited by dajteh, 26 November 2015 - 00:08.
#8
Posted 26 November 2015 - 00:29
#9
Posted 26 November 2015 - 01:03
#10
Posted 26 November 2015 - 01:31
A za kraj rada variomata treba uzeti subler i marker u ruke i onda se jednostavno dodje do zakljucka da ne moze dalje. Drugo je ako nije podeseno kako treba.
Pretpostavljam da maxi ima rupu zbog ravnog dijela rolice, ipak je to manje pozeljno za odaziv.
#11
Posted 26 November 2015 - 03:44
#12
Posted 26 November 2015 - 09:52
#13
Posted 26 November 2015 - 10:50
goggyso, on 26 November 2015 - 03:44, said:
Ako stavis teze onda ce stvar biti jos gora.
Bas gledam one 2 slike koje si okacio.
Prva ima smisla.
Ali druga, a to je komedija, pa di je tu bolcna vise izasla, i prema čemu? U zrak? Na sjever?
Zasto je slika drugacija u odnosu na prvu, pa iz razloga sto je nemoguce da se desi ono sto je prikazano na drugoj slici.
Dakle druga slika je tehnicki neispravna, i nema veze s vezom. Oni su samo nacrtali da nosate vise izbacuju, i to bez pokrica.
A sta se desi ako one vise izbace?
Realno bas nista jer ne mogu u normalnim uvjetima.
Ali ta teorija moze da mozda igra ako se produzi bolcna, samo u tom slucaju ce remen da izadje izvan variomata, a velo lako moguce da se variomat razleti jer ionako slajderi na pola izlaze na maksimumu, a sve preko toga je nedopustivo.
Dakle opet nema niti jedne jedine stvari koja govori da bi nesto moglo realno da igra u max. polozaju.
Edited by dajteh, 26 November 2015 - 11:00.
#15
Posted 26 November 2015 - 11:10
Evo samo ovu sliku trazim da se obrazlozi, gdje se to sakrila bolcna i da li se to stvarno desava?
Meni je promakla jer je nisam ni dozivio, ali sad tek vidim da ova slika nema veze s vezom.
Dakle nekoliko kljucnih pitanja:
- zasto je bolcna toliko usla u variomat?
- sta bi nadoknadilo tu razliku?(flexibilni ventilvar??, ili neki nosati, mast za variomat, magnetsko polje suprotnog smjera, kovanice kojima su pretplacene rolice)
-sta drzi bolcnu stegnutom kada se ona pri max. omjeru odseta malo?
-koja to sila drzi vise izbacen poklopac variomata kada je ionako maksimalno?izbacen jer je tako napravljen da radi sa standard rolicama
Zapravo tu se radi o jednom vrlo jednostavnom problemu.
A to je nejasno poznavanje rada skuter prijenosa.
Ovo je isto ko da nekome sa foruma uvalis kineski skuter umjesto Aprilie SR. Eto, tako bi se ja osjecao da nasjednem na trik.
Edited by dajteh, 26 November 2015 - 11:15.
#16
Posted 26 November 2015 - 11:15
zamaramo se bezveze oko gluposti..
ako i produzis bolcnu i serijska rolica bude izgurala variomat do kraja
Edited by steeef, 26 November 2015 - 11:16.
#17
Posted 26 November 2015 - 11:18
Ovo subjektivno mi trenutno nista ne znaci jer je identicno kao rezultat sa normalnim, barem ja ne stjecem utisak, a najgore da se skoro u svemu kosi sa teorijom.
A ko ne razumije rad prijenosa, eto ima slika gdje se jasno vidi nacrtana glupost.
Kad se obrazlozi slika, ode sve u vodu.
Edited by dajteh, 26 November 2015 - 11:20.
#18
Posted 26 November 2015 - 12:13
Ajd sad, kad već raspravljamo... svi uglavnom stavljamo platnice za štelovanje početnog položaja remena u varijatoru... šta je ta platna donela osim što je razmakla polutke varijatora? Donela je to da se varijator ne zatvori upravo za debljinu te platne, ako je sve idealno i savršeno proračunato prilikom proizvodnje varijatora da se zatvori kad nema platne. E pa tu nosata donosi mogućnost da još malo pomeri telo varijatora i zatvori ga do kraja, naravno ako platna nije većeg prečnika od bolcne..
Rusi su to pokazali u "bonsek tuningu" kad su odsekli zidove na kraju staza rolnica. Dobro, ono je baš bonsek metoda, ali nije u tome poenta već maksimalno isterivanje klasičnih rolnica u stazama a da ne ispadnu.
Kako god, meni moje rade posao i ne vadim ih. Ali nikog ne ubeđujem da radi isto, svako zna svoje pa nek tako radi.
#19
Posted 26 November 2015 - 13:46
#20
Posted 26 November 2015 - 17:11
Edited by sinisa93, 26 November 2015 - 17:11.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users