Jump to content


Dr Pulley rolnice i njihov učinak


24 replies to this topic

#1 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 November 2015 - 17:13

Ajd da otvorim ovu temu. U pitanju su Dr. Pulley rolnice specifičnog oblika i oprečnih mišljenja o njihovom opravdanju postojanja, rade ili ne posao kako se deklarišu.

Našao sam neke zanimljive fotke vezano za Dr. Pulley nosate rolnice gde se malo bolje vidi na koji način funkcionišu.
U početnom položaju otvaraju varijator tako da je malo veće rastojanje između tela varijatora i ventivara.

Posted Imagea u krajnjem položaju rolnica pri max. isteranom prenosu, nosate donose još malo zatvoreniji varijator i remen u višljem položaju.
Posted Image
https://www.google.r...7tXbVfWrmnhM%3A

To je ono o čemu sam pričao iz svog iskustva, da sam dobio bolji start a i nešto veću krajnju (106kmh po satu = 102 po GPSu) u odnosu na klasične rolnice gde sa istom postavkom ostalih komponenti prenosa nisam mogao više od 103kmh po satu.

Sad mi je Miša dao odličnu ideju. Odem kod strugara da mi napravi plastične rolnice-ispune za ove moje nosate, izbušim ih koliko je moguće, ubacim u nosate na knap pa imam mogućnost da štelujem težinu kao pavese.

#2 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 November 2015 - 19:24

Ajd ovako. Uzmi te nosate rolice i skupi variomat, pa uzmi obicne i skupi ga. Izmjeri da li je zaista manje uvucen sa nosatim.

A ovo za krajnju nema govora, jer obicne izbace do kraja variomat koji dodirne ventilvar.

I ono sta bi se sigurno desilo da izbacuje, iako je nemoguce u praksi, remen bi ti strugao od bendix. Posto meni struze Special na PJ agregatu. Sa obicnim rolicama.

#3 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 November 2015 - 19:58

Razlika u pocetnom polozaju piaggio serijskog variomata je 1.5mm izmedju praznog variomata i kada se ubace normalne rolice. Eto tu ima prostora, a za max. nema.

#4 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 November 2015 - 21:14

Kako sam onda dobio veću max. za 3kmh sa nosatim, a pri tom su lakše 0,3g?

#5 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 November 2015 - 23:22

A kolika je ta krajnja?

Ako je veca od one koju sam ja postigao sa normalnim rolicama onda cu ih uzeti i ja.

Ako je to 103kmh po satu srke onda prica pada u vodu, jer sam ja nagurao 105 sa obicnim i to po gpsu. Tako da mi nije uopce interesantno posto nitko nije zabiljezio bolji rezultat od obicnih :D

Edited by dajteh, 25 November 2015 - 23:23.


#6 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 November 2015 - 23:37

Prvo da uzmemo u obzir da sam ja 100+kg, 103 po satu sa običnim 7,8g a 106 po satu sa nosatim od 7,5gr. Ja imam Malossi sport a ti Polini, i to nije isto. U razliku se možeš uveriti samo na svojoj mašini ako probaš jedne pa druge. Ne garantujem ja nikom ništa samo kažem da sam dobio i bolji start i bolju krajnju sa nosatim, mada su lakše nego što mi treba za 0,3g. Moj digitalni kmh laže u + 4km linearno.

#7 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 November 2015 - 00:06

Po kilazama smo tu negdje, zajedno sa skuterima. Dakle razlike skoro da niti nema. Iako to nije ni bitno koliko cinjenica da ja stvaram dosta otpora masini zbog 193cm visine :D

Mene zanima samo jedna stvar, koliko je to brze sa nosatim?
Da bi bilo interesantno mora biti barem 5kmh.

Recimo multivar koji ima 1.5mm veci fi povecava brzinu, onda nov remen dok ima 18.5mm i to su recimo stvari na kojima svi primjete razliku. To mi je poznato. A ovo su izmislili prodavaci magle :D

Edited by dajteh, 26 November 2015 - 00:08.


#8 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 November 2015 - 00:29

Meni svaki km znači, pa nek je i jedan. Da se razumemo, te nosate su i dalje u skuteru, da ne donose ništa već bi letele van. Ali osim njih ima tu još puno faktora koji utiču na konačne performanse, pa kako se kome slože kockice. Ja sam zadovoljan njihovim učinkom.

#9 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 26 November 2015 - 01:03

u krajnjem polozaju variomata nema nikakve veze,pogotovo jer variomat dodje do ventilvara i dalje se nemre otvorit zbog niceg i nikakvih rolica..sa tim dr.pulley na 250cc skuter je samo tromiji na medjuubrzanju, budem bas izmjeril kolka je razlika kad je variomat zatvoren..

#10 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 November 2015 - 01:31

Jedino taj pocetak rada variomata je potencijalno zanimljiv.

A za kraj rada variomata treba uzeti subler i marker u ruke i onda se jednostavno dodje do zakljucka da ne moze dalje. Drugo je ako nije podeseno kako treba.

Pretpostavljam da maxi ima rupu zbog ravnog dijela rolice, ipak je to manje pozeljno za odaziv.

#11 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 November 2015 - 03:44

U principu nosate treba da budu malo teže od klasičnih odgovarajućih rolnica baš zbog te zadrške u dizanju remena na startu i međuubrzanju. To sam shvatio čim sam napravio prvi testni krug. Trebalo je da uzmem 8g umesto 7,5g jer su klasične meni odgovarale od 7,8g. Sad mi ostaje da pokušam da ih otežam pa ćemo videti.

#12 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 26 November 2015 - 09:52

besmisleno mi je to kupovat posto za 4t skutere kostaju skoro 2 i pol puta vise nego jedne polini rolice..

#13 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 November 2015 - 10:50

 goggyso, on 26 November 2015 - 03:44, said:

U principu nosate treba da budu malo teže od klasičnih odgovarajućih rolnica baš zbog te zadrške u dizanju remena na startu i međuubrzanju. To sam shvatio čim sam napravio prvi testni krug. Trebalo je da uzmem 8g umesto 7,5g jer su klasične meni odgovarale od 7,8g. Sad mi ostaje da pokušam da ih otežam pa ćemo videti.

Ako stavis teze onda ce stvar biti jos gora.

Bas gledam one 2 slike koje si okacio.

Prva ima smisla.

Ali druga, a to je komedija, pa di je tu bolcna vise izasla, i prema čemu? U zrak? Na sjever?
Zasto je slika drugacija u odnosu na prvu, pa iz razloga sto je nemoguce da se desi ono sto je prikazano na drugoj slici.

Dakle druga slika je tehnicki neispravna, i nema veze s vezom. Oni su samo nacrtali da nosate vise izbacuju, i to bez pokrica.
A sta se desi ako one vise izbace?
Realno bas nista jer ne mogu u normalnim uvjetima.


Ali ta teorija moze da mozda igra ako se produzi bolcna, samo u tom slucaju ce remen da izadje izvan variomata, a velo lako moguce da se variomat razleti jer ionako slajderi na pola izlaze na maksimumu, a sve preko toga je nedopustivo.

Dakle opet nema niti jedne jedine stvari koja govori da bi nesto moglo realno da igra u max. polozaju.

Edited by dajteh, 26 November 2015 - 11:00.


#14 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 November 2015 - 10:57

 dajteh, on 26 November 2015 - 10:50, said:

Ako stavis teze onda ce stvar biti jos gora.
Kako gora? Standardne su bile 7,8 i taman, a ove su 7,5g. U najmanju ruku treba i nosate da budu 7,8g a po meni i malo teže za eliminaciju tog lakog prevrtavanja koji sad imam.

#15 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 November 2015 - 11:10

Zato sto povecavas masu i tromost rolica koje imaju vecu povrsinu klizanja.


Evo samo ovu sliku trazim da se obrazlozi, gdje se to sakrila bolcna i da li se to stvarno desava?

Meni je promakla jer je nisam ni dozivio, ali sad tek vidim da ova slika nema veze s vezom.
Posted Image

Dakle nekoliko kljucnih pitanja:
- zasto je bolcna toliko usla u variomat?
- sta bi nadoknadilo tu razliku?(flexibilni ventilvar??, ili neki nosati, mast za variomat, magnetsko polje suprotnog smjera, kovanice kojima su pretplacene rolice)
-sta drzi bolcnu stegnutom kada se ona pri max. omjeru odseta malo?
-koja to sila drzi vise izbacen poklopac variomata kada je ionako maksimalno?izbacen jer je tako napravljen da radi sa standard rolicama



Zapravo tu se radi o jednom vrlo jednostavnom problemu.

A to je nejasno poznavanje rada skuter prijenosa. :)


Ovo je isto ko da nekome sa foruma uvalis kineski skuter umjesto Aprilie SR. Eto, tako bi se ja osjecao da nasjednem na trik. :D

Edited by dajteh, 26 November 2015 - 11:15.


#16 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 26 November 2015 - 11:15

kaj se uopce zamaras,svako ko pozna rad variomata vidi da je slika glupost,ni nije slika nego glupa skica koja ne pije vodu,a jedino gluplji od skice je onaj koi ju je nacrtal..
zamaramo se bezveze oko gluposti..
ako i produzis bolcnu i serijska rolica bude izgurala variomat do kraja

Edited by steeef, 26 November 2015 - 11:16.


#17 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 November 2015 - 11:18

Ma ja sam zainteresiran, samo mi treba jedan konkretan dokaz. :D
Ovo subjektivno mi trenutno nista ne znaci jer je identicno kao rezultat sa normalnim, barem ja ne stjecem utisak, a najgore da se skoro u svemu kosi sa teorijom.

A ko ne razumije rad prijenosa, eto ima slika gdje se jasno vidi nacrtana glupost.
Kad se obrazlozi slika, ode sve u vodu.

Edited by dajteh, 26 November 2015 - 11:20.


#18 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 November 2015 - 12:13

Ko garantuje i ima validan dokaz da je varijator u max. prenosu dodirnuo ventivar bez i jednog mm zazora? Meni klasične rolnice nisu izbacivale remen do kraja, nosate jesu. Obeležavao sam markerom u obe situacije. Niko ne kaže da će nosate učiniti nemoguće, isterati telo varijatora kroz ventivar, to je glupo i pomisliti, ali nosate donose mogućnost da se varijator zatvori do kraja na nulu do ventivara.

Ajd sad, kad već raspravljamo... svi uglavnom stavljamo platnice za štelovanje početnog položaja remena u varijatoru... šta je ta platna donela osim što je razmakla polutke varijatora? Donela je to da se varijator ne zatvori upravo za debljinu te platne, ako je sve idealno i savršeno proračunato prilikom proizvodnje varijatora da se zatvori kad nema platne. E pa tu nosata donosi mogućnost da još malo pomeri telo varijatora i zatvori ga do kraja, naravno ako platna nije većeg prečnika od bolcne..

Rusi su to pokazali u "bonsek tuningu" kad su odsekli zidove na kraju staza rolnica. Dobro, ono je baš bonsek metoda, ali nije u tome poenta već maksimalno isterivanje klasičnih rolnica u stazama a da ne ispadnu.
Kako god, meni moje rade posao i ne vadim ih. Ali nikog ne ubeđujem da radi isto, svako zna svoje pa nek tako radi.

#19 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 November 2015 - 13:46

Variomat (serijski piaggio) se skupi skroz do venitvara i sa seriskom bolcnom i sa produzenom (sajbnicama ili samo duzom bolcnom) za 1,8-1,9mm, to je maximum koliko se moze produziti jer preko toga zvezda ventivara udara u krunicu kurble. Dakle provereno, dokazano, skupi se skroz do ventivara i izgura remen do ivice variomata, odnosno do obelezenih slova na 3,5mm ispod korena zubaca na ventivaru i to je maxmum koji variomat moze da postigne, sta god da stoji unutar staza. Dakle, da nosate mogu da izbace remen vislje, ne mogu.

#20 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 26 November 2015 - 17:11

Nisam pratio tu situaciju kod tebe Gogi kad si ih ubacivao, ali mozda si sa tih 0.3 gr manje nabrao i nesto vise obrtaja na krajnjoj (mozda 200-300), sto bi tesko na analognom satu primjetio, pa otud i nesto veca krajnja brzina...

Edited by sinisa93, 26 November 2015 - 17:11.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users