←  Projekti Base 2T - 50cc

svet-skutera

»

Aprilia sr 50 2006. karburator

Locked

Depe's Photo Depe 21 Feb 2016

Danas se malo radilo oko karburatora. Stavljao sam diznu 70 na leru se lepo steluje sraf za vazduh odvijen 2 1/4 kruga ali nece da primi pun gas ugusi se i puca iz auspuha. Sa 64 diznom isto se dobro steluje ler i mnogo bolje prima gas. Igla A22 je na sredini. Sa diznom 78 nije mogao da se steluje ler gas ali je primao gas odlicno. Posto sam porucio komplet dizni od 60-80 cekam njih pa cu onda videti sa kojom ce dobro raditi jer sve ove sto imam su polovne tako da nisam ni siguran da li su brojevi tacni.
Quote

Depe's Photo Depe 21 Feb 2016

Mala ispravka sad sam video da nisam zategao selnu filtera vazduha na karburatoru i cim sam je zategao na dizni 70 opet sraf za ler gas moram da zavijem do kraja i jedva radi na leru a od stelovanja vazduha nista. Izgleda mi da ce ova dizna 64 biti ponajbolja samo da se prolepsa vreme da moze da se proveri boja svecice.
Quote

Depe's Photo Depe 21 Feb 2016

Prostudirao sam Cveletov post o karburatoru i stelovanju istog. Iz ovog teksta vidim da glavna dizna ne bi trebala da ima nikakve veze sa stelovanjem na ler gasu jer njeno glavno dejstvo u saradnji sa iglom je od 1/2 do 3/4 gasa i samo glavna dizna od 3/4 do punog gasa. Citajuci sve ovo izgleda da cu ja moj karburator morati odneti na jedno ultrazvucno ciscenje jer samo pranje istog i produvavanje kompresorom izgleda da nije dalo rezultate. Mnogo lakse sam stelovao karburator na tomosu automaticu i dobijao ujednacen rad na leru i u svim otklonima gasa nego na apriliji.
Quote

Razredni's Photo Razredni 21 Feb 2016

Da tako je u teoriji, medjutim moze da se javi u praksi situacija gde sa prevelikom glavnom davi i na leru. Osnovni problem je sto ne znas tacno koji su promeri rupa ma glavnim diznama koje imas. Ja kod sebe, na serisjkom setupu kada uvrnem diznu 85 motor jedva upalim i ako drzim tu oko pola gasa hoce da radi na neki 1500 obrtaja, ispod toga nista... znaci prevelika glavna i nemam ler.
Quote

Depe's Photo Depe 27 Feb 2016

Nije se nista radilo oko skutera. Nabavio sam neke delove. Citajuci Vase postove vidim da ce najbolje na stok postavci raditi auspuh SC08 tako da je nabavljen. Samo da se lepo osmirgla eventualno ispeskari i ofarba pa ce biti OK. Stari vlasnici su ofarbali i onaj hromirani deo ali se jos uvek vidi natpis EMS SC08. Morao sam da kupim i novu svecicu jer je ona NGK crkla od podesavanja i predjenih 7km. Nadam se da ce ova biti bolja i da je odgovarajuca. Stigle su i dizne za stelovanje karburatora kupljene preko foruma.

Attached Files

Quote

SingeNS's Photo SingeNS 27 Feb 2016

Jel mi se cini ili je auspuh varen? iskreno moje iskustvo je na gileri runner koja nosi isti agregat,da sam imao iste performanse na 49cc,12karb,malossi prenos i zx i taj isti setup i SC08
Quote

Depe's Photo Depe 27 Feb 2016

Auspuh nije varen. Posto ja imam serijski auspuh a interes mi je da moze da se vozi i sa manje obrtaja u gradu da ce ovaj auspuh zavrsiti posao.
Quote

SingeNS's Photo SingeNS 27 Feb 2016

Ma za grad je super,potrosnja ti se ni nece primetno povecati,niti ce biti nesto glasniji,a osetices dosta vise snage,posto se po meni najvise dobija menjanjem auspuha na stock varijanti.
Ne znam kolika ti je trenutna potrosnja ali meni nije nikada prelazila 4.5L i to sa dvoje i svakakve voznje..Uz malossi multivar,malossi kvacilo neko,malossi korpu krajnja je bila max 87gps sto je super za 50cc nikada otvaranu masinu...
Quote

Razredni's Photo Razredni 27 Feb 2016

Odlicno! Prave stvari :)
Quote

Depe's Photo Depe 27 Feb 2016

Posto skidam stari auspuh ispitao bih da negde ne vuce fals vazduh sa onom pumpicom od aparata za pritisak, pa me interesuje da li je bitno u kojem je polozaju klip kod tog ispitivanja.
Quote

Razredni's Photo Razredni 27 Feb 2016

Ako klip ostane u gmt (kada su nove karike i bas dobro dihtuje) neces ustanoviti da li recimo pusta pritisak izmedju cilindra i glave ili na svecici..

Ume tanak film ulja na zidu cilindra lepo da zapije sa karikama.

Teoretski, radni pritisci idu i mnogo vise od 50 bara, pa ce karike to istrpeti, ali sve jedno nemoj da pumpas preko 3 bara, zato sto pumpas kroz karter, da ne bi izbio semeringe. Spusti klip nize, da pritisak moze preko prelivnih kanala da prodje i u komoru glave.
Quote

Dajteh's Photo Dajteh 27 Feb 2016

Uf malo mu je grana auspuha sazvakana ili mi se cini?

Nesto se oteglo stelanje sa karbom, bice da imas jos neki problem sve mi se tako cini??? Mora slusati kada ga podesavas.


Bojim se da je 3 bara previse za konstantan pritisak, ja radim sa 0.4bar i sasvim je dovoljno, a vec od 0.2bar jasno ukazuje na probleme.
Orijentiram se po nekim manualima, npr. Stihl, tamo je preporuka 0.5 bara.

Nakon testiranja pritiska moze se provjeriti i vakum za sto nam treba pokazivac jacine vakuma i pumpica za vakum.

Za zacepljivanje auspuha sam izrezao puni dihtung i obavezno treba staviti diht mase jer ce malo pustati. Interesantno je da diht masa drzi pritisak trenutacno, nisam ni cekao da se osusi, sto je usput i bio test koliko joj treba da krene raditi poso (victor reinz), s njom ama bas nikada nisam imao problema.





Quote

Depe's Photo Depe 27 Feb 2016

Grana mu je bas losa nije kriva ali je neko kad je skidao blokade vario elektro aparatom pa izbogaljio nacisto ali srecom moja je od serijskog auspuha dobra ako odgovara za SC08. Da li tu pasuje dihtung od tomosa da se stavi, grana koliko vidim ide na konus tako da tu nije potreban nikakav dihtung. I ja sam video da se fals vazduh ispituje sa pritiscima od 0.6 atm a i ona pumpica od aparata za pritisak ne moze mnogo da napumpa. Pod diht masom mislis na silikon za visoke temperature ili nesto drugo.
Quote

Depe's Photo Depe 27 Feb 2016

Stao sam sa stelovanjem karburatora jer sam cekao da mi dodju dizne koje su sad stigle a i da proverim fals vazduh je ni sa jednomdiznom nisam mogao da dobijem dobar rad i podesavanje. Masina pali na prvi zub uvek ali je stelovanje lose. Kako proveriti vakum jer mi to nece biti problem komsija u lokalu do mene je frigomehanicar pa ima sve instrumente za pravljenje vakuma i merenje istog .
Quote

Razredni's Photo Razredni 27 Feb 2016

Da da, jasno je da ce se ispitivati na malim vrednostima, pisao sam da ne duva preko 3 bar-a jer sam uspesno jednom isterao semeringe..

Vakuum meris na pipku za vakuum pumpe goriva na karburatoru, to nas interesuje zbog rada pumpe i naravno, pomocu njega je moguce utvrditi i stanje karika, ako imamo neki parametar za komparaciju... mislim da ces biti prvi koji meri pa molim te objavi rezultate da imamo za kasnije poredjenje.

Sto se tice diht mase, dajteh je mislio na ovu

Attached File  uploadfromtaptalk1456604960131.jpg (235.09K)
downloads: 28

Imas je gotovo u svim prodavnicama auto delova. Vrhunski je kvalitet, otporna na benzine i uljne baze, i moze odmah da se radi sa njom, ne mora da se ceka prilikom nanosenja da dobije na volumenu ili da se sasusi.. ja je koristim svuda na skutu.
Quote

goggyso's Photo goggyso 27 Feb 2016

SC08 je sasvim pristojan auspuh za serijalu i base 70 termogrupu, naročito u odnosu na taj fabrički koji je zagušen do maksimuma. Povlaci iz podruma i lepo vrti do 9000rpm i tu daje odlican obrtni momenat. Nemoj da te brine izvarena izduvna grana jer je fabricki bila sa blokadom (kao slepo crevo) i cevkom za dovod vazduha za eko normu pa je sve to trebalo odseci i povariti fleke. I moj je takav. Ruzno spolja ali ok iznutra sto je jedino bitno, ionako se ne vidi. Odličan za svakodnevnu upotrebu skutera u urbanoj sredini a pri tom ne iziskuje veću potrošnju. Lula od originalnog auspuha ne paše na SC08. Stavi ga takvog kakav je pre nego što ga ofarbaš radi provere dihtovanja na varovima a i performansi, pa ako je sve ok, onda na ulepšavanje. Nema veze što je top ofarban, dobro izgleda i tako, jedan moj je bio na peskarenju pa je majstor ispeskario i taj niklovani deo iako ja to nisam hteo, morao sam ga ofarbati jer je bio pomatirao.
Quote

Dajteh's Photo Dajteh 27 Feb 2016

Evo ovdje 31-34 strana :)

http://www.reinsmith...20and%20036.pdf
Quote

goggyso's Photo goggyso 28 Feb 2016

Samo da dodam, moja SRka je sa fabričkim auspuhom i termogrupom 50ccm izvukla plafon 75kmh po satu, posle kačenja SC08 bez diranja svega ostalog, isterala je 91kmh po satu. Eto tolika je razlika.
Evo kako stoji SC08 na SRki.

Attached File  Photo6255.jpg (931.15K)
downloads: 42Attached File  2015-04-13 11.28.13.jpg (2.5MB)
downloads: 47
Quote

Depe's Photo Depe 28 Feb 2016

Da li na izlazu izduva iz cilindra gde se kaci izduvna grana treba da budu brezoni ili se srafi kao kod mene sa srafovima i da li dihtung izmedju izduvne grane i auspuha pasuje od nekog tomosa ili moram da pravim od klingerita posto samo diht masa ne bi zavrsila posao.
Hvala unapred na odgovorima
Razlike u izduvnim granama seriski i sc08

Attached Files

Quote

goggyso's Photo goggyso 28 Feb 2016

Trebalo bi da budu brezoni uvrnuti zbog cuvanja navoja u cilindru. Dihtung pase od Tomosa 15tice. Moze i od APNa ali je rupa manja pa bi trebalo prosiriti.
Quote
Locked