Jump to content


Tomos apn6


42 replies to this topic

#1 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 20 January 2016 - 21:21

Pozdrav svima :) Uskoro namjeravam sredivanje mog apenca kojeg nisam vozio evo sad skoro godinu dana.Mašina je standard.Na generalku masine sam se odlucio iz razloga sto je masina dosta izvožena i trazi obnovu,prvenstveno termogrupe...Motor slabo vuce,nema neku krajnju brzinu..Prije nego sam ga spremio u garazu rastavio sam termogrupu jer san ga vec tada htio sredivti al sam odustao zbog manjka novaca...Odlucio sam da napravim lagani tuning.Razmisljao sam da promjenim sve semeringe,lezajeve,brtve i ostale potorsene djelove..Cilindar sam mislio dat istokarit na 39 ili mozda cak na 40mm,stavit neki klip s l karikom,glava standard malo spuštena.Karburator bih ostavio ovaj bing 12 sto je sad na motoru i samo stavio vecu diznu a ako bude potrebe probit ga 13 ili 14mm,Aupuh standard...Dajte mi svoje mišljenje,prijedloge,savjete.Znam da bi najbolje bilo nafrizirat kanale na cilindru al ja za to nemam alata a u okolici nema pravog meštra za to..

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 January 2016 - 22:58

Daj nekih slika masine

#3 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 21 January 2016 - 13:04

Poslikat cu ovih dana malo motor pa objavim slike,trenutno mi je mobitel na servisu...Mario,što mislis o ovome sto sam napisao,dali imas neki prijdlog ili savjet za mene,citao sam tvoj pricucnik i tvoje mi mišljenje puno znaci

#4 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 21 January 2016 - 22:23

Ajmo ljudi,nek netko da neki savjet,siguran san da znate više i bolje od mene,svaki savjet i kritika je dobrodošla :) ;) :biker_scooter:

#5 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 January 2016 - 22:41

View PostMilan2, on 21 January 2016 - 22:23, said:

Ajmo ljudi,nek netko da neki savjet,siguran san da znate više i bolje od mene,svaki savjet i kritika je dobrodošla :) ;) :biker_scooter:
Da te pozdravim i u temi!

Lepo je videti da jos ima zaljubljenika u tomos mopede i raduje nas svaki novi clan koji je zeljan restauracije i tuninga.

Medjutim, moram da te posavetujem da je strpljenje vrlina koju moras imati na forumu. Forum ne funkcionise na principu pitanja i odgovora. Postoji niz tema iz kojih mozes procitati kako je ko sta slozio, pa se opredeliti za neki setup. Malo ko zeli da razmenjuje misljenja u temi koja nije projekat (nema slika i sturi su opisi) jer po nekom dosadasnjem pravilu, takvi clanovi se registruju samo da bi nesto pitali, a kada dobiju odgovor, ne pojavljuju se vise na forumu, pa drugi clanovi gube volju da komentarisu.. Ja se nadam da ce ti neki uredjaj za forografije uskoro biti pri ruci i da ces nas pocastiti sa slikama svog ljubimca :)

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 21 January 2016 - 22:53

Vidi , postoje pravila kojih se treba pridrzavati u ovim temama.. Predstavio si svoj moped ili pokusao u veona kratkm crtama i trazis odgovore, na sasvim univerzalna pitanja. Ovde bi ti trebao da nas uvedes u svoju problematiku i zainteresujes clanove fotografijama i opisom problema za svoju temu. Ja sam siguran da bi do sada vec imao odgovore odnosno predloge od vise ljudi koji se bave tuningom, bez obzira sto je Tomos. Medjutim kao sto vidis nema nikog da napise, a za to si ti odgovoran.

Dakle ovo je tema tvog projekta i u njoj moras da ispostujes tu hronologiju, za kratka pitanja i odgovore imas druge teme...

Sto se mene tice, ja sam taj prirucnik pisao pre 20+ godina i podelio ga sa svima na net-u 2007-e.. Ako si ga procitao i odlucio se za neki segment tuninga slobodno iznesi sta ti nije jasno, to isto kroz temu moze da se pojasni. Prisutan sam ja svaki dan, kao i sve moje kolege ovde, ali ti prvo moras dati vise sebe za ovo sto si planirao da radis, te da bi ti ovde odgovori i saveti od drugih bili kvalitetniji i korisniji, kreni sa slikama i opisom kao i pitanjima vezanim za nedoumice oko tuninga, prirucnika ili bilo cega vezanog za tvog Tomos-a

Srecno

#7 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 22 January 2016 - 15:24

Postavit cu slike sto prije budo bilo moguce.Mislio sam radit prvi stepen tuninga.

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 22 January 2016 - 16:02

I koji deo iz prirucnika nisi razumeo ?

#9 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 23 January 2016 - 23:20

Za pocetak nemoj nista radit, uzmi sklopi fabricku masinu sa novim delovima i teraj. Probao sam sve zivo ali nista nije lepse od fabricke masine koja je nastelovana kako treba i u dobrom stanju.

#10 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 24 January 2016 - 20:05

To ti vjerujem 100%,Naljepse je nesto tvornicko jer tako naljepse radi i najvise traje.Mario evo skratio klip za 4mm na usisu i spustio glavu 1mm i sad mi motor nema minimum i teze pali hladan,kad je topal u leru na nogaru kad dam gas onda nema odaziv odmah na gas nego treba cekat da se dignu okretaji i kad ga naprimjer ugasim i idem palit nakon 10 sekundi npr odna treba kurblat par puta i dat gas do kraja al kad se razleti brzi je i ima vise snage nego prije,a ovo me muci sad,iglica na 2 zarezu odozgo u karburatoru.Mobitel dolazi ovaj tjedan s popravka pa sve poslikam pa nastavimo s temom :)

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 24 January 2016 - 20:23

Moras dodati goriva i na glavnoj dizni, nije dovoljno samo iglicom podesavati.. ako si kratio suknjice i sada imas klip visine ivice 47mm onda si povecao vreme usisa. Ako si spustio glavu za 1mm onda si povecao stepen kompresije..

oba poteza zahtevaju nesto vise goriva i donose nesto vecu vrsnu snagu i manju elasticnost..

Moras se malo edukovati po pitanju tuninga, ne moze ovako da ne znas zasto ne pali ili zasto ne povuce..

#12 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 24 January 2016 - 21:41

Daj mi molinte reci koja bi sad dizna trebala ic na to,mislim da je orginal 64,mogu provjerit pa javim...Dal bi mogao prosirit diznu s necim,mislio sam da nece imati potrebe za vecom diznom posto to nije pisalo u prirucniku.Nemam bas iskustva u tuningu pa zato pitam

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 24 January 2016 - 22:15

Reci mi da li shvatas da motor koji ide brze, mora da utrosi vise energije ?

#14 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 25 January 2016 - 14:31

To shvacam al sam mislio da bi to mogao rijepiti pomeranjem iglice u karbu.Kupit cu diznu 70 pa ce bit dobro nadam se...Nego vidimo sam u jednoj temi da si kupio ponovno onaj svoj zeleni apn6 sto si ga frizirao davno,dali radis sto na njemu

#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 January 2016 - 14:38

Iglica rešava napajanje goriva u spektru od 1/4 do 3/4 otklona ručice gasa, dok glavna dizna donosi ukupno goriva za ceo spektar a ponajviše za pun gas..

Procitaj u ovoj temi oko podešavanja karburatora..
http://forum.pyrothe...o-stelovanju...

Bitno je da prepoznaš gde ti mašina ne radi kako treba i gde treba da koriguješ smešu goriva i vazduha...

Povećao si stepen kompresije brušenjem glave i povisio ugao usisa, oba poteza će doneti više snage uz nešto veću potrošnju, ali je obavezno prepodesiti i smešu koja je fabrički bila za slabiji motor optimizovana...

Što se tiče dizne najbolje bi bilo da imaš nekoliko, recimo 56, 62, 66, 70, 72 i tako pronađeš koja ti daje najbolji rezultat...

#16 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 25 January 2016 - 17:42

Gledao sam danas diznu,velicina je 60,masina ne radi dobro na minimumu tj gasi se pa i nasredini gasa,a na punom gasu radi al treba cekati da se razvrti.Od Dizni mogu kupit samo 64 i 70 u trgovinama tomosa u hrv. Danas sam pokusao probit diznu s iglicom za šivanje odjece al je brzo pukla,jedva sam ju izvadio.Siguran sam da je ova 60 premala jer kad motor upalim hladan njemu treba dobrih minutu da pocme primat gas al kad se razleti ide

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 January 2016 - 18:35

Onda kreni da podižeš iglu jedan po jedan podeok... to ti je seger osigurač prema dole da bi igla bila višlje

#18 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 26 January 2016 - 11:16

Pokušat cu,al ako to neuspije kuit cu novu diznu 70 pa cemo vidjeti

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 26 January 2016 - 11:17

vidi ako je pun gas dobar, onda su nijanse u pitanju

#20 Milan2

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoŠibenik
  • VozimPeugeot,Tomos

Posted 26 January 2016 - 15:26

Ok





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users