Jump to content


Aprilia SR 50


  • This topic is locked This topic is locked
9 replies to this topic

#1 Megafrend

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 7 posts

Posted 24 March 2016 - 21:09

Pozdrav svima, vozim ovaj skuter vec par godina, minarelli vodeno hladjenje 1998 god, bio je kitovan pa sam se posle nekoliko radilica odlucio da ga opet vratim na 49ccm,Presao sam 4000 km od kad sam ga spakovao.

Zadnjih par dana imam jako za**ban problem na motoru, desilo se odjednom na autoputu , Motor pali , vuce normalno, ne dize tempretaturu, ali kada predjem 60 - 70kmh (po satu naravno ) javlja mi se neki cudan zvuk ''vum vum vum'' tj. kao da nesto nije u balansu (kao lokomotiva) i kako se brzina povecava tako je taj zvuk ucestalij sve do 100 kmh, od 100 do 120 kmh se dosta uspori to cimanje tj veci je vremenski razmak izmedju ''vum vum'' ....kao da gubi snagu na mili sekundu.

Motor sam radio za sebe i apsolutno je sve novo (lezajevi, semerinzi, radilica, klip, cilindar, kais, variomat, lamela, zvono lamele lezajevi lamele itd...) Ne znam sta vise da promenim, sve je novo i sve je kvalitetno.

Dve stvari nikad nisam zamenio: bobina i namotaji. Da li je moguce da struja prouzrokuje ovaj zvuk ?Puni akumulator normlano,

Izvinjavam se zbog malo duzeg posta ali vi ste mi poslednja nada :)

Setup:
Fabricki cilindar i klip
Radilica MF racing
Karburator 17.5 mm/ dizna 74 na fabricki airbox
Auspuh Leo Vince TT
Zuta centralna opruga malossi
Crvene malossi male opruge lamele
Linerarna remienica (ravni kanali) od Italjet formule 50
Malossi variomat
Rolnice 3.3 g
Svecica je ostala od malossi kit-a BR8

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 March 2016 - 21:32

slike su obavezne o ovoj temi...

to što čuješ je zvuk primarne osovine na kojoj se vrti kvačilo, zvono i remenice...

kada dođe u maksimalni prenosni odnos onda imaš recimo odnos 1:3 i ako je mašina na 10000 rpm-a , cela postavka na primarnoj se vrti na 30000.

mogao bi sad da menjaš sve redom, zvono-kvačilo, remenice, ali je uglavnom centralna problem...

nekada je nemoguće rešiti vibracije pa se jednostavnim produženjem prenosa umanji brzina osovine i celog sklopa za istu krajnju, koja je opet u sprezi sa snagom motora...

ps. da ne zaboravim, radilice ti nisu crkle zato što je motor kitovan, već zato što je neki drugi problem bio, da ne nabrajam sad redom, nije to ni pitanje....

#3 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 March 2016 - 21:34

Te oscilacije se javljaju na rotirajucim delovima i treba traziti uzrok u odnosu na delove koje se u tom trenutku okrecu povecanom brzinom.

Guma-felna-prenos (zupcanici)-remenice.

Treba testirati kada je motor rasterecen, odnsno kada je zadnji tocak u vazduhu, a takodje i probati bez remena. Radilica kada je u debalansu, obicno se manifestuje na najvecim mogucim obrtajima kao sitne vibracije, testerica..

Najzad, da ne shavtis pogresno, treba ti novi ili ispravan kilometar sat ;)

#4 Megafrend

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 7 posts

Posted 25 March 2016 - 14:55

Hvala na odgovorima, zamenio sam lezajeve prenosa i semeringe , probao sam lamelu zvono i primar od drugara sa istog motora i dalje se cuje.Danas sam stavio novu centralnu Stage 6 medium, nista se nije promenilo...Stajao je motor u par obliznjih moto servisa, nisu uspeli da rese kvar...Mislim da je najbolje da snimim video klip, trebalo bi da pomogne oko dijagnostike, nije onaj klasican zvuk prenosa....Kada je zadnji tocak u vazduhu nema tog zvuka, samo u voznji....Kacim klip do veceras,


Evo par fotografija motora, konstanto se zezam oko necega tako da su radovi u toku i nece prestati dok ga ne kupim drugi motor :D

Mogu da napravim neki tutorial oko poliranja metala i za angel eyes ako nekoga interesuje ali evo ukratko par stvari koje sam naucio:

- Poliranja metala - Purol- NE , Braon/plava kreda - DAA (stvarno je vrh)

- Angel eyes - suplje cevcice od venecijanera zavrsavaju posao




P.S. Da li jos neko ima problem sa bronzanom biksnom varijatora, menjam je na par hiljada km, stalno se pojede?

Attached Files



#5 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 March 2016 - 15:04

Lepo izgleda i vidim da poznajes materiju.

Jedina razlika kada je motor odignut i kada je opterecen u voznji je u lezaju zadnjeg tocka i u gumi. Jedna od te 2 stvari ti pravi problem definitivno. I nisi bio u dovoljno ozbiljnim skuter servisima :)

Bronzana na malossi multivaru se samopodmazuje, fabrika to pravi od nekog samo njima znanog bronza-primesa materijala, svaka sledeca pravljena kod nas nije vise istog kvaliteta. Treba nabaviti onu njihovu specijal tubu masti mrg 71 ili kako li se vec zove..

Uglavnom biksna strada od malo vece tolerancije i hrapave bolcne a u saradnji sa nekim ozbiljno zilavim (kevlar) remenom i tvrdom centralnom oprugom ali 1000km je stvarno premalo.


Edit: ovo na slikama su stare conti twist?

#6 Megafrend

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 7 posts

Posted 25 March 2016 - 15:59

Hvala, jesu conti twist, promneio sam lezaj tocka nema mesec dana, tocak je izbalansiran (metoda balansiranja: stap kroz tocak i marker)...Kacim snimak uskoro i nadam se da cemo resiti problem :)

#7 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 March 2016 - 18:43

A da nije radilica u debalansu, s obzirom da si ih vec par sahranio? Ako je cekic radio kod ugradnje, sve je moguce...

#8 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 March 2016 - 19:05

Ne ne, te konti su problem, sve na nasem trzistu su skart, neke su pokazivale da su jajaste dok su bile nove, a neke kasnije.. vidi se i na slici da su vec dosta pregazile, probaj negde da pozajmis drugi tocak pa probaj, ali sam 100% siguran da je islljucivo do gume...

#9 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 31 March 2016 - 21:17

Imam isti problem , riješio ga dns. Bar tako mislim. Variomat i magnet sam zamjenio i vise tog zvuka nema. Provjeri magnet , skini poklopac i zapali turpiju.

#10 Megafrend

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 7 posts

Posted 28 April 2016 - 13:59

Pozz ljudi, spakovao sam vise delova na motor odjednom, resio problem ali nisam nasao sta je prouzrokovalo onaj cudan zvuk.

Zamenio sam sledece delove : namotaji, magnet, bobina, primar , zadnja guma, kais, centralna opruga, oprugice lamele.

Neki od ovih delova nije valjao, ne znam tacno koji, na oko su SVI izgledali ok. Znam da nije bilo do gume (napravio sam krug kad sam stavio novu i dalje se culo ).

Post nije od neke pomoci, ali cisto ako neko bude imao slican problem sad zna gde da gleda :)





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users