Jump to content


Aprilia sr 50 1999 di tech


16 replies to this topic

#1 TROLLCHE

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 12 April 2016 - 00:30

Pozdrav svima,ja sam Veljko,vec sam jednom postavljao post skoro o problemima sa mojim prvim skuterom Aprilijom sr 1 starijim modelom,a sada da vam predstavim moj drugi skuter,Aprilia sr 50 1999. di tech ali prepravljena na karburator koliko sam video,dosta je ogrebana posto je prva farba u pitanu ja mislim ali je sve ispravno na njoj i bukvalno dzabe sam je uzeo ; ) sta mislite o ovom skuteru i opet isto pitanje kao kod prethodnog skutera,zasto ide max 60,izgraviran je 120,dobro ubrzava ali 60 max brzina..nema blokadi


Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#2 TROLLCHE

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 12 April 2016 - 01:02

I zab sam da pitam za problem sa potrosnjom za 15km mi je potrosio 2l,probao sam par puta,sipam 2l i vozim oko 15km i nestane goriva,nije neispravna sajla jer optrilike je 15km put a i na satu je tu negde,da napomenem da se uopste ne razumem oko masina itd. pa detaljno objasnjenje i dobrovoljna pomoc bi mi jako pomogla,barem da resim problem sa potrosnjom a i max brzinom ako je moguce...

#3 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 12 April 2016 - 06:40

Trebalo bi se posvetiti podesavanju karburatora, ali inace kad se preradi trosi vise od normalnog karba.

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 12 April 2016 - 07:00

to što je izgravirana do 120 ne znači da je fabrika mislila da će ikada toliko i da ide, to je više marketinški trik... recimo za omladinu kao što si ti, proizvd se bolje prodaje... druga stvar je da ti satovi malo lažu u +, recimo 10-15 kmh ...

što se podešavanja tiče, ako si apsolutni početnik onda prvo pročitaj teme o podešavanju karburatora i prenosa, pročitaj sebi slične projekte pa polako, niko ti u dve rečenice ne može pomoći, a tebi sada neće ni sa 10-ak biti jasnije, dakle moraš se prvo edukovati na osnovni nivo i shvatiti postavke i međusobne uticaje iz tuđih primera..

nakon toga kreni da radiš, sve slikaj i pitaj pa ćeš polako naučiti.. ali to tek pošto savladaš gradivo, da ne bi pokvario nešto

#5 TROLLCHE

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 12 April 2016 - 11:55

Okej za brzinu nema veze ali kad Sprint Sport onaj mali koji je placen 50.000 dinara ispred Metroa moze da ide 80km/h sa jednom osobom lagano zasto ovaj ne moze vise od 60 i to nizbrdo ? A i za potrosnju me zanima vise nego za brzinu kako da je smanjim

#6 TROLLCHE

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 12 April 2016 - 13:50

Takodje kad ostane oko 0.5l goriva pocne da glavi gas nenormalno da trokira da secka itd.

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 12 April 2016 - 14:03

sprint sport moze da ide 80 ali ne opusteno vec nategnuto, i tom sat laze 20 u plus...

aprilia kao i svaki dobro utegnuti minareli agregat treba da ide bolje od kineza, iz vise razloga... prenos-snaga ali je i to mnogo relativno jer je bilo razlicitih edicija auspuha itd.

ti sad imas frankenštajn verziju ditech-a sa morini agregatom na karburator i tu treba ozbiljno da se posvetiš štelovanju....

edit: da se dopišem samo, ja verujem da si i ti ubeđenja da su te priče prazne, ako je to zaista tako onda prodaj ove italijane i kupi takvog sporta za 50k din i bog da te vidi....

#8 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 April 2016 - 14:28

View PostTROLLCHE, on 12 April 2016 - 13:50, said:

Takodje kad ostane oko 0.5l goriva pocne da glavi gas nenormalno da trokira da secka itd.
Ne glavi gas, vec manjkom goriva se osiromasuje smesa, verovatno je na tom karburatoru podesena na malo bogatije, pa kad ponestaje goriva motor prodise na momente i sam podize obrtaje, a opet ako dodas gas i time otvoris leptir/siber na karburatoru, dodajes jos vise vazduha za koji sada nema goriva i krece seckanje, cimanje i pucanje... dvotaktne masine su malo specificne i veoma nezne, svaki detalj je bitan i jako vazan za pravilan rad.

Sto se tice ubrzanja i krajnje brzine, oni su proporcionalni snazi motora odnosno krajnjim obrtajima, pa opet polazimo od karburatora, koji ako nije dobro nastelovan (a kod tebe definivno nije jer je potrosnja svemirska) nema ni snage u motoru da ostvari ciljeve koje si zamislio.

Dakle, osnova je dobro stelovanje karburatora, zatim prenosnog mehanizma (variomat sa rolnicama, remen, remenice i kvacilo sa centralnom oprugom i oprugicama kvacila), jer sve utice na sve i tematika je dosta kompleksna. Ako si bas laik, recimo da je dovodjenje skutera u stanje ispravnosti, optimuma (variomatski prenos) mnogo zahtevnije i komplikovanije od ofrzavanja nekog motocikla sa menjacem na brzine i lancem i lancanicima. Moras se edukovati i dobro procitati teme koju su ti preporucene. Naravno, sta god da zapne, pitaj, tu smo.

#9 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 April 2016 - 14:30

Pitanje je kako je odrađena prepravka sa ditecha na karb? Dali je ostao ECU i anker ploča sa namotajima i magnetom ili je sve okačeno od karba? Prerađeni ditech na karb mora ići identično dobro kao i fabrički karb ako je ostatak postavki uredan, a tu spada podešabvanje karburatora, auspuh, prenos.. Čak ako je ostao ECU, takva kombinacija sa karbom bi trebala dati i malo bolje performanse jer je paljenje sa ECU varijabilno.

#10 TROLLCHE

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 12 April 2016 - 17:40

Hvala vam na odgovorima,koliko kosta stelovanje karburatora kod nekog majstora otprilike da ne pokvarim jos vise masinu,i interesuje me koje ulje da sipam u benzin da napravim mesavinu i koliko ML ulja na 2L benzina...

#11 TROLLCHE

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 12 April 2016 - 17:50

I posto ima vodeno hladjenje kako da sipam vodu nema nigde otvora oko plastike kao na Gilleri iz 2010.. zar mora da se skidaju ?

I posto ima vodeno hladjenje kako da sipam vodu nema nigde otvora oko plastike kao na Gilleri iz 2010.. zar mora da se skidaju ?

#12 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 April 2016 - 18:44

Uhh, malo je kompleksno. Nije nov motor a ni masina nije nova, pa taj fini deo koji mnogo znaci (stelovanje) je u stvari krajnji napor majstora da usavrsi dobru osnovu (masinu). Pravi majstor nece uzeti da steluje dok ne ispita celu masinu.
Ispitivanje masine podrazumeva rasklapanje i pregled klipa, karika, cilindra, semeringa, dihtunga, klipnjace, lezajeva... i naravno, zamena istih ako su dotrajali. Neko to radi za 30 a neko za 130eura.

Za stelovanje karburatora, osim znanja i iskustva, majstor mora da ima adekvatan pribor za tvoj karbirator, glavne dizne, igle i pilot (ler dizne). Takvi majstori samo stelovanje naplacuju od 2000 din pa na vise i to obicno traje 2 dana, jer se posle pranja karburatora dizne menjaju i usaglasavaju kroz probu, a za to je potreban pravilno zagrejan motor na radnoj temperaturi i malo duzi pravac puta za probu jer se 2t motori ne mogu stelovati preko sonde i racunara. Pa ako nesto nije u redu (a nikada ne moze da bude u kako valja dok se ne proba vise kombinacija) onda ide opet skidanje karburatora pa promena dizne ili igle... i tako u krug..

Znaci, ko ti bude rekao 1 crvena i gtotovo za pola sata znaj da se ne razume, i da nista neces poboljsati sadasnje stanje.

#13 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 April 2016 - 18:52

Ako nema nigde vidljivog cepa za dosipanje rashladne tecnosti (destilovana voda i antifriz u razmeri 50:50) onda se posuda sa cepom vrlo verovatno nalazi ispod prednje maske, malo iznad hladnjaka pa je verovatno potrebno skinuti masku.

Ulje za mesavinu ide minimum polusinteticka baza, mozes slobodno da koristis kvalitetnija (ipon, motul, bardahal, castrol) samo ne smeju da budu mineralna.

Razmera se pravi oko 3%, sto ce matamatickom racunicom znaciti da na 5 litara benzina dodajes 150ml ulja za 3%, odnosno 60ml ulja u 2l benzina..

#14 TROLLCHE

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 12 April 2016 - 21:23

Hvala od sveg srca na pomoci,pozdrav :)

#15 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 April 2016 - 01:02

Samo lagano citaj po forumu i sve ce biti jasnije.

#16 TROLLCHE

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 07 May 2016 - 17:53

Pozdrav svima,posle voznje oko mesec dana bez problema sa ovim skuterom pocepam gumu zadnju,i stoji mi dugo bas oko 3 nedelje tako,nisam pokusavao da ga palim,namestim gumu ( imao je gorivo u sebe oko 2l svo vreme ) , i pokusam upaliti,verglam ceo dan , punim akumulator 50 puta i nece upaliti,rasturim karburator unutra nema goriva,dok provalim da ne stize gorivo iz rezervoara,nesto kao puz koji kroz crevo salje gorivo u karburator nije radio,tj zapusio se probao sam i kompreseroom da rascistim ali nije hteo,skinem od drugi motor isti model i onda pocne da salje gorivo u karburator sve normalno,medjutim opet verglanje nekih 30 minuta nikako ni da zakaci samo vergla,rasturim karburator ono ima goriva unutra puno ono dole,ociscene sve dizne i opet nece,skinem svecicu stavim suvu novu i baca struju isto ali nikako da upali,do cega moze biti zna li neko ?

#17 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 07 May 2016 - 19:26

na ditechu je morini agrehlgat :)
pitamje kakve komponente su stavljene,koi karb i koi setap..prijenos u kakvom je stanju isto ko i vitalni dijelovi motora kak je vec napisano..


jedan decko iz bjelovara je dosta tih ditecha prebacil na piaggio karb masinu,e to je islo bas fino,sa variom i spuhom ko minarelli na aeroxu sa base kitom..





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users