

#21
Posted 03 July 2016 - 22:36
#22
Posted 10 July 2016 - 18:02
Definitivno mi lezi projekat, volim da cackam 4t, ima vise potencijala za majstora nego za aftermarket delove..
Dakle stali smo kod rasklapanja, a kako populacija na forumu nerado polemise o radu na 4t agregatima podseticu kako se sta radi. Sada malo vise o glavi o ventilima.
Dakle, svalcenje cilindra zahteva preciznost i smirenost.
Posle otpustanja glave i oslobadjanja dekompresora i faznog lanca, glava ide gore.
Cilindar se drzi na zalepljenom dihtungu do bloka potrebno je vadjenje vodjica sa gornjeg levog i donjeg desnog brezona izmedju glave i cilindra i lagano tapkanje gumenim ili drvenim cekicem. Nisam malo puta video polomljena pera gusanih cilindara, znaci polako

Ovde je cilindar ok, utrosenost je ispod 2/100 a klip na jednom mestu ima blage tragove drljanja, rekao bih od prljavstine neke..

Radilica kao i velika pesnica ne pokazuju tragove pohabanosti i utrosenosti, bolcna i mala pesnica takodje. Nema tragova promene boje ili lufta.

Posto Vas ovde ocekuje iznenadjenje, kompletan clindar i klip sa karikama i bolcnom su ocisceni, nauljeni i spremljeni na policu

*(Zasto nemamo u smajlicima djavola?)
Dalje, treba se igrati sa glavom, dakle sledi opis postupka skidanja ventila.

Za operaciju nam treba neki meksi materijal, recimo guma koja ce se postaviti pod pecurku ventila.


Ovde parce gume upada u kompresioni prostor taman i naslanja se na ventile. Zatim okrecemo glavu u prirodan polozaj i postavljamo je opet na neki meksi materijal, recimo drvo, da se nebi ostetila nelegajuca povrsina.

Guma ispod ventila nece dozvoliti ventilu da "sidje" dole, u trenutku kada budemo vrsili silu na soljicu i oprugicu odozgo.
Opruga je fiksirana na stablo ventila preko sesirca i dve konusne polutke-vodjice-kajlice.
Ovako ja vrsim pritisak, dakle opruga ide dole, a stablo ventila ostaje na svom mestu, sesirc zajedno sa oprugom silazi i dve male kajlice ispadaju na stranu, na taj nacin oslobadjamo ventil od opruge. Ja sam se posluzio okastim 14, potrbno je malo vezbe i preciznosti jer sila nije bas mala

Skinut ventil, opruga, sesiric i 2 kajlice


Same vodjice stabla ventila su fabricki dosta kvalitetne, ventili nemaju lufta, sicevi su korektni ali ce biti obradjeni a sami ventili su dosta zagaravljeni ali u planu je prelazak na 1mm veci precnik.

Postupak je isti i za drugi ventil...

Dalje, skidam uljobrane ili gumice ventila, svestan sam da fabricki kvalitet necu pronaci, medjutim vidim da je izduvna gumica malo dobila po usnici a i motor je 15godina star, bez obzira na malu kilometrazu, guma vremenom gubi svoja svojsta, dakle sve se menja...

Bitno je samo kljestima uhvatiti dno gumice i laganim kruznim pokretima prvo je razmrdati a onda spada prakticno sama.
Na kraju, svaki ventilic spakovan sa svojim pripadajucim kompletom i na putu za testiranje opruga i komparaciju precnika a glava ociscena i spramna za doradu i obradu...

Sent from my GT-I9192
#23
Posted 11 July 2016 - 09:06
Bas sam radoznao po pitanju finalnog rezultata ove vespice!
#24
Posted 11 July 2016 - 10:44
kak sam vec pisal,meni isto je draze radit 4t nego ove 50cc prdekalice

kaj se tice skidanja kajlica koje drze feder ventila,ja imam malo drugaciji i manje naporan sistem

imam jednu gedoru 16mm za svjecice,sredina joj je zacepljena papirom..stavim ju na sesiric na vrhu federa,lupim ju cekicom i kajle skoce u gedoru

#25
Posted 11 July 2016 - 10:52

Sent from my GT-I9192
#26
Posted 11 July 2016 - 14:41
#27
Posted 12 July 2016 - 23:31

Razlike su ocigledne a mislim da ce se Steeef najvise obradovati pravcu u kojem smo krenuli

Sent from my GT-I9192
#28
Posted 12 July 2016 - 23:51

#29
Posted 12 July 2016 - 23:55

#30
Posted 13 July 2016 - 09:32
#31
Posted 13 July 2016 - 09:49

odličan plan, čestitke
#32
Posted 13 July 2016 - 10:26

Pazario Acika cilindar klip i pratece sitnice za smesne parice, odlican podstrek za tuning...

U pitanju je liby 200cm, a ono sto je mene odusevilo je da je cilindar aluminujumski gilardoni sa nikl-silicijum-carbid kosuljicom.

Cilindar je dosta bio zaprljan, prodavac kaze da skinut sa skuta koji je pregazio 7600km. Subitor kaze potrosenost "0" ili recimo 0,5/100 koliko me laze ruka na merenju..


Jos vise me je odusevio klip, koji je projektovan za trke! Ultra lagan, i ako je u precniku 72,5mm u odnosu na stok 57mm od 124ccm, vagica kaze da je veliki klip laksi 8grama!



Nalegajuce povrsine su minimalne za klasican klip sa 3 karike, svaka cast inzenjerima u paiggiu. Karike su na 0,15

Celo klipa ima pepeljaru, jasno je, zarad zadrzavanja optimalnog stepena kompresije, podseticu da svi lider ac (125, 150, 200) nose identicnu glavu, sa identicnim kompresionim prostorom i precnikom ventila.
Dakle odlicna podloga za vadjenje snage ili odlicna podloga da se bez daljeg ulaganja vozi dugo sa zavidnom razlikom.
Naravno, koliko "puno je presao" govori i stanje bolcne

Sent from my GT-I9192
#33
Posted 13 July 2016 - 10:40
Jel i dalje ostaje u planu igra sa meksim oprugama ventila?
Hoce li pasti i nova bregasta?

Sent from my C5503 using Tapatalk
#34
Posted 13 July 2016 - 11:28

Sad ide matematika.
Mi smo se ostrili da vadimo neki optimum iz 125cm, a maximum iz glave.
Podseticu, 125ica ima 11ks na 8500rpm i blokadu odrtaja na 9300. Stok cdi sa imobilajzerom je projektovan tako prva bokada na 9300 gasi jednu varnicu u svakom 7 ciklusu a drugi prekidac je na 9700rpm i tada se gubi svaka treca varnica.
Kao sto sam vec pisao najveca prepreka je glava sa stok kanalima i ventilima. Ventili su 26usis i 21 izduv, ali ono sto jos vise zabrinjava je suzenje ispod sica ventila, recimo na izduvnoj strani do vodjice precnik je 16mm. Optimum bi bio polovina precnika klipa da bude precnik usisnog ventila.
Znaci ako bi se ozbiljno bavili tunigom glave, precnik klipa je 57mm, odnosno 2551,6mm^2 pa bi recimo optimalni precnik usisnog ventila trebalo da bude povrsina od 1275mm^2 odnosno ventil od 40mm precnika pecurke. Jasno je da su ventili u glavi postavljeni pod uglom od nekih 60 stepeni i po teoriji da je izduvni ventil oko 30% manjeg precnika od usisnog, imalo bi mesta da se na precniku klipa od 57mm postave zeljeni precnici. Ostaaje problem nakopati kompresioni prostor zarad sirine pecurki vemntila i za istu toliku zapreminu kasnije spustiti glavu, da bi nam kompresioni odnos ostao isti. Dalje dobijamo problem sa duzinom faznog lanca spustanjem glave, pa ili praviti stelujuci (pomicni) lancanik bregaste ili kratiti lanac za 1 korak, zavisno koliko se glava tanji. Cista matematika.
Drugi i najveci problem predstavlja vazdusno hladjena glava cilindra koja ima tanke zidove i ne bas veliki prosor za manevrisanje i sirenje kanala. Po nekom mom odokativnom proracunu, kanali bi mogli da se priblize precniku 26mm (stok su 22usis na 18mm ispod sica ventila i 20 izduv na 16mm ispod sica ventila) sto ce biti sasvim dovoljno da isprati postojeci walbro carb od 26,5mm.
Karb je povrsine kanala 510mm^2 dok je recimo prelaz prirrubnice do glave i sam kanal u galvi pravougaonog oblika 17x24mm sto nam donosi suzenje, ili povrsinu od 408mm^2. Postoji dovoljno mesta da se prosiri na recimo 20x26 sto ce nam doneti 520mm^2 gde cemo uz neizbezno poliranje karba dobiti identicne povrsine. Dakle sve nam ovo diktira precnik usisnog i izduvnog ventila i prostom matematikom dobijamo da ce prosirenje precnika ventila od 2-3mm biti realno i dovoljno.
Sve ovo pisem zato sto smo poceli sa 125ccm gde je bilo potrebno povecati snagu. Sada imamo drugaciju situaciju, 200ccm kit sa fabrickih 16ks koji vrti dosta nize, recimo najvisa snaga je na 7-7500 obrtaja a kako je precnik cilindra 72,5mm, jasno je da nam jos vise treba povrsina na usisu i izduvu.
Aftermarket bregaste sa izmenjenim uglovima i duzim hodom su papreno skupe, a ovde i nemamo neki veliki izbor masinskih radionica koje bi mogle da nam reprofilisu bregove... tvrdoce oprugice ce zavisiti iskljucivo od tezine i precnika ventila za koji se odlucimo, ima puno toga u planu, dopisacemo se.
Takodje nabavka cdi-a bez blokade ili sa pomerenom blokadom koji jos nismo isprobali a prepravili smo instalaciju sad vec nema toliko smisla, bas zbog nize raspolozivosti samog cilindra od 200ccm.
Prenos i krajnja: lider blok za vespu 125ccm 10" ima nesto duzi sekundar od rodjaka 150ccm, a opet dosta duzi od lybertija 200 koji nosi 16"tockove. Ne gine nam produzenje prenosa kako bi dobili krajnje brzine na nizim obrtajima

Dršte nam palčeve, bice ovde svega... matematika

Sent from my GT-I9192
#35
Posted 13 July 2016 - 11:58

ovo bude odlicna masina sa dosta snage a opet trajna..
cdi od vx125 ima blokadu na nekih 10800rpm ili cak i preko 11000 po rpm cuki pa eto,takav je dobar za igranku ako treba bas tolko terat haha
mada mislim da tu 200 nebude trebalo terat preko 8800 sa nekim variomatom..bar tak rade ove lc 200 masine koje su malo jace nego ac
#36
Posted 13 July 2016 - 21:29

smajli sa kokicama i gajbom pive
#37
Posted 23 July 2016 - 19:09





Sent from my GSmart Akta A4 using Tapatalk
Attached Files
#38
Posted 23 July 2016 - 21:14





Sent from my GSmart Akta A4 using Tapatalk
#39
Posted 23 July 2016 - 21:23





Sent from my GSmart Akta A4 using Tapatalk
Edited by Yooalexandar, 23 July 2016 - 21:26.
#40
Posted 05 August 2016 - 16:39

Stigao dihtung glave za 200ku, neverovatno koliko su kod nas retki za 10eura

Sent from my GT-I9192
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users