Jump to content


Piaggio Vespa ET4- Gulf Editon



  • This topic is locked This topic is locked
205 replies to this topic

#21 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 03 July 2016 - 22:36

Sve jasno...tako sam i mislio..treba uraditi optimizaciju svakako, a za opruge ok ne verujem da je neka kinta a moze da donese raspoloziviji motor

#22 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 July 2016 - 18:02

Ajd, radilo se pa da polako pisemo, posle ce biti s'brda s'dola...

Definitivno mi lezi projekat, volim da cackam 4t, ima vise potencijala za majstora nego za aftermarket delove..

Dakle stali smo kod rasklapanja, a kako populacija na forumu nerado polemise o radu na 4t agregatima podseticu kako se sta radi. Sada malo vise o glavi o ventilima.

Dakle, svalcenje cilindra zahteva preciznost i smirenost.
Posle otpustanja glave i oslobadjanja dekompresora i faznog lanca, glava ide gore.

Cilindar se drzi na zalepljenom dihtungu do bloka potrebno je vadjenje vodjica sa gornjeg levog i donjeg desnog brezona izmedju glave i cilindra i lagano tapkanje gumenim ili drvenim cekicem. Nisam malo puta video polomljena pera gusanih cilindara, znaci polako

Attached File  uploadfromtaptalk1468168300772.jpg   240.22K   40 downloads

Ovde je cilindar ok, utrosenost je ispod 2/100 a klip na jednom mestu ima blage tragove drljanja, rekao bih od prljavstine neke..

Attached File  uploadfromtaptalk1468168638302.jpg   216.25K   41 downloads

Radilica kao i velika pesnica ne pokazuju tragove pohabanosti i utrosenosti, bolcna i mala pesnica takodje. Nema tragova promene boje ili lufta.

Attached File  uploadfromtaptalk1468168720298.jpg   242.35K   43 downloads

Posto Vas ovde ocekuje iznenadjenje, kompletan clindar i klip sa karikama i bolcnom su ocisceni, nauljeni i spremljeni na policu :)
*(Zasto nemamo u smajlicima djavola?)

Dalje, treba se igrati sa glavom, dakle sledi opis postupka skidanja ventila.

Attached File  uploadfromtaptalk1468168929321.jpg   230.6K   41 downloads

Za operaciju nam treba neki meksi materijal, recimo guma koja ce se postaviti pod pecurku ventila.

Attached File  uploadfromtaptalk1468168993113.jpg   225.81K   38 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1468169006752.jpg   240.16K   38 downloads

Ovde parce gume upada u kompresioni prostor taman i naslanja se na ventile. Zatim okrecemo glavu u prirodan polozaj i postavljamo je opet na neki meksi materijal, recimo drvo, da se nebi ostetila nelegajuca povrsina.

Attached File  uploadfromtaptalk1468169089343.jpg   244.59K   41 downloads

Guma ispod ventila nece dozvoliti ventilu da "sidje" dole, u trenutku kada budemo vrsili silu na soljicu i oprugicu odozgo.
Opruga je fiksirana na stablo ventila preko sesirca i dve konusne polutke-vodjice-kajlice.

Ovako ja vrsim pritisak, dakle opruga ide dole, a stablo ventila ostaje na svom mestu, sesirc zajedno sa oprugom silazi i dve male kajlice ispadaju na stranu, na taj nacin oslobadjamo ventil od opruge. Ja sam se posluzio okastim 14, potrbno je malo vezbe i preciznosti jer sila nije bas mala

Attached File  uploadfromtaptalk1468169350133.jpg   226.1K   40 downloads

Skinut ventil, opruga, sesiric i 2 kajlice Attached File  uploadfromtaptalk1468169481352.jpg   224.81K   40 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1468169430896.jpg   231.36K   37 downloads

Same vodjice stabla ventila su fabricki dosta kvalitetne, ventili nemaju lufta, sicevi su korektni ali ce biti obradjeni a sami ventili su dosta zagaravljeni ali u planu je prelazak na 1mm veci precnik.

Attached File  uploadfromtaptalk1468169554778.jpg   236.08K   41 downloads

Postupak je isti i za drugi ventil...

Attached File  uploadfromtaptalk1468169738980.jpg   221.15K   45 downloads

Dalje, skidam uljobrane ili gumice ventila, svestan sam da fabricki kvalitet necu pronaci, medjutim vidim da je izduvna gumica malo dobila po usnici a i motor je 15godina star, bez obzira na malu kilometrazu, guma vremenom gubi svoja svojsta, dakle sve se menja...

Attached File  uploadfromtaptalk1468169914019.jpg   244.25K   48 downloads
Bitno je samo kljestima uhvatiti dno gumice i laganim kruznim pokretima prvo je razmrdati a onda spada prakticno sama.

Na kraju, svaki ventilic spakovan sa svojim pripadajucim kompletom i na putu za testiranje opruga i komparaciju precnika a glava ociscena i spramna za doradu i obradu...

Attached File  uploadfromtaptalk1468170131562.jpg   236.99K   42 downloads




Sent from my GT-I9192

#23 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 11 July 2016 - 09:06

Svaka cast, lepi opisi i siguran sam da ce mnogima biti od koristi...
Bas sam radoznao po pitanju finalnog rezultata ove vespice!

#24 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 11 July 2016 - 10:44

odlican skuter i projekt..
kak sam vec pisal,meni isto je draze radit 4t nego ove 50cc prdekalice :D

kaj se tice skidanja kajlica koje drze feder ventila,ja imam malo drugaciji i manje naporan sistem :D
imam jednu gedoru 16mm za svjecice,sredina joj je zacepljena papirom..stavim ju na sesiric na vrhu federa,lupim ju cekicom i kajle skoce u gedoru :D

#25 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 July 2016 - 10:52

Ja ja, moze i tako al posto nemam alat za natezanje ovako malih precnika opruge odlucio sam da probam na sabijanje da bih znao sta me ceka posle kad budem vracao :)

Sent from my GT-I9192



#26 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 11 July 2016 - 14:41

da,nema ni ja skare za sabit opruge pa isto tom metodom sa okastim kljucem,frend stisne a ja kajle namjestim..

#27 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 July 2016 - 23:31

Kako se ono kaze, "ekskluzivno"?

Attached File  uploadfromtaptalk1468362573821.jpg   416.48K   50 downloads

Razlike su ocigledne a mislim da ce se Steeef najvise obradovati pravcu u kojem smo krenuli :)

Sent from my GT-I9192



#28 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 12 July 2016 - 23:51

Jao kolika rupa... :1kokice:

#29 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 12 July 2016 - 23:55

Al ga Aca ubada, ovdje fali đavolji smajlić, mala adzaja. :D

#30 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 13 July 2016 - 09:32

200 cc?

#31 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 13 July 2016 - 09:49

200 kubika... , to znači da će trebati dizna 200 i da će odmah da ide 200 :)

odličan plan, čestitke

#32 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 July 2016 - 10:26

201ccm :)

Pazario Acika cilindar klip i pratece sitnice za smesne parice, odlican podstrek za tuning...

Attached File  uploadfromtaptalk1468401887886.jpg   297.65K   42 downloads

U pitanju je liby 200cm, a ono sto je mene odusevilo je da je cilindar aluminujumski gilardoni sa nikl-silicijum-carbid kosuljicom.

Attached File  uploadfromtaptalk1468401150438.jpg   223.26K   41 downloads

Cilindar je dosta bio zaprljan, prodavac kaze da skinut sa skuta koji je pregazio 7600km. Subitor kaze potrosenost "0" ili recimo 0,5/100 koliko me laze ruka na merenju..

Attached File  uploadfromtaptalk1468401129258.jpg   244.79K   39 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1468401165688.jpg   256.61K   38 downloads

Jos vise me je odusevio klip, koji je projektovan za trke! Ultra lagan, i ako je u precniku 72,5mm u odnosu na stok 57mm od 124ccm, vagica kaze da je veliki klip laksi 8grama!

Attached File  uploadfromtaptalk1468401927049.jpg   340.75K   37 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1468401287562.jpg   291.81K   36 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1468401305051.jpg   207.75K   37 downloads

Nalegajuce povrsine su minimalne za klasican klip sa 3 karike, svaka cast inzenjerima u paiggiu. Karike su na 0,15

Attached File  uploadfromtaptalk1468401843578.jpg   258.39K   38 downloads

Celo klipa ima pepeljaru, jasno je, zarad zadrzavanja optimalnog stepena kompresije, podseticu da svi lider ac (125, 150, 200) nose identicnu glavu, sa identicnim kompresionim prostorom i precnikom ventila.
Dakle odlicna podloga za vadjenje snage ili odlicna podloga da se bez daljeg ulaganja vozi dugo sa zavidnom razlikom.

Naravno, koliko "puno je presao" govori i stanje bolcne

Attached File  uploadfromtaptalk1468401977291.jpg   360.95K   39 downloads


Sent from my GT-I9192



#33 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 July 2016 - 10:40

Opa, svaka cast!
Jel i dalje ostaje u planu igra sa meksim oprugama ventila?
Hoce li pasti i nova bregasta? :)

Sent from my C5503 using Tapatalk



#34 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 July 2016 - 11:28

Sve je u planu :)
Sad ide matematika.
Mi smo se ostrili da vadimo neki optimum iz 125cm, a maximum iz glave.
Podseticu, 125ica ima 11ks na 8500rpm i blokadu odrtaja na 9300. Stok cdi sa imobilajzerom je projektovan tako prva bokada na 9300 gasi jednu varnicu u svakom 7 ciklusu a drugi prekidac je na 9700rpm i tada se gubi svaka treca varnica.

Kao sto sam vec pisao najveca prepreka je glava sa stok kanalima i ventilima. Ventili su 26usis i 21 izduv, ali ono sto jos vise zabrinjava je suzenje ispod sica ventila, recimo na izduvnoj strani do vodjice precnik je 16mm. Optimum bi bio polovina precnika klipa da bude precnik usisnog ventila.
Znaci ako bi se ozbiljno bavili tunigom glave, precnik klipa je 57mm, odnosno 2551,6mm^2 pa bi recimo optimalni precnik usisnog ventila trebalo da bude povrsina od 1275mm^2 odnosno ventil od 40mm precnika pecurke. Jasno je da su ventili u glavi postavljeni pod uglom od nekih 60 stepeni i po teoriji da je izduvni ventil oko 30% manjeg precnika od usisnog, imalo bi mesta da se na precniku klipa od 57mm postave zeljeni precnici. Ostaaje problem nakopati kompresioni prostor zarad sirine pecurki vemntila i za istu toliku zapreminu kasnije spustiti glavu, da bi nam kompresioni odnos ostao isti. Dalje dobijamo problem sa duzinom faznog lanca spustanjem glave, pa ili praviti stelujuci (pomicni) lancanik bregaste ili kratiti lanac za 1 korak, zavisno koliko se glava tanji. Cista matematika.

Drugi i najveci problem predstavlja vazdusno hladjena glava cilindra koja ima tanke zidove i ne bas veliki prosor za manevrisanje i sirenje kanala. Po nekom mom odokativnom proracunu, kanali bi mogli da se priblize precniku 26mm (stok su 22usis na 18mm ispod sica ventila i 20 izduv na 16mm ispod sica ventila) sto ce biti sasvim dovoljno da isprati postojeci walbro carb od 26,5mm.
Karb je povrsine kanala 510mm^2 dok je recimo prelaz prirrubnice do glave i sam kanal u galvi pravougaonog oblika 17x24mm sto nam donosi suzenje, ili povrsinu od 408mm^2. Postoji dovoljno mesta da se prosiri na recimo 20x26 sto ce nam doneti 520mm^2 gde cemo uz neizbezno poliranje karba dobiti identicne povrsine. Dakle sve nam ovo diktira precnik usisnog i izduvnog ventila i prostom matematikom dobijamo da ce prosirenje precnika ventila od 2-3mm biti realno i dovoljno.

Sve ovo pisem zato sto smo poceli sa 125ccm gde je bilo potrebno povecati snagu. Sada imamo drugaciju situaciju, 200ccm kit sa fabrickih 16ks koji vrti dosta nize, recimo najvisa snaga je na 7-7500 obrtaja a kako je precnik cilindra 72,5mm, jasno je da nam jos vise treba povrsina na usisu i izduvu.
Aftermarket bregaste sa izmenjenim uglovima i duzim hodom su papreno skupe, a ovde i nemamo neki veliki izbor masinskih radionica koje bi mogle da nam reprofilisu bregove... tvrdoce oprugice ce zavisiti iskljucivo od tezine i precnika ventila za koji se odlucimo, ima puno toga u planu, dopisacemo se.

Takodje nabavka cdi-a bez blokade ili sa pomerenom blokadom koji jos nismo isprobali a prepravili smo instalaciju sad vec nema toliko smisla, bas zbog nize raspolozivosti samog cilindra od 200ccm.

Prenos i krajnja: lider blok za vespu 125ccm 10" ima nesto duzi sekundar od rodjaka 150ccm, a opet dosta duzi od lybertija 200 koji nosi 16"tockove. Ne gine nam produzenje prenosa kako bi dobili krajnje brzine na nizim obrtajima :)

Dršte nam palčeve, bice ovde svega... matematika :)

Sent from my GT-I9192



#35 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 13 July 2016 - 11:58

drago mi je da sam vas otero u tom smeru :D
ovo bude odlicna masina sa dosta snage a opet trajna..
cdi od vx125 ima blokadu na nekih 10800rpm ili cak i preko 11000 po rpm cuki pa eto,takav je dobar za igranku ako treba bas tolko terat haha
mada mislim da tu 200 nebude trebalo terat preko 8800 sa nekim variomatom..bar tak rade ove lc 200 masine koje su malo jace nego ac

#36 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 July 2016 - 21:29

Zapocela je nova era :)
smajli sa kokicama i gajbom pive

#37 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 23 July 2016 - 19:09

Krenuo sam lagano da pripremam karoseriju: Attached File  uploadfromtaptalk1469297103888.jpg   1.96MB   35 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469297134739.jpg   2.43MB   38 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469297193353.jpg   2.14MB   43 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469297214739.jpg   2.07MB   41 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469297270561.jpg   2.86MB   38 downloads matirano je I skinut je prvi sloj tako da se vide oziljci u vidu gita, od kad sam je uzeo prvi put.

Sent from my GSmart Akta A4 using Tapatalk

Attached Files



#38 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 23 July 2016 - 21:14

Takodje iznutra gde god da sam video da je krenula povrsinska korozija, to sam skinuo brusilicom ilI smirglam I lupio osnovnu boju, takodje gde idu zabice I srafovi stavio sam sloj posto se tu najcesce guli.. Attached File  uploadfromtaptalk1469304694931.jpg   1.69MB   39 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469304708502.jpg   2.1MB   40 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469304728442.jpg   2.01MB   38 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469304747390.jpg   2.14MB   38 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469304832466.jpg   2.49MB   37 downloads

Sent from my GSmart Akta A4 using Tapatalk



#39 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 23 July 2016 - 21:23

Nakon nekog vremena dobijemo dalmatinca, crvenu osnovnu sam trenutno imao.. Attached File  uploadfromtaptalk1469305027970.jpg   2.41MB   39 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469305040288.jpg   2.47MB   40 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469305082980.jpg   2.89MB   39 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469305161343.jpg   2.82MB   43 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1469305259877.jpg   2.35MB   45 downloads

Sent from my GSmart Akta A4 using Tapatalk

Edited by Yooalexandar, 23 July 2016 - 21:26.


#40 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 August 2016 - 16:39

Konacno smo nabavili raritet!

Attached File  uploadfromtaptalk1470411577751.jpg   231.19K   38 downloads

Stigao dihtung glave za 200ku, neverovatno koliko su kod nas retki za 10eura :)

Sent from my GT-I9192







1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users