Februara 2013. godine kupio sam Jawu 350, godina proizvodnje 1987.
Troškovi prepisa su bili duplo veći od plaćenog poreza na promet
Pošto garaža mi je bila zauzeta, JAWA je privremeno smeštena u pecari.
Za par dana sam počeo sa rasklapanjem,
kao prvi potez: vađenje motora
U međuvremenu sam nabavio motor ad Diane 6, boxer od 602 ccm, koji je očišćen od višegodišnje prljavštine.
Nakon skidanja delova koji su bili nepotrebni, za uspomenu sam napravio ovaj snimak.
Belim kanapom su označena mesta rezova na ramu. Znači treba razdvojiti okvir motora (ram) da bi se omogućilo ugrađivanje gabaritno većeg motora.
Nažalost momenti prerezanja nisu snimljeni, ali na sledećim snimcima se vidi prednji i zadnji deo, kao razdvojeni elementi.
Na donjim snimcima se vidi ugradnja motora, (obratite pažnju na gornji deo okvira, koji je zamenjen jačim, nakon završetka ugradnje i dorade donjeg duplog okvira)
2
Jawa-Citroen manufacture bike
Started by ContiIstvan, Jul 04 2016 08:29 AM
10 replies to this topic
#1
Posted 04 July 2016 - 08:29
#2
Posted 04 July 2016 - 08:33
Na ovim snimcima možete videti sve varove, koji su napravljeni na šasiji. Glavni prenosnik opterećenja pada na čvorni lim ispod vozačevog sedišta. Prednje oslanjanje motora ja napravljena po ukusu majstora zavarivača, još se lepo i uklapa u stil budućeg motocikla.
Na ovim snimcima možete videti detalje o izduvnom sistemu,o prenosu energije sa motora na pogonski točak i o sklopu za zatezanje lanca, o ručici menjača, o zaštitnom oklopu pogonskog zupčanika, kao i o držaču noge. (oslonac prilikom duge vožnje)
Nevidljivi detalj, kako je diferencijal blokiran, ali se vidi odstranjeni sklop sa leve strane, koji je bio nastavak poluosovine.
]
Na ovim snimcima možete videti detalje o izduvnom sistemu,o prenosu energije sa motora na pogonski točak i o sklopu za zatezanje lanca, o ručici menjača, o zaštitnom oklopu pogonskog zupčanika, kao i o držaču noge. (oslonac prilikom duge vožnje)
Nevidljivi detalj, kako je diferencijal blokiran, ali se vidi odstranjeni sklop sa leve strane, koji je bio nastavak poluosovine.
]
#3
Posted 04 July 2016 - 08:40
Razmišljanja o sedištima vozača i putnika
Završna obrada sa potrebnim predradnjama. Jedino rezervoar za gorivo nije prefarban u celosti, zbog JAWA matrice. Zbog komocije vozača upravljač je modificiran, ugradnjom jednog međutela. Sa time sam zadržio sve komande na kormanu, jedino sam dogradio dugme startera motora, sa desne strane. (na kasnijim snimcima se vidi)
Originalni km sat je zadržan, ugrađen je novi elektronski merač broja obrtaja sa volt metrom.
Vazduh u karburator ulazi preko suvog prečistača, koji je direktno spojenna karburator.
Završna obrada sa potrebnim predradnjama. Jedino rezervoar za gorivo nije prefarban u celosti, zbog JAWA matrice. Zbog komocije vozača upravljač je modificiran, ugradnjom jednog međutela. Sa time sam zadržio sve komande na kormanu, jedino sam dogradio dugme startera motora, sa desne strane. (na kasnijim snimcima se vidi)
Originalni km sat je zadržan, ugrađen je novi elektronski merač broja obrtaja sa volt metrom.
Vazduh u karburator ulazi preko suvog prečistača, koji je direktno spojenna karburator.
#4
Posted 04 July 2016 - 08:43
Automatski zatezač lanca i par slika o napredovanju posla.
Finalizacija projekta. Morocikl je dobio svoj krajnji izgled. Završena je elektroinstalacija, na način da je zadržana stara za JAWU 350 od 12 V, i sa doradom potrebne instalacije za potrebe morora i elektropokretača kao i za alternator.
Pošto je ram produžen, prostor između rezervoara i vozačevog sedišta je maskiran sa jednim prikladnim umtekom koji deluje kao da je sastavni deo rezervoara. Držač akumulatora je pričvršćen na telo kutije menjača.
Na kraju jedna slika kako izgleda nakon više od dve godine rada.
Finalizacija projekta. Morocikl je dobio svoj krajnji izgled. Završena je elektroinstalacija, na način da je zadržana stara za JAWU 350 od 12 V, i sa doradom potrebne instalacije za potrebe morora i elektropokretača kao i za alternator.
Pošto je ram produžen, prostor između rezervoara i vozačevog sedišta je maskiran sa jednim prikladnim umtekom koji deluje kao da je sastavni deo rezervoara. Držač akumulatora je pričvršćen na telo kutije menjača.
Na kraju jedna slika kako izgleda nakon više od dve godine rada.
#5
Posted 04 July 2016 - 08:48
Odlaskom u penziju imao sam više vremena za stvaralački rad, a pošto sam tehničko lice i imam neko predznanje iz sredine 1990-tih godina, kada sam izradio Lotus Super 7 repliku, rešio sam da sagradim jedan motocikl za svoje potrebe na bazi serijskog motocikla, ali sa modifikovanom šasijom - okvirom - ramom i sa nekim većim unikatnim motorom. Izbor je pao na JAWA 350 TS i motor od DYANA 6 od 602 ccm-a.
Februara 2013 god, kupio sam Jawu 350 i nakon toga jedan Citroen boxer motor. Sebi sam zacrtao jedan rok od dve godine za koji bi želeo da postavim na noge jedan ne fabrički motocikl, koji je naravno prekoračen za nešto preko 6 meseci.
U maju sam otpočeo sa radovima na samom motoru, dok sam u periodu od maja napravio desetak skica i nekoliko crteža u razmeri, tako sam i pre početka imao jasnu sliku o budućem izgledu motocikla. Radovi su tekli paralelno i na ramu i na boxer motoru. Sa Jawe sam demontirao sve pokretne delove sem prednje i zadnje viljuške i točkova.
Pošto je boxer motor sa menjačem bio izvađen iz auta koji je bio u funkciji usledilo je i jedno generalno čišćenje. Diferencijal je blokiran, konstruisan je novi pogonski zupčanik sa desne strane, nabavljeni su originalni prednji i zadnji elastični oslonci za motor i menjač, konstruisan je zatezač lanca kao i obloga pogonskog zupčanika i lanca.
Nakon ugradnje motora u modificiran okvir Jawe ponovo je sve rastavljeno i rešili smo da uradimo antikorozivnu zaštitu i farbanje na svim površinama gde je to bilo potrebno. Nakon ponovnog sastavljanja izrađena je elektroinstalacija na bazi Citroenove i Jawa instalacije, koja se savršeno uklopila u ram i postaje funkcionalna. Sedište za vozača je pozajmljeno od nekog Suzuki motocikla, dok je sedište za saputnika ostalo od originalnog koje je skraćeno za nekih 20cm.
Komande na upravljaču su ostale iste, sem menjača, brzine se menjaju polugom pored rezervoara ručkom, koja izlazi iz menjačke kutije, nalik starim motociklima. Umesto mehaničkog obrtomera ugrađen je elektronski sa dodatkom volt metra. Dugme startera je ugrađeno na pogodno mesto ispod ručke prednje kočnice. Akumulator je smešten sa leve strane menjačke kutije i po potrebi se može izmeniti na veći.
Izduvni sistem jhe napravljen po sistemu dva u jedan. Prigušni lonac je zadržan od Jawe. Prostor između rezervoara za gorivo i vozačevog sedišta je maskiran na pogodan način. Ugrađen je i jedan dopunski oslonac za vozačeve noge, pošto nisam hteo kvariti originalni, niti preinačiti sistem poluga zadnje kočnice.
Rezime:
Novi proizvod je dosta teži i duži od Jawe 350. Napomenuću da ovaj motor nije namenjen za mototrke, već za uživanje i duža putovanja. Ciklistika je dobra, motor ima veliko međuosovinsko rastojanje pa je stabilan u vožnji i nudi veliki konfor. Maksimalna brzina ne prelazi 130 Kmh.
Uložen rad:
Ako svoj rad ne računam od nekoliko stotina radnih sati, trebalo je finansirati sav utrošen materijal, plus Jawu i boxer motor, kao i troškove atestiranog varica, autolakirera iako sam ja uradio sve pripreme i gitovanja, zatim autoelektričara, sedišta sam ja presvukao eko kožom, potrebno je bilo uraditi remont alansera, kupiti novi lanac i lančanike, kao i platiti njihovu termičku obradu...
Na žalost sa ovim motorom se ja neću pojaviti na putu zbog godina i zdravstvenog stanja, prepustiću to mlađima koji će imati puno zavoljstva u tome, ali ispunio sam svoj san i uradio motocikl koji sam zamislio.
Čonti Ištvan građevinski inženjer.
23320 Čoka, ul. I.L.Ribara 9/a
Tel 063 562 416
#6
Posted 13 July 2016 - 06:57
Niko da prokomentariše ovaj projekat, ja sam učestvovao u sklapanju teme, tekstovi i slike su originalni...
Mogao bih posnimati i jedan video, ako se vlasnik složi da osetimo i taj feeling..
Mogao bih posnimati i jedan video, ako se vlasnik složi da osetimo i taj feeling..
#7
Posted 13 July 2016 - 07:36
Svaka cast,potrebno je veliko znanje,volja i strpljenje da se ovo izvede. Tocno da fali video da vidimo kako ide
#8
Posted 13 July 2016 - 21:55
Respektabilno i unikatno, svaka cast
#9
Posted 26 July 2016 - 00:40
Svaka cast na trudu!
Jedino sto mi se ne svidja je sto se mora jednom rukom pustiti korman radi saltanja brzina.
Jel moze neki video da ga cujemo i vidimo kako ide?
Jedino sto mi se ne svidja je sto se mora jednom rukom pustiti korman radi saltanja brzina.
Jel moze neki video da ga cujemo i vidimo kako ide?
#10
Posted 26 July 2016 - 05:46
Ja sam to isto konstatovao, međutim na starim motorima iz 50-ih godina je isto tako stajao menjač pa to može da se pripiše tom stilu...
#11
Posted 26 July 2016 - 18:34
Popularno suicide shifter...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users