Jump to content


Aprilia sr 70 r factory



  • This topic is locked This topic is locked
390 replies to this topic

#361 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 15 June 2020 - 23:02

Evo moj blok iz 2007. (baš čudno, polovan je isto 2007 i skuter sa istim grafikama, možda samo koji mesec razlike u proizvodnji). NTN japan vozi 3000km na suho i stanje ko iz dučana. Vidi se razlik od Taiwanca.

Stavljam u moj blok, jer su dosjedi sigurno super. Bez grijanja industrijskim fenom nisam uspijo razstavit blok i još je jedan lager ostao u bloku.

Attached Files


Edited by zigas, 15 June 2020 - 23:03.


#362 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 21 June 2020 - 15:21

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image ....Korejsku. Sasvim lagano sam skinuo lagere sa radilice. Čas posla.

Jedaj je išao sa malo odpora, našponao ga sa alatom za skidanje lagera ugrijao fenom, pok i izleti. Drugi koji je propjevao zapeko u tri........
1 sat sam bio strpljiv i htio propisno, onda sam mu jeb..... sve po spisku, dok nije odustao.

Staze gde idu kuglice sjebane do kraja verovatno od hrdje. Sada imam slab osječaj, da neče i na klipnjači biti ista fora. Za sada se vrti super i nema lufta.

Attached Files


Edited by zigas, 21 June 2020 - 15:31.


#363 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 21 June 2020 - 15:30

Pitao na dva kraja za OEM radilicu i cena jim je 246,26€. Na kraju naručijo ovu. Bila zadnja.
Za 1/3 cijene kod nas :0takoje:

https://shop.biollam...PUREJET-2698402

Slika 1
Novo sam naručijo jer sam kod skidanja fleksom malo dirnuo gde ide semering. Dosjed je OK jer sam brusijo na manje od mm, dok nije prsten lagera sam puknuo. Ispolirao sam i čini se OK. Stari semerig je po 13 godina još uvjek mekan. Novi bi trebao pravit taj zadatak? Ide ova radilica u rezervni blok za težke dane B)

Slika 2
Preverilo se i stanje drugog lagera i nije bilo potrebno rezaje na pola. Vidi se, da je stanje ko novo i daje vjeru, da je sa lagerom na klipnjači ok.

Slika 3
I još razlika izmedju NTN Japan i KBC Taiwan. 1 ugradnaj oba dva iste godine isti model skutera.

Attached Files


Edited by zigas, 21 June 2020 - 15:35.


#364 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 21 June 2020 - 15:38

Čekam material. Usput si pripremam neke stvari. Imao neku Motoforce prirubnicu za 19 karb koju sam kupio za neki test. To je škart od škarta. Onda uz malo volje povečao rupu, da upada 26mm TPS, profi na zub, tako da kad je sklopljeno ima gladak prehod. Isto su bile rupe u prirubnici napravljene na oko i krivo, tako da se i to sredilo i isto pripasalo na piramudu, da nema zuba na prehodu. Trebam kraču tu prirubnici jer ona polini 360* je preduga i imam problem onda sa prirubnicom iz TPS na airbox. Sada če ič originalna samo okrenuta. I na kraju, izduvni samo pogladjen 800 šmirglom i lagano poliran. Ništa širen. Isto sam na skoro 22mm proširijo LV izduvi dijo, jer je prvih 2cm grane bio sam oko 20mm. Zamjenio sam i teflon na injektoru i montirao u glavu...

Attached Files


Edited by zigas, 21 June 2020 - 15:50.


#365 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 22 June 2020 - 17:55

Bravo, svaka čast, lepo je kad imam da čitam temu PJ a da nije moja, ja sam valda dosadio svima sa svojim mukama, ali bilo je i lepih trenutaka.
Podržavam te i samo napred.

#366 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 22 June 2020 - 19:32

Kako lepo izgleda ta mhr replica ♥️

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk



#367 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 22 June 2020 - 22:33

View Postgoggyso, on 22 June 2020 - 17:55, said:

Bravo, svaka čast, lepo je kad imam da čitam temu PJ a da nije moja, ja sam valda dosadio svima sa svojim mukama, ali bilo je i lepih trenutaka.
Podržavam te i samo napred.

Hvala.

Za moje godine ima dobre živce. :P I sam sebe sam šokirao, da sam ovaj kvar sa lagerom, okrenuo u + i nisam se ni malo gnjavijo. I nikad se neče znati šta je bilo, da je kavez puknuo i ...., jer drugi je ko nov. Idem sada na 110% i poliamidnim kavezom. Treba malo više pažnje kod ugradnje hladno toplo ali vrijedi. :biker_scooter:

#368 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 22 June 2020 - 22:45

View Postvlayco, on 22 June 2020 - 19:32, said:

Kako lepo izgleda ta mhr replica ♥️

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Savršena je u originalu. Mislim da je nabolji kompromis kolko ima snage i da traje ko base. Ako se je pronadje za sitne pare nema boljeg kompromisa. Na karbu je osjetno jača od sporta. I na PJ, kad se ekstemno digla smjesa je dala nešto od sebe. Samo na isto za karb nizkim okretajima. Ali vuče ko traktor od 6000 dalje. Da je nisam pronašao, bi novo uzeo DRevo (ima i par ccm više od replice :D i za još koji ccm ima mjesta, jer je gus), jer provjereno super radi na PJ i karbu. Skoro na nivoju replike i isto traje i traje. :0takoje:

Edited by zigas, 22 June 2020 - 22:52.


#369 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 June 2020 - 08:44

nisi imao neki alat da skines taj prsten od lezaja sa osovine radilice ?

#370 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 23 June 2020 - 10:22

View PostMario, on 23 June 2020 - 08:44, said:

nisi imao neki alat da skines taj prsten od lezaja sa osovine radilice ?

Imao. Ali je zapekao ni 0,01mm se nije maknuo. Ni grijanje fenom nije pomoglo. Na drugoj strani je išlo bez problema.

Attached Files


Edited by zigas, 23 June 2020 - 10:28.


#371 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 June 2020 - 14:05

A sunce mu poljubim, onda se dosta puta zagrejavao, zaebano je sa brusilicom

#372 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 03 October 2020 - 20:04

U glavnom ispalo je da pod onu naruđbu iz Sicilije nije radilica nego primar getribe

Dogovorio se sa Siciljancem, da mu vratim primar. Uzeo Top radilicu i top kajlu, da vratim paljenje na original.

Pripremio, oba dva bloka, očistio i ugradio vodene. Na onom polovnom se sad primijetilo, da je bio več odtvaran, jer je jedan od prstena, koji služi centriranju bloka bio oštečen. Jedva sam ga izvukao i zamjenio iz jednog polovnog poklopca getribe. Možda je tu razlog pi*darije. Na mom prvom bloku, gde je radilo na suho lageri su ko novi. Izvadio danas još drugi lager i semeringe, koji su isto ko novi, nauljio i stavio u štek.


Posted Image


Kako da na kratko objasnim dugu priču. Borba sa Siciljancem završena nakon skoro dva meseca, da se može sklopiti. Ima super cene ali brzina je katastrofa. Za svaki odgovor maila treba 10 dana. Rezultat: top radilica za PY - OK, regler za Aprilia leonardo - OK, vodena pumpa za Leonardo - nije došla (vratio pare), SKF poyamid za minareli - zajebao slao mi krive trebali bi biti za piaggio, top kajla za 3* paljenje za minareli - opet zajebao i slao krivu. Posted Image

Posted Image

da ne pričam previše...

Složen blok sa top radilicom i SKF poyamid lagerima. Lageri grijanu u ulju na radilicu iz frižidera. Ostalo klasika.




i složen blok sa original radilicom i NTN lagerima. Klasičnom metodom sa fenom.




Premerio sam kut paljenja sa stavljenima termogrupama na obadva bloka sa OEM radilicom i sa Top performance i treba je koristiti kajlu za 3*. Premerio squish i sa original dihtungom 0.42mm je squish 1,01mm. Stavio sada 0.04mm alu dihtungu najtanju iz kompleta, da sam došao na 0,68mm squisha. Za PJ mislim da če bit to OK, jer ne ide nikad preko 9500 rpm i dobit ču još malo momenta na nizkim okretajima. Promenijo sva crijeva od uljne i sada sam u fazi...

Posted Image

Sve na svom mjestu. Za sada od tekučuna samo sam napunio getribu. Trebam še 2T ulje i odzračit uljnu i zbog toga još nisam stavijo air kompresor, da vidim da ulje ide u blok, stavit i priključit TPS, filter zraka i sipat antifriz i benzin.

Posted Image

Edited by zigas, 03 October 2020 - 20:16.


#373 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 03 October 2020 - 20:23

Neznam gde su nestali linki sa YT i stavljam tu. :icon_scratch:

Složen blok sa top radilicom i SKF poyamid lagerima. Lageri grijanu u ulju na radilicu iz frižidera. Ostalo klasika.


i složen blok sa original radilicom i NTN lagerima. Klasičnom metodom sa fenom.

Edited by zigas, 03 October 2020 - 20:24.


#374 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 04 October 2020 - 01:29

Lapo se vrte oba.. Nije mi jasno, morao si oba bloka raditi ? Ili je sada bila prilika ?

#375 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 04 October 2020 - 08:19

Jednog radim za rezervu (stock 50ccm ili sport 70 ccm, još neznam) i da sam premerijo kut paljenja na OEM radilicu. Za carb se znalo da je fulan kut na Top performance/RMS radilici a tu još nitko nije testirao.

Ako ponadjem neku purejet ramu, slažem drugi blok na nju, da imam 2 skutera :0takoje:

#376 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 04 October 2020 - 13:20

Odlicno,drago mi je da se konacno pokrenulo po pitanju nabavke dijelova i slaganja.
Sad si se bar upoznao sa obe metode sklapanja blokova.

Na oko vidim da je i tebe docekala klasicna boljka Piaggio centralnih nogara.Razlufta se meso oko osovine i nogara klapara.

Evo slika kako to mozes rijesiti kad ti je sve raskopano vec.

Ovu pofarbanu sam ja vario,ubacio sajbice i sve skupa povario,a ovu pjeskarenu mi je kum povario nakon sto je opjeskario.
Oce im se i feder urezat na donjoj usici pa i tu treba navariti malo materijala.

Posted Image
Posted Image

Posted Image




#377 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 04 October 2020 - 17:37

:D Rade007 nogara još nije ekstremno slaba i imam dve, za svaki slučaj :D :0takoje: Možda sad jednu po tom receptu odradim.

I sve na svom mjestu. Malo je teško palio, jer je šrot od Motrforce prirubnice puštal zrak, ali rješeno. Na kratko provozao i nisam 100% siguran, da PJ paše jača kompresija. Radi super i ne puca kao prije sa manjom kompresijom i iz samog starta se primjeti, pozitivno, da je više snage. Onda mi se čini, da malo teže ide do 8800rpm, gde mi je ubrzavanje, ko prije. Istina je, da sada imam od setupa sve jednako, samo imam pravi kevlar remen za OR koji je krači od onog prije. Možda ako sada malo dignem još pritisak na regulatoru? ...

I kako stoji nov kevlar. 1mm šajbica na bolcni. Stari je bio potpuno u vrhu na zadnim remenicama

Posted Image

U glavnom nema veze. Sad sam tek počeo sa štelom, jer sam prije zbog kvara prestao negde na 70% projekta MHR replica.

Posted Image

Edited by zigas, 04 October 2020 - 17:47.


#378 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 07 October 2020 - 17:51

Skuter je perverzija,makni tu sajbicu iz prijenosa,sa njom je uvijek neki osjecaj kao da u prazno vrti,pa onda vidi utiske.Porasti ce ti i putne brzine skoro za 10km/h.

#379 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 08 October 2020 - 06:29

Stepen kompresije bi najbolje bio da je u realnoj sprezi sa uglom izduva na oko 8 :1 za mirnije setupe koje voziš i za grad. Ako ideš na full send za cilindar onda 8.3-8.5 :1..

Dalje izmenom statičke kompresije pomera se potreba za količinom goriva u smeši, sad tačno ne znam šta vam znači kada puca i kada ne puca, da li je to siromašnije ili bogatije, ovamo kod karbosa traži malo iglu gore..

To je što se tiče nižih okretaja te isporuke momenta nešto ranije. Kod višljih, u punoj rezonanci je opet prisutan benefit, ali i porast temperature, igra i toplotna vrednost svećice i napajanje na punom otklonu takođe..

#380 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 09 April 2021 - 21:22

Evo me. Nisam odustao. Počela je štela sa dizanjem tlaka na regulatoru. Idem na prvi dir sa stavljenom jednom šajbicom na polini čašici sa polini federom i malossi TC. Osjeti se da ima više snage od prije. Kažem si super, mogu ja to još dignut. Prevrtava i vrti 9100rpm. Od jednom počinje da prekida na punom gasu dok se ne ugasi. Sljedi guranje kuči. Od prve mislim, da sam opet cviknuo koji o ring, ali nije to. Svječica je na punom gasu bila skoro idealna i mrvicu bi još lako dignuo tlak. Sada najprije moram pronač grešku.

Baca mi greške:
Wrong signal from throttle position sensors ECU 03
Wrong signal from throttle position sensor 1 ECU 04
Wrong signal from throttle position sensor 2 ECU 05
Throttle position sensor 1 malfunction ECU 06
Throttle position sensor 2 malfunction ECU 07
Throttle position sensors malfunction ECU 08
Air injector malfunction ECU 11
Ignition circuit malfunction ECU 13

Drugi dan. Napredak. Sada mi baca smo 2 greške. :P

Air injector malfunction ECU 11
Ignition circuit malfunction ECU 13

Na air injektoru je bio onaj drugi veči oring potpuno razpadnut (viton), prvo sam mislio, da ga uopće nije bilo. Imam rezervni air injektor i na njemu sta tu obična crna oringa. Stavim probam i sada javlja samo dve greške. Opet odtvorim, da čekiram air injektor i sa neverovatnom lahnočom se izvadi. Teflon izgleda super jer je bio na zadnjem odtvranju stavljen nov. Pokušam staviti polovni air injektor i malo oštetim teflon jer sam ga zaborivio, kad sam pred pola godine i na njemu za u štek promjenio teflon stisnut u kalupu. Imam još jedan teflon i stavim ga, ne pronadjem kalupa za stiskanje i moram napraviti nov. Na kraju opet sklopim odzračin benzinsku i rezultat je potpuno isti i imam iste dve greške.

Levi polovni sa ditecha i još sa nestisnutom teflonom i moj koji je bio do sada. Vidi se da injektora nista 100% ista i po kodi ali mislim da to nema veze.
Posted Image

Kalup za stiskanje teflona
Posted Image

Treči dan. Minimalno napredujem. Sada mi baca samo jednu grešku (Air injector malfunction ECU 11). Nista nisam posebno radio. Opet izvučem air injektor (jako težko) da ga ne oštetim i stavim moj, koji udje i da se izvuč jako jednostavno, pa možda i to pravi problem. Poništim greške i grešku ECU 11 ne možem poništiti. Menjam rele za injektore sa polovnim i možem poništiti grešku. Nakon verglanja isto baca ECU 11 i opet ne mogu poništiti greške. Znači nije rele.

Sumljam o prevelikom tlaku?
Da malo izračunam oem regulator ima 2,5 bara sa polini federom ima cca 3,5bara (pojača za 1bar), sa dodavanjem šajbica ide do negde 3,7 bara, ja ima najdebliju sada, recimo oko 3,6 + 0,7 od malossi TC i ima skupa 4,3 bara a seriski 2,5 bara :mmyahoo:

Po logiki jako prejako :icon_scratch:

Četvrti dan. Ne znam kako na kratko opisat što se sve radilo, da sam na kraju po Dajtechovi diagnozi oko instalacije air injektora pronašao gde je prekinut spoj. Jer spoj je bio ali loš. Na kraju je kod mene bio slab spoj u žici na samom rubu konektora minus žice. Skratio žice za 1,5 cm odtvorijo konektor, sa lemom spojio ponovno žice i sada je bolje ko original. Proverio sa multimetrom od ecu do konektora i ima 0 Ohma upora.

:greenstars: Pali!!!

Sada opet pričekat 15 stupnjeva i opet štela :rolleyes:

Edited by zigas, 09 April 2021 - 21:34.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users