Jump to content


Rieju Toreo 50 -> 90 4T



245 replies to this topic

#21 perlx*

    CCEB

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,294 posts

Posted 26 July 2011 - 15:04

ALIEN Prenecu ti utiske jednog od nasih ucenika Romaniacs 2011 trke, nije bas do reci tacno ali tu je negde.
"80% motora su cvaje, vecim delom 300ccm. I ove vuku linearno sve vreme, nije kao nekad da rade u uskom podrucju obrtaja. Mnogo su lakse i na usponima prolaze laganica pored 4t. Jedina mana im je nedostatak motornog kocenja."
Po meni je najveci problem sto se stalo sa razvijanjem 2t agregata. Honda je jedne godine na Dakaru imala eksperimentalnu cvaju od 400ccm koja je imala specijalne ventile na usisu i izduvu i sistem direktnog ubirzgavanja. Iako je zavrsila trku sa nezanemarljivim rezultatom od daljeg razvoja se (na zalost) odustalo. Vratice se cvaje kad tad, svedoci smo da istorija ponavlja, narocito kad pogledamo automobilske motore (pocelo se sa elektro i motorima na gas, potom je razvijen sus agregat, sada se vracaju eketro i gas agregati).

#22 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 27 July 2011 - 08:42

Ma , ide sve to Perlx-e, i vuce to dobrosetimo se samo ko je imao priliku da vozi TRABANTA ili VARTBURGA, ( istorijska vozila)...Ovaj drugi je sa svojih 1000ccm isao kao 4-T od 1300-1400ccm, a trosio k`o da ima 1600-1800...zato je zavrsio u istoriji...
Jos malo (moto) istorije...ko se seca JAWE 350 ??? Koliko je ona trosila???Prava mala (velika ) AZDAJA, dobrih desetak litara!!!
Do skora je bilo nezamislivo da KROS MOTORI budu 4-T, ali eto svedoci smo da i oni sve vise uzimaju deo trzista...
Meni se sve vise cini da je jedini presudni faktor potrosnja goriva...ALI CVAJKA... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/2Ljubav.gif http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/2Ljubav.gif :joks:

#23 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 02 August 2011 - 20:32

Pise i na tarabi ona stvar pa Mujo polomio ku*ac.. Ako bude trosilo 2.5 secem ki*u na |________________________________________| ovolke komade... http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1jee1.gif A i da trosi 3.5 opet je preskup sport to.. Kosta kit sa glavom ko MHR.. + bregasta +karb.. http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif

A taj auspuh, ili baci ili uzmi brusilicu i brener, otvori ga i sagori sve sto ima u njemu, ubaci preforiranu cev i malo vune... Nemoj da pokusavas tako blokiran da ga vozis... I 50ccm gusi, kamoli 90. Povadili smo kod ortaka sve iz tog spuha i motor je dobio 10-15% snage. http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/smile.png

#24 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 24 August 2011 - 21:12

View PostBoza, on 02 August 2011 - 20:32, said:

Pise i na tarabi ona stvar pa Mujo polomio ku*ac.. Ako bude trosilo 2.5 secem ki*u na |________________________________________| ovolke komade... :) A i da trosi 3.5 opet je preskup sport to.. Kosta kit sa glavom ko MHR.. + bregasta +karb.. :)

A taj auspuh, ili baci ili uzmi brusilicu i brener, otvori ga i sagori sve sto ima u njemu, ubaci preforiranu cev i malo vune... Nemoj da pokusavas tako blokiran da ga vozis... I 50ccm gusi, kamoli 90. Povadili smo kod ortaka sve iz tog spuha i motor je dobio 10-15% snage. :)


Al brt,jeste da platis u startu,ali posle na pumpu ides jednom mesecno,ne prete ti komsije sekirama itd :)

#25 luka kš

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 9 posts
  • Mestokruševac
  • Vozimbaotian rebel 50cm3 4T

Posted 08 September 2011 - 10:44

nista, cekam Mario da vidim sta ce proizvesti 90cm 3 od kineza ,zanima me samo radilica ?!dal ce izdrzati i koliko http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1lol.gif

#26 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 April 2013 - 00:18

Evo ko je čekao a ko nije, na red je najzad došao i 4T član porodice...

Poslednje sezone je bilo veoma mnogo posla i kako to biva uvek se ono prevozno sredstvo koje funkcioniše u porodici ne dira, tim pre što ga je supruga vozila dosta često, pa se nisam nešto posebno ni trudio da joj ga otmem... Sada je situacija već više zakomplikovana, starija ćerka je osvojila AM potvrdu pa se mora od nekud krenuti, ponovo krenuti....

U kraj sezone je Rieju već posustajao, imao sam pritužbe da se nešto povremeno čuje, nalik propalom ležaju.. ali nisam hteo da otvaram jer se mašina kotrljala, doduše onako osrednje , u par navrata sam ustanovio da jenjava i snaga, a da ni prenos baš ne radi onako kako sam ga ranije ostavio... Stoga pošto sam i planirao da ga radim, odlučio sam da će sačekati proleće.. pa ako je i propao neki ležaj svakako ide generalna...


Posted Image

#27 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 April 2013 - 00:30

pre skidanja sam poskidao auspuh, karburator, sajle i instalacije sa paljenja i alansera... popustio sam i maticu zadnjeg točka ako se budem bavio prenosom, i poskidao milion onih silnih creva od motora do filtera preko nekih ventila... 100 čuda eko normi...

i evo ga na stolu... dok sam pumpao malo zadnju gumu primetio sam da je ventil pred iskakanje, istrulila guma oko metalnog dela ventila, kinezi su popularni po kvalitetu gumenih delova na motorima...

Posted Image Posted Image

ranijih godina sam snimio da mi ivica zadnje gume malo češe o oprugu zadnjeg amortizera, i kako se to u normalnom stadijumu ne vidi, shvatio sam da je kontakt gume i amortizera tek pri opterećenju težine vozača. pala je sumnja na loše silen blokove nosača motora, jer se točak pomera iz ose u samoj vožnji, što i nije baš dobro.

Posted Image Posted Image

usput sam poskidao i ostale plastične dekle kao i usisnu prirubnicu, koja je isto puna tankih pukotina...

Posted Image

#28 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 April 2013 - 00:42

nakon toga je došla dekla glave i ventila, ovde vidimo kako su okrenute klackalice, e-x znači exhaust i okrenuta je prema dole

Posted Image

na red je došao tzv Chain extensioner ili po našem -španer koji je jedna vrsta automatskog dotezača lanca pokretača bregaste osovine, u sebi ima jednu oprugu i nazubljenu osovinicu koja kada pređe u sledeći stadijum dotegnutosti ostaje u tom položaju i ne vraća se natrag... ceo sklop stezanja lanca odvija se preko dugačke plastične vođice..

Posted Image Posted Image

Posted Image

ovo je položaj lančanika kada se proverava otvorenost ventila, kada ove tri rupe stoje u položaju T, kao i kada se na magnetu obeležje sa slovom T dovede do ove pregrade na samom bloku

Posted Image Posted Image

sada bi ventili trebali imati onaj zazor koji je propisan u literaturi , za izduvni 0,10mm dok za usisni 0,08mm, i u ovom položaju bi se to moralo osetiti rukom...

Posted Image

međutim, kod mene se oseti slobodan hod rukom, ali vrlo vrlo malo... a evo i provere, merni listić - špijun debljine 0,04mm ne može da se provuče..

Posted Image Posted Image

Posted Image

#29 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 April 2013 - 00:55

na red dolazi skidanje klackalice, bregaste i redom glave motora

Posted Image

otpušteni lanac već nije problem skinuti sa lančanika, i bregasta može da ide dole

Posted Image Posted Image

ovde su preostala još dva šrafa sa strane koja pre skidanja glave treba popustiti, glava može polako da silazi dole

Posted Image Posted Image

treba obratiti pažnju na ove malene čaure koje se nalaze na brezonima a ispod glave, neki su sa prednje neki sa zadnje strane.. u svakom slučaju, kada je glava dotegnuta svi se nalaze na istom mestu..

Posted Image Posted Image

Posted Image

#30 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 April 2013 - 01:03

i glava je dole.. vidimo da je izduvni ventil manji i svetlije boje, dok je usisni nešto veći

Posted Image

cilindar je malo interesantnije skinuti, da ne bi pokidali zaptivač, jer se nikad ne zna koji će kada ustrebati, laganim pomeranjem odvojio sam tek 1mm cilindar od bloka, i poslužio se malim sklaperom da bih odvojio zapečeni zaptivač sa bloka...

Posted Image Posted Image

Posted Image

i krenuo je .. laganim pomeranjem pratim stanje klipa i karika na njemu

Posted Image Posted Image


skidam osigurače bolcne, ovde je lako, bolcna je debljine 14mm, a usput vidim kako stoje karike na stock klipu, čuo sam da treba da su na 120 stepeni sastavi udaljeni jedni od drugih, a ovde očigledno nije tako, ili se karika u radu sama pozicionirala, jer nema onog malenog štifta u telu klipa koji bi je držao kao kod 2T klipova

Posted Image Posted Image

#31 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 April 2013 - 01:10

i na red dolazi izbijanje bolcne, nije neki problem izlazi lagano poslužio sam se nekom hemijskom olovkom slične debljine... na klipu se vidi da je malo lepio, očigledno sam ga forsirao sa mršavom smešom, a eto primera da i 4T klipovi i pored rupa za podmazivanje i ulja u karteru mogu da zalepe.. na cilindru nema depozita -naslaga.. ovde sam još jednom zastao, i zagledao se u gornju pesnicu klipnjače u kojoj nema ni igličastog ležaja, a bogami nema ni bronzane čaure.. dakle performanse nisu bile u prvom planu kod konstruktora ovig motora..

Posted Image Posted Image

klipnjača nema vertikalnog hoda, sve deluje savršeno

Posted Image Posted Image


proverio sam i zazor - utrošenost, doduše samo prve kompresione karike.. i on iznosi 0,25mm, što je još zadovoljavajuće, motor je prešao ukupno 4000-5000 km


Posted Image Posted Image

#32 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 April 2013 - 09:56

Svaka čast, kao i obično detaljno ispraćeno slikama i lepo opisano...nije bilo puno 4T materijala do sad na forumu..meni je sve ovo dosta nepoznato!
U svakom slučaju konstruktori nisu sigurno predvideli da ovaj Rieju trči na 10.000 obrtaja pa otuda i nekih manje sigurnih konstruktorskih rešenja...

#33 Petko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 886 posts
  • MestoObrenovac
  • VozimKeeway matrix,Gilera DNA

Posted 09 April 2013 - 12:13

Za mene je ovo spansko selo,samo mi nije jasno kako je usisni ventil veci od izduvnog,zar nije obrnuto?

#34 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 April 2013 - 13:21

vidi ovo je slikano odozgo.. gore je zaptivač prirubnice karburatora, vidi se na slici da je taj maleni sa donje strane.. .i meni je čudno bilo, ali tako je

Posted Image

#35 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 09 April 2013 - 13:23

Jbt pa dal je moguce da nema nikakvog lezaja na bolcni klipa...ok podmazuje se to lepo iz kartera al kod matorih Tomosa je bila bar bronzana biksna ...

#36 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 April 2013 - 13:25

View Postcvele, on 09 April 2013 - 13:23, said:

Jbt pa dal je moguce da nema nikakvog lezaja na bolcni klipa...ok podmazuje se to lepo iz kartera al kod matorih Tomosa je bila bar bronzana biksna ...

jes vido... nema ni piksne.. pa kako će ovde fi 52 klip da radi majku mu ??

#37 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 09 April 2013 - 13:28

Isto je tako i kod keeway speeda,izgleda da je tako kod vecine tih kineskih 4T motora,a ko zna,moguce da je i kod markiranih,ipak su oni svi kopije nekih markiranih motora...
A speed je inace 150cc,i prelaze bez problema preko 50.000km,i jos uvek se voze,tako da je to izgleda ipak ok resenje ;)

Edited by Milos'96, 09 April 2013 - 13:29.


#38 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 April 2013 - 15:12

View PostMario, on 09 April 2013 - 13:25, said:

jes vido... nema ni piksne.. pa kako će ovde fi 52 klip da radi majku mu ??

a da se ubaci neki igličasti majku mu?? fi 52mm ima mnogo više momenta od fabričkog...bojim se da se to tamo ne pojede brzo?! Bolcna je ista kod novog klipa u odnosu na fabrički?? radilica ostaje serijska koliko sam shvatio...

#39 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 09 April 2013 - 19:40

Пратим. Јако сам знатижељан у вези 4Т фризиране машине.
Иначе што се тиче болцне, исто је ко и на аутима, има рупицу на клипњачи, очигледо је да је довољно.

#40 Weseli-90

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 470 posts

Posted 09 April 2013 - 20:56

Za ovaj 4t treba biti maher...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users