

#21
Posted 26 July 2011 - 15:04
"80% motora su cvaje, vecim delom 300ccm. I ove vuku linearno sve vreme, nije kao nekad da rade u uskom podrucju obrtaja. Mnogo su lakse i na usponima prolaze laganica pored 4t. Jedina mana im je nedostatak motornog kocenja."
Po meni je najveci problem sto se stalo sa razvijanjem 2t agregata. Honda je jedne godine na Dakaru imala eksperimentalnu cvaju od 400ccm koja je imala specijalne ventile na usisu i izduvu i sistem direktnog ubirzgavanja. Iako je zavrsila trku sa nezanemarljivim rezultatom od daljeg razvoja se (na zalost) odustalo. Vratice se cvaje kad tad, svedoci smo da istorija ponavlja, narocito kad pogledamo automobilske motore (pocelo se sa elektro i motorima na gas, potom je razvijen sus agregat, sada se vracaju eketro i gas agregati).
#22
Posted 27 July 2011 - 08:42
Jos malo (moto) istorije...ko se seca JAWE 350 ??? Koliko je ona trosila???Prava mala (velika ) AZDAJA, dobrih desetak litara!!!
Do skora je bilo nezamislivo da KROS MOTORI budu 4-T, ali eto svedoci smo da i oni sve vise uzimaju deo trzista...
Meni se sve vise cini da je jedini presudni faktor potrosnja goriva...ALI CVAJKA... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/2Ljubav.gif http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/2Ljubav.gif

#23
Posted 02 August 2011 - 20:32
A taj auspuh, ili baci ili uzmi brusilicu i brener, otvori ga i sagori sve sto ima u njemu, ubaci preforiranu cev i malo vune... Nemoj da pokusavas tako blokiran da ga vozis... I 50ccm gusi, kamoli 90. Povadili smo kod ortaka sve iz tog spuha i motor je dobio 10-15% snage. http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/smile.png
#24
Posted 24 August 2011 - 21:12
Boza, on 02 August 2011 - 20:32, said:


A taj auspuh, ili baci ili uzmi brusilicu i brener, otvori ga i sagori sve sto ima u njemu, ubaci preforiranu cev i malo vune... Nemoj da pokusavas tako blokiran da ga vozis... I 50ccm gusi, kamoli 90. Povadili smo kod ortaka sve iz tog spuha i motor je dobio 10-15% snage.

Al brt,jeste da platis u startu,ali posle na pumpu ides jednom mesecno,ne prete ti komsije sekirama itd

#25
Posted 08 September 2011 - 10:44
#26
Posted 09 April 2013 - 00:18
Poslednje sezone je bilo veoma mnogo posla i kako to biva uvek se ono prevozno sredstvo koje funkcioniše u porodici ne dira, tim pre što ga je supruga vozila dosta često, pa se nisam nešto posebno ni trudio da joj ga otmem... Sada je situacija već više zakomplikovana, starija ćerka je osvojila AM potvrdu pa se mora od nekud krenuti, ponovo krenuti....
U kraj sezone je Rieju već posustajao, imao sam pritužbe da se nešto povremeno čuje, nalik propalom ležaju.. ali nisam hteo da otvaram jer se mašina kotrljala, doduše onako osrednje , u par navrata sam ustanovio da jenjava i snaga, a da ni prenos baš ne radi onako kako sam ga ranije ostavio... Stoga pošto sam i planirao da ga radim, odlučio sam da će sačekati proleće.. pa ako je i propao neki ležaj svakako ide generalna...

#27
Posted 09 April 2013 - 00:30
i evo ga na stolu... dok sam pumpao malo zadnju gumu primetio sam da je ventil pred iskakanje, istrulila guma oko metalnog dela ventila, kinezi su popularni po kvalitetu gumenih delova na motorima...


ranijih godina sam snimio da mi ivica zadnje gume malo češe o oprugu zadnjeg amortizera, i kako se to u normalnom stadijumu ne vidi, shvatio sam da je kontakt gume i amortizera tek pri opterećenju težine vozača. pala je sumnja na loše silen blokove nosača motora, jer se točak pomera iz ose u samoj vožnji, što i nije baš dobro.


usput sam poskidao i ostale plastične dekle kao i usisnu prirubnicu, koja je isto puna tankih pukotina...

#28
Posted 09 April 2013 - 00:42

na red je došao tzv Chain extensioner ili po našem -španer koji je jedna vrsta automatskog dotezača lanca pokretača bregaste osovine, u sebi ima jednu oprugu i nazubljenu osovinicu koja kada pređe u sledeći stadijum dotegnutosti ostaje u tom položaju i ne vraća se natrag... ceo sklop stezanja lanca odvija se preko dugačke plastične vođice..



ovo je položaj lančanika kada se proverava otvorenost ventila, kada ove tri rupe stoje u položaju T, kao i kada se na magnetu obeležje sa slovom T dovede do ove pregrade na samom bloku


sada bi ventili trebali imati onaj zazor koji je propisan u literaturi , za izduvni 0,10mm dok za usisni 0,08mm, i u ovom položaju bi se to moralo osetiti rukom...

međutim, kod mene se oseti slobodan hod rukom, ali vrlo vrlo malo... a evo i provere, merni listić - špijun debljine 0,04mm ne može da se provuče..



#29
Posted 09 April 2013 - 00:55

otpušteni lanac već nije problem skinuti sa lančanika, i bregasta može da ide dole


ovde su preostala još dva šrafa sa strane koja pre skidanja glave treba popustiti, glava može polako da silazi dole


treba obratiti pažnju na ove malene čaure koje se nalaze na brezonima a ispod glave, neki su sa prednje neki sa zadnje strane.. u svakom slučaju, kada je glava dotegnuta svi se nalaze na istom mestu..



#30
Posted 09 April 2013 - 01:03

cilindar je malo interesantnije skinuti, da ne bi pokidali zaptivač, jer se nikad ne zna koji će kada ustrebati, laganim pomeranjem odvojio sam tek 1mm cilindar od bloka, i poslužio se malim sklaperom da bih odvojio zapečeni zaptivač sa bloka...



i krenuo je .. laganim pomeranjem pratim stanje klipa i karika na njemu


skidam osigurače bolcne, ovde je lako, bolcna je debljine 14mm, a usput vidim kako stoje karike na stock klipu, čuo sam da treba da su na 120 stepeni sastavi udaljeni jedni od drugih, a ovde očigledno nije tako, ili se karika u radu sama pozicionirala, jer nema onog malenog štifta u telu klipa koji bi je držao kao kod 2T klipova


#31
Posted 09 April 2013 - 01:10


klipnjača nema vertikalnog hoda, sve deluje savršeno


proverio sam i zazor - utrošenost, doduše samo prve kompresione karike.. i on iznosi 0,25mm, što je još zadovoljavajuće, motor je prešao ukupno 4000-5000 km


#32
Posted 09 April 2013 - 09:56
U svakom slučaju konstruktori nisu sigurno predvideli da ovaj Rieju trči na 10.000 obrtaja pa otuda i nekih manje sigurnih konstruktorskih rešenja...
#33
Posted 09 April 2013 - 12:13
#34
Posted 09 April 2013 - 13:21

#35
Posted 09 April 2013 - 13:23
#37
Posted 09 April 2013 - 13:28
A speed je inace 150cc,i prelaze bez problema preko 50.000km,i jos uvek se voze,tako da je to izgleda ipak ok resenje

Edited by Milos'96, 09 April 2013 - 13:29.
#38
Posted 09 April 2013 - 15:12
Mario, on 09 April 2013 - 13:25, said:
a da se ubaci neki igličasti majku mu?? fi 52mm ima mnogo više momenta od fabričkog...bojim se da se to tamo ne pojede brzo?! Bolcna je ista kod novog klipa u odnosu na fabrički?? radilica ostaje serijska koliko sam shvatio...
#39
Posted 09 April 2013 - 19:40
Иначе што се тиче болцне, исто је ко и на аутима, има рупицу на клипњачи, очигледо је да је довољно.
#40
Posted 09 April 2013 - 20:56
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users