Jump to content


Rieju Toreo 50 -> 90 4T



245 replies to this topic

#61 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 24 April 2013 - 11:30

View PostMario, on 24 April 2013 - 10:16, said:

ahah , evo kolega probio led... već sam se uplašio da će mi i ovaj projekat biti monolog...

vidi nije problem ubaciti klip sa karikama u cilindar sa donje strane gde ima konusa....
Jbg.. ja licno ne volim da "kvarim" pitanjima ili pohvalama ovako pregledan,pedantan i zanimljiv projekat..kad bude "makina"gotova i na "nogama" -ee onda moze da se komentarise ... :)

#62 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 24 April 2013 - 23:10

View Postcvele, on 24 April 2013 - 11:30, said:

Jbg.. ja licno ne volim da "kvarim" pitanjima ili pohvalama ovako pregledan,pedantan i zanimljiv projekat..kad bude "makina"gotova i na "nogama" -ee onda moze da se komentarise ... :)
Potpis.

#63 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 April 2013 - 00:35

na red dolazi i nova bregasta, u ponudi sam imao touring i sport vrstu u BGM prodaji... negde imam u nekom katalogu i uporedne krive isporuke snage, na određenim cilindrima pa čim nahvatam taj katalog, skeniram i ubacujem sliku..

OVDE

evo i kako ona izgleda

Posted Image


sa oštrijom bregastom radimo takoreći portovanje kao i kod 2T motora.. pozicija i visina bregova utiče na to koliko će ventili biti otvoreni, pa je to vreme i dužina otvaranja usisa ili izduva, odnosno time+area parametar.. Iako ovde na ovoj glavi već imam Area (tj površinu povišenu) jer su ventili veći, a i kanali više prohodni, preostaje samo da se pobrinem oko vremena i dužine otvaranja..

pošto ovde nemam puno iskustva kupio sam najoštriju bregastu u prodaji, radi je BGM i Naraku , sa nekom razlikom u ceni od 35% u korist BGM-a, videćemo koliko će dugo i kvalitetno raditi...

evo uporednih slika... levo je stock, a desno sport, uočićemo da je kriva zatvaranja, ako se vrti u smeru kazaljke sata kako ih gledamo, nešto oštrija, dakle zatvaranje je brže...

Posted Image


sad da li je i otvaranje ranije, to mi je malo teže golim okom da procenim, evo uporednih slika pogledajte i uporedite..
levo je stock - desno je BGM sport

Posted Image Posted Image


rešio sam da izmerim visinu bregova, šublerom je dovoljno precizno
vidimo da je stock visina desnog usisnog brega 25,8mm

Posted Image Posted Image


ovde vidinmo da je BGM sport visina desnog usisnog brega oko 26,7 ili 26,8mm , što je za 0,9mm više

Posted Image Posted Image


sledi uzubljavanje lanca na lančanik, prvo sam samo probao koliko zateže lanac i pripremio plastične vođice na svoja mesta

Posted Image


ovde treba obratiti pažnju, ovde idu one čaurice gde sam pokazao šrafcigerom, i naravno kod zatvaranja treba voditi računa da poklopac sa klackalicama bude okrenut tako da EX (Exhaust-Izduv) stoji na dole gde je inače izduv...

Posted Image Posted Image


lanac deluje pritegnut dovoljno, nije labav a nije ni pretegnut... predpostavljam kada budem stegao glavu da će se malo opustiti, a i španer treba pomalo da pritegne na kraju montaže

Posted Image


rešio sam, kupio i izmenjao semeringe na radilici, ovaj na strani variomata je bio OK, dok je onaj kod paljenja bio malo sumnjiv... nije neka para, komplet kineskih semeringa za GY6 je nekih 300-400 din,, preostala dva za prenos ću menjati kad budem radio nešto oko prenosa... evo slike
evo novi kod variomata, i stari, vidi se da je radio 4-5k km...

Posted Image Posted Image


ovaj se slabije vidi jer je dublje, slike starog imam negde gore ili na prethodnoj strani, taj mi je i bio pod znakom pitanja... ide gore paljenje i magnet...

Posted Image Posted Image


sada mogu da namestim magnet na T spot, i uzubim lančanik bregaste kako dolikuje

Posted Image


evo i slika kako treba da stoji magnet i lančanik pravilno,, dakle reper sa oznakom T treba da je na ovoj pregradi bloka, a lančaniku ove tri rupe treba da budu u obliku slova T, dve rupe na ivici glave i treća prema vrhu glave.. ako nije ovako uzubljeno, NE VALJA, ide ostav pa ponovo, meni se desilo da mi je samo jedan zub otišao, a i magnet ume malo da se pomeri pa zavara...

Posted Image Posted Image

#64 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 April 2013 - 01:00

slede maleni šrafovi sa strane koji pritežu glavu, stežem ih prvo tek rukom, pa polako glavu unakrsno, prvo na 0,8 kg, pa šrafove sa strane na 0,5 kg... kasnije glavu na 1,2kg i tako redom

Posted Image Posted Image


nakon toga stežem šrafove sa strane one manje na 1 kg, i glavu na 2 kg isto unakrsno..

Posted Image Posted Image


treba jako voditi računa, kilavi su ovi kineski šrafovi i matice, kao i navoji u bloku za ove momente zatezanja... u Kymco Agility knjizi se spominje stezanje glave od 1,8-2,2 Kg, u drugim knjigama za GY6 se spominje 2 Kg za poklopac bregaste, što je u principu glava.. pa hvala Black-u za informacije, radio je hot line... čisto da mu ne bude dosadno, sad kako je ogipsovan...

Posted Image


sledi podešavanje zazora, ali pre toga nauljivanje sa WD40.. i ispod klackalice kod bregova, a i kod kontakta klackalice sa ventilom...

Posted Image

gornji USISNI ventil sam podesio na 0,08 mm

Posted Image

donji IZDUVNI ventil sam podesio na 0,1 mm

Posted Image


dosta različitih tumačenja sam čitao, i usvojio ovaj... videćemo kako će se ponašati.. na kraju planiram posle 1000km da pregledam te zazore, mada ovo bar može bilo kada da se izmenja.. špijunski listići mi blago zapinju o klackalicu i ventil u nauljenom stadijumu.. ovako ostavljam.. dotezanje kontra matice ide sa vilastim a ventil sam pridržao špic kleštima... nakon toga sam ponovo proverio zazore..

Posted Image


sledi španer, ili srpski doteznik lanca... ovde postoji patent kočnice koji kada opruga izgura više ne vraća natrag.. kočnicu treba otpustiti i španer vratiti u prvobitni najlabaviji položaj, pa će opruga ponovo dotegnuti lanac koliko bude potrebno za novu aplikaciju...

Posted Image

Posted Image


sledi kontrola zazora na svećici.. kod mene je NGK CR7HS toplotne vrednosti, i nju u prvom planu ne menjam, do nekih konkretnijih podešavanja... zazor na svećici pripremam na 0,7mm

Posted Image Posted Image

#65 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 April 2013 - 01:11

u međuvremenu mi se već odlično osušila dvokomponentna plastika, tečni metal, koju sam naneo na fiber zaptivač, i grubo biax-om, a fino ručno brusnim papirom 600 gradacije sam je doveo u ovakvo stanje.. nadam se da će biti OK...

Posted Image

Posted Image Posted Image


pošto kanala za gumicu više nemam, rešio sam da između fibera i cilindra stavim zaptivač.. konkretno tomos zaptivač auspuha odgovara uz minimalne prepravke, otvor je 24, a rupe za brezone su za po 1mm uže, te sam zaptivač šlicovao na tim otvorima.. i doterao da ipak ne štrči u otvoru ništa

Posted Image Posted Image


ovakva je prohodnost...

Posted Image


sledi dalja montaža prirubnice i karburatora

Posted Image Posted Image


za ovaj dan sam gotov, naredni dan je bilo još mnogo posla

Posted Image

#66 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 April 2013 - 01:14

svaki komentar je dobrodošao.. ako ikada budemo pravili neki tuturial, ja ću prekopirati i filtrirati suve postove...

zaista više cenim mišljenja o deonicama posla i diskusije, nego pohvale motora na kraju...

#67 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 25 April 2013 - 01:23

Koliko sam shvatio sport bregasta je najoštrija, a touring bi trebalo da je nešto tuplja tj između fabričke i ove sport koju si ti montirao??

Inače dihtung je na kraju ispao super sa ovom zakrpom...biće to super!
Koja je milina pogledati u prohodnost i optimizaciju koju si na kraju napravio na usisnom grlu, u poređenju sa onom fabričkom vrtlog situacijom...

#68 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 April 2013 - 10:39

da što se tiče bregaste tako nekako ispada, originalna je najmirnija, touring je nešto između, a sport je najagresivnija... po toj logici bi trebalo da se javi na najvišljim obrtajima i da donese više snage iz istog cilindra... kako nalovim grafikon stavljam pa možemo da analiziramo,,,

za dihtung se samo molim bogu da izdrži jer se i ovde klacka ceo karburator preko ta dva brezona na njemu....

kada bi sad hteli da doteramo stock cilindar, moglo bi odmah da se počne od tog usisnog kanala u cilindru preko zaptivača i usisnog grla.. neverovatno kako su to kinezi spakovali.. ajd samo i vozi... upravo zato sam bio i iznenađen koliko razlika ima između raznih GY6 stock agregata.. konkretno onaj Terzin-ov Agility je bio odličan, mala kubikaža, mala zapremina i fina isporuka snage.. taj je peglao 75 po satu bez problema...

#69 Daki91

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 78 posts

Posted 25 April 2013 - 15:21

e ovako... da se i ja ukljucim u pricu koja je skoro ista kao moja jer sam takodje stavio naraku big bore kit 52.4mm ... prava kubikaza je 89cc.
Pored toga sam stavio motoforce racing karburator 19mm, variator Stage6 sport pro sa 6,5 rolnicama, malosi remen ojacan kevlar, cdi motoforce racing... sa ovakvim set up-om sam gurao nekih 4-5 meseci i mogu reci da sto se tice naraku kita imam samo reci hvale... jako dobre performanse i sa ustelovanim delovima sam isao i do 104 po satu na kolima... da ne zaboravim, imam izduv takodje Stage6 deeptone... po meni fantasticna svar na kojoj sam dobio 10 km vise... i definitivno prica da auspuh na 4t motoru ne igra neku ulogu je po meni netacna... jer kit se sa auspuhom preporodio... kvacilo i remenica, bregasta su serijski kao i primar mada planiram da sve to menjam i smatram da ce motor tek tada pokazati svoju pravu snagu... tuning 4t skutera sam doktorirao i mogu reci da ovako nabudzen skuter moze svakom 2t da stane bez problema pa da ga i oduva sto znam iz iskustva...
sa tuningom daalje nastavljam pa cu svoju pricu predstaviti u temi predvidjenoj za to kad nadjem vremena... evo i slike auspuha koji imam uzivajte, prelep dizajn...


Posted Image
image hosting 10mb limit

P.s. Mario drago mi je da se jos neko ukljucio u tuning 4t pogotovo kineza, jer je jako malo takvih... pratim pricu i mogu reci svaka cast u pogledu znanja, rada i ostalog... samo napred i bice to prava ubica za cvaje :)

#70 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 25 April 2013 - 15:29

Држаће тај двокомпонентни метал. Лепио сам свашта са њим и то држи.

#71 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 April 2013 - 16:49

@dakica .. hvala za info i komparacije.. za auspuh se još nisam odlučio, želim prvo završiti ovako najbolje što može, pa nakon toga eventualno njega kao poslednji izdatak....
daj otvori sebi temu i nabaci projekat da vidimo,...

@boža ..e pa videćemo , kada stigne fiber za 150ke na nekom shopu doteraću i njega za rezervu, nije neka kinta, ali mi tu falš baš nije neophodan..

#72 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 26 April 2013 - 00:00

idemo dalje

postavio sam variomat od Piti-nog Jet-a originalni, jer su mi svi GY6 bili razbijeni... jedino sam kalotu iskoristio jer Peugeot ima kalotu sa 12 rupom, ali zato malossi slideri odgovaraju...

neki dan sam pričao sa Aleksandrom (Super 8) i pazario svoj stari multivar od njega koji je za Kymco - nadam se identičan za GY6, pa kad stigne stavljam njega.. za sada mi je bitno da može da krene malo razrada..

Posted Image


novi silen blokovi su legli na svoje mesto.. metoda je ista sa šrafom i štek ključevima kao i kod skidanja.... ima ranije slika

Posted Image


i motor je na ramu...

Posted Image Posted Image


sipao sam polusintetiku Ipone 10W40, nekoliko puta sam proveravao letvicu, stalo je oko 0,7dl

Posted Image


i ovde vidimo koliko je kratka sajla za ovaj karburator..

Posted Image


rešio sam da skratim bužir , koji je inače upertlovan u metalnu lulicu, pa radio je mali biax... slike sve govore, skratio sam oko 25mm bužira

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image


evo je... u najopuštenijem stadijumu imam oko 3mm hoda na ručici, to ću pritegnuti gore kasnije... fino radi, opruga vraća ručicu, tama da šklocne kada se pusti...

Posted Image Posted Image


evo i moje malenkosti u poslu sa tom sajlom...

Posted Image

#73 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 26 April 2013 - 00:17

pošto su usta karburatora 43mm, uspeo sam da namestim S6 filter, sa kolenom od 45 stepeni...

Posted Image Posted Image


na mesto je došao i originalni auspuh..

Posted Image


a evo i karburatora.. dakle napajanje gorivom je na dva mesta, preko Y razdelnika koji dolazi sa njim u kompletu.. nisam 100% siguran za šta se vodi gore benzin preko nekog malenog ventila, deluje mi kao neko dodatno ubrizgavanje prema filteru... ako nije neka inovacija power jet-a na kineski način...

Posted Image


i usledilo je prvo paljenje pokrenuo vakumsku slavinu ustima manuelno... da bi kasnije sve bilo ok..i pali ko mina... na snimku mi malo duva na grani, jer zaptivač nije dobro legao... pa je bilo naredni dan ostav....




mašina je odradila 2 x 20 min u mestu i od prošlog Petka se vozi lagano svaki dan... podesio sam pilotku da radi kako valja, ostalo nisam još testirao.. mašina je ugušena sa mekom centralnom i 6,7g rolnicama... u ovom stadijumu dođe do 75Kmh sa 3mm otklona ručice gasa.. Više od toga nisam ni hteo da probam ni da forsiram, vozimo ga malo ćera, malo ja.. trenutno imamo oko 60km u njemu, pa polako...

prvi utisci su da je vrlo jak, ima dosta obrtnog momenta i na nižim obrtajima, cenim da smo sada na međuubrzanju na oko 5000... Želim da upucamo jedno 200-250km razrade pre nego počnem malo ozbiljnije da se zabavaljam podešavanjem, ovo je cilindar sa hilznom dakle GUS... osećam da će ovaj prenos da pojede za doručak...

imao sam još nekih gimnastika., ispao mi je kineski ventil gume, pa sam njega morao da menjam na zadnjoj, a preti mi i prednji .. sve gumene spojke su na kinezu posle 5g popustile....

zadovoljan sam... eto javljam se kada budemo radili dalje..

#74 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 26 April 2013 - 00:26

sjajan rad oko sajle i bužira...tu treba biti strpljiv do bola!!
Nego, koliki je izduv na novom 90cc cilindru i jel optimizovan prema fabričkoj luli auspuha?? tu nema nikakve restrikcije??

#75 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 26 April 2013 - 00:32

pisao sam gore da to nisam dirao jer je lula auspuha 18,5-19mm a taman toliko i izduv na ovom cilindru... nema tu šta da se filozofira samo ako se ne ubode neki spuh sa većim prečnikom grane..

nisam siguran koje dimenzije idu kod ove kubikaže..

#76 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 26 April 2013 - 01:17

Ала преде, ко мачка. Колики је компресиони однос?

#77 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 26 April 2013 - 08:53

I ja sam imao problema sa sajlom, napravio sam novu par cm duže. Kakav je na ler gasu, stabilan ili varira? Na nekim FR forumima se kao problem javlja stabilan ler gas, ili je premali ili preveliki, ali zato kad se doda gas, drž kacigu :)

#78 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 26 April 2013 - 10:16

ler gas lepo radi, reaguje na šraf besprekorno dakle pilotka je taman..

sad jedino me nervira saug, jer ili ne uključuje ili vrlo kratko traje.. kako je pilotka dobro podešena, treba više verglati da upali, dok ne dobije malo temp..

#79 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 28 April 2013 - 13:15

Citao sam sve neki dan, a danas ponovo , malo studioznije i jako mi je zanimljivo kako to izgleda kod 4- T agregata , jer nisam imao prilike da to vidim...Slike su odlicne, to doprinosi kompletnom utisku i sve je lepo objasnjeno , pravo je zadovoljstvo citati tako nesto ...U Mariov rad ne sumnjamo, gde god moze ispravlja Kineze...pratimo te...

#80 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 April 2013 - 14:43

@boža ne znam za kompresioni odnos nisam merio zapreminu... toliko se žurilo da je to izostalo.. pa nekom drugom prilikom





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users