Jump to content


Rieju Toreo 50 -> 90 4T



243 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 05 January 2011 - 00:31

Na red je došao 4T član porodice, koga vozi moja supruga.. Radi se o Rieju Toreo 4T motoru sa 50ccm radne zapremine. Kupljen u kraj sezone 2007, malo vožen... Odlučio sam skinuti blokade, i videti šta u stvari može iz ovog kineza da se dobije, kažem kineza odgovorno jer sam se kasnije uverio da ovo baš nema neke veze sa Rieju motorima, i da su oni kao i ostali kupili oem 4t motor i priključili ga u svoju paletu kao jeftiniji skuter.


Prvo sam menjao gume, jednostavno smo bili te sreće da dobijemo onaj sa kramponima, viđao sam i neke koji imaju slične gume kao ove za put.. Ovo je Cheng Shin koje sam sa Kymca skinuo, razlika je drastična, ne tresu, nisu jaje, i lepo leže po putu..

Posted Image

Od undertaila sam uradio samo klasične poteze skratio blatobran, i demontirao onaj iznad točka..

Posted Image

Na red je došao karburator, ovo je verzija čini mi se kopija Keihina, sa difuzorom 18mm. Čudnog oblika malo mi je veliki na prvi pogled..

Posted Image

Posted Image

Ovde vidimo da je klip karburatora povezan sa membranom koja preko nekih kanala i putem vakuma otvara i zatvara dovod. Odmah prepoznajemo šraf sa kontra maticom koji je graničnik za ovaj klip i ovde je urađen limit snage na motoru.. Evo prve blokade...

Posted Image

Kada ga izvadimo vidimo da igla ulazi u diznu igle i ona je ovde nepodešavajuća...

Posted Image

Sklopio sam nazad kućište karburatora da se uverim koliko graničnik limitira protok, odnosno otvorenost karburatora.. na slici vidimo da je 50% je blokiran..

Posted Image

Sa prednje strane nalazi se leptir ventil koga mi sa sajlom gasa praktično otvaramo i ovde dajemo motoru povišeni vakum koji kasnije otvara klip na membrani.. Tačno se vidi i da je pored najvećeg gasa difuzor otvoren samo polovinu..

Posted Image

Ovo je u zatvorenom položaju...


Posted Image

Na red dolazi popuštanje tog šrafa koji, limitira otvorenost..

Posted Image

i provera kako otvara nakon skroz popuštene matice...

Posted Image

Posted Image

sledi provera dizni, pilot dizna 28

Posted Image

i glavna dizna 72

Posted Image

Sledi provera difuzora iako piše, karburator je stvarno 18mm difuzora


Posted Image

Međutim može da se zapazi da je zaptivač ili nešto manji ili nepravilno postavljen, ovde se mora optimizacija uraditi

Posted Image

Ima se šta videti zaptivač je promera 16mm. Nisam previše iznenađen, stavili su šta su imali na lageru....

Posted Image

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 05 January 2011 - 00:32

Sledi provera usisnog kolena koji je opet 16,5mm, katastrofa, unutrašnji prečnik kolena je malo jačih 18, koliko sam uspeo da izmerim to će odgovarati nadam se...

Posted Image

Ok biax i mali frezer od 3mm i sledi obrada kolena i tog zaptivača na meru 18mm

Posted Image

Ovako izgleda koleno sa zaptivačem montiranim posle obrade

Posted Image

Ovako izgleda druga strana kolena koja nailazi na karburator i tu je bilo šta da se turpija...

Posted Image

Na red je došao varijator, koga sam jedva vazdušnim pištoljem mogao da popustim, bravo za kineza koji ga je stegao...

Posted Image

Kad imam šta da vidim... Za ovaj novi način blokade još nisam čuo,... FALI JEDNA ROLNICA.. a to što je cela osovina radilice u debalansu to nema veze, sreća pa mali obrtaji na 4T motoru nisu doveli do ozbiljne štete, i što sam ovo otvorio na pređenih 700km

Posted Image

Uspešna kombinacija posle više probi je 3x3,75g i 3x4,7g.. Tu se dobija prosek 4,22g, tu meru nisam imao, kada budem kupio staviću sve iste... Elem, podešavanje razmene varijatora, sam probao na više različitih obrtaja, i došao sam do zaključka da je najbolji na oko 8000 rpm-a. Krajnji obrtaj ovog motora je oko 11000rpm i tu se čuje neko lupanje iz glave motora... Najveća snaga i obrtni moment kod 4T motora je po knjigama na oko 70% punog obrtaja motora, mada to zavisi od mnogih faktora, oštrine bregaste osovine, jačine opruge na ventilima, podešenosi, kompresije i sl.

Posted Image

Ja svakako nisam planirao da ovo otvaram ili kitujem, moja ideja je bila samo podesiti fabrički motor kako valja.. Dakle obrzanje je na 7500rpm-a, malo mi se dere na 8000 a treba i kvačilo prepodešavati ako će toliko visoko, najviše mi se svideo režim na 7500 i tu je varijator podešen...

Posted Image

Sledi podešavanje karburatora, vazduh na uvce, i po obrtomeru, ler na 1100rpm-a

Posted Image

Međutim pojavio se problem, glavna dizna od 72 je mala za difuzor 18mm, i motor se počinje gušiti kako god da je podešen, šraf za podešavanje ekstra vazduha baš ne radi kako bi trebalo, padne mi napamet i pokušam zatvoriti jednu od one četiri rupe na usisu, i dobijem odmah bolji rezultat, sa dve zapušene još bolji a sa tri gori... OK dakle idemo u račun prečnika otvora i na kraju dođem na meru da površina otvorenosti vazduha mora biti prepolovljena.. Za pokušaj poslužio sam se čepom WD 40 spreja kome sam bušio rupe prečnika 4,5mm... Najbolji rad i najbolje podešavanje dobio sam sa 16 rupa izbušenih, a to je 254mm kvadratnih protoka... Čep se idealno ugradi sa unutrašnje strane i nevidi se čak i kada je crven....

Posted Image

Problem je prisutan.. Motor dođe do 65kmh po satu i počen gušiti obrtaje, da li zato što torque driver nema linerne otvore ili zato što motor jednostavno nema snage, za ovaj prenos, svejedno je... Jedino rešenje je da se zaustavi prenos varijatora na 65 klasičnom blokadom tipa čaura, i pusti da motor izvuče sa obrtajima što još snage ima.... Za ovo sam se poslužio čaurama koje sam ranije pripremio za kymca... ovo je sve peugeot kompatibilno i rolnice su 16x13, sreća moja...

Posted Image

Najbolji rezultat daje 5,7mm dakle ovaj prem na čauri plus platna...

Posted Image

Na kraju sam uradio na strugu čauru koja ima 5,5mm odstojanje za blokadu...

Posted Image

Posted Image

Na red dolazi zvono sa kvačila, koje je cvililo, dakle jednostavno nemogu da verujem , zvono je nepravilnog oblika i ne naleže na pakne kvačila jednako, pokušao sam strugom da skinem ove neravnine

Posted Image

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 05 January 2011 - 00:33

Ovde se vidi koliko je neravan deo na zvonu kvačila, nož struga još nije skinuo sve

Posted Image

Na kraju zvono, reklo bi se odlično ko malossi, hah šalu na stranu operacij anije uspela zvono je i dalje krivo jednostavno ne mogu da ga uhvatim dovoljno precizno u strug i stalno dobijem lošu površinu, a i skinuo sam skoro 1,5mm, više nije 107 nego 108,5 untrašnja mera... Bacio sam ga u đubre i stavio obično zvono 107, radi ko sat..

Posted Image

Varijator je sklopljen ide jedna probna vožnja...

Posted Image

Evo snimak

vidimo da je do 65kmh brzina na jednom obrtaju i kasnije kreće obrtaj da raste jer je tu blokada... Krajnja sa 72 diznom i ovim prigušenjem na usisu..




Ipak nađem diznu 88 koja je keihin kompatibilna i skinem onaj čep od WD 40, i ponovo uštelujem karburator.. Moram priznati da sam i pored obrtomera i sluha morao da štelujem i karburator u vožnji, ipak se tu manifestuje najveća snaga

Posted Image

Posted Image


evo video 80kmh sa 88 glavnom diznom, sat nešto laže prihvatite to kao normalno...




i još jedan sa mojih 127kg bez saginjanja



ostaje da proverim koliko stvarno troši i da odlučimo da li da ostane 88 dizna, ipak je ovde 18mm otvoren kako valja ili da vratimo 72 pa da ugradimo čep, i izgubimo malo na snazi i krajnjoj... Na red dolazi par dana vožnje i testiranja.... Sa suprugom ipak ide 80 na 9200rpm-a opušteno....

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 05 January 2011 - 00:46

....danas sam se malo vozio ili ulazim u krivine sa punim gasom ili kad treba da izvuče iz krivine napolje bože pomozi...

nego nategao sam kvačilo koje je hvatalo na 4600rpm-a fabrički, sada je na 6800-7200 odlično se ponaša, ipak mora kvačilo da je u sinhronu sa rolnicama i varijatorom.... lepo dobije 60kmh, mnogo bolje, ostalo je isto kao na snimku... počeo sam da merim potrošnju, čini mi se da skoro nikakve razlike nema, čak ni u snazi u odnosu na 72 diznu... .. još testiranja..........

dakle u kvačilo jednu meru tvrđe oprugice, ja sam našao neke koje sam skinuo sa nekog 2T fabričke i taman su toliko tvrđe 3000rpm-a....

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 05 January 2011 - 00:49

Nije mi se svideo rad, pa sam pokušavao preštelovati karburator ponovo.. Ona priča za štelovanje da se kreće od tri kruga otvorenost, pa polako zatvarati dok ne počne obrtaj da opada baš nije skroz OK, kod 4T mašine, čitao sam u nekoj temi ovde da se tada na kraju šraf malo popusti dok zvuk ne bude mekši... teško je čuti odnosno razlikovati taj tvrđi i mekši zvuk... Jednostavno auspuh je veoma tih, a motor baš slab, i male su razlike kod 1/4 kruga šrafa za ekstra vazduh na karburatoru, ali ipak rezultati ne odgovaraju.. Proveo sam jedno popodne opet sa štelovanjem karburatora, i osvrnuo se na onu iglu, kod mene nema ni jedan zarez... Uspeo sam podetnuti jednu platnu, a da mogu onaj držač igle plastični posle zatvoriti i to je aj da kažemo malo podignuta igla... Karburator se ponaša tačno teorijski, vazduh koji mi je do tada odgovarao, povisio se za pola kruga otvorenije.. Sve ove rezultate dobio sam u vožnji, dakle gas oko 1km, pa stanem malo podesim, pa ponovo... i tako 10-ak puta u istom smeru.,.
Shvatio sam da je brzina kud i kamo ista samo se dobija na boljem ubrzanju, sa podignutijom iglom, a da je 1/4 kruga bitna razlika ako taj šraf nije na mestu.... logika odgovara više goriva koju podignutija igla dovede, zahteva pola kruga više vazduha šrafom...

Prenosa ima svakako rezerve i mislim da bi 80cc kit popravio na krajnjoj brzini drastično, pitanje je samo gde je tome kitu najbolji obrtni moment i na kojem obrtaju bi ga trebalo forsirati za najbolji rezultat... Verujem da su te bregaste koje dolaze sa kitevima možda drugačijih uglova bregova, pa je za očekivati drugi režim, ali sirove snage svakako ima više.. Ostaje pravilna podešenost karburatora i možda auspuh bez katalizatora, ili ako i nije onda neki koji ima širu izduvnu cev na grani, ipak je to 30cc-a više, a izduvna grana mora biti u nekoj proporciji radnom zapreminom motora...

Vratio sam onaj čep WD40, izvadio platnu ispod igle, i uvrnuo fabričku diznu 72 (ispravljam se sada nije dobro napisano gore u postovima ipak je 72), ponovo sam krenuo na put u štelovanje.. Želeo sam još jedanput videti koji to rezultat dobijam sa malom diznom, čak sam počeo sumnjati da je ovaj karburator prevelik za 50cc mašinu i da su kinezi serijski stavili na sve mašine isto mislim 50-125-150... Svakako je protiv svakog pravila smanjivati protok slobodnog vazduha na kojima se osnove friziranja zasniva, dati što bolji protok, i odgovarajuću diznu, za pravilno mešanje 14:1 odnos vazduh/benzin, međutim vratio sam se još jednom ovoj manjoj dizni... Pokušao sam i poštelovati bez čepa sa 72 diznom i šanse nije bilo, dakle 55kmh i kraj,, motor nema snage i tačka...

Kod ovog čepa WD40 je malo teže da podesiti karburator nego kod otvorenog sa 88 diznom, sada se opseg dobre podešenosti smanjio na 1/8 kruga šrafa za ekstra vazduh... Ovo se i kod 2T mašina manifestuje kada je difuzor karburatora taman ili mali za određenu kubikažu odnosno tip motora.. Kod velike dizne i pune otvorenosti je ovaj opseg 1/4 al to ću još proveriti iduće nedelje...

Evo osetno je start motora lošiji sa 72 diznom i umanjenim dolaskom vazduha, ali se krajnja brzina razlikuje minimalno... Sada imamo 80kmh na 8800rpm-a, to je jer sam prva merenja radio sa probnom čaurom za blokadu varijatora 5,7mm, a sada je unutra strugana 5,5mm.. Ukoliko karburator nije u tačnoj podešenosti dakle u 1/8 kruga,... tada motor ne prelazi 70 po satu... sad to je sa mojom težinom, ovo nije isto kod lakših vozača...

Kada je dobro podešen sa 72 diznom i WD40 čepom, imam ovo kada vozim uspravan...




I krajnja kada zalegnem sa 72 diznom i WD40 čepom, to je otprilike kao da ga vozi driver od oko 60kg bez saginjanja




Sada se malo i vidi obrtomer, dakle 4380rpm (stvarni obrtaj je 8760rpm na snimku je pogrešno podešen obrtomer) 78kmh....Ko ne želi ulagati novac u motor to je to brže neće ići, ovo može očekivati...
Postovaću iduće nedelje koja je tačno potrošnja...

Proverio sam sat sa GPS-om, i laže grubo +9 do +10kmh na 80kmh brzini, na manjim brzinama je nešto manje, na 50kmh laže oko +5kmh

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 05 January 2011 - 00:52

Problem je sledeće prirode, svi obrtaji koji su u gore navedenim tekstovima bili napisani su pogrešni i duplo su manji od stvarnih. Razlog je što kinezi i na 4T i na 2T imaju isto palenje, kako smo i gore o tome pisali, i impulsi sa kabela za svećicu teorijski ne odgovaraju, te su me zavarali..

Razmislio sam i odlučio da ću ovom prilikom sve prepraviti, da ne bi dolazilo do dalje zablude...

Podesim ja obrtomer na 4T i 1cil, i navijem onaj mali kabel oko kabela za svećicu, ajd da probam dam gas kad on ode u 16000rpm-a, reko super, razvalim pun gas na nogarama on pokaže 22000rpm, mislim se sigurno, prebacim na 2cil, on ode do 11000, pošto sam već onako skeptik bio, reko nije ni to i ostavim na 4cil, i tu ode do 5500... Sad gledam kroz vožnju idu obrtaji lepo na 4000, ajd reko jednocilindrik pa je mali obrtaj, al koji je to prenos kad on sa 4000 obrtaja ode do 78kmh... Mislim ala ga je nemastio... kinez,... i stvarno po zvuku to je otrpilike to oko 4000rpm, čujem ga ja kako prede... Međutim šta je se dešava... Poznavati 4T motor, svaki drugi krug pukne jednu varnicu, jer u jednom taktu upali usisanu smešu goriva, a u drugom gurne izduvne gasove napolje kada je ventil za izduv i otvoren.,.. Kinezi su pojednostavili matematiku... njima palenje jednostavno svaki put baci varnicu, a to što se svaka druga ne upotrebljava to nije važno... Koristi se isto palenje za 2T i za 4T...

Ipak je 8000 najbolji obrtaj ovome motoru, samo što uvce pogreši jer frekvencija titraja motora jeste oko 4000Hz, ali se radilica okrene 2 kruga.. a to što je pokazivao 16000 pa to je jer baca varnicu svaki put... Evo pužuteo sam ko onaj što ga je napravio..haha hvala Bob-u sa 4T foruma koji je provalio kvaku... a ovaj deli obrtaje ukoliko je više cilindara jer se predpostavlja da ne motaš oko kabela jedne svećice već oko bobine koja da je sve varnice pa ide preko razvodne grane...

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 05 January 2011 - 00:53

Završeno merenje potrošnje. Dizna 72 + Čep od WD40

1. set vožnja gradom, malo solo malo sa ćerkom, dosta često gas, pa stani, poligon.. na otvorenom oko 35km, pola niz vetar, pola uz, raspon brzine od 55 do 80 po satu. Pređeno 58,6km sa 1,5l goriva

dakle 1,5/58,6= 0,0255 ili 2,55l / 100km

2. set vožnja isključivo na otvorenom konstantno pun gas, uglavnom uz vetar raspon brzine 55-65 kmh, naliveno 0,98l pređeno 40,1km

dakle 0,98/40,1=0,0244 ili 2,44l / 100km

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 19 July 2011 - 10:48

Evo da i ovu počistimo malo od pučine, pa nema smisla prva je na spisku foruma.. Ukratko motorić fino radi, posle silnih pokušaja da upregnem neku diznu sa fabričkim promerom airbox-a, u pitanju su keihin m4, uspeo sam da nahvatam 82 da radi nekako najbolje.. čak je i start bio nešto bolji i osetilo se malo više snage iz mašine, međutim nikako nisam uspeo da ubodem taj odnos goriva i vazduha da motorić sa blokadom na variu krene u obrtaje.. ovde ću konstatovati samo da sa otključanim variom, tj normalnim stadijumom motor ne ide preko 65 po satu, plafon 70.. tako da sam vratio 75 diznu i čep od wd40 koji je probušen sa 16 rupa ako se dobro sećam, i sa tom blokadom na variu, moju malenkost pogura do 70 ponekad 75, dok sa ženom ide do 80 po satu bez poteškoća...

Uglavnom u početak sezone treba isprati filter vazduha i posle par vožnji dođe na svoje mesto, veoma je osetljiv po pitanju vazduha, ako se odnos samo malo poremeti predpostavljam od stohiometrijske smeše, nema tih obrtaja i nema krajnje brzine... Ove sezone sam rešio da se upoznam malo više sa mogućnostima 4T-a, i nema druge prvi put ide na mašini koja je u porodici..

kupio sam Naraku kit sa fi 52 klipom i drugom glavom i ventilima.. Ne znam koja je ovde radna zapremina, izračunaću, ovi pišu da je 90ccm-a, međutim kako je poznato da se kubikaže kod 4T kiteva zaokružuju ne bi me iznenadilo da je i ovde tako..

Posted Image

Posted Image



uz ovu termogrupu planiram upregnuti i drugu bregastu, u prodaji su dva tipa kod BGM proizvođača koje su sa jačim bregovima od serijske, Touring i Sport, ova na slici je Sport i po dijagramima otvaranja je ta najoštrija, odnosno produkuje nejveće uglove otvaranja..

Posted Image



nadalje dobro je došao i BGM karburator sa membranom za 4T promera difuzora 24mm, u njemu je glavna dizna 100, tipa keihin M5, proizvod koji se ugrađuje na 125-150cc 4T motore... dolazi sa elektro chok-om, deluje ok, videćemo kako radi...

Posted Image

Posted Image



i prirubnica za ovaj karburator promera 24mm

Posted Image



za auspuh se još nisam odlučio kako i šta, želeo bih prvo da vidim šta se dešava sa fabričkim, jasno je da je izduvna grana na njemu za 50cc-a, i da bi to trebalo prekalkulisati.... za sada je popisna lista sledeća

Posted Image



1. Termogrupa Naraku sa glavom 90cc NK100.52
2. Bregasta BGM sport
3. Karburator BGM 24mm BGM 9969
4. Prirubnica 24mm

#9 perlx*

    CCEB

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,294 posts

Posted 19 July 2011 - 14:27

Pravi tuning malog 4t, interesantno, pratim :D

#10 terzin

    Član

  • Member-w
  • PipPipPip
  • 114 posts
  • MestoPadej opština Čoka
  • Vozimkymco agility 50 4t

Posted 25 July 2011 - 14:41

i ja pratim da znam sta me ceka uskoro :D

#11 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 25 July 2011 - 18:42

View Postterzin, on 25 July 2011 - 14:41, said:

i ja pratim da znam sta me ceka uskoro http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/sign0020.gif
U bliskoj buducnosti mozda to sve nas ceka...http://svet-skutera.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png 2takt makine se polako al sigurno izbacuju iz upotrebe...

#12 Alexandar :D

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 738 posts
  • MestoPancevo
  • VozimV-Max 1200ccm

Posted 25 July 2011 - 19:19

Oho fino,fino vidim da ce zena ici preko 100ke http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/1oda.gif po gps'u :D
Btw Cvele nece nikad 2T izaci iz upotrebe,jednostavno 50ccm tj 49ccm motori ce uvek postojati i svi ce uglavnom ici na tjuning 2T motora i sve trke ce se odrzavati na 2T skuterima tako da ce 2T postojati jos dugo dugo http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/smile.png

#13 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 25 July 2011 - 19:26

Ma , daj Cvele, bez cvaje nista!!! Jedina prednost ovih 4-T je potrosnja goriva, ostalo im ne priznajem!!!Nista bez mirisa mesavine i onih obrtaja na startu...
Bice zanimljivo videti sta ce Mario izvuci iz ovoga??? Ne sumnjamo u njega...

#14 Alexandar :D

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 738 posts
  • MestoPancevo
  • VozimV-Max 1200ccm

Posted 25 July 2011 - 19:29

24mm carb hhhhhhh,msm da ce sledeci post biti ovako

Mario "Zena je otisla po lubenicu na pijacu udaljenu 2 km,vratila se za manje 10minuta,tjuning uspesan" http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/sign0020.gif http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/sign0020.gif :D

#15 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 25 July 2011 - 19:36

View PostALIEN SM, on 25 July 2011 - 19:26, said:

Ma , daj Cvele, bez cvaje nista!!! Jedina prednost ovih 4-T je potrosnja goriva, ostalo im ne priznajem!!!Nista bez mirisa mesavine i onih obrtaja na startu...
Bice zanimljivo videti sta ce Mario izvuci iz ovoga??? Ne sumnjamo u njega...
Potpis http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/thumbup.gif Odraso sam uz 2t i miris dvotaktola...al vremena se menjaju jbg..vidis da po Evropi u prodaji ima samo 50cc 2 t modela dok se ovi sa vecom kubikazom vise i ne proizvode http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/mad.gif ....Al vozicemo se mi ovde jos dugo uz miris jagode :D
Bitno da Mario odradi jednog 4t da imamo i to u kompletu na 4umu...

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 25 July 2011 - 22:07

vidim da ste se raspisali, mene ovo veoma zanima jer je potrošnja po navodima oko 2,5/100 a snaga 8 do 9 KS-a.. videćemo uskoro..

#17 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 25 July 2011 - 22:18

auuuu jbte 2.5l http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/blink.png

Ako je tako moracu ja da nabavim drugog 4T kineza...to mu onda dodje manje nego serisjski 4T kinez...

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 25 July 2011 - 22:39

to su navodi, kao što serijski navode da troši 2,2/100 a meni je trošio 2,4/100, pa videćemo.... ne treba svaku informaciju odmah zdravo za gotovo....

#19 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 July 2011 - 09:17

Pa,dok cekamo da Mario sklopi to cudo , mozemo malo (ali samo malo, - tema za zimu) o 2-T VS 4-T...svi znamo da 2-t potrose bar 1/3 goriva vise, ali tu su i u prednosti po pitanju snage (mada vise potrose nego sto daju snage- nije srazmerno),,,vece kubikaze od 125 retko ko i radi- glavni uzrok je stvarno mnogo veca potrosnja goriva, sa 4-t bratom se ne moze meriti, obrtni moment mu je relativno visoko , pa trazi gasiranje da bi isao kako valja, pa to opet ulazi u podrucije vece potrosnje...te AZDAJE stvarno trose...2-T motor pravi i vecu buku, ali na malim kubikazama uz dobre (???) fabricke auspuhe prilicno uspesno su priguseni...
FAKTOR ZAGADJENJA???Savremeni sagorevaju 1-2 % ulja, jos uvek dvostruko vise nego 4-T, ali na malim kubikazama moze da prodje...ja bi pre ocekivao zabranu proizvodnje 2-T motora preko 50 ccm...
FAKTOR EKONOMICNOSTI PROIZVODNJE??? Jeste 2-T motor (teorijski) jeftiniji za proizvodnju od 2-T zbog manje pokretnih delova, ali to u savremenim uslovima velikoserijske proizvodnje otpada...
KO ima 4-T motor sigurno se ekonomicnije vozi, mozda cak i pouzdanije, ali CVAJKA... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/2Ljubav.gif

#20 vladeue

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 64 posts
  • VozimJM STAR

Posted 26 July 2011 - 11:53

i ja ovo pratim jer mislim da nabudzim mog 4t kineza





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users