Apn 6 - Renaissance
#101
Posted 21 June 2018 - 12:38
Visina je taman da uđe u stari Sturnusov far.
DSCF6097.JPG 2.36MB 15 downloads
Svetlo je znatno bolje od standardnog koje ide na 6V/17W.
DSCF6095.JPG 2.41MB 16 downloads
Nedostaci:
- mora se malo preraditi kućište sijalice, jer stoji pod uglom od 30-tak stepeni u odnosu na vertikalu
- LED driver generiše smetnje na liniji napajanja 12V (za osetljivu elektroniku, naponski špicevi mogu izazvati razne "šizeve" i dubiozno ponašanje).
DS0000.JPG 58.78K 16 downloads
DS0001.JPG 56.67K 13 downloads
DS0030.JPG 63.47K 15 downloads
Interesantno je da dugo svetlo manje šizi, nego kratko.
Dobre strane:
- Mnogo bolje osvetljenje
- Mala potrošnja i grejanje (pri 12V kratko 385mA, dugo 850mA)
- Niska cena
- Širok dijapazon radnog napona (LED DRIVER 44BA-201-C: po podacima 8~100V, KKD 92%, 20mA~1A) Testitano - radi od 9,6V.
Rastavljeno to izgleda ovako:
DSCF6094.JPG 2.33MB 16 downloads
DSCF6093.JPG 2.36MB 16 downloads
#102
Posted 21 June 2018 - 13:07
BA20D se inace koriste u mnogim skuterima, zapravo svi stari tipovi piaggia 50ccm³, recimo nama dobro poznati Free koristi taj tip sijalice, kao i vecina kineza od 50ccm³. Inace, ako imas problema sa originalnim Saturnusovim farom, postanski Free i Liberty nose italijanski far identicnih dimenzija sa grlom za ba20d kojih ima dosta po Srbiji...
Nisam hteo ranije da komentarisem u temi, verujem kao i vecina kolega, jer sve sto radis prezentujes veoma pedantno i edukativno, pa je greota spamovati temu, inace svi mi sa zadovoljstvom pratimo tvoje postove!
#103
Posted 21 June 2018 - 13:38
Razredni, on 21 June 2018 - 13:07, said:
BA20D se inace koriste u mnogim skuterima, zapravo svi stari tipovi piaggia 50ccm³, recimo nama dobro poznati Free koristi taj tip sijalice, kao i vecina kineza od 50ccm³. Inace, ako imas problema sa originalnim Saturnusovim farom, postanski Free i Liberty nose italijanski far identicnih dimenzija sa grlom za ba20d kojih ima dosta po Srbiji...
Nisam hteo ranije da komentarisem u temi, verujem kao i vecina kolega, jer sve sto radis prezentujes veoma pedantno i edukativno, pa je greota spamovati temu, inace svi mi sa zadovoljstvom pratimo tvoje postove!
Veoma mi je drago da ekipa sa foruma i posetioci nauče nešto novo. Da svoja znanja, iskustvo, podelim sa svima. To mi je onomad i Mario spomenuo - taj princip na forumu, mi se jako dopada.
Na taj načim svi napredujemo i "rastemo".
Isto tako sam i ja naučio mnogo toga što ne znam, od Maria i ostalih kolega. Hvala puno na podržci i informacijama!
#104
Posted 21 June 2018 - 14:34
Svaka čast za info... ona 6V 17W je tek svetlela, i to da se voziš do 50kmh
#105
Posted 21 June 2018 - 19:56
Napravio sam i RSO PI filter.
- povećao kapacitet SMD el. kond.
- skinuo SMD zaštitne diode za kontra polaritet i na njihovo mesto zalemio SMD 10uH širokopojasne prigušnice (levo i desno od kondenzatora u centru)
- dodao filterske kondez na ulaz napajanja
- montirao sam zaštitne Šotki diode SB160, ali u običnom kućištu (u prednjem planu, crni valjčići)
- crvena silikonska žica je masa - Kinez..
DSCF6098.JPG 2.39MB 14 downloads
I evo kako izgleda oscilogram..
DS0003.jpg 66.05K 21 downloads
Znatno bolje nego ranije - sa 2,5Vpp špiceva, oborio sam na oko 350 mVpp, što je u principu prihvatljivo.
A i rezultat merenja struje se promenio... Instrument me je lagao, zbog tih špiceva. Kao što sam ranije spomenuo!
Oba svetla rade na oko 800 mA, jednako! Tako je Kinez i projektovao, tj. ltako bi i trebalo da bude..
Zaboravih reći da sam nitnice oko hladnjka bušio burgijom 0,9mm i lako došao do elektronike.
Kad je već bilo raspertlovano, malo sam zarotirao hladnjak, da sijalica lepo bude u horizontali.
Sve sam ponovo zanitovao, direkt na hladnjaku. Znači, kućište sijalice nisam dirao.
DSCF6099.JPG 2.38MB 20 downloads
Gore fabrička, a dole prepravljena varijanta sa RSO filtrom.
Edited by sigmaal, 10 April 2022 - 23:49.
#107
Posted 30 June 2018 - 12:38
Na krajeve žica koje dovode napon, se stavljaju uvek na ženske kleme, sa izolacijom.
A one koje vode ka potrošaćima - muške papučice. Na taj način se izbegava kratak spoj na golim provodnicima. Isti princip je primenjen i u mreži 220V, kao i u automobilima, brodovima.
DSCF6105.JPG 2.45MB 16 downloads
Zalepio sam na pleksi sata zaštitnu foliju 3M, kupljenu kod Kineza na Ali. Folija je debela i štiti, ali joj je naleganje sr*nje!
Ne preporučujem nikako, posebno na providne površine veće od 2-3 cm2.
Na nekim mestima staklo izgleda kao da je prljavo... Ali radiće posao zaštite, dok ne nađem nešto bolje.
DSCF6104.JPG 2.47MB 16 downloads
#108
Posted 30 June 2018 - 16:25
#109
Posted 30 June 2018 - 17:52
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
#110
Posted 30 June 2018 - 18:06
Depe, on 30 June 2018 - 17:52, said:
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
#111
Posted 30 June 2018 - 18:17
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
#112
Posted 30 June 2018 - 20:12
Depe, on 30 June 2018 - 18:17, said:
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
Da jasno, hvala ti!
Nisam to nikad radio, a nisam ni imao vremena, da se dugo zezam sa tim. Bilo mi je važno da zaštitim taj plexi od ogrebotina, posebno prilikom montaže. Tad se misli o mnogo stvari a ponajmanje o tome, hoće li se nešto ogrebati. Biće vremena za popravni... .
Mada kad se setim, TELEOPTIK Zemun (SFRJ) je bio zakon. Imali smo kvalitet - tj. staklo na satu. Nismo ni znali koliko je to bilo dobro, dok ne videsmo Kineza.
Ne bi ni trebao da se zaj*bavam oko folije za klirit.
Baš je dobra razmena iskustva, svašta čovek nauči...
Edited by sigmaal, 10 April 2022 - 23:53.
#113
Posted 30 June 2018 - 20:23
Mario, on 30 June 2018 - 16:25, said:
Čovek sam od reči. Kao što smo se dogovorili, nas dvojica - samo pametne i korisne stvari.
A to je i neka moja životna filozofija. Prazne priče i lupetanja - odma' begam od toga.
#114
Posted 09 July 2018 - 00:25
DSCF6108.JPG 1.21MB 11 downloads
DSCF6109.JPG 1.22MB 12 downloads
DSCF6111.JPG 1.23MB 16 downloads
Ovako izgleda spreda...
DSCF6110.JPG 1.26MB 16 downloads
Pored filtera za vazuh sam jedva provukao...
DSCF6117.JPG 1.25MB 17 downloads
Ali generalno sam zadovoljan, izgleda profi.
DSCF6114.JPG 1.24MB 15 downloads
DSCF6118.JPG 1.24MB 13 downloads
Edited by sigmaal, 10 April 2022 - 23:56.
#115
Posted 09 July 2018 - 00:42
2018-07-08-220153.jpg 59.75K 14 downloads
Prilikom montaže pokidala mi se žica od prekidača ključa. Otvorio, i imao šta da vidim...
2018-07-08-230118.jpg 65.83K 14 downloads
Žica 0,1mm2...Ccc..
2018-07-08-230430.jpg 39.27K 15 downloads
To je ovo čudo.
2018-07-08-230252.jpg 264.91K 13 downloads
Pa poravka, opet duvalka pravi čudo od go*neta.
2018-07-09-004422.jpg 78.63K 15 downloads
i krajnji rezultat...
2018-07-09-005113.jpg 74.27K 17 downloads
2018-07-09-014513.jpg 97.64K 18 downloads
Attached Files
Edited by sigmaal, 09 July 2018 - 00:46.
#116
Posted 09 July 2018 - 11:53
Auuuu, žica mali milion .... Doobro sam ja to nafilozofir'o...
Što bi rek'o moj pokojni deda: "A jao sine šta si to napravio, hoćeš li ti to znati vratiti na mesto !!!?"
DSCF6120.JPG 1.23MB 20 downloads
DSCF6121.JPG 1.21MB 24 downloads
Malo sam zalio i kleme, da se popuste usled vibracija.
2018-07-09-122818.jpg 69.39K 23 downloads
A ovde se vide detalji povezivanja na šasiju. Plava žica vodi naizmenični napon za regler.
Na niskonaponskom kalemu imam 2 izvoda, radi testa (žuta i braon).
DSCF6119.JPG 1.22MB 19 downloads
#117
Posted 11 July 2018 - 13:56
#118
Posted 11 July 2018 - 14:30
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
#119
Posted 13 July 2018 - 06:27
Mario, on 11 July 2018 - 13:56, said:
Ako pogledaš pobliže na 6110, videćeš da je u korpici /košuljici.
Inače informacija za obojicu, svi delovi na mašini su 100% iz Tomos fabrike, u šraf.
Osim "Domino" ručki, fuzastera, guma i ostalih potrošnih stvari. To znam, jer sam je samo ja održavao, znam šta sam radio i ugrađivao. Za sada je sve stock, osim klipa (L 38.5) i glave motora od T-14 (squish).
Najnovija informacija: mašina je juče radila 20 + 30 +20 min na leru. Radi ki DOXA!
Među paljenjima je bilo 1.5-2 h pauze, za hlađenje.
Zbog Egzitaša, koji zauzeše sva moguća mesta na parkingu, bolje je ne micati auto sa parkinga.
Trebao sam hitno otići do Veternika. I rekoh nema druge, punjenje baterije, NGK na cilindar i teraj. Tako da sam obavio prvu test vožnju. Sve u jako laganom tempu - penzionerski. Ide fino!
Zadnja koča mi slabo hvata, mora pod hitno da se sredi. Ima nekih previda u vezi rada SSR. Smetnje (verovatno od bobine) sporadično opaljuju mosfete, tako da to ide na reviziju.
LED svetlo fara (BA20D) je pi*darija dobro! To je bar 2-3 puta jače od stock-a na 8000 obrtaja, kad je najjače sijao.
E sad, ono što interesuje dobar deo čitalaca, u vezi km sata, tj. RPM...
.
Edited by sigmaal, 13 July 2018 - 06:29.
#120
Posted 13 July 2018 - 07:18
Belo LED osvetljenje se lepo vidi noću, meni odgovara. Brzinomer - još ne testirano, za sada nisam stigao povezati Hal senzor.
Žicu prema RPM ulazu sata sam povezao induktivno, tj. namotao oko kabla svećice. To mi je bilo najbrže i najlakše.
I ako proizvođač tvrdi, da se može namotati kabel oko kabela svećiće, da bi merio RPM - to nije to! Na niskim brojevima obrtaja je dobar, al' preko 2000, skala skače gore-dole i počinje da laže u "+ ". I to debelo! Sam sat je dosta precizan, ali zahteva čist izvor. Očigledno da je signal sa svećice vrlo "prljav", što se i dalo naslutiti, jer je iskra jedan od prvobitnih izvora širokopojasnih smetnji / oscilacija. Još su se Tesla i Herz igrali sa time.
Test km sata možete pogledati ovde: https://svet-skutera.rs/topic/1986-tahografi-km-satovi/page__fromsearch__1
Postovi #6 -13.
Moraću promeniti rešenje, da merim RPM preko niskonaponskog namotaja svetla.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users