Svašta se letos radilo i dešavalo, tako da nisam stigao pisati. Mašina je prešla oko 1000 km za ovo leto, radila je ki Doxa!
Uradio sam test GPS-om i sat na max brzini stvarno laže, kao što su neki momci sa foruma sumnjali. Ali nije strašno, samo +5km/h.
Te rezulatate ću objaviiti kasnije.
DUAL NAPAJANJE
Pokušao sam da izvučem maksimum iz struje 6V/17W kako bih mogao napajati svetlo i elektroniku na 12V.
Celo leto sam vozao APN kao mobilni
. Napuni akumulatore i voziii dok se ne isprazne!
To je bilo dosta dobro, moglo se voziti oko 2,5h sa jednim punjenjem. Za lokal je bilo sasavim dovoljno za jedan dan.
Kupio sam i lepu torbu-bisagu i u nju uvek uz sebe imao alat, svećice i
punjač...(za ne daj Bože)
.
Dakle da se vratimo temi. Studirajući razna rešenja namotaja, odlučio sam da uradim nešto ovako:
12v40w_optimiert.jpg 39.77K
18 downloads
Originalni namotaj je bio motan u 3 reda žicom CuL 0,72 mm + namotaj stop svetla 0,37 CuL.
Na fotki se vidi i priručni alat od Al cevi Fi 8mm za motanje. Pozajmio sam tu ideju od nekog tipa sa Youtube.
DSCF6197.JPG 1.2MB
18 downloads
Novi namotaj sam motao žicom Cul 1mm u 5+1 red. Po redu ide oko 30 namotaja, i stalo je ukupno 169 namotaja.
6. red po sredini i ima 15 namotaja. 1mm je prilično kruta, mora se dobro zategnuti.
Svaki sloj sam naprskao sprejom Plastik 70 (imate u ranijim postovima), radi izolacije i učvršćenja kalema.
DSCF6198.JPG 1.15MB
18 downloads
Mnogo mi je pomogla ćerka, jer je impulsno stiskala dugme na aku bušilici, dok sam motao. Morala je da padne čast...
DSCF6199.JPG 1.23MB
20 downloads
DSCF6202.JPG 1.19MB
20 downloads
Merenjem sam proverio parametre, R=365mOma; L=2,88mH/1kHz - približno uzoru.
DSCF6200.JPG 1.23MB
18 downloads
DSCF6201.JPG 1.21MB
18 downloads
Evo kao to izgleda montirano:
Zazor između magneta i trafo limova namotaja je oko 0,2mm. Ispod toga dolazi do "češanja".
DSCF6204.JPG 1.24MB
24 downloads
Prilikom motaže mi je zasmetao donji šraf anker ploče, jer je kalem dosta debeo.
Za svaki slučaj stavio sam i malo teflon folije (debljine 0,2mm), između šrafa i namotaja.
DSCF6206.JPG 1.23MB
25 downloads
I evo rezultata: na leru (oko 1800 o/m)
bez fara sve radi OK. Sa uključenim farom, kreće žmiganje oko 3Hz, jer proradi podnaponska žaštita reglera pa se pali-gasi izlaz. Znači generator na leru ima ima manjak snage. I tu uskaču akumulatori u akciju.
Preko tih obrtaja, može da se vozi nomalno.
Jedino kad sam merio DC napon na kondezatoru (posle Greca) na 3/4 gasa,
bez fara diže napon do 35-37V. Pod farom ne ide više od 28V. Da bude svima jasno, to je napon koji
ulazi u regler.
Edited by sigmaal, 04 November 2018 - 19:31.