Jump to content


Apn 6 - Renaissance


286 replies to this topic

#1 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 21 September 2016 - 19:34

Pozdrav za sve na forumu. Treba mi savet.
Ler je dosta dobar, motor solidno vuče. Ali sam čitajući postove, rešio da proverim stanje preko svećice.

Mašina je skoro pa standard, T14 je glava, a koliko se sećam da je klip original 38. Motor je prešao oko 10000 km i tad mi je riknula km sajla. Drugu nisam mogao nabaviti.

Primetio sam da motor menja količinu izlaznog dima, iako je mešavina benzin/ulje dobra. Castrolovo ulje, benzin svež. Možda ima problema sa donjom karikom?
Karburator je original BING, isto tako i dizna. Očistio sam NGK BPR7HS, malo ga zagrejao 2-3 min ler, pa 400m lagano i onda 700-800m na 1/2 gasa kao što su momci pisali. Evo rezultata... B)

Posted Image

Posted Image
Posted Image
Posted Image


Izgleda da je siromašna smesa, je l' da?

Da li da kupim veću diznu ili mogu samo podizanjem iglice rešiti problem?
I još me zbunjuje taj masni talog ispod zaptivnog prstena (označeno crveno). Je l' to normalno?


Zahvaljujem se unapred na odgovorima... :biker_scooter:

#2 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 21 September 2016 - 23:27

Evo šta sam otkrio... Po mladosti i neznanju :icon_scratch: ( davne 1988 god.) podigao sam iglicu gore. Verovatno je tako motor najbolje primao gas i vukao :bilmez: . Još se može i videti da sam pogrešno montirao platnu za feder.. :seronja: :bicedobro:. Tada nije bilo dokumentacije, montirao sam po sećanju. I to je tako stojalo godinama, mada ga nisam mnogo ni vozio..


Čudo jedno šta je siroma' motor prošao i kako dobro još radi... :andjelak:

Attached Files



#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 22 September 2016 - 06:24

Prvo moraš naučiti koja komponenta u karburatoru na šta utiče.. Većina kraburatora se šteluje u tri sekcije
0-1/4 otklona ručice gasa tu je najviśe zadužena pilot dizna i šraf za ekstra vazduh
1/4-3/4 otklona ručice gasa, tu je najviše zadužena igla i atomizer u koji se ona uranja, odnosno položaj igle koji se menja segerom, pa je višlja pozicija -više uronjena igla odnosno manje goriva ili suprotno
3/4-4/4 otklona gasa, najviše zadužena glavna dizna

Pišem najviše jer u principu sve na sve utiče, a ponajviše glavna dizna menja sliku, ali fino podešavanje radiš sa ovim komponentama..

Sad kod ovih primitivnih karburatora Bing za APN, nemaš pilotku i šraf za vazduh, pa sliku šteluješ za glavnom diznom i iglom, odnosno njenom pozicijom. Ako si podigao skroz iglu onda si doneo najviše goriva na tim srednjim otklonim a i vlo malo na punom otklonu, npr 2 broja jača dizna, ali ne radi se tako..

Moras pronaći sa iglom na srednjoj poziciji koja glavna dizna daje najbolji rezultat na punom gasu, kreće se od veće ka manjoj te kada izgubiš trokiranje i osetiš punu snagu agregata krećeš u štelovanje pozicije igle da ti se motor na svim otklonima fino odazove, bez trokiranja ili mukanja, možda ćeš naknadno morati zbog igle korigovati još glavnu diznu dva broja +/-..

To naravno znači da se karb ne šteluje sa jednom niti sa dve cele dizne. Znam da za taj bing i nema nekog izbora i da su stepovi po 5 brojeva, ali ti svakako kupi što više vrsta oko te ciljane veličine, mislim da sam video i neke štelujuće tipove..

Boja svećice se gleda posebno na punom otklonu, posebno na srednje otklonu posle 500m minimum vožnje bez varijacija posle gašenja neposredno.. Ona mora da bude ciglaste boje, odnosno porcelan boje bele kafe, mada će ti odziv mašine biti nsjbolja referenca.. To masnilo ispod platne svećice ništa ne znači osim da voziš neko sintetičko ulje koje ovaj agregat ne ume da sagori... kupuj polusintetiku nekog proizvođača u koga veruješ i mešaj prema specifikaciji..

Daaa znam tomosu ide 4% ulja, da mineralnog od pre 25g, ali vremena su se menjala i tehnologija proizvodnje ulja, pa će to pravilo davno napisano važiti za ta ulja ako ih koristiš dan danas, ako sipaš neko modernije onda mešaš kako piše npr ulje koje je za 1:50 još ako je sintetika će ti sa 4% mešanja na APN -u biti više štetno nego korisno...

Imaš teme o karburatorima, bojama svećice, pa prelistaj to sve...

#4 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 22 September 2016 - 12:15

Hvala ti puno , pomogao si mi da razumem mnogo bolje neke detalje. :)

Pročitao sam skoro sve o štelovanju, ali nije bilo nekih informacija vezanih baš za taj primitivni Bing.

Šta misliš o promeni gustoće izlaznog dima? Da li sam u pravu za donju kariku?

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 22 September 2016 - 14:37

Nema veze donja karika, 2T motor je u pitanju i donja karika nije uljna kao u 4T slučaju, već su obe kompresione.. Kod 2T motora se ne bućka radilica u ulju već se cela smeša prepumpava iz karb-a u blok i posle kroz prelivne gore za eksploziju...

Dim dolazi od prebogate smeše gorivom i prezasićene uljem...

#6 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 22 September 2016 - 17:43

OK, jasno...
Nabavio sam komplet za dihtovanje karburatora i 3 nove dizne. Korak im je king size, al' šta da se radi... To ima u ponudi u NS. Sve zajedno sa gumicama je 330 din.

Za one koji nisu upućeni: slevo udesno 58 (original fabrička), 60, 64, 70

Gledam taj dihtung klipa :blink: eee... nema nam stare Juge, ni tog kvaliteta - običan malo bolji papir!
A pogledajte stare delove desno... Nisam ni znao da smo imali kvalitet, dok nam nije došla mala privreda i Kinezi...
Jeste da je to jeftino, ali ja volim kvalitet pa i nek' se plati više.

Odo da radim, posla preko glave. Sa APN-om ću se igrati kad uhvatim vremena i obazno opisati rezultate.
Do tada pozdrav za ekipu sa foruma! :biker_scooter:

Attached Files



#7 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 18 June 2017 - 23:19

Dobro veče članovima foruma!
Evo da nastavim sa mojom pričom o APN6. Kada sam ga poslednji put vozio, čuo sam neki metalni zvuk i činilo mi se da dolazi iz cilindra. Ostavio sam to da pogledam kad budem slobodan i nisam više vozio.

Posle par meseci sam uhvatio vremena da otvorim mašinu i evo slika...
Parče sa čela klipa se odlomilo i napravilo "mesečev krajolik". Kraterčiće sam obeležio crvenom olovkom, da se bolje vide...
Cilindar je izgleda dobar, ali će se klip i glava cilindra morati menjati.

Attached Files



#8 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 18 June 2017 - 23:57

A evo i glave cilindra...
Eto ko ne zna, da vidi kako to izgleda.
Osim toga je oštećena i donja karika klipa, što se vidi na slici 3.

Pitanja za iskusnije kolege sa foruma:
  • Može li se šta uraditi sa glavom cilindra? S obzirom da je od T-14, ne znam kako ću je nabaviiti...
  • Da li treba da otvaram blok motora zbog pregleda na opiljke ili je dovoljno samo isprati? Dihtunzi su dobri, a ovo što se danas kupuje, teško da bolje nego oni stari SFRJ. Da ne otvaram bez potrebe...
  • Koji klip da kupim Motins ili Austrijski? Šta se bolje pokazalo u praksi?
  • Kako da razradim novi klip? Kao za novi motor ili može za kraće vreme?
  • Ako ne nabavim T-14 glavu, da li da stavim Elko klip sa standardnom glavom?
Napominjem da mi treba motor za svakodnevnu upotrebu, sa dobrim obrtnim momentom na niskim obrtajima, jer se penjem po Fruškoj gori, na nezgodnim usponima. Znači ne treba mi neka trkalica, sa velikim obrt. momentom na 6000-7000 ili više.

Pozdrav za sve i hvala unapred na savetima! :raz_044:

Attached Files



#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 June 2017 - 08:20

zalomila ti se donja karika, tačnije kraj donje karike, pa je on napravio rikošetiranje po glavi i čelu klipa....

razlog je najverovatnije utrošenost...

proizvođač je inače zato predvideo proveru i menjanje karika redovnim ciklusom jer se one kao i cilindar i klip troše, te je najjednostavnije proveriti tako što uvrneš kariku u cilindar bez klipa i premeriš zazor.. on prema navodima ne bi smeo biti veći od 1mm kod tomosa, dok se kod oštrijih skutera to već tetira utrošenim ako je preko 0,5mm

ostalo već znaš, veliki zazor, karika ne leži u ležištu klipa, krene da osciluje, to je ono zveckanje, i u najgorem slučaju zapne krajem o neku ivicu kanala, npr kod tomosa o izduvni kanal... na kariki se vidi da je brusila baš dosta, znači ako je ona od tvrdog čelika onda možeš misliti koliko je brusila ako se nako naoštrila...

sledi ti bušenje cilindra na sledeću specijalu i novi klip u toj meri... što se mene tiče motins ako naloviš to je odličan kvalitet, ostali su tako-tako... ne bih da ulazim u polemike šta je original šta ne... dakle kupuj običan klip sa dve karike od dobrog proizvođača, zaobiđi sad tuning, jer ti onda sleduje i kontrola i reparacija radilice i ležajeva... glavu možeš počistiti pošmirglati... neće joj ništa faliti...

#10 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 June 2017 - 11:08

Klip je radio u nepovoljnim uslovima , erodirao , sta je , da je uzrok , mora novi i sto kaze Mario sta god uzeo samo da je u kakvom - takvom kvalitetu , nemoj samo ono tajvansko - kinesko sra** od moto Baneta po 500,00 din . to je zvaka koja se rasteze vise nego sto sme , pa zariba pri normalnim tolerancijama busenja ...

Glava ostaje , smirgl i ispeglaj je koliko mozes , blok ne otvaraj , to parce je sigurno izaslo kroz izduvni kanal, mala je verovatnoca da je ostalo u karteru ...

Ispregledaj cilindar , pa ako nije nigde preterano ostecen , mozda mozes samo rucno da ga ishonujes smirglom, pa ne moras busiti ...stvar procene ...

Mozda mozes i da se uklopis sa glavom i bez dihtunga , malo dobijes na kompresiji i snazi ...

Sto se tice razrade ima neka tema o tome , kad se menja samo klip sve to traje krace , letnje temperature su manje povoljne od zimsko- jesenjih , ali neces cekati hladnije vreme ...osnovno je ne pregrejati ga , mozes gotovo normalno voziti , ne preterivati sa punim gasom , samo na krace , taman da dodje u obrtaje , pa ga smanjis , ne das mu da se razvrti preterano , to vremenom povecavas ...sve prema osecaju , ne mozes tu pogresiti , prvi rezervoar malo masnije nego obicno , ulje neko polusintetik u JASO FB ili bolje FC standardu i to je to ...Ja sam pristalica forsirane razrade , slobodno jaci gas , ne pregrejati , masnija mesavina , ako imas jaca glavna dizna , i ja sam cuo da za njih ima neke stelujuce...

Ako vec nemas , neka dobra rezona za Tomosa i to je to ...vozi Miskoooooo......

#11 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 19 June 2017 - 18:10

Momci hvala na savetima! :ziveli:
Proverio sam šta ima kod nas u NS u Moto bike-u. Izbor je smešan.. Na 38.5 ima Meteor ili Mađarski crno pakovanje. DS sam odmah eliminisao. Po ceni bi se reklo da je Meteor bolji (2x je skuplji).
Ja bih to pazario, šta kažete?

I drugo pitanje da li da nosim kod Cubike na honovanje?
Bilo je reči da su popustili sa kvalitetom. A i prošli put su mi majstori kod njega rekli da nose kod nekog u Temerin da to rade.
Imate li neke kontakte majstora što dobro rade u NS i okolini?

:)

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 June 2017 - 18:17

Cubi je dobar ali i skup, ne verujem da su popustili, ipak su oni referentni ovde u našoj okolini. Traži da ti buše na 7/100 i kupi Meteor sa 47 mm dužinom suknjica

#13 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 19 June 2017 - 18:35

OK. Brz si ko raketla! :superiska:

Ti si mi preporučio da uzmem običan, a ne L klip. Planiram ja to da budžim (tuniram).
Ako stavim običan kako bih menjao na L? Samo zameniti, pa malo razrada?

Ili ako treba da sve pretesem ležajajeve i sve ostalo i odmah stavim L + sve novo što treba? Da ne dajem 2 x po 2,5k din za klip.

Kako će se pomeriti kriva obrtnog momenta u tom slučaju? Cilindar je original, ne diran.

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 June 2017 - 18:45

47mm ti je dužina suknjica običnog klipa za T14 i klipa sa L karikom takođe.. ja sam ti to napomenuo zbog usisavanja, stari APN dugi klip manje usisava..

Ako sad staviš klip sa L karikom, kupuješ sebi kartu za menjanje radilice, uglavnom novi L klipovi sa T14 glavom pucaju stepen kompresije između 10 i 12:1 i redovno razlupaju ležaj u velikoj pesnici radilice. Sa tom starom radilicom treba biti pažljiv..

Sa druge strane ako sad razradiš i utrošiš cilindar sa običnim klipom u taj više nema trpanja ovog sa L jer će se L karika klackati na prelazu gornjeg dela gde nije utrošen od običnog.

Dakle ako budeš rešio da tuniraš onda ide svakako nov klip i novo bušenje, pored ostalih troškova to ti neće biti stavka...


Dakle sad običan klip, nikakvo glupiranje sa stepenom kompresije i spuštanjem glave.. dosta ulja i kvalitetno gorivo, ja bih vozio na 98 oktana prvih 500km, samo da sačuvamo staru radilicu.. ;)

#15 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 19 June 2017 - 18:51

View PostMario, on 19 June 2017 - 18:17, said:

Cubi je dobar ali i skup, ne verujem da su popustili, ipak su oni referentni ovde u našoj okolini. Traži da ti buše na 7/100 i kupi Meteor sa 47 mm dužinom suknjica

Vidim po crtežu sa njihovog sajta da je visina do ivice klipa 46,5mm. To je jedino što imaju, pretpostavljam da je to to?Attached File  TOMOSFI10.JPG   25.2K   20 downloads

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 June 2017 - 18:54

Da da to je taj

#17 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 19 June 2017 - 19:09

View PostMario, on 19 June 2017 - 18:45, said:

47mm ti je dužina suknjica običnog klipa za T14 i klipa sa L karikom takođe.. ja sam ti to napomenuo zbog usisavanja, stari APN dugi klip manje usisava..

Ako sad staviš klip sa L karikom, kupuješ sebi kartu za menjanje radilice, uglavnom novi L klipovi sa T14 glavom pucaju stepen kompresije između 10 i 12:1 i redovno razlupaju ležaj u velikoj pesnici radilice. Sa tom starom radilicom treba biti pažljiv..

Sa druge strane ako sad razradiš i utrošiš cilindar sa običnim klipom u taj više nema trpanja ovog sa L jer će se L karika klackati na prelazu gornjeg dela gde nije utrošen od običnog.

Dakle ako budeš rešio da tuniraš onda ide svakako nov klip i novo bušenje, pored ostalih troškova to ti neće biti stavka...


Dakle sad običan klip, nikakvo glupiranje sa stepenom kompresije i spuštanjem glave.. dosta ulja i kvalitetno gorivo, ja bih vozio na 98 oktana prvih 500km, samo da sačuvamo staru radilicu.. ;)

Znači ako bih išao odmah na budženje, bilo bi najbolje novi ležejevi i radilca.
Razmišljam ako već radim, pa da uradim sve i onako mašina stoji.. Da se ne zajebavam 2 puta.
Šta ti misliš?

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 June 2017 - 19:16

Kako ti sa finansijama i voljom stojiš, mi smo tu da ti pomognemo...

#19 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 19 June 2017 - 20:09

View PostMario, on 19 June 2017 - 19:16, said:

Kako ti sa finansijama i voljom stojiš, mi smo tu da ti pomognemo...

Mtbk ide preko foruma sa popustom pa kada rešiš kako onda se javi Piti ili meni na pm...
Svaka čast na savetima i pomoći, pravi ste drugari! :superiska:
Hvala unapred!
Nisam to doživeo od vremena socijalizma, danas su ljudi dosta drugačiji - otuđeniji ...

Moja prijateljica me naterala da se prihvatim sređivanja motora, hoće da se vozamo na Dunav - plažu i na Frušku.
Zna da sam nakupovao svakojakih delova za elektriku motora i samo me pita: "Kad će taj motor već jednom da se vozi?? :icon_scratch:
Ona je vredna k'o zmaj, pa je nervira kad se nešto dugo radi. A kod mene obaveza svakojakih.. Šta da ti kažem, verovatno znaš i sam kako to ide...

Razmisliću šta činiti, ali u principu volim da kad nešto uradim, da to bude super i da služi. A da se vraćam na istu temu - j***eš taki pos'o! Kod mene ti je tako..

Ne vozim puno možda 200 -300 km godišnje, leti. Ranije nije bilo ispod 1000-1500..
Svakako moram skidati mašinu, jer ću provlačiti žice za struju ( zmigavce, "sat" itd.). Verovatno ću odmah sve da uradim, pa sve to bude ki novo! Da možemo da potegnemo na roštilj u Fruškać u dublu na sigurnoj mašini. I uživamo u lepoj vožnji :biker_scooter: :greenstars:

E sad da se vratim na temu, čime bih skidao ležajkeve radilice? Treba mi neki radafciger?
Na Zoljiici sam to jednom radio, ali je davno bilo.

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 June 2017 - 20:14

Ako rasklapaš blokove ugrej samo fenom sa spoljne strane u predelu doseda i ležajevi će najverovatnije ostati na osovini radilice.. Ako ne bude tako onda mogu i da se izbiju sa spoljne strane pošto povadiš semeringe, naravno grejanje blokova pomaže i kod vađenja i kod ubacivanja-sklapanja





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users