Jump to content


Aprilia SR-1 Pyrotherm team



976 replies to this topic

#161 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 13 March 2011 - 16:33

View PostMario, on 13 March 2011 - 13:05, said:

da da... ja sam ga ubedio namerno da bi mu vratio za ono u Krusevcu Xciting500, al dao se u bediti tako da je to isto...

btw, ovo je pocetak, ludilo tek dolazi
Pa sta jos moze da se nabudzi sto do sad nije nabudzeno... Motor od R1?? http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

View PostLenko, on 13 March 2011 - 14:39, said:

Eh bre, momci, svi vozite te šugave Aprilije (čast izuzecima) ! ko da ni jedna fabrika više ne postoji !
Ko im kaze... :D

#162 ZlajoX

    Grunf u najavi

  • Members
  • PipPipPip
  • 376 posts
  • MestoSremska Mitrovica
  • VozimSuzuki DR600 DJEBEL

Posted 13 March 2011 - 20:59

Jel pao neki rostilj za gosta http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/1oda.gif

#163 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 13 March 2011 - 21:37

naravno karmunadle i slanine, sad nije na roštilju jer nije bilo vremena, zaduženi za tiganj su odradili i bleki je prvi put u životu jeo karmunadle sa slatkim sosom od višanja...

pa ludilo, rolnice su tek juče kasnije spuštene na meru koja radi međuubrzanje na ciljnom obrtaju 13500-13800,,.. danas je legao i filter vazduha i jedno detaljno štelovanje karb-a, a utrčao je i oversize disk 240mm, biče nekih fotki sutra...

ostaje naravno da se ugradi onaj koso, koji ima merenje akceleracije, jer se veoma teško oseti šta je dobro a šta nije... ostaje da izbacim ceo motor sa onim spacerima što sam radio ranije, to je oko 10cm ceo blok nazad... i da se uklopi TMX30 Mikuni, pa njega sada zaobilazim jer nemam kvalitetno rešenje, a on mora dobiti svoje mesto....

usput bavio sam se razmišljanjem kako da rešim regulaciju temperature jer je nemoguće po ovom vremenu pregurati 45C a to nije dovoljno za ozbiljniji test, i podešavanje...

razmišljao sam na koji način da uradim regulaciju i došao do zaključka da će najbolje biti ako uradim kontinualnu kontrolu broja obrtaja pumpe koju u mom slučaju tera jednosmerni motor, sa ako je moguće postojećom sondom, koja se koristi za merenje temperature i uvrnuta je u glavu motora.. napreciznije a na kraju i neophodno je baviti se temperaturom koja je u samom cilindru a ne negde u liniji... i ovde imam nekoliko ideja kako da rešim regulaciju jednosmernog napona napajanja pumpe u zavisnosti od temperature koja će preko sonde promenljivim otporom uticati na operacioni pojačivač a koji će dalje da kontroliše NPN tranzistor najverovatnije neki iz BD serije ili 2N3055.. kalibracija je naravno neophodna i mora postojati kolo potenciometarsko gde bi sa nekim helipotom ili malenim trimerom podesio radnu tačku koja mi najviše odgovara.. Da ne komplikujem kad uletim u taj projekat objasniću detalje...

nego danas sam se prijatno iznenadio.. naime pumpa je vezana na prekidač za poziciju pa mogu da je uključujem i isključujem sada kako mislim da je potrebno za razliku od ranijih godina kada je bila na kontakt bravu...

i rešim da podesim karburator ajde sačekaću 60-70 stepeni ne uključujem pumpu, međutim kako je dobio 70, počela temperatura da opada do 55-50,, pipnem rukom kad hladnjak topao u dnu, gore još hladan.. eto termosifonski sistem radi i bez pumpe.. tako da je zaključak da ova bosch pumpa preko radnog kola propušta tečnost lagano, a i da je ovaj hladnjak od auto klime iako ima oba priklučka u dnu, funkcionalan samo je potrebno da se pojavi malo veći pritisak na razlici temperature, tako da na 70 kreće da protiče temperatura kroz ceo sistem.. sačekao sam još malo da se ujednači i popne do 60, sada je već ceo hladnjak preuzeo tu temperaturu.. i za sve vreme podešavanja pumpu nisam uključivao,, a temperatura mi je skočila do 80 stepeni..za recimo 20-ak minuta...

pa eto zadovoljan sam jer nisam verovao da će ova kombinatorika fukcionisati termo sifonski, pa imam lagani protok na vreme, i bez pumpe...

#164 ZlajoX

    Grunf u najavi

  • Members
  • PipPipPip
  • 376 posts
  • MestoSremska Mitrovica
  • VozimSuzuki DR600 DJEBEL

Posted 13 March 2011 - 21:49

Pa da, dobio si sistem centralnog grejanja koji moze da funkcionise bez pumpe ukoliko su radijatori visi u odnosu na pec, jer vruca voda uvek ide prema gore i potiskuje hladnu nazad, tako da je dobro ispalo. (jel se Blackie prejeo) http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/1jee1.gif

#165 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 13 March 2011 - 21:58

Karmunadle, hehe :D jedva procita...

Stavis napred jedan karton, ko sto stavljaju na jusama i mora da podigne temperaturu, da mu je*es oca... A zaposli cheese-ija da ti napravi to za pumpu, komplikovano je to dosta... Ipak tu treba malo vise elektronike... Ili ipak ti znas i oko toga... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/unsure.png

Jesi nekad razmisljao da skines sa nekih kola ili motora protokomer i ECU i da se to nabudzi na motor... Ipak, karb je prevazidjen, a ECU bi mogo da se remapira... Dal je neko to vec radio, dal je moguce???

I jedno pitanje nevezano za Apriliu... Zasta mu sluzi boost?

#166 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 13 March 2011 - 22:21

javiće se on već, ja mislim da se dobro najeo, taman posla da ga pustim gladnog, preveslao je tog dana skoro 500km motorom..

pričaš o sistemu injektora, što se toga tiče ne ulazim u to pre kolega iz nemačkih i francuskih klanova, za mapiranje je tu malossi eprom koji ima mapu optimizovanu za ovaj cilindar, dakle ugao paljenja je promenljiv u zavisnosti od obrtaja, kako ne znam , to je tajna koja se prodaje za debele novce....

imam velike nade u ovaj Mikuni TMX30 pogotovu što je to karb sa powerjet diznom odnosno atomizerom, pa će biti fiskulture.. imaš o tom power-jetu štivo na engleskom nedavno sam postavio u odljeku gde su manuali karburatora.. Boost služi da ispegla neravnomerno punjenje koje se javlja usled pulsiranja usisavanja smeše, najviše se koristi kod velikih difuzora... ima i to negde u faq..

#167 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 13 March 2011 - 22:33

Ne nisam mislio na eprom... Sto se ugla paljenja tice to si resio...
Ja sam mislio na to da kada bi se stavio protokomer, trebao bi da se ECU remapira, kao sto je stelovanje karba... Samo sto ECU ima jos neke senzore osim protokomera, npr. temperature, i onda u zavisnosti od toga ubacuje odredjenu kolicinu gorivao u usis... Ustvari to je mnogo komplikovanije, ali stvarno bih voleo da vidim na turpiji kao tvojoj...

Kolko sam shvatio taj power-jet mu sluzi da jos malkice goriva ubaci u smesu na visokim obrtajima, tako da moze da bude preciznije... Ne mogu da citam o tome, jbs engleski... Al i dalje smatram da je karb prevazidjen, i to jos pre 20god...

Za boost cu da potrazim sad u faq, to me vise zanima... :D

#168 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 13 March 2011 - 23:13

Bogumi, dočeka me kako red nalaže, a sos od višanja je tek bio vrhunac. Elem taj dan sam napunio i dušu i trbu, A malecna Aprilili oslikava onu staru, da se otrov drži u malim bočicama. Ne smem ni da zamislim kako će ići sa 30kom, a pritom još i razradjena.

#169 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 30 March 2011 - 09:22

Pristigao je očekivani disk stage6 240mm, sa adapterom za klešta, za divno čudo ovde nisam morao da pravim ručno.. odlučio sam se ovako jer sa onim od 200mm nisam imao nikakve razlike u kočionoj sili ako mi klešta ostaju na istoj poziciji, znao sam to i ranije samo sam se dvoumio da li da uradim nosač koji će izbaciti brembo klešta da idu 5mm bliže ivici, jer je razlika između originalnog 190 i ovog od 200 svega 5mm u poluprečniku...bio je u opciji i onaj od 260mm samo mi se učionio preskup, mislim da će ovaj biti odličan...

Posted Image Posted Image Posted Image


Pristigli su i Stage6 short drag filteri sa 44 i 48mm prihvatom za oba karburatora, ovaj je ovde već atestiran staje odlično, za TM24 ide 44mm... jedna slika je iz tunela kod akumulatora..

Posted Image Posted Image


preostaje mi da odradim još jedno detaljno podešavanje, da završim katerisanje nalepnica, i na kraju da ugradim taj famozni koso... evo još nekih slika

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image

#170 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 30 March 2011 - 09:37

Jos samo da se skinu ovi prednji zuti migavci, i bice odlicno...

#171 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 30 March 2011 - 09:51

da to sam zaboravo, planirao sam da kupim te providne, nije neka cifra...

#172 Zox036

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 324 posts
  • VozimSpeedfight 3 MHR

Posted 30 March 2011 - 10:24

super ispalo...lepo bi mu legli ti providni zmigavci.Nego jel si mislio da ostavis onako otvoreno na prednjoj maski ili ide neka mreza da se nevidi onako hladnjace?

#173 MILPER

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 posts

Posted 30 March 2011 - 10:42

Au Mario , svaka cast!! Stvarno je sve vrhunski odradjeno!!!

#174 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 30 March 2011 - 11:41

mislio sam na neku mrežicu, i nabavio sam pletenu od prohroma samo je pretvrda, mislim da su žice 0,8 i toliko muke bi imao sa savijanjem da jednostavno nisam hteo da se upustim, plus što je pletena pa se raspada ako nije tačkasto povarena...

videću da nakopam neku koja je vučena, recimo sa onim malenim rombovima ili slično, fora je da mora prvo da se savije u luku pa da se iseče oblik koji će nositi i delove za izbacivanje nekih 10-15mm jer mi toliko viri hladnjak van ose, pa da se ta izbacivanja posavijaju i na kraju da se u plastici isplanira prihvat...

najverovatnije bi išao na crnu ili crvenu boju...

#175 LiMa

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 237 posts
  • Mesto011
  • VozimGilera Runner 49

Posted 30 March 2011 - 13:26

Ima po knjizaram crna mrezasta kanta (ili je to za kisobrane) kao casa za olovke. Mrezica je jako fleksibilna ja mislim

Edit: evo ga
http://www.kancelari...e-mrezasta.html

#176 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 30 March 2011 - 17:31

Ma ljudi, u zemunskoj gvožđari, ima 3,4 vrste tih mrežica, i ceo kvadrat je oko 300 din ! Zašto uništavate kanc. nameštaj ?

#177 Weseli-90

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 470 posts

Posted 30 March 2011 - 18:16

Lepo mu je cucnuo novi disk...dobro si ga sredio, ovde do daljnjeg ne treba nista dirati...super je aprilija :D

#178 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 30 March 2011 - 18:31

treba voziti, ali me nervira gorivo, sipao sam taj BMB premium 95 sa 3% motul 710-ke, dobro radi i sa ovim, međutim treba da organizujem nekako Shell V power 100... u knjizi pišu min 98 oktana...

#179 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 30 March 2011 - 23:12

Najbolja mrezica je ona od kanti koja je 450 din.. Od toga iseces komplet za hladnjak i jos ti i viska ostane http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1jee1.gif

Disk je brutalan. Jel to bas za Apriliju sa 12' tockovima ili je neki univerzalan posto vidim da ima vise rupa za srafove?!
Jel mi mozes izmeriti ako ti nije problem precnik izmedju rupa i razmake izmedju srafova? Ako se ne varam po slikama se cini da je prihvat na 3 srafa kao i kod mene na Vivi..
Jel sad ima poboljsanja u kocenju? Meni se zadnjih dana javljam problem da ne uspevam zakociti na vreme, tako da se moram pozabaviti kocnicama.

#180 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 30 March 2011 - 23:56

Sad sam tek provalio da si hobi odneo na posao, http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1jee1.gif
A trakice, ništa ne prijavljuješ, ccc





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users