Jump to content


Aprilia SR-1 Pyrotherm team



976 replies to this topic

#201 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 10 August 2011 - 23:26

Al cek,nije mi samo jedno jasno,el ti sad moras stalno da punis rucno akumulator?On ako ima veci kapacitet samo ce da mu treba vise vremena da se isprazni,ali ako se brze prazni nego puni mozes i od kamiona da mu stavis on ce ipak da se isprazni...el tako?

#202 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 August 2011 - 23:29

@Muhi obe podloške su dimenzije, da nailaze na osovinu prenosnih zupčanika, tako da sam ih obe stavio kako na slici vidiš na manju osovinu.. u početku sam imao blago zviždanje, prvih možda 10-ak km, i posle se utišalo, dok je onaj zvuk meljanja nestao potpuno.. ostao je samo mali prizvuk primara, kad pustiš gas kada se motor usporava... interesantno je da sam otvarao i druge minareli prenose, i da je ovde kod mene bilo dve platnice za razliku od drugih gde sam se uglavnom sretao sa tom jednom debljine 1mm..

@Rade što se tiče grejanja, kod MHR-a je kasnije temperatura bila oko 62-65, zaista je nešto manja verovatno da je cilindar nešto protočniji, a i sa njim je bio upregnut TM24 karburator koji je uneo znatno više goriva, termostata nema ni ovde a nije ga bilo ni na MHR-u..

@Miloš da tako je ovo paljenje nema punjenje akumulatora i nema namotaje za svetlo, kada bi recimo bio samo motor za trke sa mehaničkom pumpom za vodu onda mi akumulator ne bi ni trebao.. što se punjenja tiče uvek je cela noć na raspolaganju, samo je pitanje koliko se po danu voziti, ovde i nije u planu da se vozi na neke duže staze, bitno mi je samo da izvuče tu vožnju preko dana, a ukoliko je srednja potrošnja 2A, onda će ovaj dovoljan biti za 9 sati rada motora.. može naravno i od auta akumulator samo nema potrebe....

rešiću ovo dnevno svetlo sa LE Diodama pa će njihova potrošnja biti značajno manja, pumpa ko pumpa troši oko 0,8A... ostali potrošači se samo sabiraju..

#203 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 September 2011 - 21:43

ovih dana smo radili par testova i analiza na replika setupu.. od zadnjeg podešavanja ništa nisam radio.. mašina je dobro spremna, a mogla bi biti još bolja.. o HE setupu ne razmišljam ove sezone...


ovo je na putu gde nema saobraćaja, ova deonica se trenutno ne koristi...

Posted Image


ovde su tačke ubrzanja, 100m bi trebala biti tačka br.5 gde sam otvorio parametre

Posted Image


evo i tablice sa podacima za svaku tačku

Posted Image


ovde mašina razvija snagu od 9kw na točku odnosno 11kw na radilici, težina vozača i motora je ukupno 140kg..

Posted Image


i maksimalna izmerena brzina..

Posted Image


a evo i slipovi sa različitih merenja koja iz ovih parametara proizilaze.. vidimo da je ubrzanje na 1/8 milje odnosno 201m dobro da bi na 1/4 milje odnosno 402m splasnulo, motor u drugoj polovini puta već prevrti i rezonancu i prenos.. vremena su bolja nego moja u Batajnici 2009-e godine...

Posted Image


evo slipova sa batajnice, na svakom su po dva rezultata, moj i takmičara koji je startovao paralelno...

Posted Image

#204 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 08 September 2011 - 22:16

Maximalna 111 po gps-u?! Svaka cast, vidi se koliko doprinosi laksi vozac http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/gitara.gif

#205 Muhi

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimPiaggio Zip SP

Posted 08 September 2011 - 22:49

odlicno!samo kaze prevrtava kasnije?zasto to?i jel mozes da mi napises koji imas cilindar,spuh,karb na tom setu? http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/gitara.gif

#206 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 September 2011 - 23:39

@rade težina vozača je ključno pitanje

@muhi prevrtava jer nema više prenosa, znači istera remen do kraja i prebaci obrtajima rezonancu auspuha, mogao bi sad još jedan sekundar da se ubaci, mada meni za 14000 obrtaja nije potreban...


Airsal T6 70 stock
Mikuni 16 +Airbox
Reverse DUO spuh
MHR Overrange 2005 vario + torque
Pollini 2G + Pollini EVO
Malossi +15% primary
MHR Innerrotor

#207 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 07 October 2011 - 10:50

evo pošto se situacija koliko toliko sredila, na drag nismo izašli jer se vozačica prizemljila u zadnjem danu treninga pri zaustavljanju.. prednji točak je prokliznuo po kamenčićima pored ivice puta, pri brzini od cca 30... od povreda je dežurno bilo desno koleno, srećom duboka travuljina je ublažila salto, nema preloma samo udarac i otok.. ovde ću se osvrnuti samo na full face kacigu, nikad nisam ni pomišljao da kupujem manju, ovde je posao odradila, i bradu i usta je sačuvala... da smo imali punu opremu sa protektorima kolena i ruku bilo bi sve drugačije... na žalost delimo se na one koji su pali i na one koji će tek da padnu, pa je evo ovde moja starija imala priliku da se upiše u veliku knjigu.. nadam se da je ovo prvi i poslednji put..

manje važno...apilija je dobila po plastikama sa strane, prednje staklo desnog migavca i malo se ulubio reverse, koliko vidim moći ćemo da ga izvučemo.. ostalo su sitnice, sledi ponovo farbanje preko zime, bar ovih delova koji su potpisani...

u međuvremenu stavio sam roost na mašinu, i pozabavio se malo setovanjem ovog miknui 16 karba... u airbox-u je sada malossi red sponge, i najzad sam rešio napon za saug, sa napajanja vodene pumpe... kakav propust, ostavio sam saug nepovezan, u žurbi i nasetovao karb tako da radi.. to je naravno uslovilo da je kompletna slika isporuke goriva u zbiru sa diznom za saug, i da sve vreme vožnje imam nalivanje na manjim otklonima više, a na većim otklonima ručice nedovoljno...

prekidač za poziciju mi služi i da uključujem vodenu pumpu, a evo sad i da isključim saug, pa je paljenje motora u stadijumu sa saugom kada voda ne cirkuliše, i tako ga uglavnom ostavljam da radi 30-ak sekundi, posle čega kreće cirkulacija i postepeno iskljčenje sauga.. merio sam, ovom bimetalnom saugu treba 10-sekundi da se iglicom potpuno zatvori saug diznu, tj. da je izgura cca 2mm...

usput neki dan sam izmanjao centralnu i malo dotegao kvačilo, sada je žuta malossi i rolnice od 4,5g, težio sam da motor uhvatim tik preko 10k obrtaja jer tu roost već počinje da se javlja, veoma lepo radi na 12k, međutim malo mi je to preterano za mirniji setup... a evo kako karb dolazi u precizniji stadijum probijamo se i preko 11k... psujem koliko je smorno skidati airbox i karb sa ov e SR-ke jednostavno je ram sa onim ojačanjima baš na putu za sve pristupe šrafovima, i kod 4-og skidanja već ide paleta psovki.

nisam još sasvim zadovoljan, ovo je sa spuštenom iglicom na predposlednjem zarezu mikuni 16-ke i 98 diznom, čini mi se da pre rezonance nijansu preliva, a u rezonanci da je na srednjem otklonu malo tanak... probao sam i 100-ku, tu je nešto bolji ali je prelivanje na početku preveliko pogotovu kada dobijem radnu temperaturu od oko 60-70C..

evo jedan video sa testiranja od sinoć... malo se slabije vidi, ali se zato čuje



#208 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 07 October 2011 - 12:28

Al je dobar zvuk :D
Jesi vratio termostat sad kako je malo zahladnilo?

#209 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 07 October 2011 - 12:42

hah treba da kupim, nikad ga nisam ni imao, onaj sa kymca sam prodao, ne znam da li ću stavljati, svakako se ne vozi po zimi, nego zajeban je hladnjak, nagura recimo temperaturu do 50-ak , i kad uključim pumpu sruši na 25-30 i tu se moli par minuta do 40-45 pre toga ne vredi ni raspaljivati

#210 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 07 October 2011 - 12:55

Da bas je problem voziti po ovakvom vremenu bez termostat. Moram preci i do 5 kilometara dok ne dostigne 60 stepeni.

#211 Gligorije

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 166 posts
  • MestoSombor
  • VozimSprint Grizzy

Posted 07 October 2011 - 15:03

opasna masina !!! kakav zvuk http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1jee1.gif <3 :D

#212 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 07 October 2011 - 15:44

lepo se čuje, vrišti od snage.. :D
Šteta što se ne vidi brzinomer da vidimo kako puni, pa da uporedimo sa ubrzanjem MHR-a!!

I ja vozim bez termostata i temperatura nikada ne udari ni 50 a kamoli 60...Sa pumpom je dobra varijanta, ti mu doziraš koliko treba mada treba pronaći konstantnu i idealnu temperaturu, ne možeš svaki čas njakati pumpu..

#213 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 07 October 2011 - 18:09

A el moguce da se stavi neki otpornik na pumpu da manje gura?I npr npravis dva prekidaca,jedan da ide direktno,a jedan preko otpornika,i kad je hladno ukljucis preko otpornika,a leti direktno...

#214 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 07 October 2011 - 18:45

Ili neka fora preko temperature, da pumpa ne radi dok ne dostigne radnu tepmeraturu, i onda kad pocne da prelazi da se ukljuci, ali da sporije okrece, a ako pocne jos da dize temperaturu da brze gura vodu.. Tj. da stalno odrzava jednu temperaturu tako sto ce da povecava i smanjuje brzinu pumpe...

#215 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 07 October 2011 - 19:16

da,nesto kao ventilator na automobilu...znaci senzor koji je ukljucuje kad dostigne odredjenu temperaturu...ali da prvo bude u 1. brzini,pa ako i dalje dize temperaturu ubaci u drugu(znam da je tako kod nekih automobila).

#216 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 October 2011 - 09:53

View PostMario, on 13 March 2011 - 21:37, said:

naravno karmunadle i slanine, sad nije na roštilju jer nije bilo vremena, zaduženi za tiganj su odradili i bleki je prvi put u životu jeo karmunadle sa slatkim sosom od višanja...

pa ludilo, rolnice su tek juče kasnije spuštene na meru koja radi međuubrzanje na ciljnom obrtaju 13500-13800,,.. danas je legao i filter vazduha i jedno detaljno štelovanje karb-a, a utrčao je i oversize disk 240mm, biče nekih fotki sutra...

ostaje naravno da se ugradi onaj koso, koji ima merenje akceleracije, jer se veoma teško oseti šta je dobro a šta nije... ostaje da izbacim ceo motor sa onim spacerima što sam radio ranije, to je oko 10cm ceo blok nazad... i da se uklopi TMX30 Mikuni, pa njega sada zaobilazim jer nemam kvalitetno rešenje, a on mora dobiti svoje mesto....

usput bavio sam se razmišljanjem kako da rešim regulaciju temperature jer je nemoguće po ovom vremenu pregurati 45C a to nije dovoljno za ozbiljniji test, i podešavanje...

razmišljao sam na koji način da uradim regulaciju i došao do zaključka da će najbolje biti ako uradim kontinualnu kontrolu broja obrtaja pumpe koju u mom slučaju tera jednosmerni motor, sa ako je moguće postojećom sondom, koja se koristi za merenje temperature i uvrnuta je u glavu motora.. napreciznije a na kraju i neophodno je baviti se temperaturom koja je u samom cilindru a ne negde u liniji... i ovde imam nekoliko ideja kako da rešim regulaciju jednosmernog napona napajanja pumpe u zavisnosti od temperature koja će preko sonde promenljivim otporom uticati na operacioni pojačivač a koji će dalje da kontroliše NPN tranzistor najverovatnije neki iz BD serije ili 2N3055.. kalibracija je naravno neophodna i mora postojati kolo potenciometarsko gde bi sa nekim helipotom ili malenim trimerom podesio radnu tačku koja mi najviše odgovara.. Da ne komplikujem kad uletim u taj projekat objasniću detalje...

nego danas sam se prijatno iznenadio.. naime pumpa je vezana na prekidač za poziciju pa mogu da je uključujem i isključujem sada kako mislim da je potrebno za razliku od ranijih godina kada je bila na kontakt bravu...

i rešim da podesim karburator ajde sačekaću 60-70 stepeni ne uključujem pumpu, međutim kako je dobio 70, počela temperatura da opada do 55-50,, pipnem rukom kad hladnjak topao u dnu, gore još hladan.. eto termosifonski sistem radi i bez pumpe.. tako da je zaključak da ova bosch pumpa preko radnog kola propušta tečnost lagano, a i da je ovaj hladnjak od auto klime iako ima oba priklučka u dnu, funkcionalan samo je potrebno da se pojavi malo veći pritisak na razlici temperature, tako da na 70 kreće da protiče temperatura kroz ceo sistem.. sačekao sam još malo da se ujednači i popne do 60, sada je već ceo hladnjak preuzeo tu temperaturu.. i za sve vreme podešavanja pumpu nisam uključivao,, a temperatura mi je skočila do 80 stepeni..za recimo 20-ak minuta...

pa eto zadovoljan sam jer nisam verovao da će ova kombinatorika fukcionisati termo sifonski, pa imam lagani protok na vreme, i bez pumpe...

da se dopišem nemam taj lagani protok uvek i nije dovoljan.. tako da ostaje pumpa

#217 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 08 October 2011 - 11:27

Da, pisao si to vec.. To je ustvari tvoja ideja, znam da sam je negde procitao, ali nisam znao da je to bilo ovde..

#218 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 13 October 2011 - 21:59

danima lovim gde mi se javlja propadanje snage na punom gasu posle nekih 500m -1km, i juče vratim paljenje u agresivniji početni stadijum, gde je 2,25mm pre GMT startni delay 25 stepeni, (dok smo spremali motor sa Reverse spuhom na 9300 vratio sam na 1,5mm jer mi je motor mirniji, a svakako ne prelazim 10k obrtaja, te sam prevario mapu za celih 5 stepeni jer je početak na 20 stepeni).. danas odlučim da probam i propadne mi snaga već posle 200-300m punog gasa, bukvalno se ne izvučem ni do 100-ke po satu..

jasno je sada već da fali goriva u lončetu i da mi nivo na plovku nije dovoljan za ovu isporuku snage... otvorio sam ventil za dodatnih 1mm, već mi se učinilo da preliva, koja kap se i pojavila na odušku.. evo sa 98 diznom jedan test..

lepo ubrzava, i drži obrtaje preko 11k, do nedavno su mi ova podešavanja prenosa nosila 10700 u međuubrzanju...




međutim nisam zadovoljan porastom temperature, uočio sam da posle 20-ak sekundi punog gasa temperatura naglo počinje da raste konkretno od 62-69




i pored velikog hladnjaka, i relativno niske temperature oko 15C vazduha... kasnije sam probao i 100, i 102 diznu i problem je identičan, jednostavno u ovom početnom položaju ostaje prevelik ugao predpaljenja na 11000 obrtaja, trebalo bi mi ili veći obrtaj, gde bi eprom spustio ugao predpaljenja na još manje ili da opet varam u početnom stadijumu... kasnije sam probao i 105, tu već preliva i trokira, i u rezonanci na punom gasu, dakle ne mogu bogatiju smešu da namiksam...

moram sačuvati ovaj airsal, svi znamo koliko je osetljiv, a ne treba mi replika setup na 13000 da se vrti, dosta mi je plafon 11k obzirom da se roost javlja preko 10k, kada popravim reverse najverovatnije on ide nazad na ovaj setup do pripreme za trku i sledeću sezonu..

replika setup sa snimka je

Airsal T6 LC termogrupa
Stage6 R/T radilica
MHR Inerrotor 2,25 paljenje
Roost sprint HR spuh
Mikuni 16 / dizna 98 +Airbox otvoren 23, Malossi red sponge filter
MHR overrange vario+torque+remen
Pollini EVO2G kvačilo
Primarni prenos +15%

#219 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 13 October 2011 - 22:27

ne mogu da se načudim kako ovo ide sa jednim 16mm mikuni stock karbom...isuse!! Kad dođem sebi komentarisaću još malo.. :)

#220 Gligorije

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 166 posts
  • MestoSombor
  • VozimSprint Grizzy

Posted 13 October 2011 - 22:39

totalna ludnica od motora :) <3 :D http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/biker_scooter.gif





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users