#661
Posted 06 August 2016 - 22:07
Englezi koriste rec "harmonics" mi kazemo amplituda. Rezonanca prostiranja usisnog talasa ide u naletima, identicno kao i kod izduva, duzina auspuha odredjuje rezonantni talas za odredjene obrtaje motora.
Amplitude usisne rezonance dodnose povecanje snage, mere na tabeli su u inchima a duzina se meri se od ivice usisnog kanala prema klipu (2t) ili od ivice sica usisnog ventila (4t) pa do prvog veceg prosirenja (promene ugla difuzora).
uploadfromtaptalk1470517473161.jpg 55.85K 50 downloads
Ugao difuzora odredjuje brzinu protoka smese ali i procenat homogenizovanja smese, isto kao ugao zakosenosti klipica ili zasuna u karburatoru/siberu a isto kao i kod izduva, odnosno konusa auspuha, najvecu snagu daje povecanje ugla od 8 do 10*.
Ako se pravi trubica u homemade varijanti, treba samo nastaviti ugao prosirenja prema uglu difuzora na karburatoru, a duzinu praviti prema zeljenim obrtajima motora.
#662
Posted 07 August 2016 - 08:00
Dakle ona svakako postoji i u zavisnosti od brzine proticanja smeše i dužine usisnog stuba može da donese bolji ili lošiji ulaz smeše.. Fenomen je ustvari pritisak koji pomaže vakumu mašine iz bloka, a koji će se javiti na tačnim obrtajima. Pritisak smeše možemo uporediti u jednostavnom preseku na način da smeša koja još nije usisana usled tačnog broja titraja počinje da se kreće sama u smeru ka bloku (pozitivna) ili ka filteru (negativna).
Jednostavan primer može biti i zvučni ključ koji proizvodi zvuk određene frekvencije dugo posle udarca, a one zavise od dužine viljuški... Iste ove rezonantne pojave koristimo kod 2T motora kako na izduvu tako i na usisu...
Jennings je pisao da na usisu može i jedna najobičnija duga cev da se podesi da bude rezonantna, međutim njena dužina bi za udarnu rezonancu trebala biti ogromna i bila bi usko rezonantna.. ( power band mali ).. Zbog toga su naučnici počeli koristiti drugu i treću harmoničnu frekvenciju koje su naravno slabije ali praktično izvodljive..
Difuzor je element koji će svojom krivom učiniti da pritisak-negativni vakum bude širi, i njegovo delovanje bude u većem powerbandu.. Isti pokušaji rade se i sa boost botle bocama koje svojom zapreminom na putu smeše ubiju negativne rezonance ali ne pomognu pozitivnoj...
Kako god mi se ovde bavimo isključivo dobitkom na rezonanci usisa, ugao i dužina difuzora uslovljeni su mnogim faktorima. Najveća promena parametra osim broja obrtaja je promer difuzora karburatora. Reći ćemo da je primarna kompresija bitna, kao i radna zapremna cilindra- tj " pumpe " koja usisava za brzinu proticanja, ali je najveća promena površina otvora, odnosno presek... Za 30mm odnosno 700+ mm^2 ide mali difuzor eksponencijalne krive, dok za manje ide duži. Ponavljam se nije ni sve jedno da li lovimo 8000 ili 13000...
Ja sam imao i pre 20g difuzor na bing 20 karb-u, imao sam ga i na Kymco sa TM24, pa smo sa poturpijanim Malossi sport-om bili tik uz rame jačem protivniku sa nikasilom i 50kg ramom, a imao sam ga i 2008-e u Batajnici na drag-u..
Uglavnom dobro je ako ulovimo drugi harmonik, jer se baš oseti taj efekat "turbo" ubrizgavanja.. sve može naravno i da se izračuna, samo je bitno vladati sa svim parametrima i precizno sve meriti...
#663
Posted 07 August 2016 - 15:39
U međuvremenu puče italija, izdala me origigi mnogo voljena dekla, zezam se tu sa tri šarafa i eto
I nakopah jednu od f15, naskrnavljenu gitom, ali na opšte oduševljenje projektovanu po mom ukusu... eto imaću sve šarafe kako je i pravilnikom propisano, ne znam ni zašto sam originalnu onako nakasapio...
#664
Posted 07 August 2016 - 21:44
Dugo godina nisam mogao da ukapiram da se grafitna ne pakuje debelo u kanale, čak je i onaj baja na malossi video tuturijalu napakovao pogrešno... ranijih godina sam mislio da su mi loše zaptivne gumice i da mast izleti jer imam taj problem, međutim polini remenice i gumice su nove... sve je ovde novo...
Sada kada sam puga radio sam skapirao da mast ide samo po unutrašnjem utoru torque-a
I to je sasvim dovoljno da podmazuje štiftove, recimo da jednom u sezoni može ta grafitna da se izmenja i kraj...
Hiljadu problema dolazi sa zamašćenim kvačilom, variom i remenom...
#665
Posted 07 August 2016 - 22:51
Šta znači ne možeš da koristiš blatobran dok šteluješ, smeta a? A jel menja stvari sa i bez mrežice po postavci karba?
#666
Posted 07 August 2016 - 23:02
Drago mi je da SR-ka stala na noge punom snagom i da je krenulo to fino stelovanje! Odlicno odradjen subframe, svaka cast
#667
Posted 10 August 2016 - 17:31
Pukla mi uvodnica creva za powerjet ... plastikaner 90 stepeni
#668
Posted 10 August 2016 - 17:39
#669
Posted 10 August 2016 - 17:42
#672
Posted 10 August 2016 - 18:19
#673
Posted 10 August 2016 - 18:29
Sa tim sam se susreo prvi put na phbg-u, koji za razliku od manjih dell ima bas ovakav izvod pilot kanala...
Vidi se da se radi i steluje, cim pucaju stvari
Odlicno si se snasao sa ovom cevcicom od wd-a!
#674
Posted 10 August 2016 - 19:28
Odlicno si se snasao, svaka cast!
Samo neka se steluje. Znaci ipak si morao manju pilotku zbog nalivanja. Na starom je bila 25?
#675
Posted 10 August 2016 - 20:36
Idu egzibicije krivljenja limića koji nosi plovak da ranije/kasnije zatvara tj da ima dovoljno goriva na full gasu a da opet ne naliva previše na startu....muka....i kad sve pogodiš opet nije dobro i tako u krug...
dobro si se snašao za ovaj plastični izvod...
#676
Posted 10 August 2016 - 20:48
Rupa je bila 1,9mm cevka od wd-a je 2,12 u tom telu prema karbu imam oko 3-4mm dubine, kad skroz zabodem cevku onda tesko prolazi vazduh, dok kada je izvučem 1mm bude sve ok... gornji pipak sam morao da izbusim sa 2.2 jer nije bilo sanse da navucem tih 7mm ... itd
Gluposti se dešavaju, i pretvrdo je ovo crevo sto je mikuni dao, dobro bi doslo neko silikonsko...
#678
Posted 10 August 2016 - 22:16
#679
Posted 11 August 2016 - 08:18
naravno mogao bih da uradim i stabilizatore od debljeg materijala i da povarim jednu rešetku bliže... ali to mi deluje trenutno komplikovanije rešenje...
#680
Posted 11 August 2016 - 14:42
36 user(s) are reading this topic
0 members, 36 guests, 0 anonymous users