Jump to content


Aprilia SR-1 Pyrotherm team



976 replies to this topic

#661 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 August 2016 - 22:07

Naravno, sve se radi prema proracunima, nista se ne moze napamet...


Englezi koriste rec "harmonics" mi kazemo amplituda. Rezonanca prostiranja usisnog talasa ide u naletima, identicno kao i kod izduva, duzina auspuha odredjuje rezonantni talas za odredjene obrtaje motora.

Amplitude usisne rezonance dodnose povecanje snage, mere na tabeli su u inchima a duzina se meri se od ivice usisnog kanala prema klipu (2t) ili od ivice sica usisnog ventila (4t) pa do prvog veceg prosirenja (promene ugla difuzora).

Attached File  uploadfromtaptalk1470517473161.jpg   55.85K   50 downloads

Ugao difuzora odredjuje brzinu protoka smese ali i procenat homogenizovanja smese, isto kao ugao zakosenosti klipica ili zasuna u karburatoru/siberu a isto kao i kod izduva, odnosno konusa auspuha, najvecu snagu daje povecanje ugla od 8 do 10*.

Ako se pravi trubica u homemade varijanti, treba samo nastaviti ugao prosirenja prema uglu difuzora na karburatoru, a duzinu praviti prema zeljenim obrtajima motora.

#662 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 07 August 2016 - 08:00

Pisali su i Jennings i Blair o ovome, radi se na uobličavanju amplitude rezonance usisnog sistema..

Dakle ona svakako postoji i u zavisnosti od brzine proticanja smeše i dužine usisnog stuba može da donese bolji ili lošiji ulaz smeše.. Fenomen je ustvari pritisak koji pomaže vakumu mašine iz bloka, a koji će se javiti na tačnim obrtajima. Pritisak smeše možemo uporediti u jednostavnom preseku na način da smeša koja još nije usisana usled tačnog broja titraja počinje da se kreće sama u smeru ka bloku (pozitivna) ili ka filteru (negativna).

Jednostavan primer može biti i zvučni ključ koji proizvodi zvuk određene frekvencije dugo posle udarca, a one zavise od dužine viljuški... Iste ove rezonantne pojave koristimo kod 2T motora kako na izduvu tako i na usisu...

Jennings je pisao da na usisu može i jedna najobičnija duga cev da se podesi da bude rezonantna, međutim njena dužina bi za udarnu rezonancu trebala biti ogromna i bila bi usko rezonantna.. ( power band mali ).. Zbog toga su naučnici počeli koristiti drugu i treću harmoničnu frekvenciju koje su naravno slabije ali praktično izvodljive..

Difuzor je element koji će svojom krivom učiniti da pritisak-negativni vakum bude širi, i njegovo delovanje bude u većem powerbandu.. Isti pokušaji rade se i sa boost botle bocama koje svojom zapreminom na putu smeše ubiju negativne rezonance ali ne pomognu pozitivnoj...

Kako god mi se ovde bavimo isključivo dobitkom na rezonanci usisa, ugao i dužina difuzora uslovljeni su mnogim faktorima. Najveća promena parametra osim broja obrtaja je promer difuzora karburatora. Reći ćemo da je primarna kompresija bitna, kao i radna zapremna cilindra- tj " pumpe " koja usisava za brzinu proticanja, ali je najveća promena površina otvora, odnosno presek... Za 30mm odnosno 700+ mm^2 ide mali difuzor eksponencijalne krive, dok za manje ide duži. Ponavljam se nije ni sve jedno da li lovimo 8000 ili 13000...

Ja sam imao i pre 20g difuzor na bing 20 karb-u, imao sam ga i na Kymco sa TM24, pa smo sa poturpijanim Malossi sport-om bili tik uz rame jačem protivniku sa nikasilom i 50kg ramom, a imao sam ga i 2008-e u Batajnici na drag-u..

Uglavnom dobro je ako ulovimo drugi harmonik, jer se baš oseti taj efekat "turbo" ubrizgavanja.. sve može naravno i da se izračuna, samo je bitno vladati sa svim parametrima i precizno sve meriti...

#663 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 07 August 2016 - 15:39

Namestio sam aluminijumsku mrežicu jer moram blatobran skinuti dok radim na karbosu, pa nema mi leba

Posted Image

U međuvremenu puče italija, izdala me origigi mnogo voljena dekla, zezam se tu sa tri šarafa i eto

Posted Image

I nakopah jednu od f15, naskrnavljenu gitom, ali na opšte oduševljenje projektovanu po mom ukusu... eto imaću sve šarafe kako je i pravilnikom propisano, ne znam ni zašto sam originalnu onako nakasapio...

Posted Image Posted Image Posted Image

#664 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 07 August 2016 - 21:44

I danas popodne ugledah grafitnu mast po torque drive-u to znači da je sve masno... kvačilo, remen i vario...
Posted Image Posted Image


Dugo godina nisam mogao da ukapiram da se grafitna ne pakuje debelo u kanale, čak je i onaj baja na malossi video tuturijalu napakovao pogrešno... ranijih godina sam mislio da su mi loše zaptivne gumice i da mast izleti jer imam taj problem, međutim polini remenice i gumice su nove... sve je ovde novo...

Sada kada sam puga radio sam skapirao da mast ide samo po unutrašnjem utoru torque-a

Posted Image

I to je sasvim dovoljno da podmazuje štiftove, recimo da jednom u sezoni može ta grafitna da se izmenja i kraj...

Posted Image

Hiljadu problema dolazi sa zamašćenim kvačilom, variom i remenom...

#665 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 07 August 2016 - 22:51

I meni zna da izbaci malo ispod donje gumice....verovatno sam i ja napakovao više nego što treba...moraću proveriti!!

Šta znači ne možeš da koristiš blatobran dok šteluješ, smeta a? A jel menja stvari sa i bez mrežice po postavci karba?

#666 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 07 August 2016 - 23:02

A neki dan mene kritikuje kako mi je izasla mast iz torq-a haha :)

Drago mi je da SR-ka stala na noge punom snagom i da je krenulo to fino stelovanje! Odlicno odradjen subframe, svaka cast

#667 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 August 2016 - 17:31

Gremlini napadaju, ima li ko otrov ....

Pukla mi uvodnica creva za powerjet ... plastikaner 90 stepeni

Posted Image

#668 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 10 August 2016 - 17:39

Bizon dvokomponentni cini cuda :)

#669 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 10 August 2016 - 17:42

Ako je polietilen ili polipropilen nema lepljenja sve ostale se lepe, Ali ove dve najbolje trpe hemikalije.

#670 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 August 2016 - 17:56

Cevčica od wd40 čini ulazak na tesno uz pomoć 2.10 burgije

Posted Image Posted Image Posted Image

I bison dvokomponentni kao armatura

Posted Image

Mater plastičnu

#671 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 August 2016 - 18:06

Evo slike i za Acu poštara... pilotka je 15, ali nema nikakve veze, gorivo ladno procuri u cilindar kada motor ne radi, ne može nivo da se namesti manje

Posted Image Posted Image Posted Image

#672 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 August 2016 - 18:19

Posted Image

#673 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 August 2016 - 18:29

Huh, ja sam pretpostavio da ce problem biti sa tim kanalicem od pilot dizne, koji, kako sada stoji karb, dodje skoro pod ravno pa je problematicno to kapkanje u cilindar, kao i nalivanje u radu na leru.

Sa tim sam se susreo prvi put na phbg-u, koji za razliku od manjih dell ima bas ovakav izvod pilot kanala...

Vidi se da se radi i steluje, cim pucaju stvari :)
Odlicno si se snasao sa ovom cevcicom od wd-a!

#674 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 10 August 2016 - 19:28

Eh, bas me cudi da je japanac stavio plastiku tu. Usteda materijala...
Odlicno si se snasao, svaka cast!

Samo neka se steluje. Znaci ipak si morao manju pilotku zbog nalivanja. Na starom je bila 25?

#675 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 10 August 2016 - 20:36

Taj neki veći ugao karburatora je potpuno nezgodan...prava je muka naštelovati motor da radi kako treba na startu...
Idu egzibicije krivljenja limića koji nosi plovak da ranije/kasnije zatvara tj da ima dovoljno goriva na full gasu a da opet ne naliva previše na startu....muka....i kad sve pogodiš opet nije dobro i tako u krug...

dobro si se snašao za ovaj plastični izvod...

#676 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 August 2016 - 20:48

Hteo sam prvo od umetka hemijske, ali ne prave ih od mesinga već jedno 20g pa nisam mogao da izbunarim ni jednu...

Rupa je bila 1,9mm cevka od wd-a je 2,12 u tom telu prema karbu imam oko 3-4mm dubine, kad skroz zabodem cevku onda tesko prolazi vazduh, dok kada je izvučem 1mm bude sve ok... gornji pipak sam morao da izbusim sa 2.2 jer nije bilo sanse da navucem tih 7mm ... itd

Gluposti se dešavaju, i pretvrdo je ovo crevo sto je mikuni dao, dobro bi doslo neko silikonsko...

#677 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 August 2016 - 20:51

Resio sam danas da napadnem ovaj s6 subframe.. nisam zadovoljan ovom postavkom, osećam da me zadnji točak ne sluša, pogotovo preko 100... pa razmišljam o svim solucijama

Posted Image Posted Image Posted Image

#678 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 10 August 2016 - 22:16

Ako zadnji točak ne sluša tj verovatno se ceo nosač nekako uvija a to nije nikako dobro...Rešavaj to da preprečiš gremlinima put...šta ti ostaje nego da povariš taj S6 subframe...?

#679 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 August 2016 - 08:18

ili da povarim subframe ili ako mislim da mi ostane izbačen da eliminišem silene sa frame-a koji idu na ram, velika je poluga i mislim da se tu uvija...

naravno mogao bih da uradim i stabilizatore od debljeg materijala i da povarim jednu rešetku bliže... ali to mi deluje trenutno komplikovanije rešenje...

#680 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 11 August 2016 - 14:42

Treba od debljeg lima. Ne verujem da je problem zbog silena jer kiesler produzenje od 10cm kad se stavi ostaju fabricki sileni..





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users