Jump to content


Aprilia SR-1 Pyrotherm team



976 replies to this topic

#781 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 June 2017 - 22:18

Tu se odmah dokazao mali biax i plastika je dobila novu dimenziju

Posted Image Posted Image Posted Image


U sledećem testu osećam još veoma malo vibracija i imam dosta kraći prenosni odnos, sada mi se već na 90kmh završava variomatski i mašina kreće u prevrtavanje...

Eto na ovaj detalj nisam obratio pažnju, sa strane prema kvačilu je TC isto malo širi pa ne leži potpuno

Posted Image

Naopačke se bolje primećuje, dakle opet brusni kamen i obaranje ivice

Posted Image Posted Image


U na kraju mi deluje dobro i otvaranje maksimalno

Posted Image Posted Image

Rešio sam da proverim izlaznost, na drugoj slici desno je malossi a levo polini remenica

Posted Image Posted Image


Zadovoljno konstarujem da sada nemam vibracija, mada sam se uverio da se malossi remenice nešto manje otvaraju i da mi se prenos završi na 94kmh i tu navuče obrtajima do 11300 odakle ne ide višlje.. Ovaj prenosni odnos bi sada bio idealan za fino podešavanje karburatora i dolazak do zadnjeg atoma snage.. Nije mi jasno do kraja koje su razlike u tom otvaranju, vozi se isti remen, isti vario, iste šajbice a različite remenice po brandu i materijalu...

Dakle Aca je bio u pravu, na ovim remenicama gde je 46 poklopac torque-a mora mina opruga bez obzira što mogu obe da se apliciraju, jer se ona praktično oslanja o zidove poklopca sa unutrašnje strane i tako ne osciluje. Jedino što ja nikada nisam vozio TC za 46mm mina oprugu, a polini 2G kvačilo nema utore za centriranje pa sam nekako uvek bio u vibracijama..

Videćemo šta se dešava preko 100 i šta će ti obrtaji primarne osovine doneti, ja sam priznajem još uvek malo skeptičan...

#782 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 20 June 2017 - 07:38

Kao i uvijek posvecen svakom detalju!Meni se isto masu puta dogodilo da moram nove dijelove doradjivati da bi to bilo kako treba.Nadam se da si rijesio vibracije i da neces vise glavu razbijati sa time.

Ja pratim i iscekujem kad ce taj MHR na skuter...njega si spasio za oskara!

#783 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 June 2017 - 08:19

evo Oskar se reinkarnirao :)

nadam se da će biti sve OK sa prenosom, za cilindar ide polako posao, nigde ne žurim, sve merim, kompariram i računam više puta, do tada se vrti dule

#784 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 23 June 2017 - 22:19

Te vibracije aj sto nerviraju nego sto teraju strah u kosti... nadam se da ces ih se resiti... napokon..

A Due ako se veseli vrti, pusti ga da se vrti... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

#785 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 28 July 2017 - 21:10

Rasklapanje je počelo cilindar se već neko vreme radi na stolu, pa red je da bacimo pogled na due+ koji je sa ovim ugrobarenim klipom stojički preživeo maltretiranja..

Da podsetim samo sklopio sam sa nekim gumicama koje su mi ostale od airsal-a i stage6 racinga, ova kompresiona je i bila načeta, ali sam pogurao ležište kanala sa crvenim silikonom.. sve u svemu održala se

Posted Image

Na moju sreću cilindar je preživeo kao i klip

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Na čelu se nazire crni depozit, jasno je da je ovaj vhst bombardovao na pilotki i početku igle

Posted Image Posted Image

Toliko o duletu, obzirom da je samo nabacan na blok bio, dobro se vozio...

#786 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 July 2017 - 21:36

:1kokice:

#787 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 28 July 2017 - 22:22

Ehhh i nisam ni probao tog Due+....
Čekamo novi jači setup... sad će trke :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

#788 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 02 August 2017 - 12:33

i krenulo je kopanje koje sam planirao još prošle godine, međutim kada sam uvideo koliko tu posla ima, prošle sezone sam odustao i samo sklopio stock cilindar...

najpre veliki problem je razlika između BB i malog MHR team 1 cilindra, sastavni portovi su daleko drugačiji, a ja sam naravno davne 2008-e kako to dolikuje optimizovao svoj blok prema BB T2 77 cilindru, koji je kako vidimo na slici u odlivku veći

Posted Image

na istoj ovoj slici se u silikonu može videti koliko je ustvari ostalo na sastavnim delovima MHR team cilindra i blokova koji su otvoreni... prepoznaćemo da je kod boost-a preklapanje na nekim mestima 1mm, dakle tu mora biti zaptivanja....

koristeći se alu zaptivkama od BB-a ucrtao sam sebi konture i tačkicama blago ostavio otisak u cilindru da znam dokle mogu da brusim

Posted Image


prvo sam krenuo sa boost-ima, mnogo aluminijuma ima za izvaditi, ovde ulazim samo sa malom frezom od 3mm, prilaz i otvore u plaštu ostavljam za neki naredni dan

Posted Image


zatim sam radio sastave primarnih i sekundrarnih transfera, ovde je išla kombinacija male i velike freze, kopanje u unutrašnjosti i grubo spolja sam radio sa velikim biax-om i 6mm frezom, dok sam ivice i ćoškove popravljao sa malom od 3mm

Posted Image Posted Image

i na moju nesreću uspeo sam da probušim cilindar kopajući unutrašnjost... pad koncentracije i nepažnja su učinili svoje, trebao sam bolje sagledati da su zidovi ispod prema sastava u odlivku tanki

Posted Image Posted Image


ovde je naravno ovaj dan završen posao, jednostavno neće me ovaj mali cilindar i tačka, moram sad osmisliti kao to zalepiti-zavariti...

#789 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 02 August 2017 - 12:53

Naredni dan sam radio na površini boost-a, uglove za sada ne diram, preliminarne kalkulacije tek slede, pošto ovde imam dva otvora umesto tri kako je to na Team2 cilindrima inovativno urađeno, meni preostaje da se bavim površinama...

ovde su radili mali dijamantski frezeri, kojih imam u različitim dimentzijama, slabo nose aluminijum pa su dobri za konture

Posted Image Posted Image

dok sam unutrašnjost radio sa klasičnom kugličastom frezom prelčnika 4mm

Posted Image

ovako to sada izgleda

Posted Image Posted Image


dužan sam ovde svakako da dam jedan osvrt zašto nisam kopao boost-e u stranu više... po svoj teoriji ovde bi se moglo dobiti još površine na transferima, jer su i boost-i transferi, pa i sa njihovom površinom donosim pritiske koji bi mi pozitivno delovali na elastičnost cilindra, pritiske transfera...

ako bolje pogledamo Team2 koncept videćemo da su dva sekundarna boosta, svojim vertikalnim uglom uprskavanja na nekom prelazu između sekundarnog transfera i centralnog boost-a

Posted Image Posted Image


ako je on na 65 stepeni vertikalnog uprskavanja, a sekundarni prelivni na 5 stepeni, onda sa slike možemo da zaključimo da su sekundarni boost kanali na nekih 15-20 stepeni.. najverovatnije postoji valjani razlog zbog čega je to tako odrađeno, i smatram da samo kopanjem boost-a u stranu ne mogu preobraziti jednostavno i vertikalni ugao, koji je u mom slučaju na Team 1 cilindru isto 65 stepeni... da napomenem da mi je sastav karike gore i da trči preko stuba boost-a tako da bi praktično to bilo izvodljivo...

isto tako razmišljao sam i o otvaranju nova dva boost kanala i bušenju pod uglom vertikalnom stubnom bušilicom ali mi nije bilo dovoljno mesta.. pošto imamo jedan ugrobaren Team1 cilindar može taj projekat da se testira, ali sačekaće neka bolja vremena...

dalje pogledao sam sve poznate koncepte koji nose dva boost kanala, a koji se prodaju na tržištu i svaki od njih ima ostavljen zid u plaštu cilindra, gde su uprskavanja boost neophodna da zarotiraju centralni stub uprskane smeše kako bi se izduvni gasovi što bolje potisnuli kroz izduvni kanal, stoga ovde ostajem na ovoj širini dva boost i za prvu loptu ne kopam više,..

#790 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 August 2017 - 11:38

zakrpio sam ovaj otvor sa dvokomponentnim bisonovim tečnim metalom, odradio sam i spolja i iznutra, a imam nameru da to popravim još sa unutrašnje strane, i ispalo je odlično, čvrsto i postojano

Posted Image Posted Image


dalje ovde su preliminarne analize, postaviću stock i planiran rad..

Posted Image Posted Image

moji motivi su sada već mnogo drugačiji nego nekada, idem prvo na površinu transfera bez uglova, obradu boost-a, i kasnije prema tome na korigovanju površine i eventualno ugla izduva.. sa druge strane svi ovi koncepti su nelinearni ako gledamo sa aspekta pritisaka transfera i izduva i taj hendikep je pokrpljen sa varijabilnim paljenjem, malim zamajcem i auspuhom sa mnogo malenih difuzora, gde će to doprineti bržem razvrtavanju i ranijem ulasku u rezonantni opseg..

opet ako pogledamo moć ovog bloka, ni jedan koncept ne prelazi 180PSI za izduv i rezonancu, onda pak sa druge strane ne bi bilo loše da se sa pritiscima uklopim isto ili slično stock-u, sa transferima ispratim koliko mogu a ciljanim obrtajima ne odem predaleko od centralnog power band-a auspuha.. ovde u planovima je to na 15k a vidimo da pritiskom transfera ne zaostajem toliko mnogo, npr u stock-u je to bilo oko 40PSI-ja meni sada ovde na 15k fali svega 10 PSI-ja... opet ovo je samo plan i simulacija, dakle držim se ovih kvota pa radim stepenasto i kontrolišem...

u prvoj fazi kopanja uradio sam boost-e, ono što je na slikama gore, uradio sam površine transfera koliko sam mogao za prvu situaciju, kao i izduvni kanal okvirno u površini bez podizanja ugla

Posted Image Posted Image

i usledila je prva kontrolna analiza gde sam u stvarnosti dobio sledeće

Posted Image


snaga po teoriji: 27KS
najbolja iskoristivost: 14500
pritisci izduva i rezonance: 174PSI
pritisci transfera: 135,5PSI
kalkulativna snaga na vretenu radilice: 22,5KS

Posted Image

vidimo da mi je snaga načelno ok, ne bih posebno preterivao, ali imam razrok pritisaka još uvek od 38PSI-ja između transfera i izduva.. sa druge strane sviđa mi se što su mi se ciljani našli na 14,5K što je za svega 700 o/min više od stock-a, opet ne znam gde će mi ovaj auspuh tačno raditi jer je on koncipiran za 77cc cilindar. svakako plan je da se površine primarnih transfera dovedu što je moguće više, na način što ću ih podvući pod izduv koliko mogu, da se konture sekundarnih i primanih dovedu na što je više moguće kvadratne oblike gde ću dobiti maksimum povšine bez pomeranja ugla..

sad što se ugla tiče, merio sam na više načina, mnogo puta, fabrički su veoma prgavo oborene ivice i ako gledamo da je nikasil u stock-u pobrušen za primarni preliv na 30-30,1mm u samom cilindru je mera bila 30,5mm, opet dok sam počistio te hrapave površine od odlivka došao sam do 30,3mm.. definitivno uglove preliva koji su stock nisam želeo da diram do samog kraja...

Posted Image Posted Image Posted Image

ista situacija je i sa boost-ima , stock mera ugla se ne menja

Posted Image


ovde sam popravio još te neravnine u telu kanala, preostaje mi neko poliranje

Posted Image Posted Image Posted Image


i na kraju ovoliko sam izvukao površine primarnih preliva, naravno trebalo je i u unutrašnjosti pokopazi zidove kako bih imao verodostojnu površinu i zadržao horizontalne uglove uprskavanja od 7 stepeni

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image


nakon čega je analiza pokazala sledeće


snaga po teoriji: 27,1KS
najbolja iskoristivost: 14500
pritisci izduva i rezonance: 174PSI
pritisci transfera: 152,5PSI
kalkulativna snaga na vretenu radilice: 22,5KS

Posted Image


tako da sam popravio transfere za 18PSI-ja i umanjio razrok do 22PSI između izduva i rezonancije i transfera, i odlučujem da za prvo deljenje sklapam ovako..

#791 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 August 2017 - 12:54

dalje prošle godine nakon one havarije poručio sam novi klip, u dimenziji 00 ili AA, to je taj za prvu ugradnju... na njemu vidimo da je u meri 47,49mm odnosno 11/100 manji od nazivne mere cilindra..

Posted Image Posted Image

ako ga uporedimo sa starim klipom videćemo da je on u šifri kao i u dimenziji identičan... stari klip sam uspešno zalepio na 200km pređenih tako da je i on u fabričkoj meri 11/100 ispod nazivne

Posted Image Posted Image

inače podsetiću da sam i u prvim danima merio Team2 77 cilindar i klip te da sam i tamo došao do ovih famoznih 11/100 razlike


cilindar mi je sada od sveg ovog guljenja 1/100 utrošen, a mogao bih reći da toliko grešim u merenju, mada subitor kalibriram po istom mikrometru, tako da je ova reazlika relevantna

Posted Image Posted Image

zazor na novoj kariki mi je 0,18mm

Posted Image Posted Image

tako da nema druge nego da nastavim sa sklapanjem, od igličastih 12x17x17 imam tri primerka, srednji je dosta trošan, prvi i treći deluju ok

Posted Image


slede dalja merenja.. ovo je sa zaptivačem ispod cilindra debljine 0,5mm, vidimo da klip izlazi van GMT cilindra i to 0,13mm

Posted Image Posted Image

i premerih zapreminu glave 7,6ccm što je značajno drugačije od onoga što je pita merio u temi analize, gde se vodi podatak od 7,05ccm... a to menja postavke

Posted Image Posted Image

zakrivljenja čela klipova su identična i iznose 50,4-47,6= 2,8mm to smo utvrdili više puta

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image


upust u glavi je 0,46mm odnosno moguće je i da je 0,5mm

Posted Image


onda pak proizilazi da je C= -0,13mm i da će stepen kompresije u ovoj minus situaciji biti 15,6:1

Posted Image

#792 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 August 2017 - 13:06

onda nije jasno kako je u knjizi rečeno da je squish 0,55-0,6mm i da je očekivani stepen kompresije 15,8:1

Posted Image


kako god, uzeo sam da još jednom proverim koliko mi fali otvora do alu zaptivača od 77 cilindra, i na kraju obradim klingerit 0,5mm mali zaptivač na meru bloka

Posted Image Posted Image

namazao sam sa victor reinz silikonom tanko obe strane i lagano pritegao, da bi nakon 30-ak minuta tek stegao na planiranu meru 12Nm i izmerio squish od 0,55-0,6mm (mikrometar mi je na 0,2 u nuli)

Posted Image Posted Image Posted Image

proverio to i sa dig šublerom

Posted Image Posted Image

da bih sutradan otvorio glavu i premerio ponovo sa tinol žicom prilepljenom na čelu klipa

Posted Image Posted Image

dakle squish mi se spustio na 0,5mm... ipak se lepak preko noći pod pritiskom slegao na osnovnu meru

nakon toga sam taj postupak ponovio nekoliko puta, i u toj nedoumici rešio da izmerim zapreminu glave još jedan put

Posted Image Posted Image

dakle ako je squish 0,5mm onda je klip u nuli... što sam naravno proverio, pa mi proizilazi stepen kompresije od 14,9:1

Posted Image

ovako ga ostavljam, nema smisla ići na niži stepen kompresije, pa team replika na pug-u mi nosi 14,5:1....

te večeri sam izmerio i zapreminu bloka za neka kasnija kalkulisanja i imam 170ccm sa klipnjačom upuštenom


Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

#793 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 August 2017 - 13:10

motor je na ramu, proverio sam blok pumpicim i ok je

Posted Image

od problema javio mi se ponovo ovaj mikuni 30, jer sada ga po prvi put imam montiranog u prirubnicu sa 75 stepeni zakošenjem, te sam morao blok ponovo da turpijam


Posted Image Posted Image

i to je to, resetovao sam postavke ovog mikuni karba

bila je u njemu power 75 sada je 90
bila je u njemu glavna 275 sada je 245
bila je pilot 15 sada je 20
bila je igla na predposlednjem od skroz podignutog sada je na sredini



#794 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 04 August 2017 - 20:10

Svaka cast na mjerenjima,radu i posvecenosti detaljima.

Malo sam se i ja bacio u racunicu,malossi sport glava 6.8cl,c parametar na 0.2mm,rastojanje u glavi je 0.3mm,squish bi trebao biti 0.5mm i kompresija jako blizu tvornickog podatka,tj. 15.9:1.

Naravno ako ti ulazi u kalkulaciju ovaj c-parametar.

Sretno i pratim dalje :D

#795 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 August 2017 - 20:29

Malossi sport glava ima drugačiji squish band .. širinu pojasa i ugao

Ne bih sad bez argumenata o tome diskutovao, pisao je Jennings u knjizi...

#796 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 August 2017 - 20:38

Evo slika gde se vidi razlika za sport i midrace, ovo su dr evo, polini sport, s6 sport pro

Attached File  uploadfromtaptalk1501875502924.jpg   54.39K   54 downloads

#797 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 04 August 2017 - 20:48

Hvala na objasnjenu,definitivno cu morati procitati malo o tome. ;)

#798 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 06 August 2017 - 08:54

Na kraju sam odustao od mikuni-ja dok ne rešim priključak za powerjet valjano, sumnjam u dotok goriva. Ništa bolja situacija nije ni sa 90 power diznom igla se ponaša u drugoj polovini siromašna, a početak naliva za medalju.. Pisaću o tome u narednim postovima..

Vratio sam VHST 24 dell-a i pronašao da mi je sa skroz uronjenom iglom 115 dizna prva upotrebiva... Rade i 110,105 i 100 na višljim pozicijama igle ali se i ovde borim sa pilot diznom...

Rolnice su 3,8g u sprezi sa malossi crvenom, to je set koji je i došao sa overange kompletom, centralna je naravno nova i kreću polako testovi..

Zamešao sam 3-4% double ester-a sa 98 oktana gorivom...




Za prvo deljenje nije loše, zaboravio sam već eksploziju HE setup-a pa mi sve sada deluje neobično..

#799 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 06 August 2017 - 09:10

Cestitke na istrajnosti I detaljisanju u reparaciji cilindra.
Lepo vrisne kad utrci u rezonu.put (asfalt) je kriminalan,ne bi ja tu terao preko 60,a ne stotku.jos jednom,bravo mario

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Edited by vlayco85, 06 August 2017 - 09:11.


#800 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 06 August 2017 - 09:54

Super deluje Mario, a slazem se sa Vlajkom treba drzati motor po tom "putu" cestitke!

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk







4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users