Vozio sam ranije Tomos A3 i APN6, tada smo već frizirali taj APN6 imao sam proračunati rezonantni auspuh i otvorene kanale u cilindru. Kasnije sam kupio MZ ETZ-251, sa onim lepšim rezervarom i njega sam dugo vozio i na pecanje i po gradu, bio mi je za sve prilike, na kraju su mi ukrali ispred kuće drugara na nekoj žurki. Posle dugo godina javlja se potreba za nekim motorom za posao, odlučio sam se za skuter. Kupio sam ga na popustu 2008 godine za oko 1500e, prvo sam hteo kupiti nešto jeftiniji motor kinez ili Kymco Agility. Da li četvorotaktni ili dvotaktni, i odlučio sam se ipak za Super-9. Imam preko 100Kg-a i svaki dan putujem sa njim do firme nekih 2km.
Prvo smo skinuli blokade posle onih 1000km koliko mi je i garancija. Nisam hteo ništa da radimo do tog prvog servisa, gde mi je majstor promenuo ulje za 1200 dinara, a koje sam čekao ceo dan, od ujutro do uveče. Kada smo sa Mariom skinuli blokade motor je živnuo, meni se svideo takav 75 Km/h je dosta dobra brzina, a snage je bilo na i više nego dovoljno. Posle toga sam kupio tehnigas next auspuh i problemi su trajali skoro godinu dana. Na kraju smo nabavili Malossi sport 70 kubika i sada ga vozim sa fabričkim auspuhom. Motor ide 85 Km/h, povuče uvek, bukvalno u svim situacijama i vrlo sam zadovoljan. Uradiću i neki video kad bude lepše vreme. Ovo je slika dok je bio kod Marija.
kymco je kod mene bio dosta dugo jer te famozne 2008-e još nismo nešto imali ni oprugica ni rolnica na lageru da možemo da filozofiramo, a next-r je kupio od mene, pa sam imao moralnu obavezu da taj motor dovedem u bolje stanje nego što je fabrički bez blokade... međutim kymco je vrlo teško dovesti sa serijalom u bolje stanje od fabričkog, to treba imati na umu.. obilje obrtnog momenta i pravilno iskoršten i podešen prenosni odnos karakterišu ovaj motor u jedan među boljima na tržištu..
next-r u početku nije davao nešto karakteristično bolje rezultate, pa sam se odlučio da otvorim izduvni kanal na cilindru ... ne previše do ugla od 179 stepeni... kako sam to uradio motor je izgubio na elastičnosti i dobio na vršnoj snazi, krajnja je bila oko 85 po satu... kako sam ga predao Čonti-ju, tako mi ga je i vratio drugi dan natrag sa izjavom "meni se ovo dere", ne može da se vozi ni po gradu ni polako, samo cepanje... između ostalog spomenuo mi je da kad dolazi iz firme i pored njega ide biciklista, ili biciklistkinja ne sećam se već, ne može polako da se kreće već mora da siluje, i onda ga to nervira jer kvari atmosferu razgovora koji tom prilikom pokušava da završi ...
ajd šta sad da se radi.. malo sam razmislio, rolnice od 3,4g nisu baš najbolje rešenje, a opet su neophodne da bi motor izašao u krajnju brzinu, u svim ostalim situacijama, motor se na krajnjoj brzini uguši, ispadne iz rezonance i mašina se uspori do malte ne 65... to je sve gore od fabričkog.. aj sad budi pametan...
rešio sam da se ipak zadržim na težim rolnicama i da probam sa blokadom na variomatu da uhvatim mašinu u tački gde bi inače počeo da guši tako što mu ne dozvolim da prenos ide više... time bi dobio da se motor može voziti po gradu lagano i sa manjim obrtajima a u krajnjoj već nebitno ko te pita koliko se dere, pa da koliko toliko dobijem bar krajnju 80 i to je malo više nego što je fabrički bilo...
Čonti je u firmi uradio na strugu nekoliko bolcni sa raziličitim premom, kako smo se dogovorili.... i imao sam ih na raspolaganju za testiranje...
na redu su 4 različita test-a..
1. rolnice 3,8g otvoren varijator, dakle sa klasičnom bolcnom .. max brzina 78 kmh na 8910 rpm-a
Ovde vidimo da motor nema snage da izvuče krajnju i da obrtaji polako počinju da opadaju na krajnjoj brzini
2. rolnice 3,8g bolcna sa 4,2mm graničnikom, max brzina 80 kmh na 9040 rpm-a
Ovde još uvek nije dovoljna blokada treba zalegnuti da bi se izvukla kranja brzina
3. rolnice 3,8g bolcna sa 4,7mm graničnikom, max brzina 87 kmh na 9820 rpm-a
Ovo je stadijum koji mi se svideo gde motor uspeva da savlada prenosni odnos koji je blokiran sa prstenom na bolcni, ovakvog sam ga predao vlasniku
4. rolnice 4,7g bolcna sa 5,3mm graničnikom, max brzina 85 kmh na 10520 rpm-a
pokušao sam da odradim da motor bude još tiši sa 4,7g i blokirao prenos još ranije kako bi ga motor savladao, čak je bio i ovakav jedan dan kod Čonti-ja ali mi je vratio jer je previše lenj..
Znaci sada se skuter vozi na 70ccm sa fabrickim auspuhom i karburatorom? Da li tako bolje ide nego kada je bio turpijani cilindar 50ccm i auspuh next-r?
Imam danas malossi sport na Kymco Super 9, koji je presao oko 30000 km..
Masina je vozena sa stock airbox-om, stock filterom i fabrickim karburatorom, keihin 17 u koji smo po ugradnji uvrnuli 92 diznu.. Dalje fabricki auspuh bez slepog creva i bez SAS ventila, majstor je odfikario sve...
Vozeno je uglavnom Ipone polusinteticko ulje...
Maksimalna brzina je bila oko 85 po satu sa stock remenom i 8-8,5g rolnicama..
Vlasnik je resio da menja karike, zali se da poslednjih nedelja zvrji i ne ide..
Na klipu se vidi mali trag lepljenja i jake naslage depozita...
Ja mislim da je ova 92 malo deblja, nisam hteo da rizikujem jer kymco ims nepodesivu iglicu... davno je bilo ima 6-7 godina.. taman kad nisam jos nista znao
Heh, ma znao si dovoljno dobro da spakujes kit i ustelujes sve da to predje 30k kilometara bez greske. Ja cu biti zadovoljan ako moj izgura i 3000 haha
Da li je tu sada potrebna specijala i novi klip?
Otkud ovoliki depozit s obzirom da je vozena kvalitetna ipone polusintetika ili je to normalno za tu kilometrazu?
Jbg nije to strasno s obzirom da je pregazio 30000+km. Mozda je i vozen malo lakse a i, sto Mario kaze, malo je dizna masnija. Ovo je odlicno stanje, kvalitet nema sta.
Vidi malossi preporucuje ciscenje depozita na 6000 ako se ne varam, pise u knjizici..
Ovde se ne zna kada je filter ciscen, predpostavljam kad vec nije hteo da ide, a to znaci da je nalivao dosta pre tog stadijuma..
Dalje stock uljna baca posteno, ja se nisam bavio koliko ima podesavanje sajle i stoji nesto oko polovine..
Posto je ovo stock karb, konfekcijski spremljen za njihov stock cilindar, iglica je fiksna i meni dosta stete sa tim malim atomizerom donela, ovde se na srednjim otklonima fino javio sa 92 diznom, to ne znaci da mozda 90ka ne bi bila bolja na punom gasu ali ja jednostavno nisam imao izbora..
Prevladala je bezbedonosna stela...
Svakako nije trebao ovoliko ici u jednom potezu bez otvaranja, ali eto vidimo da stete ustvari nema...
Ide blago honovanje i nove malossi gusane crne karike.. na 3/100 ne treba razmisljati o busenju, toliko kojekakvi strugari umeju da promase...
Dakle eto imamo primer, ako nije kit preopterecen, ako se pravilno napaja i dobija dobro ulje prelazi kao i kvalotetni stock...
Glava je dobila samo ciscenje i ceka izmenu gumice i naravno ponovo sam zapatio minareli zapticac koji sam ovoga puta doterao skalperom na mestima gde ne lezi
Kanale karika u klipu sam pocistio mada je donji u jednom delu malo nagnjecen i da nova karika ne bi zaglavila morao sam to jos malo doterati klasican kuhinjski noz i 800 vodobrusni sa podmazivanjem wd40 radi posao
Ležajevi Taiwan su celi, veliki 25x56x12 na strani variomata se i vrti perfektno, mali 20x52x12 na strani magneta je počeo malo da pruža otpor.. sve u svemu dobar kvalitet, igličasti u gornjoj pesnici je isto ok....
45000 kilometara?! Alal mu vera! Velika pohvala za izdrzljivost cilindra, a bome i serijskih lezajeva i semeringa.
Eh, tu bi bilo najbolje spakovati novu radilicu pa da opet tjera 45k
Alal vera! Sve preko 30k km na tuning setapu je za veliki respekt!
Ako je stvarno dobro ispratio, i presao stvarno preko 40k km, to je vec da se vrati u fabriku, za exponat.. jos jedan dokaz da je Kymco kao brend, daleko kvalitetniji od ostalih istocnjackih brandova, viton semerinzi u stoku... Malossi ne treba ni pominjati, jasno je da je koncept napravljen da moze da se potrka i da gura 30000km na seriskoj radilici i lezajevima. Ja se iskreno nadam da ce se vlasnik opredeliti opet za kvalitetne delove i da cemo se dopisivati opet, kada zagazi u sestocifrenu kilometrazuna cageru.