#21
Posted 01 March 2011 - 09:21
#22
Posted 31 October 2011 - 18:19
Postovani,
Prinudjen sam da vam se obratim ovim putem , jer ste prava firma koja moze da resi problem…Imate tehnoloski potencijal i znanje , a ja cu vam izloziti o cemu se radi…
Sigurno ste primetili koliko zadnjih godina na putevima ima dvotockasa, konkretno SKUTERA, njihov broj se meri desetinama hiljada, ako ne i celih stotinak hiljada i stalno se povecava…mnogi od nas su dosli na ideju da u svoje vozilo uvedemo TNG, zbog svih onih prednosti koje ovaj energent ima, a najbitniji je ekonomski, odnosno , jeftinije bi se vozili…
Ja licno sam clan nekih foruma gde smo dosta o tome raspravljali i dosli smo do ekonomske racunice za sve to, mnogi od nas bi to i uradili, imamo i znanja i mogucnosti, ali smo suoceni sa nemogucnoscu nabavke adekvatne opreme – pribora za ugradnju…
Posto ste vi firma koja je u tom poslu, siguran sam da znate da se u svetu (Evropi) proizvode skuteri na pogon na TNG, dalekoistocni proizvodjaci proizvode opremu , kao i neki evropski…Dakle, oprema postoji , ali postoji i problem dostatnosti iste, tu prvenstveno mislim na pogodan rezervoar za skutere u koji se moze ugraditi multiventil…neki su se snalazili, pa su iz uvoza privatnim kanalima uvozili iste iz Poljske , Turske i ko zna odakle, ali pravog ,atestiranog proizvoda u nasoj zemlji nema…
Smatram da je to jedan prazan prostor na nasem trzistu , gde bi se Vasa firma mogla ubaciti sa tim proizvodnim programom za tu namenu, na obostrano zadovoljstvo Vas kao proizvodjaca i s druge strane nas kao kupaca, a duboko verujem da bi se nesto prodalo i u okruzenju…ekonomski efekti bi bili znatni , uostalom , zasto da novac ne ostane kod nas , umesto da se odliva u inostranstvo…
Moja razmisljanja idu u tom pravcu, da bi cak mogli otici i korak dalje i trzistu ponuditi kompletan SET za ugradnju, gde bi uz Vasu bocu i neke elemente instalacije koje Vi mozete proizvesti, kompletirali sa komponentama koje ne spadaju u vas proizvodni program , po nekim razumnim cenama…tako rade Italijani i jos neki…
U svakom slucaju , interesovanje za ovo postoji, prazan proctor na trzistu je ocigledan, na Vama je da razmotrite ideju…
S postovanjem
#23
Posted 05 November 2011 - 09:56
Postovanje,
Hvala Vam za sugestiju,koju cemo vrlo brzo razmotriti i o izvodljivosti iste Vas obavestiti. .Posto ste naveli da ste clan nekih foruma ako se ticu TNG rado bih Vas kontaktirao.
Srdacan pozdrav.
"Lifam M" d.o.o.
Generalni direktor
Miodrag Smoljanovic
Konacno u TUNELU SRBIJA nazire se svetlo, zao mi je samo sto smo izgubili toliko vremena, mogli smo stvari pokrenuti i pre dve - tri godine...sramota je da su Poljaci, Turci, Hrvati, pametniji od nas , a da se nama nista ne isplati...
Siguran sam da kod nas ima daleko vise SKUTERASA nego VIKENDASA koji ce od Lifama kupiti bocu, a, za vikendase ima boca u svakoj gvozdjari , a za nas nigde???
Ja sam definitivno prelomio...ako u doglednoj buducnosti TNG oprema bude dostatna, ja cu je ugraditi...cilj svega ovoga je da se jeftinije i vise vozimo...
Smatram da je nekoliko meseci (do proleca ) dovoljno dug period da se povodom ovoga nesto (pozitivno ) desi...
VIDECEMO...
#24
Posted 05 November 2011 - 10:40
#25
Posted 14 November 2011 - 17:25
http://www.supplierl...er_Tank_Z_S.jpg
#26
Posted 14 November 2011 - 17:38
Alien jesi poslao jos nekom ovo pismo ili smo Limaf-u.. Kapiram da kad bi poslao jos nekom, mozda bi pre zazivelo, ovako cekati jednog dobavljaca, po meni nije dobra ideja...
#27
Posted 15 November 2011 - 09:34
#28
Posted 15 November 2011 - 10:27
#29
Posted 18 November 2011 - 12:39
Pored onih nebitnih stvari kojima se svaki proizvodjac hvali, saznali smo da proizvode setove za 4-T i za 2-T motore, kako za LC, ta ko i za AC... ovi setovi za AC su BEZ GREJANJA ISPARIVACA i to je u skladu sa onim sto smo pre diskutovali , zbog relativno malog doticanja gasa u isparivac , ne lede se elementi instalacije i to sve moze do oko 400ccm...ti isparivaci nemaju grejanje vodom zato sto to nije potrebno...
Ceo set vrlo kulturno izgleda, a da je rec o sofisticiranoj tehnologiji vidi se i po tome sto su mislili na jos neke stvari...u ponudi imaju za motore starije generacije (2- T ), koji su se podmazivali PREMIKSOM (ulje u benzin), uljne pumpe - mehanicke - membranske, kao i elektronski upravljane...imaju u ponudi i onaj specijalni ventil koji obezbedjuje cak i za nijansu bolje perfomanse od benzinskog sistema...
Dakle, voznja na autogas moze biti i bez gubitka perfomansi...
Dalje, daju neke tabele u kojima se uporedjuje kilometraza plin- benzin, pa cenu kroz rupije , to sami protumacite, a ono najvaznije negde sam nasao da je CENA TOG KLOCKNEROVOG SETA oko 125 US dolara... ta cena je sasvim prihvatljiva, na zalost to je u Indiji, vidimo da oni toga dosta prodaju u okruzenju, Maleziji, Indoneziji i ko zna gde...Kad bi to bilo za te pare ovde kod nas ( kad drzava ne bi na to stavila svoju sapu u vidu CARINE i PDV-a ), ja se ni trenutka ne bih dvoumio, odmah bi to uzeo i za dan- dva u samogradnji to izveo...moze se to...
Cilj svega toga je da se vise i jeftinije vozimo, nije sve jedno svaki dan u rezervoar sipati za 500,00 ili 300,00 dinara...
0
#30
Posted 21 November 2011 - 09:52
Prosto je neverovatno koliko toga ima, sta bi se sve moglo uraditi da nam je oprema dostastna, a meni najteze pada inertnost naseg trzista, da se nikom nista ne isplati, da niko nista ne pokrece- sve je prepusteno entuzijastima...pa, kakva smo mi to zemlja???
#31
Posted 21 November 2011 - 13:32
#32
Posted 21 November 2011 - 16:27
Nego, kako bi se formirala cena seta iz uvoza ? Npr. iz Kine ili Indije... Dodje nas pregovarac u opancima sa sajkacom na glavi u Kinu ili Indiju i kaze `dobar dan`, naravno , na cistom srpskom da ga svi razumeju, ovi otpozdrave, a , ovaj nas kaze kako je zainteresovan da u Srbiju uveze set za autogas za skutere...`SRBIJA`??? A, gde vam je to, pita se ovaj kosooki i okrece globus, ne bi li nasao to cudesno mesto...evo ga ovde, pokazuje ovaj nas, gde vam se ova muva uneredila, ogulite to pa cete videti...
OK, shvatili smo, a koliko jedinica ste hteli? Pa, oko 1000...E, na nasem trzistu maloprodajna cena je oko 120 US dolara, a za vas na tu kolicinu je 80 dolara po jedinici...pristane na to ovaj nas ( oko provizije su se valjda dogovorili), kalkulise troskove kontejnerskog prevoza ( ne znam koliki mogu biti), svoju trgovacku marzu od 15-20 %, onda, kad to dodje u Srbiju, nastupa DRZAVA sa CARINOM I PDV-om...( e, necete se vi meni jeftino voziti!!!)
Kad svako uzme svoje, moze li taj set kostati manje od 150 US dolara, ilitiga oko 130 EVRA???I kad bi bilo samo toliko, bilo bi prihvatljivo, a sve preko toga???
#33
Posted 26 November 2011 - 11:19
http://www.autogaset...4x201-6ltr/1073
#34
Posted 09 January 2012 - 17:23
Meni nije bilo tesko da juce napravim 130 KM samo radi informacije koja ce biti znacajna za realizaciju ideje...sada sam skoro 100% siguran da cu sledecu sezonu voziti na gas...samo da sve sa opremom ispadne kako treba...ima pomaka, ali za sada informacije zadrzavam za sebe,. dok sve ne bude 100% sigurno...
Naravno, ako i kad dodje do ugradnje, sve ce biti prezentovano ovde, nadam se uskoro...ipak, ne zavisi sve od mene , ceka se na drugoga...
#35
Posted 19 March 2012 - 21:59
875]
OSVEZENJE TEME!!!
AUTOGAS – PROJEKAT
UVOD…
Svi dobro vidimo kuda nas vodi ova belosvetska kriza i kako se menjaju cene goriva, ispada da ko hoce da se vozi , mora dobro da odresi kesu, postalo je skupo, bice jos skuplje, razlog ce biti ( buduci ) rat sa Ahmadinedzadom koji je svetu isporucivao dobar deo nafte, a sad hoce A- bombu po svaku cenu, a ovi mu ne daju…moze da dobije samo konvencionalne bombe i to po glavi, sto ce najverovatnije i dobiti…
Kada se to desi, na scenu ce zbog smanjene proizvodnje ,a time i ponude na svetskoj pijaci poceti da deluju zakoni ponude i traznje i doci ce do drasticnog povecanja cena energenata, hrane i svega ostalog…
Ali, ne bavimo se ekonomijom, bavimo se onim sto nas tangira, a to je ( opet ekonomija ) kako se vise i jeftinije voziti…od vise potencijalnih ideja koje su vec sada primenjive u praksi ( HHO tehnologija, elektropogon, AUTOGAS ) , ja sam se opredelio za AUTOGAS, iz par razloga…Za ove prve dve tehnologije smatram da nisam dovoljno strucan da bi se upustio u to, ali vremenom , ko zna ? Treba pratiti i biti u toku, ko zna sta ce doneti buducnost…Za AUTOGAS imam pozitivna iskustva, imam ga na kolima nekoliko godina , zadovoljan sam , da kazem da se vozim za oko pola cene od benzina , nesto kao da vozim dizel auto…Autogas kao energent kazu da nije toliko vezan za cenu nafte, ali prateci sve to dugi niz godina, zakljucak je da je uvek bio na oko pola cene od benzina, pa je za ocekivati da ce tako biti i u buducnosti…
Vec smo raspravili argumente za i protiv, sta se dobija , a sta se gubi, i na kraju svako moze da radi sa svojim squtom sta hoce, pa ko voli , nek` izvoli…ja sam resio…
Jos samo par reci o situaciji na nasem trzistu…znate da sam pre nekog vremena slao mejlove u LIFAM iz Stare Pazove pokusavajuci da ih animiram za opremu, ali posle prvog odgovora niko me vise nije kontaktirao za bilo sta…DIZEM RUKE, od srpske privrede nema nista , jedna dobra ideja je pala u vodu, da budem iskren i ocekivao sam da ce tako biti, ali moje je bilo da pokusam …inertnost, nezainteresovanost, apatija i zbog toga smo tu gde smo…
Zbog svega ovoga, okrenuo sam se jedinom mogucem mestu gde bi mogao dobiti informaciju o opremi, otisao sam u NS na Najlon i razgovarao sa onim Bugarima koji prodajuAUTOGAS opremu za kola…pricao sam sa trojicom od njih i dogovor je pao: ostavio sam broj telefona, dao 10 evra kao kaparu, porucena je boca koja moze da stane u sediste i u koju moze da se ugradi multiventil, mali isparivac ( bez grejanja ), ostalo je isto kao kod auta: gasni , benzinski EMT ventil , izborni prekidac, malo bakarnih cevi, creva , za mesac cemo videti, sve zajedno mozda oko stotinak evra…videcemo kad stigne, javice mi kad sve bude kompletno…Napominjem kad sam crtao instalaciju, moglo bi to sve da se izvedei bez gasnog ventila ( sa rucnim ) i boca kamperska bez multiventila, ali prevelika bi bila zajebancija puniti iz velike boce za domacinstvo…ovako, ako se sve uradi kako treba , danas – sutra ce moci i da se atestira, ne isplati se stedeti na 20-30 evra.na pogresnom mestu , o gubitku luksuza punjenja na pumpi da ne govorimo…
PRIPREMNE RADNJE
Obilazeci oko ovog mog STRANCA , znam da moram pripremiti sve sto jedan ovakav ( za mene ) ozbiljan projekat trazi…prvo, moram kupiti novi ( koji vec po redu ) akumulator, stari ( godinu i po ) je gotov, moram vratiti rezervoar za ulje i uljnu pumpu koji su davno izbaceni…taj posao mi je ( neocekivano )uzeo celo popodne, davno sam to izbacio , pa se nisam secao kako je bilo, a zahtevalo je skidanje deklova hladjenja zato sto rezervoar za ulje ulazi samo pod jednim uglom, ugradnja uljne pumpe zahteva skidanje magneta i sve sto ide uz to, pa sve nece bas kako ja hocu brzo i lako, pa ti nesto propadne kroz daske od kanala gde je zazor od svega jedan santimetar i upadne bas tu… al` na kraju je ipak bilo kako ja hocu…
Ostalo je jos da se kupi nova sajla od uljne pumpe, a ne bi bilo lose i od gasa, posto je naceta…( kako mi se ne rade ti poslovi- rasturanje pola squta )…
( Ove radove sam vec izveo i opisao sam kako sam prosao sa njima )
Dok cekam na delove, na pamet mi je pala jedna ideja kako kompenzovati onaj gubitak snage od desetak procenata koji je moguc i verovatan kod autogasa u odnosu na benzin…Na onom CLOKNER-ovom sajtu, oni to kompenzuju ugradnjom nekog specijalnog ventila koji obezbedjuje cak i nesto bolje perfomanse nego benzinski pogon…ne znam kako…posto mi to nemamo , jedno od potencijalnih resenja bi bilo ugradnja za broj veceg karburatora…znaci , onaj ko ima 17.5 mm, neka ugradi 19 mm, ko ima 19. naka ugradi 21 mm i to je to..napominjem da kod gasnog pogona dve trecine karburatora ostaje neiskorisceno, ne treba nam lonce, igla, dizna, saug, za pogon na gas je potreban jedino difuzor i siber…nista vise…
AUTOGAS – PROJEKAT
Nedelja , 18 mart 2012, ja na Najlonu , dan pre toga Bugarin me zvao da je sve doneo, preuzeo sve i dosao kuci da ispregledam sve sto sam doneo…ima dosta toga, nesto je mozda i nepotrebno od sitnica , nesto ce i faliti , ali resavace se jedno po jedano…necu zuriti, radicu kad i koliko budem imao vremena, najvaznije je da sve ispadne kako treba…doneta oprema se sastoji od:
1. Boce zapremine 8 litara, bugarskog proizvodjaca ( njima se isplati da je prave ), oznake 244, to je kao neki euro –standard za ugradne boce u skutere ispod sedista…maksimalno punjenje je 80% zapremine, znaci oko 6,5 litara TNG-a
2. Multiventila turskog proizvodjaca MIMGAS , koji odgovara po euro – standardu na sve boce, pa i na ovu…uz njega ide i ventil za punjenje na pumpama sa pripadajucim holenderima, kao i mali pokazivac stanja u boci…
3. Isparivaca- isto turcina, proizvodjaca ALDESA…
4. Prekidaca- preklopnika za izbor goriva , elektronskog, LOVATO… (tako pise na njemu )
5. EMT –gasnog ventila ( Mimgas )
6. Kalibrisane dizne, koja ce se zabusiti u karb i sluziti kao mesac gasa…
7. Malo bakarnih cevi fi 6 I fi 8 mm, nekih gumenih creva, stopica ,kablova, osigurac sa kucistem i jos nekih sitnica…
Evo slika:
boca...
multiventil...
isparivac- reducer i gasni ventil...
isparivac...
dizna - mesac gasa...
prigusnica, dozator gasa...
elektronika...
malo bakarnih i gumenih cevi...
nastavak sledi...
1
#36
Posted 19 March 2012 - 22:47
#37
Posted 20 March 2012 - 10:49
#38
Posted 20 March 2012 - 19:06
#39
Posted 20 March 2012 - 20:13
Danas nista nisam radio, nisam imao vremena , jbg. posao...skut rasturen, zalosno ga videti, a i susa mu u rezervoaru....garaza puna razbacanog alata...
Da jos nesto kazem...onaj moj prorocki , crni scenario sa cenama goriva se ostvaruje , eto, od jutros opet za dva dinara gore...pa dokle , bre , vise???
Jedva cekam da ovo sve sto radim zazivi, potrajace jos neko vreme , al` sta da radim , nema nazad...
Vracam se na temu- kad sam bio u NS-u na Najlonu , Bugarin mi kaze da od opreme nista nije problem osim boce, jer fabrika koja ih radi nece da radi dok nema odredjeni broj komada , zbog promene alata ( kako im se ne isplati da drze odredjen broj komada na lageru ?) . Kad sam ja uzimao, cekao sam tri nedelje dok me nije zvao, a imao je poruceno pet komada...to govori da nisam usamljen u ovoj ideji i da sa u NS- u nesto ( pozitivno) radi...na zalost, ti ljudi nisu clanovi ovog naseg foruma ( inace bi znali sta rade) ...
Vracam se malo na opremu...preliminarni pregled opreme koju sam doneoi zagledanje gde , sta i kako da se ugradi pokazalo je da ce boti stotinu problema prilikom ugradnje i da nista nece biti jednostavno i lako...prvo sto sam uradio je da premerim tezinski , da vidim za koliko ce squt biti tezi...
merenje boce...
isparivaca...
multiventila...
Boca , oko 5,30 kg,
Isparivac 920 gr
Multiventil850 gr
Gasni ventil i ostale sitnice sve zajedno oko 500gr
U bocu staje oko 6,5 litara gasa, a tezinski , to je oko 4 kg...
Na preliminarnom pregledu gde, sta i kako , pojavio se i prvi problem...BOCA NE MOZE NI POMOCU TRIKOVA DA SE UGRADI ISPOD SEDISTA- PREVELIKA JE!!! i to cak i bez zavrnutog multiventila koji joj jos vise povecava visinu!!!
kako stoji , ne moze da se zatvori, a jos nema ni multiventila !!!
To je pod uglom od 30 stepeni kako bi trebalo da stoji da bi plovak pravilno pokazivao nivo goriva, a kad sa obori u vodoravan polozaj , ni onda ne moze...
Bas bi voleo da vidim njih da vidim kako su oni to zamislili...Fuck the Bugare, da izvinete, neko tu debelo nije mislio...
I sta ja sad da radim? Jedino moguce mesto je onda KOFER ilitiga GEPEK...
Ne znam da li da se radujem tome ili da tugujem...Sad kad sam tu gde sam moram da objasnim prednosti i mane pojedinog mesta ugradnje boce...
Kad je ugradimo ispod sedista , gubimo mogucnost intervencije ( jako je otezano ) u motorskom prostoru...to je vrlo ozbiljna mana , jer , ipak, svaki cas se moze ukazati potreba za nekim radovima... s druge strane, boca je na najsigurnijem mestu i zbog balansa- tezista, sto nije zanemarivo...
Ugradnja u gepek ima prednost sto se tice oslobadjanja, rasterecenja motorskog prostora ( zbog toga se radujem ), mana je sto se gepek u tom slucaju mora nositi stalno ( mom sinu se to ne svidja i on ga stalno skida i kaze kako ga nece zbog toga voziti zbog toga sto nije fensi, ajd` bas i to da vidim...), gubi se svrha gepeka kao dodatnog prostora, ali nesto se mora i zrtvovati...
Nesto je poremecen balans , zato sto je boca smestena relativno visoko i to iza ose zadnjeg tocka, pa moze uticati na stabilnost sa onom svojom tezinom od oko desetak kila kad je puna...zato je potreban dodatni oprez ...
Najozbiljnija mana tog resenja smestaja boce je da u slucaju pada, moze doci do loma plasticnog kofera, a time i do ostecenja pribora unutra...to je jedan od razloga zasto boca treba da ima multiventil...da ovde napomenem da je jedna od funkcija multiventila ( ima ih vise - zato se tako i zove ) , da u slucaju naglog isticanja gasa , npr. kidanja cevi pod pritiskom , automatski zatvori bocu i ne dozvoljava vise isticanje, to je uloga sigurnosnog ventila u njemu ...NISTA BEZ MULTIVENTILA...
Dakle, boca se MORA ugraditi u gepek...
Nastavak sledi...
Edited by ALIEN SM, 20 March 2012 - 20:25.
#40
Posted 20 March 2012 - 20:51
Quote
Cekamo nastavak
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users