Jump to content


Vespa GranTurismo 200

Piaggio Vespa GT 200

  • This topic is locked This topic is locked
250 replies to this topic

#101 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 03 May 2017 - 17:38

Kais zamenjen! Zahvaljujem se Razrednom na svojoj nesebicnoj pomoci kao i na volji i zelji da pomogne cak i kada ga obaveze na dnevnom poslu razvaljuju. Cela kombinacija je uradjena kod lokalnog vulkanizera posto smo imali potrebnog alata ali nam je bila neophodna pneumatika za skidanje varia. Stari kais se raspao u paramparcad, sramota me bilo da slikam.
Razredni je tom prilikom pregledao kvacilo i stock vario. Kvacilo je u solidnom stanju ali je zvono preslo podosta. Vario je takodje stock u ok stanju mada su poceli kanali da se "ostre", rolne Malossi, pomalo stesane ali nista strasno, klizaci takodje ok, imaju malo lufta. Sve u svemu, moze jos neko vreme, ali je potrebno da odvajam lovu za prenos. Kais je resen, u skorije vreme ce biti i vario.
Jos uvek nisam nacisto sta cu staviti ali videcemo.
Bitno je da Vespa ponovo ide.
Evo dve slike Razrednog na nivou zadatka. Hvala matori, ljubi braaaaaat!

Attached Files


Edited by francuz69, 03 May 2017 - 17:41.


#102 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 May 2017 - 17:54

Nema na čemu, bitno je da trči dalje. Francuz je obećao, evo i ja javno pisem da bi ga prekorili, da u skorije vreme uradimo servis-pregled osnovnih stavki na vespici. Deluje sve ok, neke stavke malo zapustene, nije nista kardinalno ali svakako ima prostora za poboljšanja.
I da, lak je uzivo zaista ogladalo :)

#103 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 19 May 2017 - 13:13

Bem ti kumulator. Umro je posle 2 godine i 2 meseca, samo sto je izasao iz garancije. Kako li ga samo natempiraju da mi je znati.
Uglavnom, probana reparacija ali bez uspeha jer su otisle celije. Provodljivost mu je 12% , znaci mrtav.
Kupljen nov Varta pa cemo da vidimo koliko ce da izgura

#104 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 19 May 2017 - 14:09

kod nas na nikakve moto akumulatore nije duza garancija od 6mj..tak da ko ti je dal 2 godine,kod tog si trebal uzet opet :D

#105 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 19 May 2017 - 15:26

Pa i ovaj mi je na Vartu dao 2. U stvari 25 meseci

#106 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 04 July 2017 - 13:43

Ostao sam duzan info za potrosnju. 4,8. Cisto po gradu kreni stani i uz redovno cepanje po gasu, bez otvorenog puta i lagane voznje. Moze to manje ali sa nekim vozacem manje kilaze i lakse ruke.
Inace, dogovoreno je sa Razrednim da im za nedelju dana dovodim GT-a na pretres. Ostace kod njih 2 nedelje pa verujem da ce Aca da napise sve sta i kako je.
Taman i da najavim ekskluzivu za Srbiju. Zemunska radionica ce prva da dobije novu Jcostu Pro za Leadera na ugradnju i test pa cemo taman imati i informacije o tom variomatu na forumu.

#107 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 July 2017 - 13:45

Mi smo zapete puške. Eto i mi obećavamo probu malossi multivara i polini hi-speeda u istoj temi :)

#108 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 04 July 2017 - 22:26

Opaaa exluziva, to mi se dopada... Svaka čast Zemunskoj radionici na posvećenosti poslu, a ti Francuz nisi mogao dati Vespu u bolje ruke...


Sent from my iPhone using Tapatalk

#109 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 05 July 2017 - 07:57

Znam ja to. Munze konza

#110 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 July 2017 - 13:40

Vespa je u Zemunu. Sledece dve nedelje ce Razredni da pise sta i kako je. Ima gomila nekih sitnica ali za dve nedelje bi trebalo da bude propisno podmladjena.

#111 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 July 2017 - 19:54

Ovih dana imali smo priliku da se druzimo sa Gtom i da je propisno pretresemo. Vec od ranije imam neku predstavu o stanju Vespe i nekim falinkama pa nismo nesto specijalno ni vozili skuter Yooaca i ja.
Dgovor da se postavi novi variomat a red je prvo da otklonimo sve nedostatke i uradimo redovni servis, kako bi na testu pokazala zube i sav potencijal.

Pre nekih mesec-dva kolega Francuz je imao peh sa pucanjem pogonskog remena pa smo taj terenski zahvat obavili zajedničkim snagama na licu mesta. Tada sam jos uvideo da je potrebno uraditi kompletno čišćenje prenosa od ostataka starog remena, kao i redovan servis koji se bliži na 43000km što podrazumeva zamenu ulja u agragatu i reduktoru, filtere, svećice, štelovanje ventila i svih usputnih sitnih nedostatka. U medjuvremenu je i sajla za otvaranje sedista otkazala a bilo je i jos po nesto... sve normalno za skut koji je pregazio 40000...

Pa da krenemo

Attached File  uploadfromtaptalk1500835997799.jpg   570.41K   21 downloads

#112 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 July 2017 - 20:12

Prvo i osnovno, rad na agregatu moderne vespe, bilo da je "small" ili "big frame" je dosta specifičan, zbog metalne karoserije nema puno prostora za manevrisanje i svaka stavka u radu na agragatu mora biti u napred ispalanirana. Ovoliko mesta ima oko motora:

Attached File  uploadfromtaptalk1500836813439.jpg   99.05K   23 downloads

Postoje 2 varijante za pristup, jedna je odvajanje agragata od školjke koja daje punu slobodu u radu i koja se koristi kada se skida glava cilindar ili menja nosač motora ali koja zahteva raskopčavanje kopletne instalacije, svih sajli i creva za hladjanje, gorivo, zadnju kočnicu. Druga, uz malo gimnastike, olaksava pristup za povrsinske radove i mali servis bez skidanja agregata od karoserije, koju cemo opisati u ovom poglavlju.


Attached File  uploadfromtaptalk1500836842644.jpg   428.11K   23 downloads

Potrebno je pod centralne nogare postaviti kutiju 4x4 ili drvenu gredu, bilo šta što će izdici Vespinu zadnjicu za 5-10cm iznad zemlje. Takodje potrebna je krokodil - auto dizalica kojom ćemo podizati središnji deo, odnsno centar klackalice nosača motora.

Attached File  uploadfromtaptalk1500836923633.jpg   414.5K   19 downloads

Na taj nacin, a kada otpustimo zadnje amortozere, agragat ce svojom tezinom krenuti točkom ka asfaltu a posto je cetranlni nosač motora ujedno i klackalica, prednji deo - cilindar i glava podicice se u vis, kroz tačno planirano mesto pod sicem karoserije, kako kažu da su planirali u piaggiu

Attached File  uploadfromtaptalk1500837072262.jpg   449.41K   22 downloads

Sada dobijamo glavu nesto višlje i mogućnost da se zavuku ruke okolo poklopca ventila, svećici itd..

Attached File  uploadfromtaptalk1500837153938.jpg   348.4K   23 downloads

#113 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 23 July 2017 - 20:24

komplikovano..moram priznati da imam drugaciji pristup (valjda zako kad imam tanje ruke koje se zavuku kud god treba :D )
u principu jedino je skuceno za svjecicu skinut,al i to sa adekvatnim alatom ide..
treba mi oko pol sata za skinut masinu s rame kompletno,pogotovo na tim fergazer masinama ( i ne moram skidat lajtung sa kocione celjusti nego skinem celjust)

kaj se uopce radi oko motora?samo servis ili ima kakvih popravaka?

#114 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 July 2017 - 20:30

Ovih dana su vrućine nesnosne i iskren da budem nismo mnogo ni radili yooaca i ja. Uradjen je kompletan pregled skutera i popisane stvake koje su potrebne za zamenu. Zatičemo sledeće stanje:

Centralni nosač ispucao, još uvek pomalo žilav ali cemo zamenu ostaviti za neki sledeci servis:
Attached File  uploadfromtaptalk1500837309106.jpg   202.49K   18 downloads

Glava i cilindar zaliveni uljem sa donje strane, pretpostavka da je problem u gumi-dihtungu poklopca ventila:
Attached File  uploadfromtaptalk1500837368050.jpg   250.22K   19 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500837428339.jpg   385.57K   19 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500837488410.jpg   97.5K   21 downloads

Glavni - vod "masa" pred samim umiranjem, na vreme smo obratili paznju. Povratno crevo za rashladnu tečnost tek tek ožuljano a dekla samo izgubila ponos:
Attached File  uploadfromtaptalk1500837521707.jpg   282.22K   19 downloads

Airbox i filter vazduha:
Attached File  uploadfromtaptalk1500837830235.jpg   98.86K   20 downloads

Medjutim, iznutra:
Attached File  uploadfromtaptalk1500837866416.jpg   99.58K   22 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500837881709.jpg   97.9K   23 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500837907519.jpg   99.45K   22 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500837928729.jpg   99.3K   23 downloads

Prenos:
Attached File  uploadfromtaptalk1500837999898.jpg   99.73K   20 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500838028197.jpg   99.12K   20 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500838048118.jpg   99.85K   21 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500838080448.jpg   98.55K   20 downloads

Ostaci starog remena:
Attached File  uploadfromtaptalk1500838122549.jpg   99.5K   21 downloads

Najvecu śtetu u prenosu su popili roler remena i semerinzi zadnjih remenica, o tome ćemo posebno u odvojenom postu...

#115 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 July 2017 - 20:43

Krenuli smo u proveru stanja ventila i štelu, skidanje karba radi detljenog čišćenja, zamenu svećice... sada ima mnogo vise prostora za rad

Attached File  uploadfromtaptalk1500838422918.jpg   98.99K   19 downloads

Kao sto smo i pretpostavili, krivac za slinjenje po glavi i cilindru je dotrajala-upresovana gumica u kanalu dihtunga dekle ventila

Attached File  uploadfromtaptalk1500838512406.jpg   97.88K   20 downloads

Proverom stanja ventila utvrdjeno je da odstupanja nisu velika .12usis .20izduv (fabricki 10-15) oba ventila po strani ista pa mislim da je neko radio redovan servis na 24000...

Malo je bilo muke zavuci špijune, mali šrafciger i vilasti 8, ali četiri ruke uspešno su odradile posao :)

Attached File  uploadfromtaptalk1500838761948.jpg   99.11K   21 downloads

Ventili nastelovani fabrički, dekla ventila i spoljni deo glave detaljno odmašćeni

Attached File  uploadfromtaptalk1500838858907.jpg   448.01K   20 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500838889242.jpg   475.83K   18 downloads

A krivac zamenjen novim iz seta
Attached File  uploadfromtaptalk1500838929688.jpg   311.97K   19 downloads

Osvezeni šrafovi dekle
Attached File  uploadfromtaptalk1500838986695.jpg   238.43K   21 downloads

Naravno, na kraju, stanje i potpis
Attached File  uploadfromtaptalk1500838963474.jpg   320.05K   25 downloads


#116 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 July 2017 - 20:51

Naravno, od ovolike vrućine zaboravili smo nesto da uradimo. Kada smo zavrsili sa stelom ventila spustili samo ram natrag na agragat i prikopčali amortizere a da nismo zamenili svećicu :)
Sutra cemo morari malo lomiti ruke...

U medjuvremnu smo zamnili kabel mase. U stvari, stari načeti smo revidirali, skratili, ojačali završetke, zemenili jednu papučicu i postavili novu izolaciju.

Attached File  uploadfromtaptalk1500839312185.jpg   99.68K   23 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500839328126.jpg   99.58K   23 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500839343563.jpg   99.75K   23 downloads

I finalni proizvod
Attached File  uploadfromtaptalk1500839402101.jpg   98.94K   21 downloads

Sutra nastavljamo sa prenosom, za sada je samo nabalvljen originalni roler
Attached File  uploadfromtaptalk1500839454743.jpg   358.94K   21 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1500839468406.jpg   282.2K   19 downloads

#117 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 23 July 2017 - 21:12

Sjajno, pratim sa zadovoljstvom. Evo, obecavam da cu da se bucnem od sabajle za vas dvojicu ;P
Salim se malo...
Nego, par pitanja... Rece da su stetu pretrpeli roler i semerinzi ali si samo pomenuo novi roler. A drugo, vec vracate masinu gore, jeste li se setili da pogledate plovak goriva dok je bila svucena dole?

#118 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 July 2017 - 21:15

View Poststeeef, on 23 July 2017 - 20:24, said:

komplikovano..moram priznati da imam drugaciji pristup (valjda zako kad imam tanje ruke koje se zavuku kud god treba :D )
u principu jedino je skuceno za svjecicu skinut,al i to sa adekvatnim alatom ide..
treba mi oko pol sata za skinut masinu s rame kompletno,pogotovo na tim fergazer masinama ( i ne moram skidat lajtung sa kocione celjusti nego skinem celjust)

kaj se uopce radi oko motora?samo servis ili ima kakvih popravaka?
Da tačno tako, za pola sata-sat se sve skida dole. Ovde smo u startu isli na varijantu skidanja motora zbog zamene slena, medjutim to ostaje za neki drugi put iz finansisko-tehničkih razloga a nema smisla prosipati nov antifriz i menjati grafitni dihtung auspuha ako se nemora, tako da sam odustao od nepotrebnih troskova po Francuza, pa smo pribegli ovom drugom načinu. Moram da priznam da smo izgubili podosta vremena dok smo sve postavili, mozda bi isto trajalo kao i da smo skinuli motor :)

Sto se tiče radova, ide kompletan mali servis, plus par dodatnih. Svakako rasklapamo ceo skuter, menja se prednji deo sajle za otvaranje sica, ne pokazuje kolicinu goriva sa plovka itd...

Attached File  uploadfromtaptalk1500840877180.jpg   500.84K   18 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1500840899584.jpg   468.08K   18 downloads

#119 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 July 2017 - 21:25

View Postfrancuz69, on 23 July 2017 - 21:12, said:

Sjajno, pratim sa zadovoljstvom. Evo, obecavam da cu da se bucnem od sabajle za vas dvojicu ;P
Salim se malo...
Nego, par pitanja... Rece da su stetu pretrpeli roler i semerinzi ali si samo pomenuo novi roler. A drugo, vec vracate masinu gore, jeste li se setili da pogledate plovak goriva dok je bila svucena dole?
Ooo, pa vi niste na noćnom kupanju? :)
Roler je propistao i lezaj melje pa nije moguće samo uraditi reparaciju a parčici remena koji su se podvukli izmedju polutki pocepali su donji semering na pomičnoj polutki pa mast izbija napolje i podmazuje novi remen. Ide kompletna reparacija remenica (zamena gumica i semeringa) i čišćenje kvačila i zvona, bice naravno propraceno slikama :)

Plovak daje impuls na džeku iz rezervoara tako da nismo imali potrebe da skidamo rezervoar dole ali ostaje misterija gde je prekid u instalaciji ili u tabli, pa ćemo i to proveriti..

Ima jos dosta sitnica, sledi cišćenje karba, zamena ulja, filtera, ulja u reduktoru, pregled i čišćenje kočionog sistema...

Stay tuned

#120 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 23 July 2017 - 21:37

za stelu ventila masinu cuknem obavezno dolje..
grafitni dihtung treba proc pra desetaka skidanja auspuha a se razjebe (na frendovom vxru smo skidali spuh bar 20 puta do sad i jos uvijek je gore tvornicki iz 05.g).

rolice nove vi stavite,oem ;)

na konektoru plovka spojite zice pa budete vidli dal pali rezervu,dize nivo itd..

filtr zraka je dobrano nakupil prasine :D





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users