Jump to content


Vespa GranTurismo 200

Piaggio Vespa GT 200

250 replies to this topic

#21 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 18:38

promaklo mi komentirat bregaste..
razlika izmedju leader i quasar bregaste je drasticna..pogotovo u sirini brijegova..
quasar je za dlaku "slabija" od malossi bregaste..

sve to stoji,ima prostora i iz leadera da se jos izvuce snage a i iz quasara,samo to je puno skuplji sport nego kod 2t skutera..

kod quasara i leadera,vise ima razlike nego slicnosti..

#22 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 October 2016 - 18:45

Da, jasno se vidi na slikama da je malossi dosta radio na podizanju snage, ali naravno, paprene su cifre..

I ja sam pisao to isto za bregastu, neznatna je razlika u profilu ugla a sirina brega ne igra ulogu u otvaranju ventila. Medjutim, koliko sam ja upucen, malossi pravi bregaste za leader po uzoru na quasar piaggio uglove, nemam podatak niti sam video u malossi programu da prave bragaste za quasar agragate. Zato svi malossi kitevi imaju slicnu snagu, svi su oko 30ks, odnosno 22,5-23ks na tocku.
Polini ima reprofilisanu bregu za 300 ie...

#23 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 19:44

polini bregasta ima veci lift,deklarirana je kao za 300 ali ide i na 125-200 leader i na 250-300 quaser..u kombinaciji sa vecim ventilima treba ju se sire ufrezat upustenja na klipu..
sa sirim brijegom dulje su ventili otvoreni..

kit ko kit na 4t nema neki efekt,tj samo sa stavljanjem klipa i cilindra ne dobije se nist ako se ne sredi glava,bregasta itd.

#24 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 October 2016 - 19:57

Naravno, jer su glave ventili, klackalice pa i bregasta identicni za sve LC agregate od 125 do 300, tako da sigurno moze da se upase na svaku zamisljenu aplikaciju i zmalo znanja i truda oko klipa.

Sirina brega ne igra nikakvu ulogu sem na potisak i trenje klackalice, siguran sam da si mislio na visinu brega kad pricamo o duzini orvaranja ventila.

Koja je malossi bregasta za quasar posto trenutno skupljam sve podatke koje su dostupni? Radim reprofilisanje leader AC bregaste za Yooacinu vespu koja treba da ima identicne uglove sem sto je overlap drugaciji obzirom da je rec o 2v i klackalicama pod drugacijim uglom pa su i bregovi drugacije postavljeni u odnosu na 4v..


#25 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 20:11

ako sirina brega nema veze s duljinom otvorenosti ventila,zast onda malossi za leader radi bas takvu bregastu koja ima puno siri brijeg nego stock leader bregasta..
ako je breg siri,klackalice dulje klizi po njemu pa je ventil duze otvoren..
imam doma i leader i quasar bregastu pa budem bas poslikal,a isto tak budem i quasar bregastu slozil u ovu masinu razrezanu kaj sam slozil da se vidi kak radi,di otvara a di zatvara

#26 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 October 2016 - 20:27

Duzinu otvaranja ventila utice visinom brega (lift) a debljina brega u punoj kruzinici (lobe duration) utice na vreme koliko ce ventil ostati otvoren (van sica) od pocetka otvaranja ventila (ramp open) do zavrsetka zatvaranja ventila (ramp closed).

Sirina brega nema nikakvu ulogu u performansama sem sto stvara veci pritisak, trenje na povrsinu klackalice a time se postize da visokoturazni agregati duze traju u stok izvedbi.

Attached File  uploadfromtaptalk1476300472033.jpg   22.53K   31 downloads

Verujem da se razumemo samo je zabuna u pojmu "sirina" pa da ne bi bunili druge clanove :)

#27 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 20:54

da,to mislim,na duzinu vremena otvorenosti ventila,tajming a ne na visinu lifta :D
pogubili smo se u prostim pojmovima poput duzine,duljine,sire itd ahahaha

#28 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 October 2016 - 21:06

Izvinjavam se bata steeefu i svim kolegama zbog slike, na brzinu sam skinuo sa neta i nisam ni primetio sta pise ispod... poenta su natpisi na profilima bregova zbog lakseg tumacenja, nema nikavih skrivenih poruka :)

Da da, bas tako, visina brega od pocetnog ugla otvaranja igra ogromnu ulogu, jer sto se pre otvori i sto kasnije zatvori ventil samim tim je ispunjenost komore veca i performanse se podizu, dobija se na snazi a gubi na obrtnom momentu i elasticnosti motora, ler je neravnomerniji i slabiji a snaga je ispunjena na visokim obrtjaima.
Narodno gledano, postoji mogucnost podbrijavanja donjeg dela kruznice cime dobijamo pomeranje pocetka otklona ka ranije (ramp) kao i zavrsetka zatvaranja u kasnije pa je (lobe) u duzem timingu. Ostaje problem podesiti pocetak i kraj u odnosu na klip jer prerano otvaranje i prekasno zatvaranje mogu da dovedu do vencanja ventila sa celom klipa. Naravno, masisko podbrijavanje dovodi do skidanja kaljenog materijala sa brega pa je potrebno nitrirati bregastu nanovo.

Sto se tice sirine brega, kada gledamo bregastu poprecno u smeru okretanja, uzi breg ima manje trneje i uglavnom se takve bregaste koriste za takmicenje pa vrlo brzo pojedu klackalicu. Dakle, vecina stok bregasta se prizvode sa sirokim bregovima koje obezbedjuju dovoljnu povrsinu prilikom pritiska klackalice za otvaranje ventila.

#29 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 22:31

sve jasno,bez brige za sliku :D
ja sam mislil na sirinu kad se gleda iz ove perspektive



Posted Image

#30 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 13 October 2016 - 08:33

Ja od pocetka kontam da i jedan i drugi pricate o istoj stvari. Dobro, sad je sve apsolutno jasno bez ikakvih nedoumica. Svaka cast na "predavanju". Vidi se da ste godine i godine potrosili na teoriju a bogami i praksu. Nema sta, majstori zanata.
Hvala obojici na obogacivanju ove teme i lepim komentarima. I svima ostalima naravno.

Elem, malopre bila prva duza voznja od Vozdovca do NBG. Iako je bilo poprilicno hladno, uzivao sam. Vespa ide divno. Mnogo je drugaciji celokupan dozivljaj od Tajfunka. Koliko god je on bio nervozan i terao me da cepam po gasu toliko je Vespa ugladjena i fina. Stock vario kao i ostatak prenosa doprinose ugodjaju lagane voznje. Ipak i pored "touring" varia, oce GT lepo da povuce, ne ni blizu jako i silovito kao tajfun ali opet ona ima 140 + ja konjina 105 i lepo se slusamo.
Sigurno je da ce ugradnjom Jcoste da se pogubi u odredjenom procentu ta ugladjenost ali ce i pored toga voznja da bude prilicno fina.
GT je izuzetno udoban. Mnogo se lepo vozi. Celicna sasija doprinosi osecaju "tenka" a sa druge strane mekano ogibljenje lepo upija sve neravnine. Probao sam malo da je bacakam levo desno i iznenadjujuce lako se obara. To nisam ocekivao, mislio sam da ce biti teza na volanu.
Mozda sam ja trenutno subjektivan jer mi je sve ovo novo i pod utiskom sam pa otud moja beseda u superlativu ali posle toliko godina na BB cvaji, ovakva voznja mi je bas divno legla.
Prosto mi je zao sto se necu mnogo navozati u skorije vreme, izgorecu do proleca.

E da. Primetio sam jednu stvar, predpostavljam da je nesto do dihtovanja auspuha. Naime, vozim i sve je normalno, medjutim kako usporim do minimalnih obrtaja (npr. prilazim semaforu) primetim svojevrsno "kasljucanje" iz auspuha. Ne utice na obrtaje vec se samo cuje. Tipa, usporavam sa 50 do 10 kmh i od 10 do 0 se cuje onako tise: keh, keh keh. Cim dodje do ler gasa kasljucanje prestane. Pri davanju gasa nema nicega.
Jel se neko sretao sa time?

#31 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 13 October 2016 - 08:40

prducka iz spuha..
more bit da negdi ne dihta auspuh,tj spojevi (grana-lonac ili grana-glava motora)
druga stvar zbog koje more bit je smjesa (potrebno dostelati na fergazeru i pregledati komponente usise zraka da dihtaju i ne falsira)
treca stvar su ventili (ako ima vise km a jos nikad nisu stelani)..

#32 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 13 October 2016 - 08:54

Ok, pregledacu ono sto ja mogu a to je spuh. Mogu da pogledam i karb sto se tice vizuelnog pregleda, da nesto nije labavo ili ispucalo. Ako pak nije nista od toga onda ce baciti pogled Razredni u nekom trenutku. Mada... nesto nisam siguran da bi moglo biti do karba ili ventila jer se ne ispoljava u mestu. Mogu da ga naturiram i da sacekam da padnu obrtaji ali se tada nista ne desava. Iskljucivo u pokretu. Sto ti kazes budemo videl.

Umalo zaboravih, detalji. Gospoja me castila, donela privezak iz Italije:
Posted Image
A sa Alija sam narucio jedne crvene gace za master i jedne crne za obican kljuc:
Posted Image

#33 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 13 October 2016 - 10:13

ove gace kak ti velis,na master nebudu isle posto je duplo deblji od obicnog slave key-a

#34 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 13 October 2016 - 10:48

Da jeste. Silikon je, videcemo kad stigne. Svejedno, mogu po potrebi da menjam na slave-u.

#35 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 10 November 2016 - 08:57

Stigle gace. Iznenadjujuce su kvalitetno napravljene. Uz manje natezanje sam uspeo da ih navucem kako na slave tako i na master. Nepotrebno reci da izgledaju fenomenalno:
Posted Image

#36 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 10 November 2016 - 10:33

Lep detalj svakako, a dobar je i osećaj imati uredan ključ.. :)

#37 dacerovs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 423 posts

Posted 10 November 2016 - 12:15

Preljepa ti je vespa, za nju je bitno da se sjaji ko sunce :D , puuno sretnih kilometara.
I ja cu se isto jednog dana vratit na 4T (vozio sam Piaggio x9 dok nije dozivio totalku, puno jacu nego ova vespa) i po mogucnosti piknut jednu Vespu ali GTS.



Poslano sa mog Lenovo P70-A koristeći Tapatalk



#38 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 10 November 2016 - 12:16

Fala vi ljudi!

#39 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 January 2017 - 11:03

Ne znam kako nam se potkrala greska da ovu lepoticu i slikovitu temu nemamo u projektima... Nadamo se svezim fotkama i pozitivnim utiscima sa prvim suncanim danima!

#40 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 21 January 2017 - 15:45

Bice bice, ofkors. Inicijalno sam temu otvorio u moj skuter sekciji pa je tu i ostala. Al eto posto je ipak projekat u pitanju, onda joj je mesto ovdi.
Fala Profesore





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users