Resio sam da pristupim s termometrom kako bi potvrdio svoje sumnje u neispravan rad termostata.
Problem je sto motor tesko postize radnu temp. i tek kad je vani jako vruce imam 1/2 otklona kazaljke na satu. Moja dijagnoza je da postoji problem s termostatom, koji se ne moze zatvoriti do kraja u hladnom polozaju, nego ostaje zaglavljen i stalno otvoren ili djelomicno otvoren, u svakom slucaju i vise nego sto je potrebno, pa imam "jako dobro" hladjenje, tj. pothladjivanje termo grupe, koliko je to, nisam jos izmjerio.
Nakon sto sam se uvjerio da nije do senzora temp. niti sata, (moze se provjeriti i s rukama, u fazi postizanja temp. hladnjak mora biti hladan), resio sam da ubacim termo sondu u posudu za antifriz, i da pratim sta ce se desiti dok masina radi.
...Temp. antifriza u posudi je pocela odmah rasti nakon pokretanja motora, sto znaci da termostat ne radi svoj posao, jer antifriz odmah cirkulira kroz hladnjak. Njegova zadaca je da sto brze zagrije cilindar na radnu temp. ne dozvoljavajuci cirkluaciju kroz hladnjak, a tek onda pusta vodu kroz hladnjak (kad se postigne temp. koja je oznacena na termostatu, kod 50ccm najcesce imamo 60° i 70°C, to je prag otvaranja).
Test sam poboljsao na nacin da sam upalio u isto vrijeme 2 potpuno jednaka skutera sa jednakim termostatima 60°C (Nrg, mc3 purejet 50, 1 ima 100% ispravan termostat) i pratio sta se desava.
Nakon nekih 5 minuta istovremenog rada, temp. u cilindru je blizu 50°C, tada termostat mora i dalje biti zatvoren, sto lijepo pokazuje sljedeca slika sa 100% ispravnim termostatom:
Dakle senzor je uturen u ekspanzionu posudu, u antifriz
[attachment=13264:plavi hladan.png]
A ovo je situacija s neispravnim, otvorenim termostatom:
[attachment=13262:crni hladan.png]
Dakle hladnjak se konstantno zagrijava, i kada krene voznja on ce ohladiti motor ispod radne temp.
I ovdje sam zabiljezio prag otvaranja termostata, odnosno kada kazaljka skoci na 1/2. Tu sad postoje male tolerancije u senzorima, termostatima, zagrijanosti kompletnog motora, vanjskoj temp., ali tu je za ocekivati priblizno jednake temp.
Situacija kod ispravnog termostata
[attachment=13265:plavi prag otvaranja.png]
Situacija kod neispravnog
[attachment=13263:crni prag otvaranja.png]
Evo i snimka kada postize polovicu:
1
Ispitivanje termostata u motoru
Started by Dajteh, Nov 04 2016 02:14 PM
1 reply to this topic
#1
Posted 04 November 2016 - 14:14
#2
Posted 06 November 2016 - 13:58
Ja letos nisam imao problema sa temperaturom motora brzo je postizao i stalno drzao upaljene tri crtice na instrument tabli. Onda je samo odjednom i ako nije bilo mnogo hladniije pocela temperatura da sara. Jedva se zagreje pa onda temperatura od jednom padne, kad je zahladnelo skoro da nije mogao ni postici radnu temperaturu upali po nekad jednu crticu. Stavio sam kesu napred ispred hladnjaka i tu sam nekako dobijao radnu temperaturu i to ako ne vozim brze cim idem brze temperatura opet padne. Danas 20 stepeni i ja izasao u voznju temperatura brzo skoci na radnu isteram ga van grada i raspalim jedno 8km drzi temp. i stanem na jednoj raskrsnici kad temperatura skoci na max. Skinem kesu ispred hladnjaka i nastavim voznju temp. odmah pade na normalnu i tako narednih 10 km kad idem brze skine jednu crtu kad idem sporije vrati se na sve tri crtice.
Krivac termostat za koji ne znam i da li ga uopste i ima u motoru.
Krivac termostat za koji ne znam i da li ga uopste i ima u motoru.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users