
U nekoj od tema projekata sam pisao da je po fabrickim manuelima novi tip paljenja (magnet na slici desno), podesen za 17* predpaljenja. Da se podsetimo, taj novi tip (1998-) paljenja dolazi sa crnom i crvenom strujom, odnosno bojom cdi-a-bobine, ducati ili mitsuba, radjeni su u varijantama za agregate bez i sa catalysatora (2000-), imamo i dve razlicite sheme kopcanja zica, odnosno dzekova, ali su svi kompatibilni...
Stari tip "struje" (magnet na slici levo uz koji ide plava bobina-cdi) koja izgledom podseca na cdi za piaggio "bigbore" (125 - 180 2t) se prizvodila na modelima do 1998 godine i do sada nismo uocavali neke razlike sem u ociglednom vizuelnom.
Neko je negde (izvinjavam se, ne mogu da se setim autora i teme) pisao da su magneti identicni, medjutim, blizim uporedjivanjem sam uvideo da su daleko, cak nisu ni slicni. Trenutno nemam vagicu koja meri vise od 100gr, pa nisam tacno utvrdio razlike u gramazi koja postoji, ali sam konstatovao jos jednu prednost starog tipa magneta. Kada postavimo magnete jedan pored drugog i poravnamo im utore za kajlice na istu poziciju, dobijamo razliku u polozaju pruge za okidanje pickupa!
Novi tip u prvom planu, iza njega je stari tip, kanali poravnati

Ovde je stari tip u prvom planu, kanali poravnati

Razlika u polozaju pruga se vidi


Odokativno, to iznosi 3-4mm razlike po spoljnom obimu magneta, rekao bih odokativno da ce paljenje biti oko 20* pre gmt-a.
Nisam precizno merio (komparaterom na agregatu) pa cu ostati duzan tacan podatak, ali sve ostalo se slaze, rupe za ventilator, oba tipa ventilatora, polozaj polova unutar magneta, unutrasnji i spoljni precnik, sve je isto. Dakle, odlicna podloga za tunirane cilindre
