Da prvo napisem zasto ovo radim ...vec skoro dve godine vozim Airsalmatica i kad je stigao Airsal kit ostao je slobodan gusani cilindar sa pripadajucim klipom ...kako mi se svideo Airsal , resio sam da vozim samo njega , a bivsi poslovni je zavrsio u supi ...pre godinak dana sam resio da na njega nabacim veliki ( gusani ) cilindar koji je ostao slobodan , dakle na A-3 blok ...to sam i uradio , sve prilagodio , to je podrazumevalo i promenu u maloj pesnici radilice sa fi 10 na fi 12 mm...sve sam ja to lepo i uradio , ali posle toga nikako nisam uspeo da ga upalim , sve je trebalo da je u redu , ali on nece pa nece ...zbog nedostatka vremena , posao me pritisao , a i imam sta da vozim poslovni opet zavrsi u supi ...u medjuvremenu sam poceo povremeno i da cerupam neke delove sa njega i shvatim kuda sve to vodi ...ostacu bez njega ...zbog nedostatka vremena u sred najvece sezone posla nadjem jednog poznanika koji se bavi popravkom Tomosa i dogovorim sa njim da odradi sta treba ( sramota za mene, al` jbg ) kao. odradi on to za par dana i zove me da je gotovo i ja odem po motor ...kaze , 1000,00 din , ja dadoh 1500,00 , ja te pare zaradio lako i brzo na drugoj strani radeci moj posao , samo kad je resio , a kaze da je radio nesto oko lamelarnog ventila , pomnje nesto stari tip- novi tip, mada ja ne znam da postoje dva tipa, al` ajde ako je resio ...i tada je tesko upalio , a nisam bio zadovoljan ni kako ide to malo sto sam doterao do garaze ...od tada do danas nisam za godinu dana presao ni kilometra sa njim ...opet zavrsio u supi , jbg ...izgleda mu to sudbina ...
E ovih dana , izguram , probam da upalim , nece , pa nece , sto god ja radio ...neces ga majci vise , sad je red na njega , ne da mi djavo mira , ima da ga napravim ! I to, ima da probam da uradim nesto sto niko nije , ili bar ja ne znam , ali nisam siguran da li ce raditi , mozda i nece , ako ne proradi opet mu ne gine supa do daljnjeg ...
Otpakujem ja to , skinem karb , naravno jedva ga izvadim iz one kucice ( jbo konstruktora ) ...kad sam video sta je ovaj stavio umesto mog lamelarnog ventila, neki teski krs koji ni na sta ne lici umesto mog koji je bio kao nov ...( nikad vise ne dajem motor drugome da ,bilo sta radi ) ...bila je varijanta ili kupiti novi ventil , ( 750,00 ) ili nesto drugo smisliti ...rodila se ideja preko noci , aj` da vidim jel` moze minareli usisna piramida umesto Tomosovog lamelarnog ...dan -dva sam obigravao oko cilindra mereci i proveravajuci da li ce moci ...daleko je jednostavnije bilo kupiti ventil i zavrsiti posao , ali ovo je tehnicki izazov za mene ...
Svucem cilindar sa bloka i u ponovna premeravanja...bice tu jako puno posla , puno operacija , opet imam puno servisa da radim , a posao mi je primaran...pokusao sam da nadjem bakarnog lima u debljini od 3-5 mm zbog lakse obradivosti i varenja , ali gde god sam bio , i koga sm pitao nisam uspeo da nadjem ...na kraju resim da radim od gvozvenog lima , teze za mene ...
Evo sta sam uradio za nekoliko dana ...
![Posted Image](https://s13.postimg.org/3moz0ojtj/IMG_5475.jpg)
ovo je Tomos A-5 cilindar , usis za lamelarni ventil ...
Sam lamelarni ventil mi diktira kuciste za njega ...na zalost dimenzije kucista tacno nalezu na one rupe na cilindru ...morace medjuploca ...nju sam izradio od gvozdenog lima 10 mm i zavrnuo u one cetiri rupe sa sarafima sa upustenim glavama ...da budu poravnati sa medjuplocom , morao sam da budem jako precizan ...
![Posted Image](https://s15.postimg.org/ltf9f4hzf/IMG_5476.jpg)
To je ovo ...e sad , kuciste LV ce biti zavrnuto u tri tacke na one tri rupe u kojima sam narezao navoj M-5...
![Posted Image](https://s15.postimg.org/6baogh92z/IMG_5477.jpg)
Ovo je kuciste LV izradjeno prema dimenzijama piramide u limu 2 mm
![Posted Image](https://s14.postimg.org/z4w0o6l35/IMG_5481.jpg)
zavrnuto na cilindar preko medjuploce...
![Posted Image](https://s14.postimg.org/lqgtpm2wh/IMG_5484.jpg)
Ubacena piramida u kuciste...
![Posted Image](https://s12.postimg.org/hzd4sbwrx/IMG_5486.jpg)
Ovo je ploca koja je gornji poklopac piramide , na njoj se busi rupa za bakarno koleno koje ce biti zavareno ...
![Posted Image](https://s11.postimg.org/vvy1dyr2r/IMG_5487.jpg)
Ovako ...i onda jos jedno koleno od 45 stepeni i karb ce biti izbacen napolje ...olaksano namestanje i stelovanje ...PHBG , mogu koji hocu , ali najmanje 19 mm...imam ih raznih...
Nisam siguran da li ce ovo sve raditi , mozda i nece , ali veliki je tehnicki izazov ...odradio sam vec dobar deo posla , ostaje varenje kolena i izrada dihtunga za sve pozicije , to je cetiri komada ...kuciste LV ce jedva stati u kucicu kartera, ali moci ce ...nece sve biti brzo , imam posla , ali predstojeca zima se ubila za ovakve poslove ...nesto se radi sa neizvesnim rezultatom , ako ne uspe- sleduje mu supa vec ko zna koji put ...
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)