Jump to content


Minarelli usis na Tomosa...


16 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 December 2016 - 20:14

Da, mocni minarelli usis na tomosa ...

Da prvo napisem zasto ovo radim ...vec skoro dve godine vozim Airsalmatica i kad je stigao Airsal kit ostao je slobodan gusani cilindar sa pripadajucim klipom ...kako mi se svideo Airsal , resio sam da vozim samo njega , a bivsi poslovni je zavrsio u supi ...pre godinak dana sam resio da na njega nabacim veliki ( gusani ) cilindar koji je ostao slobodan , dakle na A-3 blok ...to sam i uradio , sve prilagodio , to je podrazumevalo i promenu u maloj pesnici radilice sa fi 10 na fi 12 mm...sve sam ja to lepo i uradio , ali posle toga nikako nisam uspeo da ga upalim , sve je trebalo da je u redu , ali on nece pa nece ...zbog nedostatka vremena , posao me pritisao , a i imam sta da vozim poslovni opet zavrsi u supi ...u medjuvremenu sam poceo povremeno i da cerupam neke delove sa njega i shvatim kuda sve to vodi ...ostacu bez njega ...zbog nedostatka vremena u sred najvece sezone posla nadjem jednog poznanika koji se bavi popravkom Tomosa i dogovorim sa njim da odradi sta treba ( sramota za mene, al` jbg ) kao. odradi on to za par dana i zove me da je gotovo i ja odem po motor ...kaze , 1000,00 din , ja dadoh 1500,00 , ja te pare zaradio lako i brzo na drugoj strani radeci moj posao , samo kad je resio , a kaze da je radio nesto oko lamelarnog ventila , pomnje nesto stari tip- novi tip, mada ja ne znam da postoje dva tipa, al` ajde ako je resio ...i tada je tesko upalio , a nisam bio zadovoljan ni kako ide to malo sto sam doterao do garaze ...od tada do danas nisam za godinu dana presao ni kilometra sa njim ...opet zavrsio u supi , jbg ...izgleda mu to sudbina ...

E ovih dana , izguram , probam da upalim , nece , pa nece , sto god ja radio ...neces ga majci vise , sad je red na njega , ne da mi djavo mira , ima da ga napravim ! I to, ima da probam da uradim nesto sto niko nije , ili bar ja ne znam , ali nisam siguran da li ce raditi , mozda i nece , ako ne proradi opet mu ne gine supa do daljnjeg ...

Otpakujem ja to , skinem karb , naravno jedva ga izvadim iz one kucice ( jbo konstruktora ) ...kad sam video sta je ovaj stavio umesto mog lamelarnog ventila, neki teski krs koji ni na sta ne lici umesto mog koji je bio kao nov ...( nikad vise ne dajem motor drugome da ,bilo sta radi ) ...bila je varijanta ili kupiti novi ventil , ( 750,00 ) ili nesto drugo smisliti ...rodila se ideja preko noci , aj` da vidim jel` moze minareli usisna piramida umesto Tomosovog lamelarnog ...dan -dva sam obigravao oko cilindra mereci i proveravajuci da li ce moci ...daleko je jednostavnije bilo kupiti ventil i zavrsiti posao , ali ovo je tehnicki izazov za mene ...

Svucem cilindar sa bloka i u ponovna premeravanja...bice tu jako puno posla , puno operacija , opet imam puno servisa da radim , a posao mi je primaran...pokusao sam da nadjem bakarnog lima u debljini od 3-5 mm zbog lakse obradivosti i varenja , ali gde god sam bio , i koga sm pitao nisam uspeo da nadjem ...na kraju resim da radim od gvozvenog lima , teze za mene ...

Evo sta sam uradio za nekoliko dana ...

Posted Imageimages

ovo je Tomos A-5 cilindar , usis za lamelarni ventil ...

Sam lamelarni ventil mi diktira kuciste za njega ...na zalost dimenzije kucista tacno nalezu na one rupe na cilindru ...morace medjuploca ...nju sam izradio od gvozdenog lima 10 mm i zavrnuo u one cetiri rupe sa sarafima sa upustenim glavama ...da budu poravnati sa medjuplocom , morao sam da budem jako precizan ...
Posted Imageimage hoster

To je ovo ...e sad , kuciste LV ce biti zavrnuto u tri tacke na one tri rupe u kojima sam narezao navoj M-5...

Posted Imageupload photo
Ovo je kuciste LV izradjeno prema dimenzijama piramide u limu 2 mm
Posted Imageimage sharing
zavrnuto na cilindar preko medjuploce...
Posted Imagefree image uploading
Ubacena piramida u kuciste...

Posted Imagehow to take a screen shot

Ovo je ploca koja je gornji poklopac piramide , na njoj se busi rupa za bakarno koleno koje ce biti zavareno ...

Posted Imagephoto uploading
Ovako ...i onda jos jedno koleno od 45 stepeni i karb ce biti izbacen napolje ...olaksano namestanje i stelovanje ...PHBG , mogu koji hocu , ali najmanje 19 mm...imam ih raznih...

Nisam siguran da li ce ovo sve raditi , mozda i nece , ali veliki je tehnicki izazov ...odradio sam vec dobar deo posla , ostaje varenje kolena i izrada dihtunga za sve pozicije , to je cetiri komada ...kuciste LV ce jedva stati u kucicu kartera, ali moci ce ...nece sve biti brzo , imam posla , ali predstojeca zima se ubila za ovakve poslove ...nesto se radi sa neizvesnim rezultatom , ako ne uspe- sleduje mu supa vec ko zna koji put ... :)

#2 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 06 December 2016 - 20:39

Dobar je plan ali meni se malo cini sve to pre dug put smijese do cilindra. Zar nemozes nekako skratiti taj adapter ?

#3 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 December 2016 - 23:33

View PostSuhy, on 06 December 2016 - 20:39, said:

Dobar je plan ali meni se malo cini sve to pre dug put smijese do cilindra. Zar nemozes nekako skratiti taj adapter ?
Nece nista smetati, ti cilindri se ne vrte visoko i rezonaca usisa ce biti usaglasenija sa duzim kolenom.
Miso, svaka cast na trudu, nikako mi ne ide da si drugome dao da ti cacka ljubimca :)

#4 Suhy

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 194 posts

Posted 07 December 2016 - 00:23

Aca mislio sam da je u pitanju neka turpija...

#5 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 07 December 2016 - 09:56

Pa, Aco , eto kazem zasto sam dao drugome...ja sam taj koji je tokom godina drugima resavao slicne situacije , al` kad je doslo do toga da ja moram dati drugome ...zbog stajanja u supi vise puta sam zapeo za neke delove koje sam zasorao kojegde i na kraju ih jedva prikupio ...a, kad ti zatreba neka sitnica , lakse je skinuti sa njega nego otici kupiti ...kao , kupicu posle - to znaci nikad....uglavnom , drugom nikad vise , pa makar stajao ko zna koliko u supi ...

Ovo , da li ce raditi , ne znam , moje je da pokusam , moram nesto raditi ...Airsalmatic je na radnoj poziciji , junacki radi svaki dan , zaradjuje , i on povremeno bude u losijem stanju zbog nedostatka vremena , pa se odvoji jedan dan da se ispopravlja sve ono sto se nakupi...puknuta sajla, pregorela sijalica , poispadali sarafi ...ali, zadovoljan sam ...pre nekog vremena bio je u kvaru dve - tri nedelje , pa nisam mogao odmah da ga uradim , pa je privremeno skuter preuzeo radnu poziciju ...on se pokazao kao nepodesan za posao , tezak , manje povozan , velik potrosac ...tad sam shvatio da moram imati dva Matica za takve slucajeve ...

#6 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 12 December 2016 - 19:05

Evo prirubnica je dobrim delom odradjena , radio sam kako sam imao vremena , jako puno operacija, sto puta sam u svakoj fazi proveravao , malo je i tesno , smetao onaj sav ispod rezervoara , ali sam na kraju sve uspeo da udesim,,,napravio zaptivace , cetiri komada u kingeritu milimetarskom ...

Posted Imagepic upload

Posted Imagescreen shot

montazna pozicija na cilindru i koleno usisa na koje ce preko gume biti montiran karb...

Posted Imageupload png

ovakav neki PHBG...ovo je onaj TNT 19 mm sto je ostao posle ugradnje 21 mm na Aliena ...bice prava mera za Matica...moram samo naci gumenu spojnicu , nagib je jako mali mozda tek koji stepen , nigde se nista ne dodiruje, trudio sam se , sve je dobro ispalo do sada ...stelujuci elementi i saug su pristupacni , jos samo da sve radi , to cemo tek videti ...

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 December 2016 - 21:25

Au bokte ovaj je prema napred, ima da bidne i turbo punjenje

#8 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 12 December 2016 - 22:49

Djeluje mi da je taj usis predug pq ne vjerujem da ce nekih performansi biti.
Za pravi posao treba zatvoriti kadicu na blokovima i slozit usis na semu skutera a usis u cilindru koristiti kao treci preljevni kanal...

#9 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 13 December 2016 - 10:01

Pa, ceo zivot je jedan veliki eksperiment, pa tako i ovo ...ja za ovo nisam nigde nasao nista , sve radim sa neizvesnoscu uspeha , pokrece me tehnicki izazov da li je to moguce odraditi i da li ce raditi ...prvi deo je potvrdjen , a za drugi ne znam ,,,Na Airsalmaticu sve radi besprekorno , ali na originalnom lamelnom ventilu ...ovde je velika nepoznanica kako ce raditi zbog duzine kucista i reducir ploce , pa je zbog toga ceo usis duzi za 5-6 cm , pa i zbog zapremine kucista ventila , skoro duplo vece povrsine lamela u odnosu na originalno stanje ali , znate kako ? U tuningu se sve svodi na to da li nesto radi ili ne ....pa tako i ovo , videcemo ...

#10 stevo

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 155 posts
  • MestoN.Sad
  • Vozimpantheon

Posted 13 December 2016 - 17:59

Pratim ,Miso!

#11 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 14 December 2016 - 16:54

Posted ImageOvo je usisna grana za novi tip tomosa - Targu , Recvival ili tako nesto , gde je izbacen ( hvala Bogu ) napolje, van karterske kucice i taj usis je svakako duzi nego ovaj moj ...

Snasao sam se za gumu za spoj usisa i karba ...precnik bas koji treba - original ...

#12 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 December 2016 - 18:51

Pezo vertikal ima dugo usisno koljeno pa prima gas bolje nego piaggio :)
Makar sa jos kracim radi jos bolje.

#13 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 18 December 2016 - 18:45

Kod mene desavanja k`o u dobrom trileru ....pre neki dan vozim Airsalmatica , isao do ovih mojih veletrgovaca po neke delove za servis i kad sam krenuo od njih upalim ga i krenuo kad ono RRRRRR rrrrrrrrrrr RRRRRRRR, kao da je prekid u dovodu goriva . ona sinusoida kako sam opisao , taman da se ugasi , pa dobije gorivo , pa izgubi , mislim aj` da se dovucem ovako do servisa pa cu onda tamo gledati sta je ...al` ne lezi vraze, nece to tako , ugasio se ...pogled na karb , kad ono ....Uuuuuuuuu, jbo te , pa nema gljive - filtera ...puno mu vazduha pa se gusi , otpao negde ....gumena prirubnica u home made varijanti je lepljena iz dva dela i tokom vremena je popustila i to je sve otpalo ...jbg , vratim se putem kojim sam dosao i nadjem odbeglu gljivu na putu...dobro je, niko je nije pokupio , niko je nije pregazio ...nekako uspem da je nasadim na difuzor i uspem da se dovucem do servisa...

Zbog nedostatka vremena to sam gurnuo u stranu , a Alien je privremeno preuzeo radnu poziciju sa svim svojim manama za to : nije podesan za gradsku voznju , manje povozan od matica , velik potrosac , itd ...al` ko hoce da jede , mora i da radi , pa tako i on , odradio je junacki svoju ulogu od nekoliko dana ...pre dan - dva da se posvetim Airsalmaticu ...nekako resim tu gljivu , ali i dalje nesto ne radi dobro , moram rastaviti karb da vidim sta je ...pri inspekciji karba . to je sad Mikuni 16 mm, u glavnoj dizni nista , ali u pilotki nadjem neko tesko djubre , zagusena skroz ...sve to operem , sredim i sad sve kao novo ...bravo ja !

Zbog svega ovoga sto me usporava , projekat LV mina na Tomosa je morao malo da saceka ...ali evo , nesto sam ipak uradio ...snasao sam se za gumenu spojnicu od bakarnog kolena do karba , kupim dve trakaste selne , stegnem to , podesim sajlu , prakticno , morao sam sve ispocetka , na par mesta sam stavio navoje za stelovanje duzine pancira sajle , siber otvara do kraja i to je to ...ajd` da probam startovanje ...pomozi Boze !

Pustim gorivo na slavini , kao malo nesto negde curka , al` ajde , to cu kasnije resavati ...kurblam nekoliko puta i u jednom trenutku SASTAVIO - upalio mali ! Ler gas previsok, na cetiri , pet hiljada , pokusavam da smanjim , nesto ne ide , jedva uspem da ga ugasim ...ostavim ga malo , ali iz karba gorivo curi na sve strane...ko zna , isprevrtan je pre montaze sto puta mozda se plovak zaglavio , moracu da ga skinem i inspekcija ...na ponovno paljenje isto se ponasao , no bitno je da je to sve proradilo , a finisiranje - to kasnije ...Zakljucak : Mina LV moze da se ugradi na Tomosa uz veliku jbacinu pravljenja kucista ...time se obezbedjuje maksimalno punjenje cilindra , moze biti samo bolje...na njega sigurno ide veliki karburator , jer kako sam pre rekao od velikog uvek imas i mali ( to zavisi od tezine ruke na gasu ) a, od malog nikad neces moci imati veliki ( osim u sex- u ) ... zasto ne izvuci maksimum iz ovoga ?

Ne znam dal` je ko odradio ovako nesto , ja sam trazio na Netu , nisam nasao , ali drago mi je da sam uspesno resio ovaj tehnicki izazov , nije to bio mali zalogaj za mene , finis za kasnije tokom zime pa cemo videti kako sve to radi ...sad je isuvise hladno za radove napolju , a kratkotrajno paljenje u magacinu servisa mi je jako zadjubrilo vazduh ...

Kao svaki dobar domacin ,a slavim SV. Nikolu , pobrinuo sam se da ima svega , danas je potroseno vise hiljada dinara , tako to ide...skuter je junacki odradio na ovih nula stepeni, voznja kao po ledenoj pisti sigurno desetak kilometara rezima kreni stani , nema hladnog vremena za nas ...sutra SLAVIM ...

Evo i nekih slicica kako ce sve izgledati kad bude gotovo ...

Posted Image20mb image hosting

Posted Imagepicture uploading

Posted Imageimgur

Posted Imagecapture screen

morao je malo da plati bocni poklopac , ali to je minimalno ...

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 19 December 2016 - 09:28

prekontroliši te spojeve oko karburatora i prirubnice, možda negde vuče falš, u karburatoru ume da se pomeri u stranu plovak, igličasti malo ukosi i zaglavi, zbog toga najverovatnije preliva, osim ako nije lonče negde na sastavu prslo pa flisuje

srećna slava domaćine...

#15 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 December 2016 - 10:29

Hvala Matio ,

Prilicno sumnjam bas na to sto si rekao , na fals negde , to moram isproveravati , ali mora i karb dole da se rastavi jer bas curi iz njega na onom gornjem prelivu , a i na one dve rupice na difuzoru sa strane filtera ...znaci prepuno lonce , zaglavljen iglicasti ...

No, bitno je da je upalio i da moze ...a, moram nabaviti i filter, gljivu ...

#16 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 20 December 2016 - 01:25

Sretna slava domaćine Mišo.
Rešićeš ti to, znam... samo živce na lastiku. Živo me zanima konačan rezultat ove modifikacije.Ako to bude bolje, već vidim kako se seli na Airsala. :D

#17 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 20 December 2016 - 09:31

Tako je Gogi , sve znas ...





9 user(s) are reading this topic

0 members, 9 guests, 0 anonymous users