Minarelli usis na Tomosa...
#1
Posted 05 December 2016 - 20:14
Da prvo napisem zasto ovo radim ...vec skoro dve godine vozim Airsalmatica i kad je stigao Airsal kit ostao je slobodan gusani cilindar sa pripadajucim klipom ...kako mi se svideo Airsal , resio sam da vozim samo njega , a bivsi poslovni je zavrsio u supi ...pre godinak dana sam resio da na njega nabacim veliki ( gusani ) cilindar koji je ostao slobodan , dakle na A-3 blok ...to sam i uradio , sve prilagodio , to je podrazumevalo i promenu u maloj pesnici radilice sa fi 10 na fi 12 mm...sve sam ja to lepo i uradio , ali posle toga nikako nisam uspeo da ga upalim , sve je trebalo da je u redu , ali on nece pa nece ...zbog nedostatka vremena , posao me pritisao , a i imam sta da vozim poslovni opet zavrsi u supi ...u medjuvremenu sam poceo povremeno i da cerupam neke delove sa njega i shvatim kuda sve to vodi ...ostacu bez njega ...zbog nedostatka vremena u sred najvece sezone posla nadjem jednog poznanika koji se bavi popravkom Tomosa i dogovorim sa njim da odradi sta treba ( sramota za mene, al` jbg ) kao. odradi on to za par dana i zove me da je gotovo i ja odem po motor ...kaze , 1000,00 din , ja dadoh 1500,00 , ja te pare zaradio lako i brzo na drugoj strani radeci moj posao , samo kad je resio , a kaze da je radio nesto oko lamelarnog ventila , pomnje nesto stari tip- novi tip, mada ja ne znam da postoje dva tipa, al` ajde ako je resio ...i tada je tesko upalio , a nisam bio zadovoljan ni kako ide to malo sto sam doterao do garaze ...od tada do danas nisam za godinu dana presao ni kilometra sa njim ...opet zavrsio u supi , jbg ...izgleda mu to sudbina ...
E ovih dana , izguram , probam da upalim , nece , pa nece , sto god ja radio ...neces ga majci vise , sad je red na njega , ne da mi djavo mira , ima da ga napravim ! I to, ima da probam da uradim nesto sto niko nije , ili bar ja ne znam , ali nisam siguran da li ce raditi , mozda i nece , ako ne proradi opet mu ne gine supa do daljnjeg ...
Otpakujem ja to , skinem karb , naravno jedva ga izvadim iz one kucice ( jbo konstruktora ) ...kad sam video sta je ovaj stavio umesto mog lamelarnog ventila, neki teski krs koji ni na sta ne lici umesto mog koji je bio kao nov ...( nikad vise ne dajem motor drugome da ,bilo sta radi ) ...bila je varijanta ili kupiti novi ventil , ( 750,00 ) ili nesto drugo smisliti ...rodila se ideja preko noci , aj` da vidim jel` moze minareli usisna piramida umesto Tomosovog lamelarnog ...dan -dva sam obigravao oko cilindra mereci i proveravajuci da li ce moci ...daleko je jednostavnije bilo kupiti ventil i zavrsiti posao , ali ovo je tehnicki izazov za mene ...
Svucem cilindar sa bloka i u ponovna premeravanja...bice tu jako puno posla , puno operacija , opet imam puno servisa da radim , a posao mi je primaran...pokusao sam da nadjem bakarnog lima u debljini od 3-5 mm zbog lakse obradivosti i varenja , ali gde god sam bio , i koga sm pitao nisam uspeo da nadjem ...na kraju resim da radim od gvozvenog lima , teze za mene ...
Evo sta sam uradio za nekoliko dana ...
images
ovo je Tomos A-5 cilindar , usis za lamelarni ventil ...
Sam lamelarni ventil mi diktira kuciste za njega ...na zalost dimenzije kucista tacno nalezu na one rupe na cilindru ...morace medjuploca ...nju sam izradio od gvozdenog lima 10 mm i zavrnuo u one cetiri rupe sa sarafima sa upustenim glavama ...da budu poravnati sa medjuplocom , morao sam da budem jako precizan ...
image hoster
To je ovo ...e sad , kuciste LV ce biti zavrnuto u tri tacke na one tri rupe u kojima sam narezao navoj M-5...
upload photo
Ovo je kuciste LV izradjeno prema dimenzijama piramide u limu 2 mm
image sharing
zavrnuto na cilindar preko medjuploce...
free image uploading
Ubacena piramida u kuciste...
how to take a screen shot
Ovo je ploca koja je gornji poklopac piramide , na njoj se busi rupa za bakarno koleno koje ce biti zavareno ...
photo uploading
Ovako ...i onda jos jedno koleno od 45 stepeni i karb ce biti izbacen napolje ...olaksano namestanje i stelovanje ...PHBG , mogu koji hocu , ali najmanje 19 mm...imam ih raznih...
Nisam siguran da li ce ovo sve raditi , mozda i nece , ali veliki je tehnicki izazov ...odradio sam vec dobar deo posla , ostaje varenje kolena i izrada dihtunga za sve pozicije , to je cetiri komada ...kuciste LV ce jedva stati u kucicu kartera, ali moci ce ...nece sve biti brzo , imam posla , ali predstojeca zima se ubila za ovakve poslove ...nesto se radi sa neizvesnim rezultatom , ako ne uspe- sleduje mu supa vec ko zna koji put ...
#2
Posted 06 December 2016 - 20:39
#3
Posted 06 December 2016 - 23:33
Suhy, on 06 December 2016 - 20:39, said:
Miso, svaka cast na trudu, nikako mi ne ide da si drugome dao da ti cacka ljubimca
#4
Posted 07 December 2016 - 00:23
#5
Posted 07 December 2016 - 09:56
Ovo , da li ce raditi , ne znam , moje je da pokusam , moram nesto raditi ...Airsalmatic je na radnoj poziciji , junacki radi svaki dan , zaradjuje , i on povremeno bude u losijem stanju zbog nedostatka vremena , pa se odvoji jedan dan da se ispopravlja sve ono sto se nakupi...puknuta sajla, pregorela sijalica , poispadali sarafi ...ali, zadovoljan sam ...pre nekog vremena bio je u kvaru dve - tri nedelje , pa nisam mogao odmah da ga uradim , pa je privremeno skuter preuzeo radnu poziciju ...on se pokazao kao nepodesan za posao , tezak , manje povozan , velik potrosac ...tad sam shvatio da moram imati dva Matica za takve slucajeve ...
#6
Posted 12 December 2016 - 19:05
pic upload
screen shot
montazna pozicija na cilindru i koleno usisa na koje ce preko gume biti montiran karb...
upload png
ovakav neki PHBG...ovo je onaj TNT 19 mm sto je ostao posle ugradnje 21 mm na Aliena ...bice prava mera za Matica...moram samo naci gumenu spojnicu , nagib je jako mali mozda tek koji stepen , nigde se nista ne dodiruje, trudio sam se , sve je dobro ispalo do sada ...stelujuci elementi i saug su pristupacni , jos samo da sve radi , to cemo tek videti ...
#7
Posted 12 December 2016 - 21:25
#8
Posted 12 December 2016 - 22:49
Za pravi posao treba zatvoriti kadicu na blokovima i slozit usis na semu skutera a usis u cilindru koristiti kao treci preljevni kanal...
#9
Posted 13 December 2016 - 10:01
#10
Posted 13 December 2016 - 17:59
#11
Posted 14 December 2016 - 16:54
Snasao sam se za gumu za spoj usisa i karba ...precnik bas koji treba - original ...
#12
Posted 14 December 2016 - 18:51
Makar sa jos kracim radi jos bolje.
#13
Posted 18 December 2016 - 18:45
Zbog nedostatka vremena to sam gurnuo u stranu , a Alien je privremeno preuzeo radnu poziciju sa svim svojim manama za to : nije podesan za gradsku voznju , manje povozan od matica , velik potrosac , itd ...al` ko hoce da jede , mora i da radi , pa tako i on , odradio je junacki svoju ulogu od nekoliko dana ...pre dan - dva da se posvetim Airsalmaticu ...nekako resim tu gljivu , ali i dalje nesto ne radi dobro , moram rastaviti karb da vidim sta je ...pri inspekciji karba . to je sad Mikuni 16 mm, u glavnoj dizni nista , ali u pilotki nadjem neko tesko djubre , zagusena skroz ...sve to operem , sredim i sad sve kao novo ...bravo ja !
Zbog svega ovoga sto me usporava , projekat LV mina na Tomosa je morao malo da saceka ...ali evo , nesto sam ipak uradio ...snasao sam se za gumenu spojnicu od bakarnog kolena do karba , kupim dve trakaste selne , stegnem to , podesim sajlu , prakticno , morao sam sve ispocetka , na par mesta sam stavio navoje za stelovanje duzine pancira sajle , siber otvara do kraja i to je to ...ajd` da probam startovanje ...pomozi Boze !
Pustim gorivo na slavini , kao malo nesto negde curka , al` ajde , to cu kasnije resavati ...kurblam nekoliko puta i u jednom trenutku SASTAVIO - upalio mali ! Ler gas previsok, na cetiri , pet hiljada , pokusavam da smanjim , nesto ne ide , jedva uspem da ga ugasim ...ostavim ga malo , ali iz karba gorivo curi na sve strane...ko zna , isprevrtan je pre montaze sto puta mozda se plovak zaglavio , moracu da ga skinem i inspekcija ...na ponovno paljenje isto se ponasao , no bitno je da je to sve proradilo , a finisiranje - to kasnije ...Zakljucak : Mina LV moze da se ugradi na Tomosa uz veliku jbacinu pravljenja kucista ...time se obezbedjuje maksimalno punjenje cilindra , moze biti samo bolje...na njega sigurno ide veliki karburator , jer kako sam pre rekao od velikog uvek imas i mali ( to zavisi od tezine ruke na gasu ) a, od malog nikad neces moci imati veliki ( osim u sex- u ) ... zasto ne izvuci maksimum iz ovoga ?
Ne znam dal` je ko odradio ovako nesto , ja sam trazio na Netu , nisam nasao , ali drago mi je da sam uspesno resio ovaj tehnicki izazov , nije to bio mali zalogaj za mene , finis za kasnije tokom zime pa cemo videti kako sve to radi ...sad je isuvise hladno za radove napolju , a kratkotrajno paljenje u magacinu servisa mi je jako zadjubrilo vazduh ...
Kao svaki dobar domacin ,a slavim SV. Nikolu , pobrinuo sam se da ima svega , danas je potroseno vise hiljada dinara , tako to ide...skuter je junacki odradio na ovih nula stepeni, voznja kao po ledenoj pisti sigurno desetak kilometara rezima kreni stani , nema hladnog vremena za nas ...sutra SLAVIM ...
Evo i nekih slicica kako ce sve izgledati kad bude gotovo ...
20mb image hosting
picture uploading
imgur
capture screen
morao je malo da plati bocni poklopac , ali to je minimalno ...
#14
Posted 19 December 2016 - 09:28
srećna slava domaćine...
#15
Posted 19 December 2016 - 10:29
Prilicno sumnjam bas na to sto si rekao , na fals negde , to moram isproveravati , ali mora i karb dole da se rastavi jer bas curi iz njega na onom gornjem prelivu , a i na one dve rupice na difuzoru sa strane filtera ...znaci prepuno lonce , zaglavljen iglicasti ...
No, bitno je da je upalio i da moze ...a, moram nabaviti i filter, gljivu ...
#16
Posted 20 December 2016 - 01:25
Rešićeš ti to, znam... samo živce na lastiku. Živo me zanima konačan rezultat ove modifikacije.Ako to bude bolje, već vidim kako se seli na Airsala.
#17
Posted 20 December 2016 - 09:31
8 user(s) are reading this topic
0 members, 8 guests, 0 anonymous users