Jump to content


auspuh GP.bullet



27 replies to this topic

#1 nenadlaza61

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • MestoTrešnja-BG
  • Vozimliberty

Posted 14 January 2017 - 19:13

Upitanju je gp bulletova i to lak al to nije toliko bitno probo sam na piaggio free fabricki 50cc karb 12,Poceo sam podesavanje kombinacijom rolnica i oprugica kvacila.Sa tezim rolnicama je tesko ubrzavo(reduktor je produzen fabricki ) jedino je imao priblizno istiu krajnju kao sa klasicnom rezonom(next-r) zatim sa na tim tezim rolnicama probao razne tvrdocu oprucica od crvenih,plavih,zutih malossijevih.Zatim sam probao lakse rolnice i opet menjao oprugice dobio sam solidn start al krajnja jedva 50km/h sto se tice centralne koristio sam fabricku jer se ona pokazala naj bolje imam ih 3 komada tako da sam ih menjao,Naj bolje mi se pokazalo sa 6,8g rolnice i zute oprugice start je bio spor sa rupom oko 30km/h posle trebao dosta do krajnje oko 70km/h i imo m osecaj da moze jos ali ko da me neko kocio jednostavno ko da je bio filter na auspuhu.Probao sam na nizbrdici i dodje do tih 70 i ni makakac bruji i nista.Ukupno sam preco 100 km u testiranju i menanju oprigica i rolnica ja moj put poznajem tako da mi je brzina bila manja od 5.-10 km/h i nije ubrzavao uzbrdo kad oduzmem gas.Tako da na piaggio masini gp se pokazao slabijim od kopije billetovog next.r.

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 January 2017 - 19:43

A sta si radio sa karburatorom?

Ako ti je poznato, svako menjanje perifernih jedinica kao sto je auspuh zahteva dodatno podesavnje karburatora, menjanje igle i glavne dizne. To sto su se slucajno pogodile kockice na buletovoj kopiji next-r auspuha pa ti je skuter isao bolje bez da si ista dirao ne znaci da ne treba da se nasteluje.

Reduktor nije produzen, fabricki je na freeju najkraci prenos koji postoji, 13/46 primar i 12/50 sekundar, sem ako nisi stavio reduktor od vodeno hladjenog bloka, onda je jasno zasto seriska masina nema snage da ide.

Boje oprugica malo ko razume i moze da odgonetne, mi merimo sublerom debljinu i baratamo sa brojem obrtaja na kojima kvacilo ukopca.

Treba ti i obrtomer.

Bullet gp sam samo jednom provozao i siguran sam da je dobar auspuh, najzad imas u temi gde ih je Mario testirao do tancnina, sa ZDRAVOM termogrupom zavrti na krajnjoj preko 9000rpm a to je po tvom satu na freeju 80+kmh, siguran sam jer sam i ja to doziveo.

Ovo oko "filtera na auspuhu" i "ubrzavanja uzbrdo kada oduzmes gas" nisam bas najbolje razumeo pa ne mogu da dam precizan odgovor.

#3 nenadlaza61

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • MestoTrešnja-BG
  • Vozimliberty

Posted 14 January 2017 - 20:27

Rece da si ga provozo stelovati i provozati su dva pojma.Goriva je imao dovoljno jednostavno je slabiji auspuh od nexta.vratio sam stari next i sve radi normalno sa iaksim rolnicama i oprugicama i nestelovanim karburatorom.Jos nesto mi se cudno desavalo na gp nisam mogao ler gas da ustelujem kad tocak prestane da se okrece -to znaci da je ler ok ovde kod gp se gasi pre nego tocak prestane da se okrece.Da je bilo malo goriva motor bi pri ful gasu odjednom smanjio obrtaje strucno gusio bi se u mom slucaju je imo obrtaje zvuk je slican motornom kocenju.

Edited by nenadlaza61, 14 January 2017 - 20:30.


#4 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 January 2017 - 20:37

Da, postavio auspuh, podesio iglu i sraf smese i provozao dan dva po gradu posto auspuh nije bio moje vlasnistvo. Nisam stelovao 100km i nisam duze vozio da imam neke vece utiske. Identicno radi kao i Leo vince sp3, veoma slicno kao i fabricki sc08, onaj bez katalizatora.

Lazo ni jedan auspuh se ne kupuje i samo usrafi da radi. Mora da se nasteluje. Tebi ni trek nije valjao koliko se secam? Bulet next-r je najbiolji auspuh definitivno :)

Ler gas, ubrzanje i kranji obrtaji se dobijaju podesavanjem karburatora za svaki auspuh posebno.

#5 nenadlaza61

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • MestoTrešnja-BG
  • Vozimliberty

Posted 14 January 2017 - 20:43

Sto se tice treka da ne ponavljam znas celu pricu ja sam ispo sugav u celoj trgovini pa mi se nije drzo takav.Ja nemam nameru da ovde pisem nesto sto nisam probao i vozio a voznje imam vise nego svi na sajtu.Jednostavno pisem ono sto sam ja zapazio i tvrdim da je gp bullet kako se vec krsti slabiji od nex-r cak je slabiji od fabrickog(pod uslovom da je cist i bez katalizatora) A probati po ravnom i po brdima je velika razlika ja poznajem svki deo puta do beograde i do kragujevca znam koliko gde moze da vuce i de ce da uspori.

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 January 2017 - 20:47

Evo ga kompletan test, bas na piaggio free-u

http://forum.pyrothe...-2t-leovice-gp/

Imas cak napisano i koja je gramaza rolnica i koliko je povecana dizna, nista drugo nije dirano.



#7 nenadlaza61

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • MestoTrešnja-BG
  • Vozimliberty

Posted 14 January 2017 - 20:55

Procito sam ja to i pre kupovine auspuha i sve isto uradjeno i pre mene je video brdo i napiso sam da sam posle sve kombinacije probo.To je definitivno za moju masinu mozda za slabiju oko 2.5ks.Napiso sam ovo su moji utisci o gp jedno je tacno da voli teze rolnice meni je naj bolje radio na 6,8g ali mi nije zadovolji performanse uz brdo.

Edited by nenadlaza61, 14 January 2017 - 20:56.


#8 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 January 2017 - 20:58

Nisi u pravu. Ja ne kazem da ti nisi probao vec da nisi dobro nastelovao i da iznosis pogresan zakljucak. Bullet gp je mnogo bolji auspuh od kopije next-ra sa famoznom pregradom, pogotovo za serijske cilindre koji nemaju veliku snagu. Obiluje obrtnim momentom i povlaci na malim obrtajima, maltene nema potrebe za tvrdjim oprugicama kvacila. Takodje sposoban je da zavrti debelo preko 9000obrtja sto daje zavidnu krajnju brzinu.

Ja se secam da smo se ubedjivali da dizna treba da se poveca a tvoj odgovor je bio da ce onda i potrosnja da skoci, tako je bilo i za trek pa i za next-r na starom freeju pa i na novom, koji inace ide losije od onog predhodnog. Pa ne moze da se steluje a da ide na vazduh.

Evo ovde gde je Mario probao taj prototip model sa cevcicama od 12mm (koji je bio i kod mene i ja sam ga provozao) trebala je dizna 84-86. A koja je kod tebe?

#9 nenadlaza61

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • MestoTrešnja-BG
  • Vozimliberty

Posted 14 January 2017 - 21:07

Dizna je fabrikare 65 veca se stavlja kad se skida ona pregrada u filteru vazduha.Zaboravio si da je ovaj free drugi kod crnog je kompresija bila na granici u minusu.Ma nije bitno probo sam gp jedino sto ima dobar zvuk.Vratio sam next i set ap koj radi maksimalno korekno.Jedino nisam probo 19 karb na gp.

Edited by nenadlaza61, 14 January 2017 - 21:08.


#10 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 14 January 2017 - 21:33

Ja sam u weberu koristio 68 diznu sa rezo spuhom koji se vrti 9500 soma.Vec sa 72 je preljevao i nije se dao ustelat.

#11 nenadlaza61

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • MestoTrešnja-BG
  • Vozimliberty

Posted 14 January 2017 - 21:37

rade koj si auspuh koristio?ne vidim ti koj je motor u pitanju- tip agregata . ja sam imao utusak ko da mi pri maksimalnom gasu neko stavio krpu na auspuh.

Edited by nenadlaza61, 14 January 2017 - 21:44.


#12 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 14 January 2017 - 22:33

Otvori si moju temu,imas sve do detalja poslikano i objasnjeno...hyper2pro lc sa leovince sprinterom

#13 nenadlaza61

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • MestoTrešnja-BG
  • Vozimliberty

Posted 14 January 2017 - 23:02

Ok rade ja sam samo teo da vidim dali je jos neko stelovo gp-a da uporedim iskustva.Ja sebi ne mogu dozvolim preveliku potrosnju jer ja dosta prelazim pa mi 4-5l premnogo a i grejo bi se vise jer ovo ja ac masina kad bi stigo da se odmaram svakih 1h.

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 15 January 2017 - 09:26

Razlike između GP-a i klasičnog auspuha je u protivkonusu, GP ili Touring kako ga naši nazivaju je auspuh sa pregradom i ako smo proučavali rad rezonantnog auspuha onda smo naučili da auspusi sa pregradom imaju jači udarac na nižim obrtajima i jači povratni talas.. Isto funkcionišu i stock auspusi za APN, E-90, ili ovi lonci tipa Sito plus ili SC08...

Glavna mana takvih auspuha je brzi pad snage posle ciljne i najjače isporuke snage, ista teorija se aplicira i kod rezonantnih auspuha, oni koji imaju manji ugao protivkonusa imaju duže delovanje isporuke snage ali i slabiji udarac...

Kako su godine prolazile proizvođači su počeli da se dovijaju raznim novijim tehnološkim rešenjima kako da dobiju i jak udarac a i produženo delovanje rezonantnog talasa, pa su tako počeli raditi duple protivkonuse od kojih je jedan većeg ugla i izbušen rupicama a drugi - spoljni manjeg...

GP je ovo delovanje rezonantnog talasa dobio kao i LV staklenom vunom po zidu i mrežicom oko poslednjeg ravnog dela pre prve pregrade i i između prve i druge pregrade.. Ona ima zadatak da kao jedan absorper uništi pravolinijsko pravilno odbijanje talasa i time dovede neku virtuelnu povišenu zapreminu, tačnije udarac povratnih talasa postoji od zida pregrade ali ne i od bočnih zidova lonca sa unutrašnje strane.. Isto tako veoma je važan promer i dužina cevčica na prvoj pregradi jer se sa njom reguliše količina protočnosti samog auspuha, i dovodi u balans ekspanzioni sud...

Prve verzije su bile rađene sa 2x12mm cevčicama, pa sam ja u testovima zaključio da su ti modeli preotvoreni, i da će za njihov setup biti potrebna veća dizna, dok su kasnijom modifikacijom u proizvodnji to menjali na 2x10mm , što u proračunima približava zavisnost ulaz - izlaz pravilnog ekspanzionog suda, i kupac ostaje na broju dizne približno fabričkoj ili malo većoj...

mana ovih drugih auspha je da imaju još brži pad snage u odnosu na klasičan rezonanti auspuh, ali su za uzvrat manji potrošači i bezbedniji sa aspekta mladih tunera koji nabace i voze.. upravo iz tog razloga je stavljena blokada u trek-u, kao i iz razloga regulisanja snage, jer mladi ljudi odmah žele pun efekat bez ijednog drugog podešavanja.. Lulica koja se nalazi u grani trek-a, a koju Nenadlaza kao i dosta drugih ljudi nije izvadila ne donosi performanse, ali ni štetu svima koji misle da će sa fabrikare diznom da polete 80... a da ne zalepe cilindar...

ovde proizvođač malo sebe ograđuje i od reklamacija....

dakle auspuh sa pregradom je jači u udarcu i voziviji po gradu, ali nema više obrtaja u maksimali, tako reći ne može da se izvrti u 10000 ili 10500 kao jedan next-r, mada ni on ne isporučuje na tim obrtajima više od 60% snage, ali ako uzmemo u obzir da se voze fabrički prenosi i da su vozači lagani, rezultat +10kmh na krajnjoj je evidentan...

dakle ako testiramo neki auspuh, potrebno je imati zdravu termogrupu, sa dobrim stepenom kompresije, i dobru opremu za štelovanje karburatora kao i pravilnu toplotnu vrednost svećice... o prenosnom odnosu sada i ne govorim, rolnice, centralna opruga i kvačilo su individualna stvar, recimo da moje postavke za 120kg telesne težine nikom ne odgovaraju, pa moj setup nije relevantan...

što se tiče dizne u mojim setovima na weber-u kada sam radio GP test, ne sećam se je li bila surla u airbox-u ili ne, a li sam siguran da je kod mene bio taj prvi model sa 2x12mm cevčicama, da li je to kasnije modifikovano ne znam, za minareli jeste 100%...

#15 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 15 January 2017 - 11:39

Ako je kratka grana na tom GPu onda se moze jos pretpostaviti da ce powerband biti uzak i visoko pozicioniran na 50ccm, a u kombinaciji s vecim cevkama ima da nastupi promaja u izduvu. Jos je to AC cilindar kojem bi bolje sjelo nesto opustenije, posto se LC malo namuci da ga ispostuje.


Odradio sam kompletno setovanje kratkog GP-a od LV na runnerki sp50, namucio se ko budala dok sam ga ubo, pritisak mi iskakao, i to je potpuno druga prica u odnosu na verziju sa 3cm duzom granom gdje se svodi vise na stavi i vozi, dok ovdje ima nabadanja u jako sitnim koracima.

-Zahtjeva srednje tvrde do najtvrdje oprugice inace ima snage u startu kao ovaj lepi primjerak koji ne moze niti utrcati u rezonancu pod optercenjem. Ovdje je TTejce, ali GP je za dlaku jaci u startu.


A kad se stave tvrdje oprugice, onda su gubitci u startu osjetni dok se ne izjednaci brzina kvacila i korpe, dakle nemocan start, a kasnije ce kvacilo redovito treskati zbog velike napetosti.

Sto se tice same voznje, treba ga drzati za nekih 1000rpm vise nego sa duzom granom, vrti on lepo masinu kad se centrira i oseca se malo vise snage, s tim da je to mozda 0.5sec do 80kmh, pitanje je jel toliko, ali sve se svodi na gasiranje do maksimuma jer je powerband uzak. Takav koncept zahtjeva i podesavanje karba pod extra konac, jer kad se dobro ugrije onda hoce ispasti iz rezonance pod vecim opterecenjem.
Naravno LC pia je agresivan i sportski odradjen cilindar i moze to da isprati, centrirao sam ga na skoro 10k, uglavnom bilo je dosta vislje od duze verzije.


Kad se stavi 70ccm onda je to druga prica, moment pokrpa nedostatke na niskim okretajima, a dalje je lako.

#16 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 15 January 2017 - 12:39

Ovde je u pitanju bullet touring (kopija lv gp). Nema kratke verzije, ima duzinu 70cm ukupno, imamo kompletan test uradjen bas na ovom modelu.

#17 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 15 January 2017 - 13:37

Aha znaci samo 1 model postoji, kao na belom firkanu. A taj ima jako kratku granu, vidi se iz aviona, jos je putanja dodatno kracena. Nisam vidio snimak kako radi na piaggiu, ako ga usporedim sa kratkim GP od LV, onda to nije za svakodnevnu ugodnu voznju, vise trkacki raspolozena varijanta.


Jel se prodaju jos ti GP auspusi, i koja je para bila u pitanju?

I kako se pokazal serija koja je kopija next r-a ako se ne varam, i koliko kosta?


Planiram pazariti ovaj na pezi, pa usput da experimentiram posto sam se mnogo dobro opskrbeo i ubacio u stek Yasuni R, ZX, i bojler bez kata.

#18 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 15 January 2017 - 15:37

Eto ti imas vise gp modela molim te izmeri duzine pa da uporedimo. Ja sam bas taj turing sa belog freeja probao i radi normalno, kao i sc8, nisam nista setovao prenos u odnosu na sc8 samo sam se poigrao sa karbom. Cupa iz podruma, a koliko se secam fabricke su oprugice i kvacilo, rolnice 6gr i jedino je remen bio sajbniran.

Cene za forumase su oko 50ak eura za turing a kopija next-r je po meni djubre u odnosu na pravi next-r jer su proizvođači zavarili ravnu pregradu sa rupom na sredini najsireg ravnog dela, onaj srednji valjak. Radi korektno, bolje od vecine fabrickih bojlera ali nikako kao prave rezone a i cena mu je 10ak eura veca od turinga. Ove cene su za piaggio, mora da proverim sta ima i posto je za Peugeot.

#19 nenadlaza61

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • MestoTrešnja-BG
  • Vozimliberty

Posted 15 January 2017 - 17:41

Mario izmerio sam cevcice su 12mm i nisam ocekivao da ce ide 80 jer to moj free sad ne moze sa ovim delovima.Ja sam jednostavno zeleo da napisem moje utiske i sta sam probao svi znate moje misljenje o tjuningu.Sto se tice bullita ja sam sa njim preso oko pedesethiljada km i meni se odlicno pokazo jedino mi se odvalila ta pregrada ili je sagorela cuje se kako vibrira u startu posle prestane i zato am hteo da ga zamenim.Imam ja i orginal next-r al mi se odvalio levak (to je slaba tacka svih nextova) a sto se tice GP kod mene to nije proradili jer necu da diram karburator. Pribao sam rolnice i oprugice to ne fukcijonise i cao teramo dalje.

#20 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 15 January 2017 - 19:19

View Postnenadlaza61, on 15 January 2017 - 17:41, said:

sto se tice GP kod mene to nije proradili jer necu da diram karburator. Pribao sam rolnice i oprugice to ne fukcijonise i cao teramo dalje.
Ok. Onda nije merodavno raditi test ako se ne zeli dirati karburator i posle reci da GP nije dobar. Ne vredi raditi finese na prenosu ukoliko karburator nije dobro setovan...





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users