Jump to content


Xenoni na fabrickom 2t 50cc skuteru


30 replies to this topic

#1 Mare1212

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts
  • MestoNis
  • VozimTomos Automatik A3M

Posted 17 January 2017 - 21:27

Ako tema nije na mestu molim administratore da premeste. Pre svega pogledajte klip ako vam se svidja rezultat citajte na dalje:
Vecina kaze da xenoni ne mogu da se povezu na 2t 50cc skuteru jer je slaba struja na izvodima za sijalice (zavisi od obrtaja), medjutim moze. Ovo je inace drugov skuter platio je xenone 2000 din i krenuli smo na posao. Prvo su dovedene instalacije sa akumulatora naravno plus smo povezali gore na fabricki prekidac tako da sve izgleda kao iz fabrike. Sada sva svetla rade bez paljenja skutera i bez treptanja. Mi smo ovde zavrsili jer nas akumulator se ne prazni toliko brzo ali ako vam je slab akumulator mozete na izlaze za fabricka svetla da napravite regulator sa grecovim spojem da pretvorite naizmenicnu u jednosmernu struju i ponovo vratite na akumulator u tom slucaju bi imali kao jos jedan punjac za akumulator i resili bi praznjenje akumulatora. Pitajte slobodno sta nije jasno :) ;)

#2 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 17 January 2017 - 21:43

http://forum.pyrothe...0ccm-by-dajteh/
Vec postoji tema za to,dobra je fora,ali na trajnijoj varijanti ostecujes akumulator usled dugotrajnog praznjenja zbog balasta ksenona,ako ides instalaciju preako acu-a.

#3 Mare1212

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts
  • MestoNis
  • VozimTomos Automatik A3M

Posted 17 January 2017 - 22:00

Rekao sam odmah to drugu ali on ne vozi skuter puno po noci tako da ce dnevno mozda biti upaljeni ksenoni sat najvise 2 sata, ali za one koji voze vise po noci imam drugo resenje samo cekam staklo za far i snimam odma kako sve to izgleda na mom tomosu koji ima paljenje 6v 17w ;)

#4 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 January 2017 - 22:10

Mare nama je sve jasno :)
A vi, (drugar i ti), ako ste hteli nesto da nas naucite, slobodno postavite scheme i skice kako ste sta uradili i schemu kako se pravi regulator napona sa grecovim spojem.

Drago mi je da vidimo mladje kolege da se zanimaju za elektroniku i da daju svoj doprinos nasoj forumskoj zajednici.
Na taj nacin cete rasteretiti ozbiljne elektronicare ( Depe, Mario, GoggySo, Dajteh, i mnoge druge) za pitanja buducih i mladjih clanova.

#5 Mare1212

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts
  • MestoNis
  • VozimTomos Automatik A3M

Posted 17 January 2017 - 23:59

Evo prvo sema za xenone: Posted Image
u slucaju da nisam razjasnio gore
Regulatora napona: Posted Image
Ovaj regulator napona sam ja koristio na svom tomosu kako bih namestio led svetla, uskoro cu ga predstaviti u odeljku namenjenom za tomos mopede,mislim da ce posluziti i ovde za punjenje aku-a.

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 January 2017 - 00:24

Ja ne mogu da vidim celu sliku sheme, kao da je isecena? U svakom slucaju pohvale za trud!

#7 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 18 January 2017 - 00:54

Nista se i ne vidi na prvoj slici a druga je stabilizator napona na 12v koliko se moze videti sa mutne slike . To nikako ne moze da puni aku za njega treba 14.4v

Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока



#8 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 January 2017 - 08:52

Pitanje je samo koliko ce akumulator da izgura, mada ima logike ako tvoj prijatelj ne voza puno skuter.
Inace jednostavnija prica bi bila da se kupi regler i iskoristi ugradjeni grecov spoj.

#9 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 18 January 2017 - 09:40

Sad videh da se slike na tapatalk na telefonu jedva vide i mutne su a na kompu su OK jel salje na eks.link.

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 18 January 2017 - 10:20

u osnovi povezivanja potrošača najbitnije je izpoštovati pravila kapaciteta - punjenja - pražnjenja

prvo je da se uveriš koju struju vuku ovi xenon-i sa sve balastima (VN čoperi), ako su npr 36W onda je to struja od 36/12= 3A, računice su prema Ohm-ovom zakonu P=U*I .... I=P/U gde je P snaga potrošača u W (wati), U nazivni napon na kome se odvija operacija u V (volti), a I struja koja protiče od izvora ka potrošaču u A (ampera)

sad ok je to ako si vezao na akumulator koji ima 12V i oko 5Ah nazivni kapacitet, ako gledamo samo potrošnju to znači da će ti Xenon-i raditi nešto manje od 90 min, da nema nikakvog punjenja... Ovde ne znam koje su snage Xenon-i pa se moja postavka bazira na primeru da su 36W, to treba proveriti i preračunati...

sledeći korak je da se uveriš sa kojom strujom puni fabrički generator skutera akumulator, evidentno je da fabrički regler drži napon na 14,4V ali koja struja protiče u punjenju... recimo za te kapacitete od 5Ah puni sa oko 1A maksimalno, inače bi trebalo malo manje biti, ali i to se proveri... ukoliko imaš veće opterećenje, recimo zakačio si 36W Xenon-e ili zakačio si akumulator od Automobila 55Ah, onda će struja punjenja da porasti jer je unutrašnja otpornost potrošača (ako gledamo sa aspekta akumulatora koji je veći) manja, pa ukoliko namotaj izdrži kao i regler, on će puniti sa 3A ne sa 1A za koliko je projektovan, a to opet znači da će se grejati i recimo pregoreti žica, ili dioda u strujnom krugu izporavljanja u regulatoru...

dakle to je prvo bitno da obratite pažnju sa koliko puni recimo poluprazan akumulator i uključene xenone fabrička instalacija....

drugo je što ste naizmenični napon za svetla koji je regulisan na 12V naizmeničnog napona ispravili sa grecovim spojem (to su te 4 diode) od kojih su uvek dve u funkciji pa to prvo treba oduzeti i dodati koliko elektrolitski kondenzator donosi (kvadratni koren iz 2, to je *1,41) da bi dobili koliko je napon na ulazu stabilizatora... 7812-ki treba da je napon za bar 10% veći od napona koji stabiliše...

dakle 12-1,4 (dve dione, dva PN spoja 2x0,7V) = 10,6 x 1,41 = 14,96V i sa tog aspekta to je ok, imaćete 12V na izlazu stabilizatora koji sve preko 13,2V gura u disipaciju (toplota na mestu za hlađenje).... dalje ti stabilizatori su 1 ili 2A zavisi koji je tip maksimalne struje proticanja, preko toga obaraju izlazni napon do ograničenja te maksimalne nazivne struje...

tako da ta veza izpravljanja naizmeničnog napona sa generatora neće pomoći punjenju već samo napajanju Xenon-a, pa tu može da se rastereti namotaj za punjenje,,, ovde obratite pažnju na grejanje stabilizatora i da grecov spoj bude bar 2 ili 3A nominalne struje proticanja... što se tiče napona iz generatora, njega ima u kapacitetu koliko magnet i namotaji dozvoljavaju, recimo 50W, a to je oko 4A... tako da tu imate dobar i jak izvor.....


e sad pošto je sve na tacni prezentovano, a vi ste samo spojili i "super radi" ne bi bilo loše da analiziraš koja je struja proticanja, koja je struja punjenja, koja je struja pražnjenja, koje su disipacije i koji vremenski kapacitet, jer to nas uvek više zanima od onog, "drug se malo vozi noću", možda neko želi malo više da se vozi noću, a možda je obavezno voziti sa dnevnim svetlima....

sistem mora da bude projektovan da bude stabilan i postojan,... ako ikada misliš da se baviš elektronikom, onda ti sleduje više merenja, proračuna i testova, da bi ono što si napravio radilo, a ne crkavalo kao mnogi kineski proizvodi...

#11 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 January 2017 - 11:48

Cestitke na trudu i volji! :)


Dobru si logiku upotrijebio, da naizmjenicnu struju koja ti je sada visak i stoji otkacena, fino iskoristis da nadopunjuje akumulator. Ali tih 12V sto is ispravio sa naizmjenicne na istosmjernu je malo, i imas jos jednostavnije resenje, jednostavno uzmes regler od bilo kojeg 2T 50 skuterceta, u njemu ti je sve, i grec, i kompletan ispravljac, na tebi je samo da ustekas 3 od 4 zice.
Kad to odradis, onda iz reglera izlazi 14, umjesto 12V, svakako da je bolje :)



Kod amaterskog spajanja xenona se stvara iluzija (samo lus i minus preko prekidaca ili releja na akumulator), akumulator ovisno o njegovom kapacitetu i stanju, moze podrzavati xenon bez punjenja recimo 1h bez prestanka. I sad iako ljudi ne naprave nikakvo punjenje, xenon ce raditi, ali samo 1h i mozda jos malo zbog koliko toliko slabog punjenja, jer fabricko punjenje nije dostatno. Zato oni koji koriste na kratko, benefitiraju i zakljucuju da je to OK. Ali malo po malo, aku se unistava u kratkom periodu, jer on ima ispod 12V u voznji kada nema sekundarnog nadopunjavanja koje se dobiva preusmjeravanjem iz namotaja za rasvjetu.




Sad su u posljednje vrijeme popularne ledice, vidim sve je vise nekih extra jakih koje bi konacno mogle da prosvjetle kako treba.



Ja vozim xenone bez gasenja, hocu da me drugi lakse vide, a po noci hocu da bolje vidim.
Na aeroxu sam ga imao dosta godina i dan danas imam taj akumulator, eno ga cuci i anlasuje elstarce, evo dobra slika iz zavrsne faze slaganja, ovdje je umetnuta kompletna projektorska leca cini mi se 52mm

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 18 January 2017 - 12:34

jes jbt, ovo je Oskar već apsolvirao, rokni još jedan regler na naizmenični napon sa generatora i imaćeš duplo punjenje na 14,4V i ostade akumulator u životu... i još ne mora ništa da se računa.... ;) bar ne u ovom krugu

#13 Mare1212

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts
  • MestoNis
  • VozimTomos Automatik A3M

Posted 18 January 2017 - 14:36

Mario samo da pocne sezona ici cemo celo vece da se vozimo pa cu onda da merim koliko traje xenon, dajteh ovo sto si ti uradio je jednostavnije ali mislim da su sada cak i xenoni visak jer su kod nas pocele da se pojavljuju led sijalice sa socivima tako da malo slabije svetli od xenona a mnogo manje struje trosi, i nju sam iskoristio za svoj projekat na automatiku. Zeleo bih da vam se zahvalim na objasnjenjima i trudu koji ulazete da mi pomognete ili nesto dodatno priblizite neki pojam :) :)

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 18 January 2017 - 14:50

Da si ti nama živ i zdrav, na forumu ima bar 5 skutera sa led prednjim svetlima, i to sve u samogradnji...

#15 Mare1212

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts
  • MestoNis
  • VozimTomos Automatik A3M

Posted 18 January 2017 - 15:09

Jel ima neki tomos sa led svetlima, a da je 6v 17w?

#16 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 January 2017 - 15:22

Sve je to diivno.. samo jedan problem: Ne može se jednostavno spojiti grec na žice koje su napajale svetla jer su (uglavnom) namotaji generatora jednim krajem spojeni na masu isto kao i MINUS akumulatora. U takvoj vezi došlo bi do kratkog spoja na grecu između jednog AC ulaza i MINUS pola greca ka masi-minus klemni akumulatora. Jedino rešenje je ono što je dajteh napisao, još jedan regler od skutera ili samo jedan ali trofazni od PureJeta/Ditech-a ili Maxi skutera, motocikala većih kubikaža.. gde postoje 3 AC priključka (dolaz iz generatora) i +/- izlazne klemne ka akumulaoru. Može da se spoji jdna, dve ili sve tri faze tj izvora AC napajanja iz generatora.

#17 Mare1212

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 138 posts
  • MestoNis
  • VozimTomos Automatik A3M

Posted 18 January 2017 - 16:27

Sa te tacke gledista si u pravu, nisam razmisljao na taj nacin

#18 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 18 January 2017 - 16:32

Ja imam u planu u skorije vrijeme ubaciti morimoto bixenon lecu sa xenonom u svog nrg-a...valjda ce bit izvodivo?

#19 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 January 2017 - 17:10

Ovo sa Tomosom ti je najbolje sa LED tehnologijom :)
Ja sam se umalo bakcao sa svojim ponijem koji ima dinamu 6V i 3W :D Ali nikako da ga resim.


A sto se tice reglera, od piaggio BB masina (125, 150, 180 2T) regler ima 2 ulaza naizmjenicne (isto kao na 50ccm skuterima), a izlaz mu je SAMO 1, i to plus koji ide direktno na akumulator.
A posto su regleri proracunati prema namotajima, 50ccm namotaji bi mogli trpiti.

#20 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 January 2017 - 21:16

De molim te, ja te nisam razumeo, jesi li probao regeler od bb2t? Jel radi posao ili mislis da bi namotaji bili preoptereceni?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users