Xenoni na fabrickom 2t 50cc skuteru
#1
Posted 17 January 2017 - 21:27
Vecina kaze da xenoni ne mogu da se povezu na 2t 50cc skuteru jer je slaba struja na izvodima za sijalice (zavisi od obrtaja), medjutim moze. Ovo je inace drugov skuter platio je xenone 2000 din i krenuli smo na posao. Prvo su dovedene instalacije sa akumulatora naravno plus smo povezali gore na fabricki prekidac tako da sve izgleda kao iz fabrike. Sada sva svetla rade bez paljenja skutera i bez treptanja. Mi smo ovde zavrsili jer nas akumulator se ne prazni toliko brzo ali ako vam je slab akumulator mozete na izlaze za fabricka svetla da napravite regulator sa grecovim spojem da pretvorite naizmenicnu u jednosmernu struju i ponovo vratite na akumulator u tom slucaju bi imali kao jos jedan punjac za akumulator i resili bi praznjenje akumulatora. Pitajte slobodno sta nije jasno
#2
Posted 17 January 2017 - 21:43
Vec postoji tema za to,dobra je fora,ali na trajnijoj varijanti ostecujes akumulator usled dugotrajnog praznjenja zbog balasta ksenona,ako ides instalaciju preako acu-a.
#3
Posted 17 January 2017 - 22:00
#4
Posted 17 January 2017 - 22:10
A vi, (drugar i ti), ako ste hteli nesto da nas naucite, slobodno postavite scheme i skice kako ste sta uradili i schemu kako se pravi regulator napona sa grecovim spojem.
Drago mi je da vidimo mladje kolege da se zanimaju za elektroniku i da daju svoj doprinos nasoj forumskoj zajednici.
Na taj nacin cete rasteretiti ozbiljne elektronicare ( Depe, Mario, GoggySo, Dajteh, i mnoge druge) za pitanja buducih i mladjih clanova.
#5
Posted 17 January 2017 - 23:59
u slucaju da nisam razjasnio gore
Regulatora napona:
Ovaj regulator napona sam ja koristio na svom tomosu kako bih namestio led svetla, uskoro cu ga predstaviti u odeljku namenjenom za tomos mopede,mislim da ce posluziti i ovde za punjenje aku-a.
#6
Posted 18 January 2017 - 00:24
#7
Posted 18 January 2017 - 00:54
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
#8
Posted 18 January 2017 - 08:52
Inace jednostavnija prica bi bila da se kupi regler i iskoristi ugradjeni grecov spoj.
#9
Posted 18 January 2017 - 09:40
#10
Posted 18 January 2017 - 10:20
prvo je da se uveriš koju struju vuku ovi xenon-i sa sve balastima (VN čoperi), ako su npr 36W onda je to struja od 36/12= 3A, računice su prema Ohm-ovom zakonu P=U*I .... I=P/U gde je P snaga potrošača u W (wati), U nazivni napon na kome se odvija operacija u V (volti), a I struja koja protiče od izvora ka potrošaču u A (ampera)
sad ok je to ako si vezao na akumulator koji ima 12V i oko 5Ah nazivni kapacitet, ako gledamo samo potrošnju to znači da će ti Xenon-i raditi nešto manje od 90 min, da nema nikakvog punjenja... Ovde ne znam koje su snage Xenon-i pa se moja postavka bazira na primeru da su 36W, to treba proveriti i preračunati...
sledeći korak je da se uveriš sa kojom strujom puni fabrički generator skutera akumulator, evidentno je da fabrički regler drži napon na 14,4V ali koja struja protiče u punjenju... recimo za te kapacitete od 5Ah puni sa oko 1A maksimalno, inače bi trebalo malo manje biti, ali i to se proveri... ukoliko imaš veće opterećenje, recimo zakačio si 36W Xenon-e ili zakačio si akumulator od Automobila 55Ah, onda će struja punjenja da porasti jer je unutrašnja otpornost potrošača (ako gledamo sa aspekta akumulatora koji je veći) manja, pa ukoliko namotaj izdrži kao i regler, on će puniti sa 3A ne sa 1A za koliko je projektovan, a to opet znači da će se grejati i recimo pregoreti žica, ili dioda u strujnom krugu izporavljanja u regulatoru...
dakle to je prvo bitno da obratite pažnju sa koliko puni recimo poluprazan akumulator i uključene xenone fabrička instalacija....
drugo je što ste naizmenični napon za svetla koji je regulisan na 12V naizmeničnog napona ispravili sa grecovim spojem (to su te 4 diode) od kojih su uvek dve u funkciji pa to prvo treba oduzeti i dodati koliko elektrolitski kondenzator donosi (kvadratni koren iz 2, to je *1,41) da bi dobili koliko je napon na ulazu stabilizatora... 7812-ki treba da je napon za bar 10% veći od napona koji stabiliše...
dakle 12-1,4 (dve dione, dva PN spoja 2x0,7V) = 10,6 x 1,41 = 14,96V i sa tog aspekta to je ok, imaćete 12V na izlazu stabilizatora koji sve preko 13,2V gura u disipaciju (toplota na mestu za hlađenje).... dalje ti stabilizatori su 1 ili 2A zavisi koji je tip maksimalne struje proticanja, preko toga obaraju izlazni napon do ograničenja te maksimalne nazivne struje...
tako da ta veza izpravljanja naizmeničnog napona sa generatora neće pomoći punjenju već samo napajanju Xenon-a, pa tu može da se rastereti namotaj za punjenje,,, ovde obratite pažnju na grejanje stabilizatora i da grecov spoj bude bar 2 ili 3A nominalne struje proticanja... što se tiče napona iz generatora, njega ima u kapacitetu koliko magnet i namotaji dozvoljavaju, recimo 50W, a to je oko 4A... tako da tu imate dobar i jak izvor.....
e sad pošto je sve na tacni prezentovano, a vi ste samo spojili i "super radi" ne bi bilo loše da analiziraš koja je struja proticanja, koja je struja punjenja, koja je struja pražnjenja, koje su disipacije i koji vremenski kapacitet, jer to nas uvek više zanima od onog, "drug se malo vozi noću", možda neko želi malo više da se vozi noću, a možda je obavezno voziti sa dnevnim svetlima....
sistem mora da bude projektovan da bude stabilan i postojan,... ako ikada misliš da se baviš elektronikom, onda ti sleduje više merenja, proračuna i testova, da bi ono što si napravio radilo, a ne crkavalo kao mnogi kineski proizvodi...
#11
Posted 18 January 2017 - 11:48
Dobru si logiku upotrijebio, da naizmjenicnu struju koja ti je sada visak i stoji otkacena, fino iskoristis da nadopunjuje akumulator. Ali tih 12V sto is ispravio sa naizmjenicne na istosmjernu je malo, i imas jos jednostavnije resenje, jednostavno uzmes regler od bilo kojeg 2T 50 skuterceta, u njemu ti je sve, i grec, i kompletan ispravljac, na tebi je samo da ustekas 3 od 4 zice.
Kad to odradis, onda iz reglera izlazi 14, umjesto 12V, svakako da je bolje
Kod amaterskog spajanja xenona se stvara iluzija (samo lus i minus preko prekidaca ili releja na akumulator), akumulator ovisno o njegovom kapacitetu i stanju, moze podrzavati xenon bez punjenja recimo 1h bez prestanka. I sad iako ljudi ne naprave nikakvo punjenje, xenon ce raditi, ali samo 1h i mozda jos malo zbog koliko toliko slabog punjenja, jer fabricko punjenje nije dostatno. Zato oni koji koriste na kratko, benefitiraju i zakljucuju da je to OK. Ali malo po malo, aku se unistava u kratkom periodu, jer on ima ispod 12V u voznji kada nema sekundarnog nadopunjavanja koje se dobiva preusmjeravanjem iz namotaja za rasvjetu.
Sad su u posljednje vrijeme popularne ledice, vidim sve je vise nekih extra jakih koje bi konacno mogle da prosvjetle kako treba.
Ja vozim xenone bez gasenja, hocu da me drugi lakse vide, a po noci hocu da bolje vidim.
Na aeroxu sam ga imao dosta godina i dan danas imam taj akumulator, eno ga cuci i anlasuje elstarce, evo dobra slika iz zavrsne faze slaganja, ovdje je umetnuta kompletna projektorska leca cini mi se 52mm
#12
Posted 18 January 2017 - 12:34
#13
Posted 18 January 2017 - 14:36
#14
Posted 18 January 2017 - 14:50
#15
Posted 18 January 2017 - 15:09
#16
Posted 18 January 2017 - 15:22
#17
Posted 18 January 2017 - 16:27
#18
Posted 18 January 2017 - 16:32
#19
Posted 18 January 2017 - 17:10
Ja sam se umalo bakcao sa svojim ponijem koji ima dinamu 6V i 3W Ali nikako da ga resim.
A sto se tice reglera, od piaggio BB masina (125, 150, 180 2T) regler ima 2 ulaza naizmjenicne (isto kao na 50ccm skuterima), a izlaz mu je SAMO 1, i to plus koji ide direktno na akumulator.
A posto su regleri proracunati prema namotajima, 50ccm namotaji bi mogli trpiti.
#20
Posted 18 January 2017 - 21:16
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users