Posted 18 January 2017 - 10:20
u osnovi povezivanja potrošača najbitnije je izpoštovati pravila kapaciteta - punjenja - pražnjenja
prvo je da se uveriš koju struju vuku ovi xenon-i sa sve balastima (VN čoperi), ako su npr 36W onda je to struja od 36/12= 3A, računice su prema Ohm-ovom zakonu P=U*I .... I=P/U gde je P snaga potrošača u W (wati), U nazivni napon na kome se odvija operacija u V (volti), a I struja koja protiče od izvora ka potrošaču u A (ampera)
sad ok je to ako si vezao na akumulator koji ima 12V i oko 5Ah nazivni kapacitet, ako gledamo samo potrošnju to znači da će ti Xenon-i raditi nešto manje od 90 min, da nema nikakvog punjenja... Ovde ne znam koje su snage Xenon-i pa se moja postavka bazira na primeru da su 36W, to treba proveriti i preračunati...
sledeći korak je da se uveriš sa kojom strujom puni fabrički generator skutera akumulator, evidentno je da fabrički regler drži napon na 14,4V ali koja struja protiče u punjenju... recimo za te kapacitete od 5Ah puni sa oko 1A maksimalno, inače bi trebalo malo manje biti, ali i to se proveri... ukoliko imaš veće opterećenje, recimo zakačio si 36W Xenon-e ili zakačio si akumulator od Automobila 55Ah, onda će struja punjenja da porasti jer je unutrašnja otpornost potrošača (ako gledamo sa aspekta akumulatora koji je veći) manja, pa ukoliko namotaj izdrži kao i regler, on će puniti sa 3A ne sa 1A za koliko je projektovan, a to opet znači da će se grejati i recimo pregoreti žica, ili dioda u strujnom krugu izporavljanja u regulatoru...
dakle to je prvo bitno da obratite pažnju sa koliko puni recimo poluprazan akumulator i uključene xenone fabrička instalacija....
drugo je što ste naizmenični napon za svetla koji je regulisan na 12V naizmeničnog napona ispravili sa grecovim spojem (to su te 4 diode) od kojih su uvek dve u funkciji pa to prvo treba oduzeti i dodati koliko elektrolitski kondenzator donosi (kvadratni koren iz 2, to je *1,41) da bi dobili koliko je napon na ulazu stabilizatora... 7812-ki treba da je napon za bar 10% veći od napona koji stabiliše...
dakle 12-1,4 (dve dione, dva PN spoja 2x0,7V) = 10,6 x 1,41 = 14,96V i sa tog aspekta to je ok, imaćete 12V na izlazu stabilizatora koji sve preko 13,2V gura u disipaciju (toplota na mestu za hlađenje).... dalje ti stabilizatori su 1 ili 2A zavisi koji je tip maksimalne struje proticanja, preko toga obaraju izlazni napon do ograničenja te maksimalne nazivne struje...
tako da ta veza izpravljanja naizmeničnog napona sa generatora neće pomoći punjenju već samo napajanju Xenon-a, pa tu može da se rastereti namotaj za punjenje,,, ovde obratite pažnju na grejanje stabilizatora i da grecov spoj bude bar 2 ili 3A nominalne struje proticanja... što se tiče napona iz generatora, njega ima u kapacitetu koliko magnet i namotaji dozvoljavaju, recimo 50W, a to je oko 4A... tako da tu imate dobar i jak izvor.....
e sad pošto je sve na tacni prezentovano, a vi ste samo spojili i "super radi" ne bi bilo loše da analiziraš koja je struja proticanja, koja je struja punjenja, koja je struja pražnjenja, koje su disipacije i koji vremenski kapacitet, jer to nas uvek više zanima od onog, "drug se malo vozi noću", možda neko želi malo više da se vozi noću, a možda je obavezno voziti sa dnevnim svetlima....
sistem mora da bude projektovan da bude stabilan i postojan,... ako ikada misliš da se baviš elektronikom, onda ti sleduje više merenja, proračuna i testova, da bi ono što si napravio radilo, a ne crkavalo kao mnogi kineski proizvodi...