Skuterom na duzi put
#1
Posted 18 January 2017 - 18:58
Duzina relacije u jednom smeru oko 300km.
Sta poneti sa sobom eventualno od delova, alata, zastitne opreme.
Pokusavajuci na sajtu ViaMichelin da napravim rutu putovanja sa skuterom od Kraljeva do Novog Sada tesko dobiti rutu bez autoputa i ako sam cekirao motor kao prevozno sredstvo, tek kad sam stavio biciklo izbacio je auto put skroz iz opticaja ali koliko sam video to su i neki puteljci za koje je upitno da li jos imaju asfalta na sebi.
Celu sezonu se vozim po gradu i ne razmisljam o kvaru jer sam relativno uvek blizu kuce i sve je lako resiti, ali kad si 250-300km udaljen od kuce vec pocinju razmisljanja.
Za celu sezonu presao sam 3000km i imao sam samo jedan kvar i to kod kuce nisam moga ni da upalim jer je crkao CDI. To kuci nije problem ali malo dalje je vec problem pogotovu ako je nedelja i ne znas nikog tu gde si stao.
Tako razmisljam da od delova treba imati:
1. rezervni CDI
2. Bobinu
3. Svecicu
4. Osigurace
5. 1m bakarne zice
6. Plasticne vezice
7. 250ml ulja za mesavinu
8. Dihtung auspuha
9. Diht masu
10. Sijalicu za far i poziciju.
Od alata:
1. Kljuc za svecice
2. Mali komplet gedora
3. Kljuc 8-10-11-13
4. Srafciget + i -
5. Kombinirke
6. Probnu lampu 12V
7. Mali unimetar
Ovo je sve odprilike sto ja mislim da je dovoljno da mogu da se rese neke sitnice koje je moguce i samostalno srediti na putu i nastaviti putovanje.
Sad od zastitne opreme sta ko ima ali pod obavezno kaciga sve ostalo je bonus.
Mobilni telefon je postao nas sastavni deo tako da bi dobro bilo na skuteru imati izveden i usb dzek za punjenje telefona.
Vasi predlozi i sugestije na ovu temu su dobrodosli.
#2
Posted 18 January 2017 - 19:02
#3
Posted 18 January 2017 - 19:12
#4
Posted 18 January 2017 - 19:22
Sad uz sprej ne treba pumpanje a uz pertle treba i pumpanje gume.
Ruta puta preporucena od ViaMichelin sajta.
Biciklo: https://www.viamiche...ce=km&corridor=
Motor: https://www.viamiche...&index=0
Sad ovde nije izbacio deo autoputa od Mladenovca do Beograda ali to bi se moglo izbeci preko Avale vec sam isao tu kolima.
#5
Posted 18 January 2017 - 19:29
Nije problem moze se zvati i neko od drugara da me pokupi, ali krenem na skup u Novi Sad i crkne bobina za ciju zamenu ne treba ni alat ali treba bar malo dijagnostike u vidu unimera, i zbog takve sitnice propustis druzenje koje planiras par meseci unapred.
Da pre 30 godina nisam se ni ja mnogo brinuo
#6
Posted 18 January 2017 - 20:35
Dobra stvar mapsa je street view, lepo pogledas kakva je cesta ja sam se mnogo puta oslonio i mogu reci da je to super stvar.
Malo je nezgodno ici sam, jer nas kad je barem 2 mozemo se slepati koliko god treba a i bezbednije je.
Ako si vec sam i ides kroz naseljene krajeve onda je to dosta opustenije.
A sto se tice alata, tu nikad ne znas. Ja sam proklinjao coveka koji mi je prodao skuterce koje sam uzeo i odmah zajasio 60km od kuce. Od 3 serafa na airboxu 1 je ispao i poceo je da jako muce. Ali to je neko aljkavo odradio. Imao sam sve osim serafa koji je malo duzi.
Ako si sam odradio skuter i znas kako sta fercera onda nemaj brige.
Za gumu je bolje sprej odmah zakrpa i napuse samo sto napravi belaj kad sve zalepi iznutra.
Najmanje sanse da ce se nesto desiti su onda ako cesto koristis skuterce i nista se ne desi kroz barem mjesec dana ako polozi test goni do meseca. I naravno individualna statistika ako je se mnogo kvario bice veselo, u suprotnom bi se isto trebao brinuti ali ako nema cudnih zvukova, samo opusteno.
Komponente prijenosa su apsolutno nepotrebne kais na piaggiu ne odlazi ako je to uredno ne brini zadnje ce otici.
Jer evo ti bi ponesao mnogo toga a sta da ode stator koji takodje voli cesto otkazati?
Tako da se ja mnogo ne brinem jer za elementarno se uvijek nadje. Hajde svijecicu ponesti nije lose posto ove danasnje ngk sumnjicavo rade. Uglavnom lutrija ali ja se ne opterecujem s tim ako me sluzi bez greske svaki dan.
I danasnja kola puna zamenskih delova traju krace nego 2T skuteri, eto ja imam fobiju od nedavno otici negdje po mraku gdje nema zivota i gdje je zima.
#7
Posted 18 January 2017 - 20:46
#8
Posted 18 January 2017 - 20:57
#9
Posted 18 January 2017 - 21:27
Bugovi sa bobinom su reseni.
#10
Posted 18 January 2017 - 21:37
Planiram ako da bog i sreca junacka da idem na skup u NS.
Do BG najverovatnije sam a tamo poznata ekipa na celu sa Razrednim.
Skuter jesam sredio, sve sam zamenio i sredio samo nisam otvarao termogrupu i ne znam tacno sta je unutra ali dobro ide, pali i vuce bez problema.
Letos sam imao jednu voznju od 130km u cugu i sve je bilo OK.
Vise me interesuje nosite li na ovako duze rute jaknu sa protektorima i kako je to za leto.
#11
Posted 18 January 2017 - 21:53
#12
Posted 18 January 2017 - 21:56
Moja iskustva su razlicita, imao sam ciste voznje kada je skuter bio u najgorem stanju, a opet kada sam se generalno pripremao za put doziveo sam neke nelogicne i neobjasnjive probleme - pucanje centralne opruge, pucanje izduvne grane auspuha, ekser od 12cm u glanc novoj gumi itd... Hocu da kazem, nikada ne mozemo dovoljno stvari poneti sa sobom. Sa druge strane, danasnje moderno doba nam dozvoljava da napravimo 150-200km od kuce (normalno bez veceg zamora) sa mobilnim telefonom u dzepu i 50e kao osiguraciju za gorivo nekom prijatelju za eventualni šlep.
Od alata je uvek dobro imati te neke osnovne stvari, setić gedora, izenjivi srafciger, kljuc za svecku, unimer, paljenu žicu, noz-skalpel, smirglu... od delova vise ni sam nisam siguran sta poneti, nekada sam nosio sa sobom bukvalno sve sem radilice i lezajeva, znaci klip, glavu, svecicu, cdi-bobinu, karb, dizne, igle, komplet remenice sa kvacilom, centralne opruge, remen, rolnice, koplet srafova mehanickih i komplet srafova za plastike itd.. nekad je sediste bilo puno, nekada smo popunjavali gepek automobila ili drugog skutera u pratecoj ekipi... kad sve poneses desi se gremlinski kvar bas sitnice koje nemas a kada ides bez icega bude bez problema
Sto se tice tvog puta, mislim da ti je skuter u idelnom stanju, najsvezije je restautiran od svih sa foruma ( u Srbiji) i koliko sam video iz teme, za predjenih 3000km nisi imao nekih dubioza. Samo valjano prekontrolisati sve pred put i to je to.
Put kao put je dosta veliki, mislim da ce ti biti prenaporno. Jos uvek nemamo indicija sra cemo i kada cemo praviti, ali po nekoj tradidiciji to uvek bude neka nedelja, kao neradni dan da bi na taj nacin pruzili priliku svim clanovima da dodju na skup. Pre svega toga, tradicionalno cemo u beogradu praviti klopu i voznju na otvaranju sezone negde pocetkom aprila pa je tu sansa da se provozas i testiras za kasniji malo duzi put do NS-a. Sto se tice samog skupa u Ns-u, uvek se mozes organizovati za neku prikolicu ili neki tertnjak kojim ces prebaciti skut do Beograda, pa odatle mozemo zajedno, grupno kao i svake godine ka Novom Sadu, u tom slucaju nemas potrebu za alatom i delovima uopste
Ima mesta i za spavanje ukolko odlucis da se prevezes iskljucivo skuterom, recimo dan ranije do nas pa nadalje mozemo zajedno...
Eto, lepo je procitati razlicita misljenja, ostace ova tema otvorena dugo, pa ces nam i ti dopisati utiske i sugestije posle duze voznje ako se odlucis da dodjes na prvi skup u BG na otvaranje sezone
#13
Posted 18 January 2017 - 22:00
Ako je pravo ljeto, ja nosim klasicne patike (mada je pametnije nesto malo vislje), farmerke, sportsku majicu koja nije od pamuka i u njoj teze orosis, jakna mi je obavezna sa protektorima (ramena, laktovi, ledja), bubreznjak je prisutan sto zbog promaje sto zbog vibracija, oko vrata je uvijek dobro imati onu maramu - buff (ima ljetna ima zimska, a i teze ce te ujesti leti djavo), i uz kacigu obavezno rukavice s tim da ja nosim po velikim vrucinama one tanke bez protektora za cross inace se oklizuju rucke bez rukavica i zglobovi su izlozeni vecim vibracijama.
Kad postane neizdrzivo onda sam skoro kao na plazi, samo sto imam kacigu i rukavice i bubreznjak.
Kod kacige se trebas pobrinuti za zatamnjeni vizir, ili na naocare. Ja ti mogu reci iz iskustva da je zatamnjeni vizir najbolja stvar, do veceri kada trebas prozirni. Nisu lose ni naocare, ali imas vecu temp. unutar kacige i mozes biti crven kao rak od toplote koja prolazi kroz providni vizir, zato volim tamni jer je komfornije, sunce i refleksija ne smaraju, prirodnije je posto manje przi, mozak ne kuva, vazduh je sveziji, a zatamnjeno je.
U slucaju da padne kisa, extra stvar je kisno odijelo koje je lako i ne zauzima mnogo (ja ga pazario u Lidlu na extra akciji za 5€, a inace je oko 10€), znaci stvar je extra, spasilo me vise puta i jednom sam vozio 75km po mecavi i potopu i dosao 100% suv. Radi se o jednodjelnom lakom odijelu u koje upadas kompletan sa full opremom, samo uskocis. I onda ti ostaje jos samo noge resiti, a ja uzmem crnu najlonsku kesu za djubre i uskocim sa svakom nogom u jednu, navucem skroz do koljena i spustim kisnjak do zglobova. Taj kisnjak je extra i po hladnijem vremenu jer u njemu nema promaje.
Preostaje jos rukavice, za to mogu posluziti one od latexa ili jos bolje plave nitrilne ili one za cistiti wc skoljku, a za nuzdu su dobre i one sa benziske pumpe (one griju po zimi ispod postojecih). Jer kakva god kisa padala neugodno je sa golim rukama.
Svaki skuter moze mnogo ponesti, dovoljno je staviti torbu na ledja i taman je spustiti na sjediste da se rasteretis, i imas jos mjesta za jednu na podnicu, preostaje jos prostor ispod sjedista. Ja sam se iznenadio kad sam opteretio zipa50 za +400km trip u jednom danu, bilo je puno ispod sjedista, i puna torba na podnici, i jos sam kupio patike broj 48 a kutiju sam morao baciti makar mi je bilo zao posto u njih slazem stvari u steku, ali dobro bitno da sam jos doneso patike u najlonskoj kesi okacenoj za onu kukicu.
A gdje je jos kofer ako ga imas, onda mozes sve.
I bitno je imati vodu, ja nosim 1.5l, koju redovito izmjenjujem na izvorima ako mi se pruzi prilika. I po vrucinama je bolje drzati vani u nekoj torbi nego ispod sjedista koje se dosta ugrije od masine, kod AC masina je nesto manje posto imaju kontrolirano odvodjenje toplote pod kapom cilindra prema asfaltu.
#14
Posted 18 January 2017 - 22:02
#15
Posted 18 January 2017 - 22:23
Najveci problemje garderoba za tako dug put sto kiaze Dajteh moras imati sve kao za tri godisnja doba.
Gogi je dosta pricao o neudobnosti sedista na SR-ki ali ja to nisam mnogo osetio mada razmisljam da se umesto obicnog sundjera u sediste stavi memorijski sundjer koji mnogo poboljsava udobnost, ja sam u kolima stavio jastuce od 4cm memorijske pene i ekstra je stvar.
Sad neka preporuka za jaknu sa protektorima bi dobro dosla.
#16
Posted 18 January 2017 - 22:40
Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
#17
Posted 18 January 2017 - 22:49
Postoji i opcija da se iskoristi suvozacevo sjediste sa torbom, i uveze se, ima onih elasticnih paukovih mreza za takve stvari.
#18
Posted 19 January 2017 - 21:21
#20
Posted 21 January 2017 - 13:52
samo polao i svugde se stize..kako ljudi pre 90god kad su putovali sa zapreznim kolima u svugde se stizalo
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users