Jump to content


Aprilia SR50r



261 replies to this topic

#1 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 07 February 2017 - 19:10

Pozdrav ljudi,prilicno dugo me nema na forumu.Manjak slobodnog vremena i obaveze uzimaju svoje,ali sta je tu je :)

Pa da krenemo,kupljena pre skoro tri godine kao neispravni ditech. Odmah prebacena na karburator i tako je vozena prvu sezonu.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Preko zime nalazim povoljno kompletnu pia masinu,skinutu sa runner-a '08.god. i odlucujem se za swap. U sustini nije bilo vecih problema,najbitnije je bilo centriranje kome je posvecena velika paznja. Pred prolece je ofarbana komplet.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Setup:
DrEvo 70ccm
LeoVince RR
Dellorto 17.5mm dizna 76,malossi red sponge
Prenos stock,osim rolnica i kaisa.

Tako je vozena dve sezone. Prosle godine je zamenjena pumpa za vodu i lezajevi/semeninzi radilice.Pre neki dan je rasturena preventivno,tako da ce ici honovanje cilindra na 48.2mm kao i novi klip :)

Edited by Johnny, 07 February 2017 - 19:23.


#2 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 07 February 2017 - 19:51

Fino deluje motorce! Ako ti je ostalo slika u toku swap-a ili radova, slobodno postavi slike da i drugi ljudi nauce nesto, a i vide.. Kakvi su dalji planovi sa masinom?

#3 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 08 February 2017 - 08:35

Bilo je nesto slika,ali na zalost igrom slucaja su izgubljene.

Ukratko:
-Iskoriscen je stari nosac uz prepravku.
-Izbijeni sileni iz blokova i napravljeni plasticni,ubacena cev kroz koju prolazi sraf za kacenje masine na ram(iskorisceno od stare masine).
-Urezana nova lezista za zeger osiguranja na cevi,naravno posle x merenja i centriranja. To je i glavna "zeza" i najpipaviji deo posla.
-Kacenje amortizera na ramu je pomereno u desno za odgovarajucu meru tj.za onoliko koliko su pomerena osiguranja centriranja masine.

Posted Image

To je od bravarije.


Instalacija je ostala donekle,visak je izbacen. Ali od znacajnih stvari:
-Regler je ostao takodje od ditech-a,sa pia namotaja imamo tri faze od kojih su dve "jace",one su i povezane na regler umesto dosadasnjih. Treca faza je izolovana.
-El.sauh povezan na instalaciju od pumpe.

Naravno jos vazda sitnih prepravki tipa sajla gasa,creva za rashladnu tecnost itd...

Edited by Johnny, 08 February 2017 - 08:46.


#4 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 08 February 2017 - 09:06

Planovi tj. cilj je odrzavati ispravnost skutera kako se mehanicke strane tako i sa estetske. Kao i izvlacenje nekog maksimuma iz trenutnog setup-a.

Osim vec zapocetih radova u predstojecim danima do proleca u planu je reparacija vila jer je stap na strani diska pustio ulje.

Kao sto sam i napomenuo u prvom postu. Od sredine leta se pojavilo zveckanje karika.
Posle skidanja termo grupe i provere,zazor karika je ~1mm. I prilicna potrosonost klipa/cilindra,nisam uspeo da ismerim tacno,ali definitivno nije u prihvatljivim granicama. Vidni tragovi lepljenja usled loseg podmazivanja izazvanog mojom greskom(zaboravio da zakacim sajlu uljne pumpe) Iako nije vozen duze od 5-600m ostale su velike posledice.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by Johnny, 08 February 2017 - 09:09.


#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 08 February 2017 - 10:21

prvo oborite ivice nikasila dijamanstkim pa posle kopate po aluminijumu iz kanala... tako sigurno neće pokidati nikasil..

pa ako treba još, onda opet malo oborite pa napadaš novi milimetar iz kanala....

#6 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 08 February 2017 - 11:07

Gus je u pitanju. Tako sam i radio,s' tim sto sam na kraju blago oborio ivice. Nista preterano nije kopano, ~0.8mm je podignut. Prelivne nisam dirao jer bi to bilo napamet u mom slucaju :) Otvoren sam za smernice i sugestije tog tipa.

Edited by Johnny, 08 February 2017 - 11:10.


#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 08 February 2017 - 12:49

a jes stvarno, ništa onda samo obori ivice...

nema tu posebne matematike osim software-a, ovako može, 0,8mm pa testiraš... , pa posle pukneš još malo pa testiraš..

ili kompletna analiza, mada je dr-evo već urađen valjano fabrički, mnogo prgavije od polini i malossi sport-a

#8 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 08 February 2017 - 14:11

Da,dosta je agresivnija postavka u odnosu na navedene cilindre.

Software nisam koristio do sada. A za bilo sta dalje je neophodno. LV rr vozim i nije mi u planu nabavka drugog auspuha. Opet,nisam nasao tehnicke podatke za njega osim da je nesto jaci od zx-r i da radi na visim obrtajima. Al' opet umereno sam podigao izduv 0.8mm zbog kompitabilnosti.

Ono sto me interesuje,a zeleo bih da saznam precicom tj.na osnovu dosadasnjih iskustava da li ima potrebe dizati prelivne na osnovu mog setup-a ?

Usput evo lepe port mape za D.R. Evo

Attached Files



#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 08 February 2017 - 15:18

Ne diraj prelivne, lakše je pokvariti nego popraviti... dobro će biti ovo koliko si uradio..

Sada ćeś imati priliku da osetiš koliko si pomerio radni ražim prema gore, pogubio na elstičnosti a dobio na vršnoj snazi...

Vidi, trebalo bi da pregledaš analize ovog tipa cilindra koje smo radili, fabrika je za 70ccm-a iz ovog koncepta dobila neki optimum na tim srednjim obrtajima oko 8000, svako turpijanje ili pomeranje prema gore doneće ti nešto više snage na visokim obrtajima i pogubiti snagu, a samim tim i elastičnost, na niskim i srednjim...

Sa druge strane nije ovaj lv rr za visoke obrtaje, ali do 10k može da se aplicira solidno, onda pak nema logike nakopati cilindar za spektar preko toga što auspuh može da donese...

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 08 February 2017 - 15:20

Ovde baci pogled

http://forum.pyrothe...-DR-Evo-70cc-LC

#11 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 08 February 2017 - 23:15

Inace je prilicno ne elastican bio i pre ovoga. Pregledao sam vecinu radova ovog tipa kao i analizu iznad. Ne kazem za lv rr da je za visoke,vec da je za nesto vise obrtaje od zx/zx-r.

Imam pitanje vezano za C parametar. Da li ce biti potrebno njegovo povecanje npr. na 0.7-0.8mm posle prerade izduva ?

U potrazi sam za klipom 48.2mm u sustini gde god da sam se obratio Meteor je u pitanju po ceni od ~30e. Kupiti njega ili traziti nesto drugo,predlog ?



#12 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 February 2017 - 23:27

Zasto imas potrebu za pomeranjem C parametra?

Sto se tice zemlje Srbije, za piaggio aplikaciju imas samo i iskljucivo meteor zamenski u dimeziji 48 i 48.2 sa karikama 1.5mm

40ak eura je originalni assowerke sa jednom hromiranom i jednom gusanom karikom na stranim shopovima, koje imas u 3 specijale, 48,5 49 i 49,5 i koji je naravno 11 klasa iznad meteora.

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 08 February 2017 - 23:31

Da svi se baziraju na motobike lager, a tamo drže meteor...

Malo je nezahvalno filozofirati, moraš proveriti sastave karika i otvore na usisnom delu... dok sa druge strane stepen kompresije možeš kalibrirati prema zakrivljenju čela klipa i dimenziji odnosno zapremini glave... to imas odradjeno u kalkulatoru u temi...

Mozda bi sa aspekta izdržljivosti dobro bilo naloviti Asso klip koji je u originalu.. baci pogled na RP da li nude šta u specijali.. dobro bi ti došao i Vertex ili Wosner.., ali ponavljam se naloviti tip koji ti odgovara

#14 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 08 February 2017 - 23:47

@Razredni jos uvek nemam,pitao sam da li je potrebno.
Moze neki link ka assowerke ?

@Mario
Na zalost,tako je. Olaksavajuca okolnost je sto imam vremena i ne zurim sa slaganjem.

Mislim da su sastavi karika isti kao i na stock,nisam 100% siguran. Bas sam uporedjivao sa covekom koji ce mi raditi honovanje.

Vidim da porucujete delove sa RP,koja je precudura i ocekivano vreme prispeca robe ?

Edited by Johnny, 08 February 2017 - 23:47.


#15 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 February 2017 - 00:05

Dr evo ( top performances) je jedini koji nema nikakvih dodirnih tacaka sa drugim brendovima i ne odgovara ni jedan drugi klip nazalost. Nisu sastavi karika isti kao na stok klipu jer je ogromna razlika u precnicima, stok je 40mm a dr evo i top su 48mm, stok cilindar nosi 5 prelivnih kanala, dr evo za piaggio ih ima 6.

Postoji slicnost u merama klinova za kacenje karika sa klipovima iz malossi kuhinje ali je problem sto ni malossi ne pravi tako velike specijale. Nisam siguran za prox, vertex i ostale, ja posedujem i dr70ac i dr70lc i nisam sebi pronasao zamenski izuzev originala...

C parametar nema nikave veze sa podiznjem izduvnog kanala, osnovni problem je sto je jedini nacin (u slucaju tvog cilindra) da se pomeri C parametar, dodavanje ili oduzimanje dihtunga pod cilindrom. Glava ima gumicu i tu nema odstupanja. Pomeranjem C parametra pomeramo i radni opseg cilindra u nekoj manjoj meri (recimo kao da si poturpijao sve kanale za istu meru) ali i kompresioni odnos agragata, sto je mnogo znacajnije.

Proveri preko Mariovog kalkulatora koliko se dobije ili koliko se izgubi sa 0,1mm drugacijim dihtungom.

#16 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 09 February 2017 - 00:23

Da li to znaci da mi ni "Meteori" sa motobike-a nece odgovarati ?

http://www.motobikes..._PC1427120.aspx

http://www.motobikes..._PC1489020.aspx

http://www.motobikes..._PC1416120.aspx

Pa da,jedino dodavanjem dihtunda. Jos uvek nisam koristio kalkulator,odvojicu vreme ovih dana da to "sazvacem'.

#17 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 February 2017 - 06:45

Samo drugi sa linka.

Prvi je za malossi, a treci link je za polini (polini ima 5 prelivnih kalana i sire su tacke kacenja karika).

Ovo su ti originali, sa SC-a, AW klip sa 1.5mm karikama za Dr u 1 specijali

http://www.scooter-c...Takt*12*12*1*16

I AW za top performaces trophy, sa 1,2mm karikama prvoj specijali

http://www.scooter-c...48,5mm*2*2*1*16

#18 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 09 February 2017 - 07:48

Hvala na pomoci :) Sad je na meni da odlucim. Da li ovi sa SC salju za Srbiju i koje su cene dostave/carine ?

#19 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 09 February 2017 - 11:53

Nasa skuter mreza ne nabavlja delove sa SC, samo iskljucivo RP.
Pa ukoliko se odlucis za SC izbor onda bi morao platiti sam troskove dostave + PDV. Carinu bi placao tek preko 50 eur, s tim sto nasa carina u cenu racuna i troskove dostave. Primera radi, ako je proizvod 40 eur i dostava 15 eur onda udare carinu na zbir. Prvo obracunaju PDV pa onda carinu (20% PDV + 10% carina). Debilno ali sta da se radi...

Sa SC najjeftinija opcija ti je German Post gde je cena dostave 9eur za min vrednost robe od 25 eur.

#20 Johnny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 327 posts
  • MestoLazarevac
  • VozimAprilia SR50r

Posted 10 February 2017 - 08:24

Onda je to prilicno neisplativo kada saberemo cenu klipa,dostave,carine,honovanja.
Najverovatnije ce ici meteor.

Koliko je dozvoljeno odstupanje klipa u odnosu na cilindar posle razrade ?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users