#1
Posted 02 March 2011 - 23:39
http://www.tehnikpla...ell-151x65x94mm
Pa kome treba, nek izvoli !
#2
Posted 02 March 2011 - 23:51
#3
Posted 03 March 2011 - 00:01
#4
Posted 03 March 2011 - 01:13
aku za skuje od 1500 dina pa nadalje zavisno od kapaciteta, zar je tolika kriza da ste spremni da budzite i bacite pare zbog 200-300 din
najbolje da uzmete kao neki lik auto akumulator i nema problema narednih milion godina, a ujedno mozete i da se vozite na njemu kao hibrid
#5
Posted 03 March 2011 - 02:36
#6
Posted 03 March 2011 - 08:30
#7
Posted 03 March 2011 - 10:56
Kakva je razlika, osim u dimenzijama, akumulatora za skutere i onih za UPS i alarme? Koliko ja laički mogu da zaključim, kapacitet ovog akumlatora (7Ah) sasvim je dovoljan da pokrene anlaser skutera. Ne vidi se doduše kolika je ta 'startna struja', ali, kolika je uopšte startna struja potrebna za anlasovanje kod skutera?
I, da! Dal' je, recimo, bolje kupiti ovaj gel sa manje Ah (kao što je uzeo Megasp) ili konvencionalan, istog proizvođača, po veoma sličnoj ceni, ali zato znatno većeg kapaicteta (http://akumulator-sh...avnica-198.html)?
#8
Posted 03 March 2011 - 11:06
#9
Posted 03 March 2011 - 19:21
Opet kazem, vas izbor, vasa stvar, u dzep ne gledam a vi kako hocete. Eto Damir ima pozitivna iskustva (ako su u pitanju UPS akumulatori, nisam bas najbolje skontao), ja nemam nikakva i nemam nameru da ih na taj nacin sticem, moj izbor je ili kurbla ili ono sto proizvodjač kaze.
Sto se tice izbora medijuma i tu su oprecna misljenja, ja sam ipak za konvencionalni punjen kiselinom, mada kazu da su oni sa gelom bolji. Konvencionalni se da i "oporaviti" dodavanjem kisleine ili temeljnim ispiranjem, kod gel akumulatora nema mogucnosti za takve intervencije.
#10
Posted 03 March 2011 - 20:00
#11
Posted 03 March 2011 - 22:37
jedini problem koji se ovde postavlja je što oni nemaju otvore za eventualno kontrolisanje i dolivanje kiseline kao ni otvore za neko agresivnije punjenje, jer nisu predviđeni da se u njima odvija proces nekog jačeg isparavanja...
zato nisu pogodni za veće struje punjenja, i tačno je da UPS-i pune isključivo sa 1/10 nazivnog kapaciteta ili nešto manje, a sve je optimizovano jer se eksploatišu u prostorijama gde ljudi žive....
praktično 7Ah može da izdrži bez problema i može da se povuče iz njega i struja od 30A u trenutku verglanja, samo je pitanje da li će te malene klemne da izdrže a da ne izgoru, konkretno na UPS-ima se iste te tzv. auto stopice koriste i kod jačine od 13 i 18 Ah, pa sad viđao sam UPS-e od 1000VA, koji su imali jednu aku bateriju od 13Ah, i žice na tim stopicama debljine 6 mm^2... kako god ove 7Ah baterije se koriste u UPS-ima do 600 i 800VA i tu su struje pri maksimalnim opterećenjima 600/12 ako ne računamo gubitke do 50A i tu je autonomija te baterije oko 7 min..
na kraju mi nemamo neko posebno jako punjenje na skuterima, ovi se pune normalno sa 700mA, ja ne verujem da će kod nas regler pustiti više od 1A, jer bi nam i ovi klasični akumulatori kuvali i propadali...
i da završim vek trajanja im je plafon 3 godine, posle 2 godine gube kapacitet, u idealnim uslovima dakle kada su u UPS-u koji elektronski prati struju punjenja, i isključuje UPS kada je u režimu generisanja napona, čim padne ispod 11V..
#12
Posted 03 March 2011 - 23:01
Black Adder, on 03 March 2011 - 19:21, said:
Opet kazem, vas izbor, vasa stvar, u dzep ne gledam a vi kako hocete. Eto Damir ima pozitivna iskustva (ako su u pitanju UPS akumulatori, nisam bas najbolje skontao), ja nemam nikakva i nemam nameru da ih na taj nacin sticem, moj izbor je ili kurbla ili ono sto proizvodjač kaze.
Sto se tice izbora medijuma i tu su oprecna misljenja, ja sam ipak za konvencionalni punjen kiselinom, mada kazu da su oni sa gelom bolji. Konvencionalni se da i "oporaviti" dodavanjem kisleine ili temeljnim ispiranjem, kod gel akumulatora nema mogucnosti za takve intervencije.
http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/thumbup.gif http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/thumbup.gif
Naravno, i za mene je kiselina pravi aku i moja procena da za skuter nema potrebe gel, vise ih koristim i preporucujem za malo extremnije situacije, eksploataciju vozila ;(off road, stunt i sl.)
U free-ju imam unibat 5tu godinu, zimi se vadi, redovno pregledavam nivo dest.vode, dopunjavanje i eto ne zali se, jos uvek radi i drzi napon ne 12.5V ali tu 12.2-12.3 mada free pali i na 12V
#13
Posted 03 March 2011 - 23:42
#14
Posted 06 March 2011 - 12:14
#15
Posted 05 April 2014 - 17:09
Sipao kiselinu u celije , kako pise u uputstvu , punio ga nekoliko sati onim slabim pinjacem i sad pokazuje posle dana stajanja 12.7 V ...valjda je to - to ...
Priznajte da su cepovi celija jako lepe ( zute ) boje ...
#16
Posted 05 April 2014 - 17:39
I cepovi su iste zute boje, jasno mi je da to veze nema sa italijom, i da je i stampa skupa bila pa su odradili nalepnicu
_____________________________
Sinclair research LTD 1981©
#17
Posted 06 April 2014 - 10:17
#18
Posted 06 April 2014 - 21:00
Nesa BG, on 06 April 2014 - 10:17, said:
#20
Posted 06 April 2014 - 22:50
On topic, mi uzimamo neke holandske landport, gelirane, cijena za 4Ah cca 20€.
Meni je preživio zimu, znači valja.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users