U prvim naletima ugradio sam na ovom mestu u kadici prekidač sa kojim može potpuno da se isključi akumulator od strujnog kola, pa kada je skuter u zimskom snu ili periodu duže ne eksploatacije, akumulator ostaje jedino na samopražnjenju. Međutim ovo nije tako dobro rešenje jer da bi došli do ovog prekidača potrebno je imati krstasti a ponekad i ravni odvijač kako bi skinuli poklopac.
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_423.jpg)
Pošto je kod ovih skutera potrebno češće puniti akumulator, upravo iz razloga tog utroška alarma i neredovne vožnje, dobro bi bilo i rešiti neki eksterni priključak punjača. Moja ideja je bila da se poslužim konektorom za napajanja uređaja sa prekidačem, to je standardni priključak i u njega ulazi 90% ispravljača raznih kučnih uređaja.. Prekidač na njemu bi odlično došao da se iskoristi prekid strujnog kola prema alarmu koji troši, tako da u periodu punjenja alarm nema napona, sa druge strane moglo bi se strujno kolo prekinuti samo sa uključenim utikačem bez ikakvog provodnika i time alarm eliminisati..
evo shema kako sam ja uradio
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/Originals/fact_424.jpg)
konektor sam montirao na obodu gde sa unutrašnje strane ne smeta ulaz provodnika, i planirao dolaz do napajanja alarma koji želim da prekinem.
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_425.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_426.jpg)
ovde je pristup najzogdniji jer su provodnici relativno kratki, masa priključka alarma na ram postoji, a provodnik sam prekinuo pre osigurača alarma, i na to mesto vezao prekidač konektora
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_427.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_428.jpg)
jedini problem na koji treba obratiti pažnju je da ovi konektori nude prekid spoljnjeg kontakta, koji je kod većine malih ispravljača - pol, a nama bi trebalo da taj prekidač prekida +pol, pa je stoga potrebno obratiti pažnju da na punjaču pre uključenja prelemimo žice i obrnemo polove. Sada ovako naknadno u mislima počinjem da verujem da sam mogao i - pol prekinuti od alarma i manje komplikacija uneti, ali u teoriji prekida strujnog kola, uvek mislim prvo o plus kontaktu napona...
evo kako sam izašao sa provodnicima
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_429.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_430.jpg)
a evo i malog utikača koji nema provodnike i koji služi za eliminaciju alarma kao potrošača, čak i kada punjač nije pri ruci, dakle dovoljno je da se ubode i prekidač na konektoru i strujno kolo je prekinuo
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/Originals/fact_431.jpg)
usledila je jedna serija merenja... ovoliko troši stage6 db02 sat i alarm zajedno
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_432.jpg)
što je ako uzmemo u obzir da je na većini skutera 4 do 5Ah akumulator računski
4000mAh / 3,4 = 1176,4 h
odnosno 49 dana dovoljno taman da je akumulator u top formi i dobro napunjen
dok je npr , utrošak samog db02 sata, gde ide časovnik i kada je on isključen
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_434.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/projekti/it_fact/fact_435.jpg)
tako je 4Ah akumulator dovoljan za
4000 mAh / 0,63 = 6349 h
odnosno 264 dana ili 9 meseci
dakle jednostavno je rešenje i za eliminaciju utroška i za pristup punjenju, a da pri tome časovnik i intrument tabla ostane setovana.