Jump to content


Priključak punjača i isklj. alarma


2 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 May 2017 - 11:18

Ovde sam se bavio ponovo ovim problemom gde imamo alarm na skuteru koji ima stalnu potrošnju u isključenom stadijumu. Poznato je da olovni akumulatori ne smeju da se isprazne ispod 9,6V odnosno 1,6V po ćeliji kojih ima 6, jer tada počinje da gubi kapacitet i trajno se oštećuje.

U prvim naletima ugradio sam na ovom mestu u kadici prekidač sa kojim može potpuno da se isključi akumulator od strujnog kola, pa kada je skuter u zimskom snu ili periodu duže ne eksploatacije, akumulator ostaje jedino na samopražnjenju. Međutim ovo nije tako dobro rešenje jer da bi došli do ovog prekidača potrebno je imati krstasti a ponekad i ravni odvijač kako bi skinuli poklopac.

Posted Image


Pošto je kod ovih skutera potrebno češće puniti akumulator, upravo iz razloga tog utroška alarma i neredovne vožnje, dobro bi bilo i rešiti neki eksterni priključak punjača. Moja ideja je bila da se poslužim konektorom za napajanja uređaja sa prekidačem, to je standardni priključak i u njega ulazi 90% ispravljača raznih kučnih uređaja.. Prekidač na njemu bi odlično došao da se iskoristi prekid strujnog kola prema alarmu koji troši, tako da u periodu punjenja alarm nema napona, sa druge strane moglo bi se strujno kolo prekinuti samo sa uključenim utikačem bez ikakvog provodnika i time alarm eliminisati..

evo shema kako sam ja uradio

Posted Image


konektor sam montirao na obodu gde sa unutrašnje strane ne smeta ulaz provodnika, i planirao dolaz do napajanja alarma koji želim da prekinem.

Posted Image Posted Image


ovde je pristup najzogdniji jer su provodnici relativno kratki, masa priključka alarma na ram postoji, a provodnik sam prekinuo pre osigurača alarma, i na to mesto vezao prekidač konektora

Posted Image Posted Image


jedini problem na koji treba obratiti pažnju je da ovi konektori nude prekid spoljnjeg kontakta, koji je kod većine malih ispravljača - pol, a nama bi trebalo da taj prekidač prekida +pol, pa je stoga potrebno obratiti pažnju da na punjaču pre uključenja prelemimo žice i obrnemo polove. Sada ovako naknadno u mislima počinjem da verujem da sam mogao i - pol prekinuti od alarma i manje komplikacija uneti, ali u teoriji prekida strujnog kola, uvek mislim prvo o plus kontaktu napona...

evo kako sam izašao sa provodnicima

Posted Image Posted Image


a evo i malog utikača koji nema provodnike i koji služi za eliminaciju alarma kao potrošača, čak i kada punjač nije pri ruci, dakle dovoljno je da se ubode i prekidač na konektoru i strujno kolo je prekinuo

Posted Image


usledila je jedna serija merenja... ovoliko troši stage6 db02 sat i alarm zajedno

Posted Image


što je ako uzmemo u obzir da je na većini skutera 4 do 5Ah akumulator računski
4000mAh / 3,4 = 1176,4 h

odnosno 49 dana dovoljno taman da je akumulator u top formi i dobro napunjen



dok je npr , utrošak samog db02 sata, gde ide časovnik i kada je on isključen

Posted Image Posted Image

tako je 4Ah akumulator dovoljan za
4000 mAh / 0,63 = 6349 h

odnosno 264 dana ili 9 meseci

dakle jednostavno je rešenje i za eliminaciju utroška i za pristup punjenju, a da pri tome časovnik i intrument tabla ostane setovana.

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 15 May 2017 - 11:28

Bravo. Originalana i genijalna ideja koja je preko potrebna svakom vlasniku malih skutera (sa malim kapacitetom akumulatora) sa alarmom. Svaka čast!

#3 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 17 May 2017 - 15:38

Bravo Mario !O ovome sam i ja razmisljao vec neko vreme, ali nikad nisam realizovao , gurao u stranu , a moglo se ...Odlicna ideja i jos bolja realizacija ! :)





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users