Posted 02 December 2016 - 11:58
Evo kolege koje inace voze maxije ili motocikle su uglavnom sve napisale, ja cu se osvrniti na par stavki sa tehnicke strane, odnosno finog podesavnja u tuningu.
Brzina je kakva takva, nije mala, ali nije ni za ocekivati mnogo vecu jer svi ti gy6 (157qmb i 172qmb) odnsno 125-150-200ccm u najjacem slucaju imaju oko 9-10ks.
Bilo kakav drigu auspuh nece doneti niakav boljitak, kod 4t agragata protocnost auspuha ne utice na povecavanje krajnjih obrtaja odnsno vrsne snage na najvecim obrtajima, pa tako, ako znamo da je broj obrtaja presudan za krajnju brzinu, na serijskom skuteru nista se nece promeniti cak i da vozis samo cevku bez lonca. Kazem na serijskom, jer pravilnim proracunom precnika i duzine cevi mozes da dovedes agregat u optimalno radno stanje, ali to zahteva promenu bragastog vratila, kompletnog redizajna usisnih/isduvnih kanala i ventila i podesenost karburatora do tancnina ili prelazak na modernije el ubrizgavanje.
Ali, sa druge strane, mozes mnogo da izgubis promenom auspuha za neki protocniji ili neki sa povecanim precnikom cevi, a da se pri tome ne posveti paznja stelovanju karburatora odnsno smese vazduha i goriva. 4t jedino dobiju na zvuku, izgubi se obrtni moment i neretko dolazi i do pregrevanja, pregaranja izduvnih ventilaa nekada i topljenja klipa.
Fenomen koji opisujes da ti je potreban variomat da bi oborio obrtaje u medjjubrzanju resavas sa tezinom rolnica. One su zaduzene svojom gramazom da drze razmenu variomatskog prenosa na odredjenom broju obrtaja, medjutim, ukoliko je agregat pojacan sa 125 ili 150 na 200ccm jasno je da se i obrtni momenat povecao kao i vrsna snaga, te su fabricke rolnice sada prelagane. Trebalo bi prvenstveno da imas vise setova za probu i da uz stelovanje karburatora (kao primarnu stavku posle nadogradnje kit-a) napravis par testova i utvrdis sa kojom gramazom rolnica gy6 200ccm najbolje rezultate daje, u smislu dobrog ubrzanja i krajnje brzine.