Jump to content


J Costa piaggio leader


19 replies to this topic

#1 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 August 2017 - 21:19

Na test nam je pristigao najnoviji model j costa variomata pod oznakom pro ili 4 ganeracija, zhvaljujući članu Francuz69. Radi se o variomatu za piaggio leader agragate u ovom slučaju za 200 lc verziju.

Evo i linka iz shopa:

https://www.racing-p...p-302834-1.html

Zanimljivo je da je variomat svojim debijem bio na popustu i kostao oko 150e, dok sada vidimo da redovna cena izlazi na 208e.

Sto se tiče piaggia,variomat se prodaje za leader 125-150, leader 180-200 i za quasare 250-300ccm pod različitim šiframa i sa različitim cenama.

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 August 2017 - 20:45

Attached File  uploadfromtaptalk1503344635229.jpg   499.48K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1503344654467.jpg   272.4K   22 downloads

Dakle, šifra na pakovanju odgovara odgovara modelu leader 200ccm koji se ugradjivao skoro na sve popularne modele piaggio grupacije.

Attached File  uploadfromtaptalk1503344684360.jpg   280.17K   19 downloads

U samom pakovanju dolazi variomat sa pripadajucim poklopcem, set rolnica ondosno umetaka u obliku metaka, korisničko uputstvo za upotrebu i stiker.

Attached File  uploadfromtaptalk1503344704138.jpg   279.94K   18 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1503344721578.jpg   255.42K   15 downloads

#3 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2017 - 16:24

Moram da priznam da me je sama pojava pojedinih delova blago oduševila. Variomat je inovativne koncepcije (iako postoji vec duzi niz godina) u odnosnu na klasične variomate sa rolnicama.
Attached File  uploadfromtaptalk1503501586288.jpg   298.31K   14 downloads

Detalji kao što su grafitni premaz bolcne
Attached File  uploadfromtaptalk1503501523061.jpg   357.25K   15 downloads
i specijalno konstrusana bronzana biksna sa grafitnim umetcima
Attached File  uploadfromtaptalk1503501637721.jpg   298.13K   17 downloads
u startu nam govore da se radi o nečemu posebnom.
Attached File  uploadfromtaptalk1503501828211.jpg   264.87K   16 downloads

Dakle konstrukcijska resenja su na visokom nivou ali završni kvalitet obrade nije. U ostalom tako nesto slicno je vidjano i kod konkurencije, jednostavno zaostane po neka pucna u velikoseriskim izradama. Poklopac variomata je takve konstrukcije da ne koristi slajdere a rupa na poklopcu nije nazubljena i pasent staje na nutove radilice. Ove male pucne su kasnije otklonjene pre ugradnje.
Attached File  uploadfromtaptalk1503501776286.jpg   266.39K   16 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1503501857165.jpg   204.05K   15 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1503501869507.jpg   221.86K   15 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1503501886458.jpg   184.35K   15 downloads

#4 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2017 - 16:34

Što se tiče samog variomata, kompletan sastav (variomat-12umetaka-bolcna-poklopac) su jedva nesto tezi od stok variomata. Multivar je takodje tezi od stok varimata, prvenstveno zbog veceg precnika bilcne, videcemo to kasnije u merenjima. Spoljni prečnik coste je veoma približne veličine stok variomatu ali ostale dimenzije se blago razlikuju. Na stolu uporedo imamo tri variomata, stok za piaggio leader/quasar, malossi multivar i jcostu poredjanih kontra sa leva na desno.

Attached File  uploadfromtaptalk1503502160487.jpg   457.53K   13 downloads

Posted Image

I sa strane remena

Attached File  uploadfromtaptalk1503502217080.jpg   466.47K   14 downloads

Ono u čemu se najvise razilkuju ovi variomati moze sa jasno videti sa sledećih slika, a to je njihov ugao delovanja na remen i visina celokupne konstrukcije

Jcosta vs multivar
Attached File  uploadfromtaptalk1503502311624.jpg   250.93K   15 downloads

Multivar vs stok
Attached File  uploadfromtaptalk1503502344082.jpg   308.12K   15 downloads

Dakle, primeticemo da je ugao jcoste i multivara skoro identičan ali costa ima biksnu koja "viri" ka remenu i za toliko je i kompletna putanja remena odbijena od ventivara. Stok variomat je primer koliko se aftermarket variomati razlikuju.

Attached Files



#5 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2017 - 16:58

Dalje, neka osnovna merenja i analize.

-stok pia leader 200:
Prečnik 120mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503224707.jpg   296.93K   13 downloads
Duzina staza rolnica 32,5mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503603843.jpg   321.35K   13 downloads
Precnik bolcne 26mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503380507.jpg   302.84K   13 downloads
Duzina bolcne 46,5mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503353884.jpg   247.69K   13 downloads
Rolnice 20,5x17mm
Na testu su korišćene 10,45gr
Attached File  uploadfromtaptalk1503503462551.jpg   364.36K   13 downloads


///////////////////////////

-M multivar leader 200:
Prečnik 121mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503482885.jpg   284.81K   13 downloads
Duzina staza rolnica 30mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503638939.jpg   316.16K   12 downloads
Prečnik bolcne 27mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503661290.jpg   362.82K   12 downloads
Dužina bolcne 47mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503693765.jpg   377.86K   13 downloads
Rolnice 20,5x17mm
Na testu korišcene 12,85gr

///////////////////////////

- jcosta leader 200
Prečnik 119,7mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503780034.jpg   298.79K   13 downloads
Duzina staza rolnica 24mm
Prečnik bolcne 25mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503837715.jpg   329.2K   13 downloads
Dužina bolcne 47mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503858127.jpg   314.84K   14 downloads
Umetci 16,3x24,7mm
Attached File  uploadfromtaptalk1503503875646.jpg   299.08K   13 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1503503888953.jpg   292.35K   13 downloads

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2017 - 17:03

Na testu je korišćena vespa gt 200 '04god.
Attached File  uploadfromtaptalk1503504002990.jpg   419.33K   12 downloads
Stok agragat, svež fabrički remen
Attached File  uploadfromtaptalk1503504084271.jpg   492.86K   13 downloads
I nova stok centralna opruga
Attached File  uploadfromtaptalk1503504115654.jpg   312.52K   13 downloads
Kvačilo, zvono i oprugice kvačila seriske.
Nas hrabri rider Yooalexandar
Attached File  uploadfromtaptalk1503504028360.jpg   363.58K   14 downloads
i testovi mogu da krenu...

#7 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2017 - 18:17

Prvo i osnovno, želim svim čitaocima da napomenem da se tema zove jcosta a ne uporedno testiranje. Takodje, uporedno testiranje nema za svrhu da vlasnika variomata ohrabruje ili jedan poseban brend podize u visine. Zašto? Mi nismo na testu imali sve adekvatne komponente koje se fabrički isporučuju recimo uz multivar (centrlana opruga, remen) i trudili smo se da svaki variomat dovedemo u otimalni radni opseg odnosno spic isporuke snage agregata koji u ovom slučaju na testu iznosi 8500rpm a sa komponentama kojima raspolazemo. Od testa polinijoveg hi-speed variomata smo odustali jer je sa prečnikom 119mm predvidjen za 125ccm agragte. Takodje, malossi prizvodi multivar za 125 i 200ccm koji su identični i koji mi prikazujemo ovde ali je razlika u dužini bolcne izmedju 125 i 200ccm (1mm kraća), pa smo mi na testu uz kombinatoriku raznih gramaza rolnica i oduzmanjem fabričke šajbnice do vetivara došli do odredjenih rezultata. Kažem, nije ovo najrealnija slika ali je najpribližnije sa garaža komponentama i priručnom štelom u okviru jednog popodneva...

-----------------------------

Prvi na testu je stock variomat kao neka vrsta benčmarka. Obrtomer kojim se služimo očitavao je sporo neke cifre, po zvuku bi se reklo da smo tu negde, nemamo pravilo poredjenje jer nismo sigurni koliko obrtaji fulaju. Korišćene su nesto neznatno lakse rolnice od fabričih 10,45gr.



U startu kvačilo hvata na nekih 5000rpm i prvih 20km/h obrtaji su konstanti. Od 20km/h do 70km/h obrtaji su u porastu i variraju, od 75 do nekih 100 imamo pad obrtaja i drzi kroz ubrzanje 7200-7400. Na 100 je tacno 7440. Tu je negdje Acika i pustio gas zbog saobraćaja. Variomat koji ima najveću varijaciju obrtaja i extremnu nelinearnost u ubrzanju.

///////////////////////////

Malossi multivar:
Kao što sam već pisao, nismo imali adekvatnu malossijevu belu centralnu oprugu i malossijev remen koji uz rolnice od 14gr koje se i isporučuju garantuju najbolje performanse, ako je verovati onome što piše u brošuri koju malossi isporučuje.
Attached File  uploadfromtaptalk1503507584478.jpg   384.38K   12 downloads
Probali smo vise kombinacija gramaža rolnica kao i varijante sa i bez fabriče sajbnice na ventivaru. Najbolji rezultat smo dobili sa 12,8gr rolnicama bez fabričke sajbnice.



Start silovitiji a na sličnim obrtajima kao i sa stok variomatom. Posle 20km/h obrtaji silovito i linerano rastu do 80km/h nekih 8200 figurira kao centar uz male oscilacije. Od 80km/h do 110km/h drzi stabilno 8520rpm. Maksimalni obrtaji na snimku su 8760rpm na 115km/h. Variomat koji daje mnogo za relativnu cenu. Nelinearnost u obrtajima kroz ubrzanje i nespremnost na dodavanje gasa u saobraćaju pripisujemo neadekvatnoj centralnoj oprugi.

///////////////////////////

JCosta:
Vec u samom startu, pre montaže, pozabvili smo se otklanjanjem fabričke završne obrade na poklopcu variomata.
Attached File  uploadfromtaptalk1503507684232.jpg   298.58K   13 downloads
Ovako je izgledala nalegajuca površina poklopca na koji seda bolcna
Attached File  uploadfromtaptalk1503507739924.jpg   230.79K   13 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1503507762605.jpg   184.35K   13 downloads
A ovako posle blagog tretmana kamenom na dremelu
Attached File  uploadfromtaptalk1503507793026.jpg   192.83K   13 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1503507806730.jpg   248.5K   13 downloads
Takodje, vozač i mehaničar je imao pune ruke posla
Attached File  uploadfromtaptalk1503507851046.jpg   535.34K   12 downloads

Po savetu kolege Steefa koji ima ogromnog iskustva sa ovim tipom agregata i variomatom, pokusali smo u napred po markiranju na bloku, a posle rada multivara, da preudupredimo kopanje po bloku i blago ufrezujemo mesta na kojima moze doci do oatavljanja tragova
Attached File  uploadfromtaptalk1503507985066.jpg   255.07K   12 downloads
Montaža ide prilično jednostavno i bez ikakvih prepravki ili problema. Na test smo krenuli optimistično.



Iznenadjujce, start je na sličnim obrtajima ali bez udarca i zadrške. Od 0 do 80km/h obrtaji kroz ubrzanje linearno rastu, tu su veoma slično kao i na Multivaru, nekih 8200rpm. Od 80 do 100kmh malko varira obrtomer i obrtaji se drze oko 8300-8400. Maksimalni obrtaji su ravno 9000 na 120km/h.
Iznenadjujuce, totalno drugačiji koncept, mirniji i bez skokova. Po mom misljenju evo i zašto. J costa uz sve svoje inovativnosti koje nam donosi ima i malo drugačiji ugao podiznja remena.
Attached File  uploadfromtaptalk1503508419474.jpg   223.25K   12 downloads
Sto se vise remen podiže, varimat ide vise u stranu odnosno siri-veci je razmak izmedju varia i ventivara. Verujem da su na taj nacin ispeglane rupe koje se stvaraju u medjuubrzanju na razlicitim variomatima za sa stok centralnom oprugom. Takodje mesingan caura viri van variomata sto ujedno donosi drugačiji prenosni odnos prilikom atartovanja a to u voznji igleda ovako. Nema osecaja cimanja sa starta ili rupa u ubrzanju, jedino sto je primetno je konstantnost.
Po meni, jedina stvarno negativma strana je visoka cena.

#8 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2017 - 18:49

Ako uporedimo sve snimke radi boljeg pregleda i uocavanja situacije mozemo doneti jos neke zakljucke



Prvo, nismo testirali krajnju brzinu. Vespa poseduje vizir i nije ni malo prijatna voznja pri velikim brzinama. Vidi se na snimcima koliko je veliki uticaj vetra ili otpora vazduha prilikom vibriranja vetrobrana na brzini od 120km/h.
Drugo, multivar ima ubedljivo najveći prečnik i za očekivati je da ce razviti istu ili vecu krajnju brzinu od j coste, a mozda i neće jer smo uvideli da su staze za rolnice kraće čak i od stok variomata te je evidentan porast obrtaja i prevravanje pred maximalnu brzinu jer su verovatno i rolnice došle do kraja svojih staza... prvi treshold ili prekidač broja obrtaja na ovom agragatu je na 10500rpm kada se gasi svaka sedma varnica odnosno drugi treshold je na 10700 kada cdi izostavlja svaku 3 varnicu u ciklusu. Ukoliko bi otpor vazduha bio manji ili imali dovoljno dugačku blagu nizbrdicu verujem da je moguće doći do 135-140km/h u prekidaču obrtaja ali mi nismo ovde imali za cilj da vadimo poslednji atom i drzimo pun gas 1,5km zarad probe maximalne brzine. Ovo je relano stanje stvari u svakodnevnoj voznji, a stvari stoje ovako. Sta se zapravo dobija kupovinom jcoste?

Ako pogeldamo grafikon cifre su jasne
Attached File  uploadfromtaptalk1503510234691.png   295.59K   12 downloads
i 3 sekunde manje do krajnje brzine zaista mnogo znače, ali kako se to najbolje vidi u svakodnevnoj voznji?

Ubrzanje od 0-60 nam kazuje da smo na dragu brzi od identicnog skutera sa stok variomatom za jednu ofarbanu liniju na putu, u ovom skučaju strelica u saobraćajnoj traci a u relanom zivotu to je za celu duzinu skutera
Attached File  uploadfromtaptalk1503509945750.png   474.6K   12 downloads

Od 0 do 80kmh j costa je pobegla poprilicno, na slici se vidi i postignuta brzina ali i po pešačkom prelazu vidimo da stok skuter kaska za dobrih 2-3 duzine skutera
Attached File  uploadfromtaptalk1503510032476.png   506.27K   10 downloads

To je ona varijacija u obrtajima kroz ubrzanje koja svima smeta u svakodnevnoj voznji sa stok variomatom i gde se najvise i gubi, ubrzanje od 60-80km/h, odosno u svakodnevnom saobraćaju to je preticanje automobila ili izlazak iz krivine na stazi, a to su najjace strane jcosta variomata.



#9 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2017 - 19:43

Najveća mana, a složicemo se svi, je visoka cena jer ovaj zlatni variomat od plemenitih materijala zaista toliko i košta. Ali svaka priča ima dve strane, pa cemo se posvetiti i brošuri koja dolazi uz jcostu.

Attached File  uploadfromtaptalk1503511252250.jpg   340.2K   9 downloads
Na početnoj strani za Englesko govorno područje, proizvodjač nas upoznaje sa proizvodom, materijalima i tolerancijama pri izradi...

Attached File  uploadfromtaptalk1503511376443.jpg   300.87K   9 downloads
Druga strana je slikovito ispisana procedurom za montažu kao i preporukama za koje modele je nephodno dokupiti dodatke u vidu kevlarskog remena odredjenih dimenzija ili koje su jos modifikacije neophodne u montaži.

Attached File  uploadfromtaptalk1503511527267.jpg   357.94K   9 downloads
Na trećoj strani dolazimo do osnovnog odrzavanja - ono sto je nama zanimljivo, kao i opisa garancije i ovlašćenih servisera itd...

Garancija je 2 godine na prozivod, uslov je montaža u ovlašćenom J costa servisu.

U poglavlju održavnaja, proizvodjač preporučuje periodičan pregled odnosno interval prilikom zamene ulja u agragatu i tada predlaže promenu svih pohabanih elemenata kako bi proizvod nastavio da isporučuje predvidjene performanse. Takodje, navodi se da će pohabane rolnice-metkići odavati osećaj prevrtavanja obrtaja uz umanjene performanse ubrzanja i brzine (logično) kao i dopustivu toleranciju izmedju bolcne i čaure od 0,2mm.

Ako to uporedimo sa nekim drugum klasičnim aftermarket variomatom, bilo da je polini ili malossi dolazimo do saznanja da se costa ne razlikuje bitno. Cak sta vise, moja su ubedjenja da ce metkici na costi duze trajati od klasičnih rolnica jer je varimat konstrukcijski tako napravljen da metkici izlaze van variomata i time se stvara otvorenost izmedju variomata i poklopca, a metkici se tako hlade, cak i ako ima neke cestice prljavstine, ona ce odatle ispasti. Metkica ima 12 i to je jos jedan razlog zasto ce materijal duže trajati, tj pod uslovom da je materijal kvalitetan a to cemo se uveriti tek kroz expolataciju naravno.
J costa ne koristi nikakava maziva. Nist ase ne podmazuje u exploataciji i prilkom servisa. J costa nema slajdere. 0 dinara prilikom periodičnog servisa (čišćenja) za slajdere, naspram 6-8-10 eura za neke druge priozvodjače. J costa koristi bolcnu u brlnzanoj čauri koja ima grafitne umetke. Ukoliko se ispostavi ono sto smo vec uvideli na multivaru, bolcna i čaura mogu potrajati dugo, samo treba biti dosledan i redovan u čišćenju na svakim servisu.
A što se tiče cene metkića za j costu oni su malo poskupi i set od 12komada kosta oko 33eura, što je u odnisu na cenu kvalitetnijih rolnica u dimenziji 20,5 x 17 od 18-20eura za set od 6 rolnica dosta veca cena. Medjutim, koncept rada variomata je takav da nam ostavlja prostor da manevrišemo. Metkici se naslanjaju na poklopac od nekog čvrstog i lakog metala, nisam uspeo da provalim ali nije aluminijum. Veoma sam ubedjen da cemo od neke kvalitetne plastike/poliamida ili teflona u budućnosti mnogo jeftinije izradjivati kod strugara potrebne metkiće za j costa variomate nego sto je to cena nabavke na shopovima. Dimenzije smo premerili :)

Kada podvučemo crtu, na duze staze j costa možda može da bude isplativija od nekog drugog skupog variomata ali samo u skučaju kao kod kolege Francuza. Cena polinijevog hispeeda i malossijevog multivara je oko 130eura sto je daleko manje i konkurentnije od sadasnje cene j coste od 208eura, a Francuz je svoju kupio preko Racing-planeta za 152eura.
J costa zaista pruža mnogo, ali ako mene pitate kao korsnika, Francuz je napravio odličan potez kupovinom dok je cena bila promotivna, u suprotnom, relana cena me odbija.

I na kraju, želimo da se zahvalimo kolegi @Francuz69 na ukazanom poverenju u testiranju variomata kao i obezbedjivanju potrebne opreme. Takodje velika zahvalnost na ovom testu idu kolegama @Steeef na asistenciji nesebičnom deljenju znanja, komentarisanju i podsticaju, kao i @Sinisa93 na režiji i izradi video zapisa.

Veliko hvala od Ace i Ace!

Nadam se da smo uspeli da prenesmo naš utisak i na vas, budite slobodni da pitate i komntarisete, a ja se iskreno nadam da ce vremenom jos neko možda dopuniti temu novim testovima.

Živeli i vazda vesparili :)

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 23 August 2017 - 20:04

Veoma impresivan i korektan prezent.. Tako se to radi, kapa dole ;)

Edit: zaboravih Sinisu, vrhunska montaza !!

#11 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 23 August 2017 - 22:10

Auuuu Aco svaka čast koliko si truda uložio za ovakav prezent variomata... fenomenalno! Majstore!

Vlasnicima Piaggio agregata će ti biti do neba zahvalni..


Sent from my iPhone using Tapatalk

#12 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 24 August 2017 - 08:04

Razredni i Aco,
jos jednom svaka cast na prezentovanju i objektivnom testiranju.
Ja bih dodao jos jednu informaciju koju sam pomenuo u mojoj temi ali smatram da je bitno to pomenuti i ovde jer se tice Jcosta Pro variomata, pa ce znaciti onima koji budu citali ovaj review.
Medjuubrzanja na Jcosti Pro su fenomenalna i superiornija u odnosu na sve ostale aftermarket variomate. Proizvodjac kaze da je to zbog unapredjenosti Pro modela u odnosu na ranije verzije ovog variomata, a sve zahvaljujuci manjoj tezini variomata u odnosu na Evo modele + kanalima koji su izbuseni izmadju klizne povrsine i kanala u kojima klizaju "metkici". Ti kanali omogucavaju metkicima da se lakse izbacuju i vracaju u kanale i otud jace i direktnije performanse pri dodavanju ili otpustanju gasa.

#13 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 August 2017 - 09:25

Odlična prezentacija, svaka čast obojici, baš ste se potrudili da prezentujete ovaj, za sve nas prilično tajanstven varijator.
Šteta što se ne proizvodi (ili ja nisam obavešten da postoji) i model za cvaje 50/70, verujem da bi bio pun pogodak.
:0takoje:

#14 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 24 August 2017 - 09:30

Odlican opis i test,svaka cast decki!

Preporucuje li Jcosta koju centralnu oprugu upotrebljavati s njihovim variomatom ili su to ostavili korisniku na izbor?

Definitivno smatram da bi trebalo jos koju oprugu isprobati u kombinaciji,mozda bi se prijenos dao jos bolje popeglati.

Jeste li mozda utvrdili koliko sat odstupa od gps-a(pretpostavljam da su mjerenja po km/h satu),vjerujem da bi nekome ko ce slican test raditi bilo od velikog znacaja da se moze ravnati po necemu,kad svi satovi vode svoju politiku?

#15 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 24 August 2017 - 10:45

neznam zast,preko preglednika nemrem otvorit ove neke slike uploudane preko tapatalka..

@ francuz, nemremo bit bas subjektivni i ici onom "svaki cigan svoga kinja hvali"
svaki aftermarket variomat je dobar i i ma neku svoju namjenu,takodjer ima i prednosti i mana..
imam doma i ja j.costu vec par godina,slagal sam ju i na nexus 250,vozil isprobal itd..

steta je samo da niste imali polinijev speedcontrol uz to sve na testu..po mom iskustvu to je najkompletniji variomat,performanse,trajnost variomata,trajnost klizaca i rolica i zavrsna obrada..

do sad sam isprobal vise variomata.. fr4, malossi multivar,polini speed control i j.costa,pa budem se u postu osvrnul ukratko na svaki od njih pocevsi od j.coste..

j.costa mozda ima najlinearnije ubrzanje,osjecaj da skuter vuce istom snagom od 0 pa do krajnje brzine..
imal sam za nju samo 2 seta utega tak da nisam ni ja istjeral ju do kraja..bolje se ponasala sa plavim polini centralnim nego serijskim..
ali bilo je i mana..utezi bi trebali trajat oko 15 000km,ali rijetko kome izguraju 10..
trosenje pikse i bolcne (sreca da ima za kupit nove pikse i bolcne pa da se ne baci variomat).
dizanje remena vise nego sa serijskim variomatom,dovodilo je do cesanja remena po spoju bloka i kartera ulja,remen je poglodal dihtung tak da je bilo curenja ulja..
konstrukcijski napredan ali po meni ne jos 100% kompletan i zavrsen proizvod..

polini speed control,kak sam vec pisal,po meni najkompletniji variomat...
performansama skoro ko j.costa,nisam mjereil vremena i slicno kad sam usporedjival,govorim po osjecaju..
konstrukcijski po meni najbolji variomat,bolcna i piksa imaju podmazivanje,na svakom kraju pikse ima semering koi sprecava curenje masti van..
trajnost rolica na 250cc karb masini bila je nevjerojatnih 20 000km,klizaca isto tak..
taj variomat je odvozil preko 60 000km kad je prodan dalje i vozi jos i dan danas (bez zamjene bolcne pikse,bez znakova habanja istih)..
ljepo ispeglan,zupci na kaloti slozeni knap ko na serijskom variomatu..
znam neke koi su prodavali j.coste i kupili polini na kraju..

malossi multivar..od njih sam odustal davnih dana,ne sjecam se kad sam zadnji put slagal koi (izuzev ove vespe 300 4 race)..
po performansama solidan,ali trazi nekak vise okretaja da radi kak treba,naspram polinia,da bude linearan i kak treba u prijenosu snage..
konstrukcijski meni najgori,zato ga ni ne koristim..
zupci na kaloti su u startu labavi,videl sam par komada kak provrte zupce na radilici..
klizace pojede svakih 5000km,rolice izguraju malo vise,ali ako su teze zeru ili pak lakse od idealnih,pojede ih u 2 hiljade km bez problema..
voli poderat piksu,to je neizbjezno..vijek joj se moze produzit redovitim odrzavanjem i ciscenjem,kak je vec aca napisal ..

fr4,mozda za dlaku bolji nego serijski..
tourerski orijentiran vario,stedi gorivo i agregat,al nema ni zivosti neke..konstrukcijski zanimljiv,vario u odnosu na kalotu otvara se ko i straznje remenice,a ne pravocrtno ko na polini/malossi variomatima..
po meni najveci promasaj,s obzirom na cijenu..
(to u biti i je serijski vario preradjen)..

kak sam vec rekel aci & aci..svaka cast na trudu,iscrpnom tekstu sa podacima i svemu ostalom..ko orijentir dobra i korisna svakako..
za prave rezultate i tocnu razliku,svaki variomat bi trebal bit ustelan do kraja..a za svaki od njih to trazi dodatne dijelove,od rolica centralnih,utegs za j.costu i hrpu vremena..kaj je naravno ne isplativo ako se nema to sve na raspolaganju

#16 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 August 2017 - 10:50

Hvala momci!

@ goggyso
Proizvodi se, i stariji model je bio aktuelan za 50ku a iz brosure ovde vidimo uputstvo da se uz variomat na 50ccm dobija specijalni distancer koji je potrebno postaviti umesto fabričkog, između zupčanika uljne pumpe i poklopca variomata.

Attached File  uploadfromtaptalk1503568230932.jpg   82.65K   14 downloads

@rade007
Po onome sto vidimo iz brošure jcosta za posebne aplikacije isporučuje ili negde samo preporučuje svoju oprugu ili kevlarski remen, a ovde je slučaj da je predvidjen stok remen i centralna opruga, odnsno da je variomat projektovan za upotrebu sa stok komponentama.
Za razliku od drugih variomata costa ima najlinearnije ubrzanje i doziranje obrtaja prema otklnu ručice gasa, to je ono o čemu je Francuz pisao o ugladjenosti. Ja mislim da je ovo pogodak, a naravno moze se isprobavati i sa oprugama drugih proizvodjača.

Što se tiče samog testa imali smo dosta propusta. Dan je bio oblačan i često smo imali kapljice kiše, nebrojano puta smo odlagali voznju, imali smo i nekih tehničkih sitnica na samom skuteru a najveci problem je bio vremnski rok da se skuter vrati vlasniku. U toj zbrci ja sam iskreno prevideo i zaboriavio na neke osnovne stvari, nemojte zameriti.
Prvo, u celoj kombinaciji zaboravio sam da poslikam merenje mase variomata na vagi, secam se podataka ali slika nema :(
Zaboravio sam da izmerim tezinu utega na costi sto je dosta bitno u ovoj priči i najzad, posle borbe sa postavljanjem stage6 instrumenta za obrtaje i njegovog loseg rada, potpuno smo zaboravili da proverimo gps preko neke aplikacije.

Koliko se secam iz priči drugih kolega, čuka laze u plusu 10km/h po gps-u na nekih 110. Mislim da to nece biti problem kasnije utvrditi.

Bilo kako bilo, ovo nam je neka polazna osnova pa cemo imati jos koji put priliku da upotpunimo test :)

#17 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 August 2017 - 11:37

Hvala Aco na edukaciji. Voleo bih da imam priliku da provozam cvaju sa J Costom, ili čak da ga isprobam na SRki.

#18 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 24 August 2017 - 14:23

Steef, bas se trudim da budem objektivan. To jeste tesko jer je moj skuter u pitanju, ali sam u vise navrata pisao kako me Costa nije u startu odusevila. Ocekivao sam, aj da ne kazemo vise ali drugacije. Imao sam Multivar ranije i pod utiskom njegovog suta u dupe su bila i moja ocekivanja za Costu. Nazalost, voleo bih da sam mogao da probam i Polini ali sam u nedostatku mogucnosti (novca) da se igram sa svim i svacim, morao na kraju da se odlucim za jedno ili drugo.

#19 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 25 August 2017 - 12:03

na cemu si vozil multivar? na vespi?
multivar je najagresivniji variomat,najvise resjserski orjentiran i zato je i ostal on na ovoj vespi 300 za trke..naravno i zato kad je cijeli prijenos i remen from malossi..
cak je sklon prevrtavanju i nepotrbnom skakanju u okretaje,bar kaj se tice cestovne uporabe..
zato potrosni dijelovi i traju kolko traju..

#20 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 25 August 2017 - 12:58

Na Tajfunu. Takodje je prenos bio Malossi. Nije sad ni bitno, da ne trujemo Jcosta temu.






4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users