

#41
Posted 15 April 2013 - 14:17
#42
Posted 15 April 2013 - 21:35

#43
Posted 15 April 2013 - 22:10
#44
Posted 16 April 2013 - 00:54
#45
Posted 16 April 2013 - 09:36
Pa sta je - da je, preslo se za ovih deset meseci stvarno puno, sigurno oko 7000 km, valjda moze za to vreme da se odvoji jedno popodne da se to sanira...
Sto se tice delova za to vreme samo sajla prednje kocnice x 2 , to je oko 100,00 din + zadnji lancanik i spojnica lanca 370,00 din...a, turpija prosle sezone 420 evra, a od nove godine nesto preko stotinak , a gume mu tek sleduju...
#46
Posted 16 April 2013 - 09:57
#47
Posted 16 April 2013 - 10:23
#48
Posted 27 July 2013 - 10:48


Vise se nije moglo terati...Vec neko vreme odlazem neodlozno ...sezona mi je posla , vremena nemam, , ali iskrsao dan kad sam malo rasterecen , a i vikend je ( subota , pola radnog dana ) , pa sam u petak uvece resio da uradim ono sto se mora...
U zadnje vreme Matic jako grubo prebacuje iz prve u drugu, prosto zatrza, a i sa ler gasa kad treba da ubaci u prvu jako trgne i cuje se neki grozan zvuk, neko krljanje...nekad i kad se samo gura , kad nije upaljen ...pri takvoj voznji postoji rizik da naglo jos nesto otkine i da me ostavi na putu ...da bi to predupredio , veca ostecenja , resio sam da otvorim i da vidim sta je...ipak je mnogo hiljada kilometara iza njega , do sada je sluzio dobro , pa red je da se popravi sta ne valja...
Prvi put otvaram masinu A- 5...ne znam kakva su ostecenja i na cemu dok ne vidim ...oslanjam se na cisto vizuelnu metodu , gledam kako sta stoji i da li ima znakova trosenja u sklopovima...konstrukcijske razlike izmedju A- 3 i A- 5 ima ...neki delovi drugacije izgledaju...po sarafima vidim da masina nikada nije otvarana , ja je prvi put rastavljam...sve je jako stegnuto , pa se dovijam na razne nacine da ne bi nesto nepotrebno ostetio , a sekundarni snop zupcanika sam morao skidati radapcigerom ...
Sta sam nasao ? Lamele prve brzine - potrosene , svega oko milimetar , negde i manje ...znaci , za menjanje su...od druge brzine mogu da ostanu...korpa kvacila sa iglicastim lezajevima neostecena, to ostaje...na sekundarnoj osovini zupcanik druge brzine se aksijalno drma i to dosta ...to je ono kad se oduzme gas pa se cuje ono RRRRRRRRRRR , KRLJANJE ... to je to... mala opruga koja se zove UPITNIK ili UDICA pukla...ona ima vaznu ulogu kod napinjanja zvezde sa valjcicima u konus...ona je krivac za grubi start i tvrdo kuplovanje u prvu....usput, kad sam skidao klip sa klipnjace polomio sam jednu kariku , ne znam kako mi se to desilo , jbg...
Za sada je spisak delova sledeci :
1.Dve karike 100x 2 = 200,00
2.Garnitura dihtunga 250,00
3.Tri lamele prve brzine ( najskuplje- 400,00 komad ) 1200,00 - skuplje od kvacila za Zastavu...
4.kajla za magnet ( izgubio je ) 30,00
5.opruga upitnik ( udica ) 30,00
6.dva mala lezaja u deklu kvacila - ne znam dok ne vidim koji su i ne kupim , to nije mnogo
7.Pravljenje nove caure unutar zupcanika 2. brzine , posto nema da se kupi...ne znam posto dok ne odem po to ...
Prvih pet stavki je kostalo 1700,00 dinara , sada cekam da mi urade cauru unutar zupcanika i da kupim dva mala lezaja za dekl kvacila i to je to ...Ne bi trebalo da izadje vise od oko 2500,00 din...Posle cu imati oko rti radna sata da sve to sklopim i ako Bog da , da sve bude u redu ...Jbg, sto je moralo - moralo je ...nije se vise moglo ovako voziti ...a i zasluzio je , zajedno smo presli mnogo hiljada kilometara , a i jos cemo ...pa, valjda je zaradio sam sebi to ...
#49
Posted 27 July 2013 - 11:57
ajde pakuj to i nadamo se rešenju svih problema...
Ti si sad ko moj drugar što se razmišlja već nedeljama dal da kupi zadnje doboš pakne za automatica...a koštaju 350 din...eeej?
#50
Posted 27 July 2013 - 12:46

#51
Posted 27 July 2013 - 15:15


Unutar zupcanika se vidi novouradjena caura od grafitne bronze , sada stoji na osovini prenosa sa normalnim ugradbenim zazorom , nema drmanja koje bi brzo dovelo do havarije i loma zubaca ...gus je kao staklo , velika tvrdoca , ali ako nije dobro vodjenje , ukrstanje zubaca dovodi do njihovog mlevenja , krzanja i na kraju ti komadici naprave finu brusnu pastu koja unutar masine sjebe sve zivo ...
svi delovi za ugradnju su tu ...
http://www.dodaj.rs/...8Jn/img4224.jpg
Sad je lako , prosto sam ponosan na sebe sto sam za nekoliko sati uspeo da sve obezbedim i odradim cauru kod strugara ....poznajem ljude, pa nije bilo tesko ...
E sad , jedna mala tajna...ovo je dekl kvacila...

u rupi levo i u sredini su bila dva mala lezaja , prvi nosi korpu kvacila , dakle , kraj radilice , a drugi snop supcanika u prenosu...posto su oba bila losa , resio sam da ih zamenim , ali kako ih izbiti ? To je takozvano SLEPO LEZISTE , vrlo cesto u kucistima menjaca , raznim deklovima ( ima ga i na ovim nasim skuterima u deklu prenosa , nosi osovinu kvacila ) , ...ne moze se prici sa druge strane da se izbije , a posto nisam hteo da ostetim, odneo sam kod mog drugara Duska Silnog , koji isto kao i ja ima radionicu za resavanje tudjih problema...
Dule , pomagaj- resavaj ...i znate kako su lezajevi ispali napolje ? Za celih trideset sekundi ! Okrene se dekl i sa zadnje strane se ugreje brenerom i posto aluminijum ima veci koeficijent sirenjea u odnosu na celik, brzo se ugreje , malo se rasiri i samo cujes ono ` plop ` , ispao na tezgu i sve gotovo zacas...jbg, ko zna - zna ...sad znam i ja...a, i svi mi koji nismo znali ...
I da ...izrada nove caure 500,00 din i dva mala lezaja 140,00...kad se podvuce crta 2350, 00...to je dvadesetak evra, Pita je u pravu , sta je to naspram ovih nasih azdaja sto nas pojedose sa delovima ?
Odoh da sklapam...
#52
Posted 27 July 2013 - 15:25
#53
Posted 27 July 2013 - 22:36

#54
Posted 27 July 2013 - 22:53
#55
Posted 28 July 2013 - 14:02
#56
Posted 28 July 2013 - 19:09
#57
Posted 29 July 2013 - 13:47
Tomos ko tomos, sad radim jednog A5, ja sam prvi koji rastavlja masinu, i to nisam jos video, znaci od lamela koje su skroz potrosene do aluminijuma, radilica u haosu, ma sve zivo za menjati... na to nisam nikad naisao kod A3 stare masine, tata ima automatika 32 godine, kupio ga je novog 81', 2009 je prvi put rastavljana masina radi generalne, posle sam bog zna koliko kilometara, i lamele, lezajevi... sve je bilo u odlicnom stanju. Koliko je samo kvalitet opao...
#59
Posted 30 July 2013 - 12:03
Sve sam uradio kako treba, sklopio sve , nije mi bilo bas jednostavno , ipak , ne radim ja to svaki dan, ali sve se zavrsilo kako treba …Pravilno sam procenio sta se moralo zameniti , a sta moze da ostane i sve se zavrsilo u tih dvadesetak evra…
Ne mogu da se naviknem – do sada je svaki polazak sa mrtve tacke ( ler gasa ) bio uz trzaj i grozno krljanje iz menjaca , kao i svako prebacivanje iz prve u drugu uz nenormalan trzaj koji je pretio da preraste u neku vecu havariju…sada toga vise nema – sa ler gasa normalno ubacuje u prvu , kao i iz prve u drugu – mekano i bez trzaja …
Karike ce u razradjenom cilindru leci za 10-20 km , za sada ne zveckaju , kao da nista nije menjano, a kod automatica ni kad je nov, neke prave razrade i nema , jer on da bi prebacio u drugu brzinu mora da izvuce dobar deo gasa …malo cu ga samo pristedeti punog gasa jedno pedesetak km i to samo zbog ekstremne vrucine, a da je samo malo hladnije nista ga ne bi spaslo …pa, ni mene niko ne pita jel mi je vrucina , pa opet radim ….
Mogu samo konstatovati da je Automatic po unutrasnjoj gradji ( menjac ) daleko slozeniji od skutera, pa treba dobro paziti sta se radi , narocito ako se raspe pogonska zvezda sa valjcicima , sto se skoro redovno desava , pa onda treba gledati kako je sta stajalo – tu ne sme biti greske i u svakoj fazi rada proveravati da li se sve vrti kako treba …
Svojevremeno su Slovenci kad su izmislili automatski dvostepeni menjac na automaticu sedamdesetih godina na nekoj izlozbi ili na sajmu , ne secam se vise , dobili neku specijalnu nagradu za konstrukcijsko resenje , eto koliko je to bilo dobro onda , a dobro je i sada pored svih izmisljenih novotarija …
U svakom slucaju , ponovo smo operativni za svega dvadesetak evra potrosenih za malo vise od godinu dana …ako racunam i lanac i lancanike , to je celih trideset…ostatak je sipaj i vozi uz potrosnju od oko dve litre na iskljucivo PUNOM GASU … za manje ne zna…( jadan ) …
#60
Posted 30 July 2013 - 18:04
Još da je pala još koja slika više čisto da se shvati vizuelno koji je bio problem to bi bilo još lepše, ali bože moj...bitno je da matic gazi kao momak i šalta bez trzanja...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users