Jump to content


MOJ automatic A- 3



  • This topic is locked This topic is locked
697 replies to this topic

#41 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 April 2013 - 14:17

Dakle nećeš da priznaš da se vozilo i ulje 10W-40 iz juga što je već na ispustu bilo... negde sam čitao da hraniš te tvoje radnike sa starim uljem ?

#42 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 15 April 2013 - 21:35

Je l' to istina ili Mario malo troluje? :D Cudno mi je da se stvaraju takve naslage od redovnog 2t ulja i to 2%.

#43 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 15 April 2013 - 22:10

pa ja isto imam problema, sve zivo sam ispolirao a sad kad sam menjao dihtung ispor cilindra posle 50-ak km voznje vidim da ima svuda sloja cadji. Mesavinu nisam jaku pravio, prvi rezervoar 2,5% a sad 2%..

#44 Petko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 886 posts
  • MestoObrenovac
  • VozimKeeway matrix,Gilera DNA

Posted 16 April 2013 - 00:54

Ma nisu ni ulja sto su nekad bila

#45 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 April 2013 - 09:36

To sa starim uljem je bilo za onog starog , crvenog Matica ...taj je gutao sve sto je bilo masno i preradjeno ulje i SAE30 , ono traktorsko, pa ponekad cak i kompresorsko koje se izvadilo iz crknutih kompresora...i tako sve dok nije zaribao bas pred radnjom prosle godine ......ali i to zaribavanje se desilo posle mnooooogo hiljada km , cudilo me da nije i pre sta je sve gutao , a vozen samo punim gasom, manje od toga nije znao ...posle mi ga bilo zao, pa kad sam promenio klip poceo sam da sipam polusintetiku, a za ovog GUSTERA sipam od prvog dana samo polusintetiku 2%...

Pa sta je - da je, preslo se za ovih deset meseci stvarno puno, sigurno oko 7000 km, valjda moze za to vreme da se odvoji jedno popodne da se to sanira...

Sto se tice delova za to vreme samo sajla prednje kocnice x 2 , to je oko 100,00 din + zadnji lancanik i spojnica lanca 370,00 din...a, turpija prosle sezone 420 evra, a od nove godine nesto preko stotinak , a gume mu tek sleduju...

#46 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 16 April 2013 - 09:57

pa da sećam se ja da je neki išao na umorno ulje, samo ne mogu da se pohvatam izmenjao si ih u zadnje vreme na brzinu.,...

#47 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 April 2013 - 10:23

Ma, jbo matice , eno ih pun podrum u zgradi , sto legalnih , sto ilegalnih , bez papira i sa papirima , ne znam sta cu s njima, sit sam ih...a, ovog jednog teram...

#48 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 27 July 2013 - 10:48

Automatic- GUSTER...

Posted Image

Posted Image

Vise se nije moglo terati...Vec neko vreme odlazem neodlozno ...sezona mi je posla , vremena nemam, , ali iskrsao dan kad sam malo rasterecen , a i vikend je ( subota , pola radnog dana ) , pa sam u petak uvece resio da uradim ono sto se mora...

U zadnje vreme Matic jako grubo prebacuje iz prve u drugu, prosto zatrza, a i sa ler gasa kad treba da ubaci u prvu jako trgne i cuje se neki grozan zvuk, neko krljanje...nekad i kad se samo gura , kad nije upaljen ...pri takvoj voznji postoji rizik da naglo jos nesto otkine i da me ostavi na putu ...da bi to predupredio , veca ostecenja , resio sam da otvorim i da vidim sta je...ipak je mnogo hiljada kilometara iza njega , do sada je sluzio dobro , pa red je da se popravi sta ne valja...

Prvi put otvaram masinu A- 5...ne znam kakva su ostecenja i na cemu dok ne vidim ...oslanjam se na cisto vizuelnu metodu , gledam kako sta stoji i da li ima znakova trosenja u sklopovima...konstrukcijske razlike izmedju A- 3 i A- 5 ima ...neki delovi drugacije izgledaju...po sarafima vidim da masina nikada nije otvarana , ja je prvi put rastavljam...sve je jako stegnuto , pa se dovijam na razne nacine da ne bi nesto nepotrebno ostetio , a sekundarni snop zupcanika sam morao skidati radapcigerom ...

Sta sam nasao ? Lamele prve brzine - potrosene , svega oko milimetar , negde i manje ...znaci , za menjanje su...od druge brzine mogu da ostanu...korpa kvacila sa iglicastim lezajevima neostecena, to ostaje...na sekundarnoj osovini zupcanik druge brzine se aksijalno drma i to dosta ...to je ono kad se oduzme gas pa se cuje ono RRRRRRRRRRR , KRLJANJE ... to je to... mala opruga koja se zove UPITNIK ili UDICA pukla...ona ima vaznu ulogu kod napinjanja zvezde sa valjcicima u konus...ona je krivac za grubi start i tvrdo kuplovanje u prvu....usput, kad sam skidao klip sa klipnjace polomio sam jednu kariku , ne znam kako mi se to desilo , jbg...

Za sada je spisak delova sledeci :
1.Dve karike 100x 2 = 200,00
2.Garnitura dihtunga 250,00
3.Tri lamele prve brzine ( najskuplje- 400,00 komad ) 1200,00 - skuplje od kvacila za Zastavu...
4.kajla za magnet ( izgubio je ) 30,00
5.opruga upitnik ( udica ) 30,00
6.dva mala lezaja u deklu kvacila - ne znam dok ne vidim koji su i ne kupim , to nije mnogo
7.Pravljenje nove caure unutar zupcanika 2. brzine , posto nema da se kupi...ne znam posto dok ne odem po to ...

Prvih pet stavki je kostalo 1700,00 dinara , sada cekam da mi urade cauru unutar zupcanika i da kupim dva mala lezaja za dekl kvacila i to je to ...Ne bi trebalo da izadje vise od oko 2500,00 din...Posle cu imati oko rti radna sata da sve to sklopim i ako Bog da , da sve bude u redu ...Jbg, sto je moralo - moralo je ...nije se vise moglo ovako voziti ...a i zasluzio je , zajedno smo presli mnogo hiljada kilometara , a i jos cemo ...pa, valjda je zaradio sam sebi to ...

#49 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 July 2013 - 11:57

Majku mu pa kako nije zaradio, ovamo te sluša i ide gde ti kažeš a za čitavu reparaciju traži skromnih 20tak eura?!? A nije nam puno da damo za kvačilo skutera isto toliko pa i više koje nam je u suštini luxuz i može se i bez njega...
ajde pakuj to i nadamo se rešenju svih problema...

Ti si sad ko moj drugar što se razmišlja već nedeljama dal da kupi zadnje doboš pakne za automatica...a koštaju 350 din...eeej?

#50 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 27 July 2013 - 12:46

E to se zove jeftina voznja :0takoje:

#51 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 27 July 2013 - 15:15

Evo, uspeo sam da izjurim sve delove za nekoliko sati ...

Posted Image

Posted Image

Unutar zupcanika se vidi novouradjena caura od grafitne bronze , sada stoji na osovini prenosa sa normalnim ugradbenim zazorom , nema drmanja koje bi brzo dovelo do havarije i loma zubaca ...gus je kao staklo , velika tvrdoca , ali ako nije dobro vodjenje , ukrstanje zubaca dovodi do njihovog mlevenja , krzanja i na kraju ti komadici naprave finu brusnu pastu koja unutar masine sjebe sve zivo ...

svi delovi za ugradnju su tu ...
http://www.dodaj.rs/...8Jn/img4224.jpg

Sad je lako , prosto sam ponosan na sebe sto sam za nekoliko sati uspeo da sve obezbedim i odradim cauru kod strugara ....poznajem ljude, pa nije bilo tesko ...

E sad , jedna mala tajna...ovo je dekl kvacila...

Posted Image

u rupi levo i u sredini su bila dva mala lezaja , prvi nosi korpu kvacila , dakle , kraj radilice , a drugi snop supcanika u prenosu...posto su oba bila losa , resio sam da ih zamenim , ali kako ih izbiti ? To je takozvano SLEPO LEZISTE , vrlo cesto u kucistima menjaca , raznim deklovima ( ima ga i na ovim nasim skuterima u deklu prenosa , nosi osovinu kvacila ) , ...ne moze se prici sa druge strane da se izbije , a posto nisam hteo da ostetim, odneo sam kod mog drugara Duska Silnog , koji isto kao i ja ima radionicu za resavanje tudjih problema...

Dule , pomagaj- resavaj ...i znate kako su lezajevi ispali napolje ? Za celih trideset sekundi ! Okrene se dekl i sa zadnje strane se ugreje brenerom i posto aluminijum ima veci koeficijent sirenjea u odnosu na celik, brzo se ugreje , malo se rasiri i samo cujes ono ` plop ` , ispao na tezgu i sve gotovo zacas...jbg, ko zna - zna ...sad znam i ja...a, i svi mi koji nismo znali ...



I da ...izrada nove caure 500,00 din i dva mala lezaja 140,00...kad se podvuce crta 2350, 00...to je dvadesetak evra, Pita je u pravu , sta je to naspram ovih nasih azdaja sto nas pojedose sa delovima ?

Odoh da sklapam...

#52 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 July 2013 - 15:25

hhehe dobra finta za vađenje igličastih ležajeva...Ajd čekamo rezultate.

#53 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 27 July 2013 - 22:36

Jedino sto posle moras da farbas dekl. :0takoje:

#54 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 27 July 2013 - 22:53

Moze i u sporet da se ubaci. Efekat je isti, a dekla ne pocrni.

#55 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 July 2013 - 14:02

jednom sam radio A3 i to iz više navrata, pa ima dosta posebnih delova i priznaću čitava jedna nauka je.... svaka čast

#56 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 28 July 2013 - 19:09

Ne znam da li on ima onaj sestougaonik,ili osmouganik,kako se vec zove,ja sam imao A3 i bio mi je los taj deo,i zbog njega je onako trzao i krcao kad je prebacivao iz prve u drugu,posebno uz brdo.Nakon zamene tog sestougaonika i G opruge se to vise nikad nije desilo,a majstor je rekao da je on bio los,pa eto proveri i to ako ga A5 uopste i ima,kad si vec sve rasturio,da ne zeza posle i to,a mislim da to nije skupo,ja sam ga tada platio oko 600din.

#57 niksa

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 309 posts
  • MestoSombor
  • VozimPulser 125 i jos par komada

Posted 29 July 2013 - 13:47

Milose mislis na onaj venac sa rolnicama sigurno. I sada mu je cena oko 600din, stim da on je krivac kad motor uopste nece da krene sa mesta nego ga turiras u prazno.

Tomos ko tomos, sad radim jednog A5, ja sam prvi koji rastavlja masinu, i to nisam jos video, znaci od lamela koje su skroz potrosene do aluminijuma, radilica u haosu, ma sve zivo za menjati... na to nisam nikad naisao kod A3 stare masine, tata ima automatika 32 godine, kupio ga je novog 81', 2009 je prvi put rastavljana masina radi generalne, posle sam bog zna koliko kilometara, i lamele, lezajevi... sve je bilo u odlicnom stanju. Koliko je samo kvalitet opao...

#58 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 29 July 2013 - 20:49

View Posttuningfanatic, on 27 July 2013 - 22:53, said:

Moze i u sporet da se ubaci. Efekat je isti, a dekla ne pocrni.
Koliko se secam Misa ima crne (farbane) dekle.

#59 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 30 July 2013 - 12:03

Dakle, ne mogu da verujem !

Sve sam uradio kako treba, sklopio sve , nije mi bilo bas jednostavno , ipak , ne radim ja to svaki dan, ali sve se zavrsilo kako treba …Pravilno sam procenio sta se moralo zameniti , a sta moze da ostane i sve se zavrsilo u tih dvadesetak evra…

Ne mogu da se naviknem – do sada je svaki polazak sa mrtve tacke ( ler gasa ) bio uz trzaj i grozno krljanje iz menjaca , kao i svako prebacivanje iz prve u drugu uz nenormalan trzaj koji je pretio da preraste u neku vecu havariju…sada toga vise nema – sa ler gasa normalno ubacuje u prvu , kao i iz prve u drugu – mekano i bez trzaja …

Karike ce u razradjenom cilindru leci za 10-20 km , za sada ne zveckaju , kao da nista nije menjano, a kod automatica ni kad je nov, neke prave razrade i nema , jer on da bi prebacio u drugu brzinu mora da izvuce dobar deo gasa …malo cu ga samo pristedeti punog gasa jedno pedesetak km i to samo zbog ekstremne vrucine, a da je samo malo hladnije nista ga ne bi spaslo …pa, ni mene niko ne pita jel mi je vrucina , pa opet radim ….

Mogu samo konstatovati da je Automatic po unutrasnjoj gradji ( menjac ) daleko slozeniji od skutera, pa treba dobro paziti sta se radi , narocito ako se raspe pogonska zvezda sa valjcicima , sto se skoro redovno desava , pa onda treba gledati kako je sta stajalo – tu ne sme biti greske i u svakoj fazi rada proveravati da li se sve vrti kako treba …

Svojevremeno su Slovenci kad su izmislili automatski dvostepeni menjac na automaticu sedamdesetih godina na nekoj izlozbi ili na sajmu , ne secam se vise , dobili neku specijalnu nagradu za konstrukcijsko resenje , eto koliko je to bilo dobro onda , a dobro je i sada pored svih izmisljenih novotarija …

U svakom slucaju , ponovo smo operativni za svega dvadesetak evra potrosenih za malo vise od godinu dana …ako racunam i lanac i lancanike , to je celih trideset…ostatak je sipaj i vozi uz potrosnju od oko dve litre na iskljucivo PUNOM GASU … za manje ne zna…( jadan ) …

#60 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 30 July 2013 - 18:04

Svaka čast Mišo!!! e tako se to radi...majstorske ruke ne poznaju drugačije, il će biti kako treba il te neće ni biti!!!
Još da je pala još koja slika više čisto da se shvati vizuelno koji je bio problem to bi bilo još lepše, ali bože moj...bitno je da matic gazi kao momak i šalta bez trzanja...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users