#21
Posted 05 May 2012 - 07:58
Vracam se ja juce s nekog posla, razvuk`o ga bulevarom, svin semafori otvoreni, to je tri - cetiri kilometra punog gasa, skrecem prema mojoj radnji, on poceo da usporava, ja malo oduzeo gas, uspesno skrenuoi ugasio se...nema veze sta je tu je, sad sam bar u garazi, skinem svecicu , na njoj se uhvatio cicak...ocistim, zavrnem , kurblam , nece da upali...na kurbli je osrednje jak, ima gorivo , ima varnicu, ali nece...doduse zadnjih par dana mi je malo pojacano zveckao, al` kgjb-e...
Resim da rastavim, skinem glavu na brzinu, imam sta i da vidim...spoj one `L` karike ide preko izduvnog kanala!!! To ne sme!!! Nikad ni jedan spoj karike ne sme da ide preko kanala zbog potencijalnog loma, zato i postoje osiguraci u kanalu klipa protiv okretanja karike...na cilindru tragovi ribanja karike...odmah mi je bilo jasno sta se desilo...osigurac protiv okretanja karike je ispao i gornja karika se slobodno okretala u cilindru...
Skinuo auspuh, karb, potom cilindar, klip sav izguljen od ribanja i lepljenja, donja karika zaglavljena u kanalu , ne moze se pomeriti, a gornja je razlokala svoj kanal i to je ono sto je zveckalo...klip je vise neupotrebljiv... na cilindru samo na jednom mestu malo lepljenja, moze se lepo izleciti vodenim smirglom, tu sam ja glumio masinu honericu,
spoj `L` karike u cilindru, tu sam uspeo da uglavim spijun od cak 1 mm!!! Koliko je bilo trosenje karika!
nema osiguraca gornje karike - otkinut, nestao...
donja karika zaglavljena, klip jako izguljen...
grozno izgleda...
pokusaj odglavljivanja karike zavrsio se ocekivanim lomom
depozit na glavi pokazuje dobro sagorevanje dok se nije desila havarija...
cilindar posle ciscenja, dobro sam ja to uradio, radio je vodobrusni smirgl 400 i nekoliko minuta rada sa vodom cini cuda, ishonovao sam ga rucno, ocistio i ispolirao izduvni kanal , ocistio rebra spolja od nakupljenog blata , kao nov je...
glava je lepo ociscena od depozita...
Na svu srecu , kad sam pre dve godine kupovao klip, toliko je bilo jeftino ,( 500,00 din. ) da sam odmah kupio dva , da se nadje, pa , evo sad se naslo...sve ovo ce se zavrsiti samo na zameni klipa i bice sve OK...stari je presao oko 10-12 000 KM, za tajvanca dosta...to je malo i danak losem ulju koje mu ja dajem, al` mozda sad dobije neko ( malo ) kvalitetnije...
Ovo je ono sto dolazi u klipnom kompletu tajvanskog proizvodjaca DS...
sve je tu , ostaje samo montaza...
#22
Posted 05 May 2012 - 11:28
Inače fino izgleda Možda bi mu lepše legle neke alu felne?
#23
Posted 06 May 2012 - 08:54
A, za ALU felne, ovo je radni Automatic, ne polaze se puno na lepotu vec treba samo da radi posao...
Danas treba da komsija dotera dva Matica da se od njih napravi jedan ispravan , a od drugog ostaje za delove...
Pozzz...
#24
Posted 06 May 2012 - 09:50
#25
Posted 07 May 2012 - 09:21
Moram da priznam da sam mu u mesavinu sipao onaj mineralni CASTROL,po JASO FB standardu, jadan , iznenadio se !!! Ide lepo, bas onako kako Automatic treba da ide, vrhom gasa 30-35, necu forsirati jedno pedesetak km , da legnu karike i to je to ... nista ne zvecka ( pa, kad je novo ) , lepo prebacuje, lepo ide, jeftino sam prosao...za par dana , kad dodje do punog gasa , ocekujem standardnih do 60 km/h , sto je za Matica sasvim dovoljno...i sve to uz visoku pouzdanost...
Inace, imacu ovih dana posla, u garazu sam dogurao dva Matica od komsije, oba su u blago- nevoznom stanju,stojala su u njegovoj garazi zatrpana kojecime ,nisu paljeni godinama, trebalo nam je skoro sat vremena da ih otkopamo, gume prazne , naduvao ih ja kompresorom , drze vazduh , nisu trule...jedan od njih nema papire , to je klasican A- 3, a ovaj drugi je onaj noviji sa alu - felnama masina A- 35 sa velikim gusanim cilindrom...ovaj bez papira ostaje meni, a zao mi je sto ne mogu da mu maknem onaj drugi A- 35...a, jbg, nije lose ni ovako , napakovacu mu jedan, ostalo meni, bice sta da se radi , to je vazno...
#26
Posted 09 May 2012 - 07:11
Eto, ovih par dana kad mi je vreme dozvoljavalo, malo sam radio oko ova dva Automatica sto sam dobio od komsije Pere...Inace, jedan od ta dva je kupio pre dosta godina, pa nesto malo vozio, a nikad za njega nije dobio papire, pa ga jednom uhvatili i jedva se izvukao, i vise nije smeo i od tada je bacen ugarazi i zaboravljen...Ovaj drugi , sa masinom od A- 35 je dobio od nekoga za neki sitno odradjen posao ( gde sam ja tada bio? ), u nevoznom stanju, vec tada zapusten, kompletan sa papirima...( blago njemu) ...ali , nema on naviku da to vozi i ne zna nista oko njih- znaci , posao za mene da se dovede u ispravno stanje...ovaj drugi, klasican Automatic je daset godina mladji od mog, blago zapusten, ne fali mu puno sta( osim saobracajne- nema papire, moracemo negde nabaviti neku saobracajnu, pa voziti dokle god bude moglo )...
Preliminarni pregled
Za kojeg se prvo uhvatiti? Prvo , kanta deterdzentne vode da se oba operu, da se ne prljamo o njih...to je posao za sina...uradio on to...na oba se otkopcava sediste samo,cim uhvatis za njga, fali neka kopca na njima, to cemo resiti kasnije...svi niklovani delovi imaju blagu koroziju na sebi, ali cini mi se da se sva moze izleciti sredstvima za poliranje, videcemo kasnije...ni jedan , ni drugi naravno, ne pale , ali , kurblaju- nisu zapekli...i to je vec nesto...napravio sam 5 litara mesavine sa onim mineralnim Castrolom, sipao malo u jedan , malo u drugi...posle vise pokusaja paljenja onaj drugi ( bez papira) poceo je davati znake zivota, upali , pa se ugasi i tako stalno, nije mogao da sastavi...dobro je, -ziv je , videcemo kasnije...
Onaj A- 35- sa velikim gusanim cilindrom, dobro izgleda, klasican auspuh , nema rezonu, interesantno je nesto odradjeno po njemu po originalnoj farbi, neke zelene tacke, nisam uspeo da provalim kako, ne izgleda lose ...uslikacu to kasnije...na pokusaj paljenja ne odaziva se uopste, noga mi otpade od kurblanja, ima kompresiju koja ubija , jedva propadnem na kurbli sa svojih 80 KG...varnicu ima , na benzin nista ne mirise iz cilindra...neka neispravnost karba ...na ubrizgavanje injekcijom nekoliko mililitara goriva kroz otvor za svecicu, odradio je nekoliko taktova...zna se, karb dole...kod njega se jos teze skida , jer ima lamelarni ventil, isto jako malo mesta u kucici, pa je lakse popustiti dva sarafa sto drze masinu , tu se dobije dragoceni 1 cm i onda lakse ide...kad sam skinuo Dell 14/12 , sta da kazem? Tuga!!! Bio je za kantu za djubre...nestrucno radjen, urnisan , sve sto je moglo na njemu je silovano, sjebano , razlokano , pokrivljeno, unutra skrame od starog ulja , one braon rdje, velikih komada kojecega...Pranje : nije pomagao ni benzin , ni nitro razredjivac, vec sve to zajedno + mehanisko ciscenje...neke delove sto su bili razlokani , polugice od sauga sam hartletovao i tako ih sanirao, siber nikako nije hteo da ide gore , zaglavljen, to sam sredio, sve u svemu 3-4 sata posla i Dell je izvucen iz mrtvih, sve radi kao novo, saug , siber, sajla, ma, ja sam madjionicar...
Navucem crevo od goriva na slavinu, pustim gorivo , pokusaji paljenja neuspesni- nece...ajmo dalje redom , skinem crevo sa slavine sa rezervoara, kad ono - ni kapi!!! Slavina zagusena totalno! Izvucem crevom gorivo u kantu, gledam , idu komadici necistoce veliki po citav santimetar...po praznjenju , odvrnem slavinu, iznad nje ogroman komad necistoce , kao neki karton raspadnut, slavina na duvanje totalno zagusena ...sledilo je rastavljanje i remont slavinice , puna je djubreta, fali mrezica, naci cu neku , ako nije stara u rezervoaru...Posle oko sat rada slavina je mehanicki ociscena i benzinom oprana i radi kao nova, prohodna je ...Sad sledi ispiranje rezervoara i posle slavine ugradnja predfiltera za gorivo...Zao mi jedino te dve litre benzina koje sam sipao u rezervoar, to je sad neupotrebljivo, osim za pranje...ocekujem uspesno paljenje, javljam se kasnije...
Edited by ALIEN SM, 09 May 2012 - 07:33.
#27
Posted 11 May 2012 - 10:21
ovako izgleda A-35...on ima papire
a , ovako crveni ( sada moj ) bez papira...klasika...
na ovom crvenom je izremontovana slavina za gorivo jer je bila puna djubreta , promenio sam karb, stavio od starog Matica , onaj ENCARWI, zakurblao i upalio...ide sasvim solidno, onako kako Matic treba da ide ...jos sam izremontovao odstojnik kurble, trebalo bi kupiti novi lanac i lancanike , gumene rucke, nogostope gumene i to bi bilo to...nema nekog ulaganja
Onaj drugi zeleni ( komsijin ) daleko je interesantniji...Na njemu sam se vec naradio...gume ce obe morati biti zamenjene , zadnja potrosena , prednja - iskocilo jaje, posle igranke sa Dell-om , upalio je, provozan je, ide odlicno...
E, sad, KOMSIJA- s PROFILE : najbolji mi komsija kojeg imam, vrata u vrata stanuje sa mnom u zgradi, ali ima 71 godinu , vitalan, nema naviku da vozi moped, jednom vozio , pa ga odmah uhvatili, pa navuko strah od policije, uglavnom vozi bicikl koji je malo mladji od njega, sa plocicom jos iz doba Austrougarske, zna ponekad da opici i sa njega, jednom recju, nije ovo za njega , pitanje je kad mu ga sredim da li ce i koliko ga voziti...Steta, steta, steta, moram sa njim napraviti neki dil za zivota,da mi ga ostavi po ugovoru o dozivotnom izdrzavanju, nema ko to ni da nasledi...
Inace , ide k`o zver... velika je razlika izmedju obicnog A-3 i ovoga...Ubrzanje je ludacko, a po mojej proceni ide oko 65 km/ h...
Posle detaljnog pranja polir pastom je izvucena korozija koliko se moglo, negde gde je prosla do podloge nije moglo, ali uglavnom je skoro sve izaslo , pa mnogo bolje izgleda...
Ali , posto mi djavo ne da mira , morao sam da rastavim klipno- cilindarski sklop da vidim kako izgleda...
oznaka na cilindru
to je cuvena Tomosova masina A-5...zato to ide tako...
klip- besprekorno izgleda
doduse sad je ociscen, karike su OK, zato je i kompresija odlicna...
glava, ociscena- besprekorna...
cilindar...
cilindar iznutra- vidi se oblik usisnog kanala...
]cilindar iznutra- besprekoran...
cilindar iznutra , merio sam , na standardu je 38.00
izgled ociscenog bloka, super je...
Zaptivac izmedju auspuha i cilindra nisam nasao , nije ga bilo ( jaki majstori pre mene )zato je odole bio jako mastan, to je sve moralo biti ocisceno od naslaga masnoce koja je armirana prasinom, nije bilo lako...danas mu sleduje novi zaptivac ispod cilindrai na auspuhu i sklapanje i zavrseno sve, samo Misko da vozi...
This post has been edited by ALIEN SM: A minute ago
#28
Posted 15 May 2012 - 08:57
Puna je motora , tu je skuter i tri Automatica , nema veze vazno je da se nesto radilo ovih dana , a i uradilo se ...ovog zelenog, komsijinog sam uradio sve sto je trebalo , nekoliko dana rada po malo, bio je jako zapusten zbog stajanja i posle jako puno sitnih i krupnih poslova na njemu sve je kako treba...povrsinska korozija je uglavnom izvucena, farbani delovi su dobro oprani, karb je sredjen, struja ispovezivana i sve radi kako treba ...lanac odmascen, zategnut, jedna guma koja je bila hitna za menjanje , promenjena, odaziva se na dodir kurble,a radi k`o da ga je svajcarac pravio...definitivno motor za mene, a ne za komsiju- ali ne znam kako to da izvedem...zivot nije fer! JBG ! Tako je i gotovo!
Taj A-5 toliko dobro ide da sam ponovo poceo razmisljati o budzenju Matica , s obzirom da sad imam ovoga sto sam dobio, mogao sam se na tenane upustiti u Automatic TUNING , ali polako, pocevsi od rastavljanja kompletnog, osmisliti neku dobru kombinaciju boja, metalik , ili pearl, male su to kolicine , a sam cu raditi , pa ne mora da bude skupo...A, onda masina, e to bi bila prava poslastica- mozda bi isao na varijantu AIRSAL kit-a, onog od 65 ccm + neki NEXT - R, sto pretvara Automatica u zversku zver, gde mu niko na putu nije ravan...necu zuriti , imam vremena da sve osmislim...
Matic kmosijin zavrsen skroz...sve radi super, nisam mogao da izdrzim , pa sam ga proganjao u ostroj gradskoj desetokilometarskoj voznji izmedju dve kise izvlaceci iz njega maksimum ...ide odlicno, start dobar, medjuubrzanje i maksimala odlicni...moram da priznam da ide bolje od moga koi stvarno lepo ide , ali to je razlika izmedju A- 3 i A-5 masine , jos ovaj zadnji nema rezonu , nego klasiku! Sta bi radio sa nekim NEXT- R - om , ne smem ni da pomislim...
Sada sa zavrnutim deklovima izgleda ovako...
To je za mene zavrseno, za par dana , kad se komsija vrati sa puta mu ga predajem, bice zadovoljan, nadam se...
Edited by ALIEN SM, 15 May 2012 - 09:06.
#29
Posted 06 September 2012 - 16:57
U jednom trenutku sam prelomio: AUTOMATIC, onaj zeleni, definitivno nije za komsiju – NECE GA DOBITI !!! NE DAM GA !!! Resio sam da ga branim ako treba i vilama!
U stvarnosti to izgleda ovako : komsija je dao saobracajnu, srecan je sto mu ne smetaju, ima gde da parkira kola, nema naviku da vozi moped, ni ne trazi ga , niti trazi bilo kakve pare za njega …srecan je sto ih se resio ( a , ja srecan sto sam ih dobio) …
Jedno popodne rada i desilo se sledece: moj stari Automatic IDE U ( ZASLUZENU ) PENZIJU, a, zeleni postaje POSLOVNI…Dobija radno ime GUSTER …
Bivsi poslovni je opran detaljno, neki sitniji kvarovi su ispopravljani, a posto je sad suvisan , bice prodat ili poklonjen kumu da ga koristi za pecanje i neki daleko lagodniji zivot nego sto je ziveo kod mene…trazicemo od kuma 200 evra koje ako dobijemo ikada dobijemo, a ako ne , opet lepo, s tim da cu mu ga ja i odrzavati, a kad bude hteo neka kupi 250 grama farbe i bice mu ofarban …posteno , zar ne?
Sa njega je skinuta korpa koja mi treba za kofer sa alatom , zadnji nogostopi ( kumu nece trebati ) , kao i kilometar sat…sve to je namontirano na gustera koji sad dobro izgleda i jos bolje ide…sada izgleda ovako…
ima mesta i za obrtaljku
gume iz carinske prodavnice
sta fali ovim gumama za 500,00 po komadu?
#30
Posted 06 September 2012 - 18:56
#31
Posted 07 September 2012 - 10:20
#32
Posted 07 September 2012 - 10:23
Inace, mnogi se zaustave da me pitaju kako sam ga to ofarbao, ja im objasnjavam da je to folija majstorski ( ne znam kako ) odradjena , pa je po tome jedinstven u gradu...gde god stanem , moram da ga zakljucavam, pa i sa te strane moram da ga pazim...
A- 5 masina je stvarno cudo, ja nisam mogao da verujem da je tolika razlika, ako budes imao prilike , probaj da se uveris, mada moze sasvim lepo da se nabudzi i standardni Matic, eto, ja sam ga godinama vozio i taj je isao na standardnom cilindru i na 39,5 L klipu sa tajvanskim Dell-om oko 65...
#33
Posted 07 September 2012 - 21:15
Ja sam imao Colibri sa tom velikom glavom koji me je služio godinama i išao za nijansu bolje od standardnih automatica sa malim glavama...posle toga sam imao ovakav automatic kao Gušter ali je bio loše razbušen na 39,00 pa kad se zagreje znao je da padne sa snagom čak 50%, brzo je otišao od mene...
nek se navozaš sa srećom i neka te pogledi zainteresovanih prolaznika prate...al da ga ne diraju!!!
#34
Posted 02 October 2012 - 12:01
#35
Posted 30 January 2013 - 12:23
Zadnjih nedelja je tezak na startu , na semaforu tesko krece , cesto je i pun gas neadekvatan brzini , zadnja kocnica nesto ne radi kako treba , nekad moram nogom da vracam toga svega se setim kad sednem na njega da idem da radim , ali provlacio sam se tako...zadnjih dana ponesto i krcka u predelu lanca , ali ide to jos...znaci, treba odvojiti par sati za njega, al` ko ce to sad po zimi, jbg...
Juce odoh do prodavnice i kad sam stajao , motor se vrti u prazno ...Sta je sad ? SPAO LANAC ! Jbg ! Namaknem nekako , vratih se do radionice , imao neki poso, pa , ajde da odradim , pa cu posle gledati sta je sa Maticom , toliko ce valjda moci...Nisam presao oko 300 metara , krckalo nesto usput , al` kgjb-e, nek izdrzi dok ne obavim posao , otvara se semafor, da krenem, motor se vrti u prazno, ne krece ...sisao , gledam jel` spao lanac , ma jok - NEMA LANCA! Lanac pukao i eno ga na putu 20-30 metara dalje !
Doguram, e , sad se raditi mora ...Doterao Cara do duvara ! Skinem zadnji tocak da vidim zasto kocnica ne radi kako treba...Nadjem krivca odmah! Onaj EKSCENTAR sto prolazi kroz nosac pakni i siri ih ZARIBAO i pakne kocile zadnji tocak ! I to je tako zaribao u svom lezistu da nije pomagap ni WD, ni izbijanje silom ...jedva je pristao da izadje posle deset minuta primene sile i ulja ...vodena smirgla je odradila svoje , bolcna je ociscena od tragova zaribavanja , ispolirana , kao i njeno leziste i sve radi kao novo...sklopljeno i to je zavrseno...
E, sad zasto je lanac pukao na spojnici i zasto je krckalo ? Krivca isto nasao odmah ! Zadnji lancanik , onaj od 22 zuba znacajno potrosen po debljini , cak i zubi blago povijeni, odradio svoje, mora novi...odem i kupim , 300,00 din, zavrnem , pa dokle bude trajao...Mogao je i novi lanac , on je 750,00 din, ali za sada je ostao stari i samo je spojnica nova ( 70, 00 din ) i na tom se sve zavrsilo ...
stari , potroseni zupcanik...povijeni zubi...
GUSTER je opet operativan , sad ide sa neverovatnom lakocom, valjda sam se vec bio navikao na ono stanje kad slabije ide zbog kocenja zadnjeg tocka, pa tek sad vidim kolika je razlika...
Eto, to je sav trosak od 370,00 din za osam meseci eksploatacije...e, sto nisu i ove nase turpije takve ! ALIEN je vec `pojeo ` stotinak evra samo u Januaru...
Edited by ALIEN SM, 30 January 2013 - 13:04.
#36
Posted 30 January 2013 - 20:04
#37
Posted 30 January 2013 - 20:51
#38
Posted 30 January 2013 - 21:06
#39
Posted 14 April 2013 - 21:42
Od kvarova nije bilo nista , svecica nije skidana NIJEDAN JEDINI PUT , ni ne znam gde je...uvek je palio na prvu kurblu , bilo hladan ili vruc...jednom ili dva puta sam zamenio samo sajlu prednje kocnice , 50 dinara...U zadnje vreme , ne znam ni od kada izgubio je onu ostrinu, to se malo po malo tako nakupilo , pa sam se valjda i navikao , a vremena za pogledati nikako ...zadnjih desetak dana jedva prebaci 40 km/h , ponekad navuce malo vise, a start nikakav , nikad da krene...
E, neces ga vise majci , ajd` danas da vidim sta je , Nedelja dan za Matica ...naslucujem sta je , jako mi je tih na izduvu vec jako dugo vremena , garant se zagusio ili auspuh ili izduvni kanal...znam i zasto sam to gurao u stranu , kod Matica sa velikim cilindrom muka je to sve otvoriti i vratiti sto zbog lamelarnog ventila , sto zbog karburatora , sve je sprcano na malom prostoru , al ` sad se moralo...ne mos vise voziti...
Kad sam skinuo svecicu posle skoro 10 meseci izgledala je ovako...
lepa braon boja , idealno sagorevanje ...a glava je izgledala ovako
Vrlo malo depozita, isto idealne boje, za tih nekoliko hiljada km trosio je mesavinu od 2% polusintetike , istog onog koje ide u skuter...
na klipu isto vrlo malo depozita iste boje kao i na glavi, ali ono sto me iznenadilo kad sam svukao cilindar , to je stanje izduvnog kanala...
Bio je zatvoren oko 2/3 ostacima sagorevanja, cudo da je uopste isao ...iako je trosena polusintetika u malom procentu to ga nije spaslo naslaga koje su mu smetale...slicno stanje je bilo i na pocetku auspuha...
dosta naslaga , ali ipak prohodno...
Usledila je dekarbonizacija, mazanje depozita sa 2-T uljem i ostavljanje neko vreme da nagrize naslage , a onda je posao odradila i ona moja cetkica od sajle, sve je super ocisceno , cilindar je opran benzinom , kao i glava i celo klipa, ulaz u auspuh ostrugan , sve je namasceno i smontirano...upalio za divno cudo od prve, odnmah postao glasniji , progovorio mali, dugo je i cutao ...
Obidjem jedan krugic punim gasom , to je nekoliko km , mali ide k`o besan, od predjasnjeg mucenja na 40-45 km, krajnja je porasla na 65 km/ h po njegovom satu...zvuk lep zdrav , onaj metalni , k`o kad se smontira novo...pa kad su klip i cilindar u idealnom stanju, a kompresija ubija...kao da nije presao ko zna koliko hiljada km...
AUTOMATIC JE CUDO ( bar ovaj moj )...
#40
Posted 15 April 2013 - 00:56
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users